صفحه اصلی اسکرول بالا

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در پیشرفت کسب و کار

با توجه به افزایش کسب و کارها و بالا رفتن رقابت میان شرکت های مختلف، مدیران به دنبال راهی برای افزایش بهره وری سازمان خود می باشند. در میان روش های متعدد موجود، اهمیت نرم افزار CRM نیز بسیار بالا است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری همانطور که از نامش پیدا است، تا اندازه زیادی مسائل مربوط به مشتریان را تحت پوشش قرار می دهد؛ با این وجود هنوز هم ابهاماتی در رابطه با استفاده از آن وجود دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به مهم ترین دلایل موجود جهت استفاده از نرم افزار crm بپردازیم تا شاید ابهامات  موجود در ذهن شما خواننده عزیز را برطرف نماییم. بنابراین اگر به دنبال راهی برای رونق کسب و کارتان، فارغ از حوزه فعالیت هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تاثیر و اهمیت استفاده از نرم افزار سی ار ام

تاثیر و اهمیت استفاده از نرم افزار سی ار ام

در زیر به بررسی اهمیت نرم افزار CRM در دنیای امروزی می پردازیم و به این سوال پاسخ می دهیم که آیا مزایای اینگونه نرم افزارها به اندازه ای است که ارزش هزینه کردن داشته باشد، یا خیر. در پایان نیز به معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای موجود در زمینه ارتباط با مشتری می پردازیم که می تواند بهره وری کسب و کار شما را تا چند برابر افزایش دهد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

۰۹۱۵۶۶۲۸۱۹۱

آشنایی بیشتر با سلایق و علایق مشتریان

یکی از مهم ترین مزایا و اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار ها این است که با استفاده از آن، قادر خواهید بود سلایق مشتریان خود را بهتر از قبل بشناسید. اگر چندین سال قبل، پیش از تولید اینگونه نرم افزارها را به یاد بیاورید، متوجه خواهید شد که در آن زمان، فروشندگان این وظیفه را بر عهده داشتند. به عنوان مثال اگر شخصی وارد لباس فروشی می شد و لباسی خریداری می کرد، فروشنده آن را به خاطر می سپارد تا در زمان مراجعه بعدی لباس هایی مطابق با سلیقه وی را به او عرضه نماید. این کار اگرچه پر سود اما بسیار دشوار بود. تصور کنید اگر یک فروشگاه روزی ده نمونه از این مشتریان داشت، چگونه باید از این مزیت به نفع خود استفاده می کرد؟

با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن نرم افزارهای ارتباط با مشتری به بازار، اینگونه مسائل به سادگی قابل انجام است. تنها کافی است تا مشتری یک بار از شما خرید کند و شما اطلاعات مربوطه را وارد نرم افزار کنید؛ پس از آن، هر دفعه که مشتری مورد نظر وارد فروشگاه شما شود، دقیقا می دانید که علایق وی چیست.

صرفه جویی در نیروی کار

همانطور که در مورد بالا اشاره کردیم، برخی از کارهای گذشته که در ارتباط با جلب رضایت مشتری انجام می شد، نیازمند نیروی کار بود. طبیعتا با افزایش مشتریان، مدیران مجموعه مجبور به افزایش نیروی کاری خود نیز بودند. اما با استفاده از نرم افزارهای crm، دیگر چنین مسئله ای وجود ندارد. اهمیت نرم افزار CRM در این است که می تواند کار صدها نیروی انسانی را در کمترین زمان انجام دهد. البته این موضوع به معنای عدم نیاز شما به نیروی انسانی نیست، بلکه به این معنا است که شما می توانید نیروی انسانی کمتری را استخدام کنید.

معمولا شرکت هایی که اقدام به تهیه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می کنند، حداقل یک شخص را برای نظارت و کار کردن با این نرم افزار استخدام می کنند. با این وجود اگر به عنوان مدیر مجموعه، شخصا می خواهید با این نرم افزارها کار کنید، هیچ مانعی وجود ندارد.

امکان مدیریت و گروه بندی مشتریان

امکان مدیریت و گروه بندی مشتریان

یکی دیگر از دلایل اهمیت نرم افزار CRM در توسعه کسب و کار گروه بندی مشتریان به منظور آشنایی بیشتر با خصوصیات آن ها می باشد. اجازه دهید با ذکر یک مثال کاملا این موضوع را برایتان توضیح دهیم. تا اینجای کار می دانید که اگر شما از نرم افزار crm استفاده نمایید و مشخصات مشتریان خود را به درستی وارد کرده باشید، اطلاعات زیادی در رابطه با آن ها خواهید داشت. مثلا با بررسی اطلاعات مذکور متوجه خواهید شد که شخص مورد نظر آخر ماه را برای خرید انتخاب می کند. با به دست آوردن این اطلاعات می توانید اقدامات زیادی را جهت جذب وی انجام دهید. مثلا می توانید تخفیف های ویژه ای را در اواسط ماه به وی اختصاص دهید تا در آن زمان نیز ترغیب به خرید شود. مورد مذکور تنها یکی از ده ها کاری بود که با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، قادر به انجام آن خواهید بود.

صرفه جویی در زمان

با توجه به موارد ذکر شده، صرفه جویی در زمان کاملا بدیهی است. طبیعتا اگر شما اطلاعات مشتریان خود را دسته بندی کرده باشید، تنها  با یک جستجوی ساده می توانید به هر اطلاعاتی می خواهید دست پیدا کنید. همچنین نرم افزارهای پیشرفته مانند نرم افزار crm شاتوت قابلیت های زیادی جهت انجام خودکار کارها دارند. در نتیجه نیازی نیست همه کارها را به صورت دستی انجام دهید و تنها با برنامه ریزی نرم افزار، خود برنامه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. این موضوع می تواند ساعت های زیادی را برای شما صرفه جویی کند که می توانید آن ها را صرف پیشرفت بخش های دیگری از کسب و کار خود نمایید.

افزایش مشتریان وفادار

مطمئنا افزایش مشتریان وفادار یکی از دلایل مهم اهمیت نرم افزار CRM می باشد. اگر مشتری احساس کند که مجموعه ای که از آن خرید می کند و یا خدمات می گیرد، برای وی و علایقش ارزش قائل است، تمایل بیشتری به استفاده از خدمات آن پیدا می کند. موضوع پیچیده ای نیست اما بسیاری از کسب و کارها از اهمیت آن غافل می شوند. به همین دلیل است که سالانه مدیران زیادی از کاهش مشتریان خود گلایه می کنند.

دلیل این امر آن است که آن ها به علایق مشتریان خود توجه کافی ندارند و در همین زمان است که یک شرکت دیگر با توجه به علایق او، مشتری را به خود جذب می کند. به همین سادگی یک شرکت مشتری خود را از دست می دهد و دیگری مشتری وفادار جدیدی به دست می آورد.

گسترش کسب و کار

گسترش کسب و کار

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله و بررسی مهم ترین دلایل اهمیت نرم افزار CRM در فروش می توان اینگونه نتیجه گرفت که در صورتی که موارد بالا با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انجام پذیرد، گسترش کسب و کار امری بدیهی و آشکار خواهد بود. با کمی جستجو در رابطه با کسب و کارهای مختلف، به سادگی درخواهید یافت که تمامی آن ها از نرم افزارهای crm  متناسب با کسب و کار خود استفاده می کنند. بنابراین اگر آن ها نتیجه گرفته اند، چرا شما نتیجه نگیرید؟ تنها نکته ای که در خصوص این نرم افزارها وجود دارد، انتخاب یک نرم افزار متناسب با کسب و کار شما می باشد که در پایین آن را به شما معرفی می کنیم.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

مجموعه شاتوت با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع مختلف نرم افزارهای crm این امکان را برای مدیران فراهم کرده است تا نرم افزاری دقیقا متناسب با نیاز خود را تهیه کنند. به عنوان مثال اگر دارای آموزشگاه هستید، می توانید از نرم افزار crm برای آموزشگاه استفاده کنید و یا اگر در زمینه بیمه فعالیت می کنید، نرم افزار crm بیمه شاتوت مخصوص شما است. همچنین این امکان برای افراد فراهم شده است تا با تماس با مشاوران مجموعه شاتوت، مشاوره لازم را دریافت و به رفع ابهامات خود بپردازند.

جمع بندی

اهمیت نرم افزار سی ار ام در دوره امروزی غیرقابل کتمان است. در این دوره اگر همزمان با پیشرفت تکنولوژی گام بر ندارید، به زودی از رقبایتان عقب خواهید ماند که این موضوع به معنی از دست دادن مشتریان و یا در بهترین حالت، درجا زدن می باشد. بنابراین با تهیه نرم افزار crm مخصوص به کسب و کار خود، سرعت پیشرفتتان را افزایش دهید. به این خرید به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنید که در مدتی کوتاه، چندین برابر هزینه آن به شما برخواهد گشت. در صورت تمایل به آشنایی با سایر خدمات و نرم افزارهای شاتوت، سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه نمایید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله اهمیت نرم افزار CRM همراه ما بودید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

۰۹۱۵۶۶۲۸۱۹۱

کلیک کنید…
به اشتراک بگذارید

۶ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *