صفحه اصلی اسکرول بالا

باشگاه مشتریان چیست؟

در تعریف باشگاه مشتریان می توان گفت که برنامه ای است که برای وفادار سازی مشتریان، مزایایی به گروهی از آن ها اختصاص می دهد. این باشگاه از گرد هم آوردن مشتریان یک مجموعه و ثبت اطلاعات آن ها به وجود می آید. نرم افزار مذکور مشتریان جدید را با اعطای تخفیفات و پیشنهادات ویژه، برای پیوستن به این باشگاه تشویق می کنند. از دیگر پیشنهاداتی که برای جلب رضایت مشتریان استفاده می شوند می توان به کوپن، محصولات رایگان، امتیازات ویژه در شرکت های دیگر و مواردی از این قبیل اشاره نمود. حال که تا اندازه ای به پاسخ پرسش باشگاه مشتریان چیست نزدیک شدید، اجازه دهید این مسئله را تخصصی تر توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

باشگاه مشتریان، مشتری را برای خرید از شرکت شما تشویق می کند. همچنین به عنوان یک ابزار استراتژیک با هدف بهبود روند حفظ مشتری و کمک به افزایش فروش و سودآوری شناخته می شود. این باشگاه ها یکی از بخش های جدانشدنی از استراتژی های CRM محسوب می شوند. استراتژی مذکور یک برنامه وسیع و جامع برای افزایش درآمد و سود، کاهش هزینه ها و افزایش روابط با مشتریان است.

نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) ابزاری است که به سازمان شما کمک می کند تا تجربه ای بی نظیر و لذت بخش را به مشتریان خود ارائه دهید و تصویری کامل از همه تعاملات مشتریان، پیگیری فروش، سازماندهی و ساماندهی، ایجاد روابط بهتر، اولویت بندی فرصت ها و تسهیل همکاری بین تیم های مختلف را داشته باشید .

برای مطالعه:

بهترین باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان چیست, تعریف باشگاه مشتریان

چرا باشگاه مشتریان برای کسب و کار ها مهم است؟

اگر آمارهای مربوط به به بازگشت مشتریان را تحلیل کنیم، می توانیم به سادگی این سوال را پاسخ دهیم. آیا می دانید هزینه های جذب یک مشتری جدید حدود ۶ برابر بیشتر از هزینه های فروش محصولات به مشتری های قدیمی است؟ علاوه بر این، این مشتری فعلی شرکت ۶۰ درصد بیشتر از یک مشتری جدید خرید می کند. از مهمترین فواید باشگاه مشتریان حفظ ارتباط با مشتری و بدست آوردن اطلاعات مفید می باشد و لذا ارتباطات بهتر منجر به وفاداری بیشتر مشتری و در نهایت افزایش فروش می شود.

قانون ۲۰/۸۰

یکی از مراحل مهم در مدیریت باشگاه مشتریان موفق، مرحله برنامه ریزی اولیه است. اولین کاری که باید انجام دهید، جمع آوری داده ها درباره عادت های خرید مشتریان فعلی خود است.
اولین گام پیدا کردن ۱0 الی ۲۰% از سود آورترین مشتریان است که طبق آمار، ۸۰% از سود شما را تشکیل می دهند. اگر کسب وکار دارای سیستم CRM قدرتمندی باشد، تلاش برای یافتن مشتریان سودآور بسیار آسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:باشگاه مشتریان رستوران
باشگاه مشتریان چیست, تعریف باشگاه مشتریان

نتیجه گیری: فواید باشگاه مشتریان برای کسب و کار

در پایان مبحث باشگاه مشتریان چیست به چند نمونه از فواید و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان می پردازیم:
  1. آنالیز رفتار مشتریان
  2. ارتباط مستمر با مشتری
  3. تخفیف های هدفمند با توجه به رفتار هر مشتری
  4. قابلیت گروه بندی مشتریان بر اثر مبالغ خرید و دفعات خرید
  5. اطلاع رسانی رویداد ها و جشنواره ها به مشتری
  6. اختصاص امتیاز های متفاوت به کالاهای متفاوت
  7. مدیریت یکپارچه شعبه های مختلف

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

۱۰ دیدگاه

  1. […] باشگاه مشتریان به معنی گردآوری گروهی از مشتریان یک شرکت یا سازمان است. نرم افزار باشگاه مشتریان در جهت تامین نیازها و اهداف مشتریان یک شرکت یا سازمان است و همچنین باعث ایجاد حس امنیت و وفاداری در مجموعه خواهد شد. […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *