صفحه اصلی اسکرول بالا

سیستم یکپارچه حسابداری و CRM


در این مقاله قصد داریم یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری را مورد بررسی قرار دهیم. در جهان پیشرفته کنونی و با وجود سازمان‌ها و مشاغلی که نیاز به ارتباط مستقیم با مشتری دارند، حضور نرم‌افزار‌هایی که به سهولت این ارتباط کمک کنند، گستردگی فراوانی پیدا کرده‌ است. CRM و سیستم های جامع حسابداری جزو نرم‌افزارها‌یی هستند که می‌توان در این راه از آنها کمک گرفت. یکی از مهم ترین مسائل در پیاده سازی CRM یکپارچگی آن با سیستم حسابداری است در ادامه به برخی از نکات مهم و مزایای سیستم یکپارچه حسابداری و CRM اشاره کرده ایم باه ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

سیستم یکپارچه حسابداری و CRM

CRM چیست؟

در یک توضیح جامع باید گفت که CRM  یک استراتژی در پروسه بازاریابی کسب و کار است که تمام نظام و فعالیت های موجود سازمان را حول محور مشتری یکپارچه می‌سازد. در این نرم‌افزار شما به عنوان مدیر فروش می‌توانید با برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و پیش‌بینی فروش، کسب و کار خود را به درجه بالای کیفی برسانید. نرم‌افزار‌های CRM که با تجزیه و تحلیل اطلاعات شرکت شما جزو نرم‌افزار‌های هوش تجاری نیز محسوب می‌شود با هدف توانمند کردن سازمان شما جهت ایجاد ارتباط و تعامل با مشتری به شما در راضی نگه داشتن، وفادار سازی مشتری کمک می‌کند. ویژگی های این نرم‌افزار و امکانات آن برای سهولت آشنایی به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

  • ویژگی‌هایی که شامل مدیریت عملیات فروش می‌شوند.
  • ویژگی‌هایی که شامل بازاریابی می‌شوند.
  • ویژگی‌ها و امکاناتی که شامل یکپارچه‌سازی با دیگر نرم‌افزارهای سازمان می شوند.
  • ویژگی‌هایی که شامل خصوصی‌سازی تنظیمات و داده‌های سازمان می‌شوند.

این نرم‌افزار‌ها با توجه به عملکرد و حوزه تمرکزشان به دسته‌‌های تحلیلی، عملیاتی و مشارکتی تقسیم شده‌اند. در میان هزاران نرم‌افزار CRM که در ایران وجود دارند میتوان نرم‌افزارهای اوج، اوست، آینده‌نگاران، ایده‌آل و پیام گستر را جزو بهترین‌های این حوزه دانست.

سیستم جامع حسابداری چیست؟

همانطور که از اسم این عنوان پیدا‌ است، سیستم‌های جامع حسابداری به دسته‌ای از نرم افزار‌های مالی گفته می‌شود که با هدف صرفه‌جویی در زمان و انرژی نیروی انسانی طراحی شده‌اند. این نرم‌افزار‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند و میتوانند گزارش‌های کامل و جامع مالی را به مجموعه بدهند.

به دلیل گستردگی این حوزه، گفتن از مزایای سیستم جامع حسابداری نیاز به مقاله‌ای مجزا دارد به همین دلیل در این قسمت تنها به چند مزیت مهم اشاره خواهد شد. ثبت رویدادهای مالی، تهیه گزارش برای افراد درون سازمان با سرعت بالا، حسابرسی سریع اسناد از جمله این مزایا به حساب می‌آیند. این سیستم به به دلیل سرعت بخشیدن امور مالی به مجموعه‌ها برای رونق گرفتن و سودآوری در بازار کسب و کار کمک بسزایی خواهند کرد.

برای مطالعه:

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران

سیستم یکپارچه حسابداری و CRM

مزایای یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری

حال که هر دو نرم‌افزار حسابداری و CRM را به شما معرفی کردیم، زمان آن رسیده که از مزایای یکپارچگی آنها نیز بگوییم. یکپارچگی میان این دو نرم‌افزار این امکان را به فروشنده و یا سازمان‌ می دهد که با یکبار ثبت اطلاعات که می‌تواند مربوط به قسمت‌های خرید، فروش و مشتریان باشد، تمام داده‌ها را در سطوح مختلف تمامی نرم‌افزار‌های دیگر خود نیز ثبت کند. با یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری اطلاعات به صورت اتوماتیک و در کمترین زمان بین گروه‌های مختلف سازمان تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد که این امر به ذخیره‌سازی زمان و انرژی در کسب و کار کمک بسزایی خواهد کرد.  برای بررسی بیشتر مزایای یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری در ادامه  با ما همراه باشید.

صرفه جویی در زمان

شخصی با شما تماس میگیرد، شما او را به عنوان فرصت در crm  خود برچسب گذاری کرده اید. اما او از شما پیش فاکتور میخواهد؛ مطمئنا شما میتوانید نرم افزار حسابداری خود را باز کرده و جست و جو کنید. اما این کار باعث سر در گمی شما میشود. با یک سیستم یکپارچه حسابداری و CRM، میتوانید هر زمان که نیاز دارید، به اخرین و بروز ترین اطلاعات در مورد مشتری و یک برنامه دسترسی پیدا کنید.

یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری


برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


داده های درست و قابل اطمینان

وارد کردن اطلاعات دستی نه تنها زمان بر است بلکه احتمال خطاهای انسانی را نیز افزایش میدهد. مغایرت بین داده های crm  و سیستم حسابداری دردناک است و میتواند شما را در مقابل مشتریانتان بسیار غیر حرفه ای و غیر قابل اعتماد جلوه دهد.
طبق تحقیقات انجام شده، داده های تکراری و غلط و بی ارزش میتواند منجر به از دست رفتن 25% درآمد شود.

بهبود فرایند فروش

با داشتن سیستم یکپارچه حسابداری و CRM، اطلاعات خود را برای بهبود کیفیت اتوماسیون فروش و تجربه مشتری به اشتراک میگذارید. با این روش دیگر فرقی نمیکند همکار دیگری که معمولا با آن مشتری صحبت می کرده است مرخصی باشد و یا در دسترس نباشد. هرکس از تیم میتواند به سوابق کامل مشتری دسترسی داشته باشد و خدمات خوبی را به مشتری ارائه دهد.

منظور از یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری چیست و چرا پیشنهاد می‌شود؟

منظور از این عبارت ادقام دیتابیس‌های مختلف یک سازمان است که می‌تواند شامل حال زبان برنامه نویسی، اسناد و مدارک مشترک همچون نام کالا، واحد اندازه‌گیری، موجودی کالا، پیش فاکتور، نام مشتری، میزان مانده حساب مشتری و گردش حساب مشتری در آن مجموعه نیز باشد. باید در نظر داشت که این اطلاعات می‌توانند به صورت مجزا در هر یک از این نرم‌افزارها ثبت شوند اما این ثبت جداگانه می‌تواند با درصد خطا بالا و هزینه بیشتری انجام شود. اما یکپارچگی این امکان را به افراد یک شرکت می دهد که همگی به صورت همزمان و با اطلاعات دقیق و مشابه به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری چگونه اتفاق می‌افتد؟

به دلیل پیشرفته بودن نرم‌افزارهای CRM محدودیتی در آن‌ها وجود ندارد و این نرم‌افزارها می‌توانند به راحتی با دیگر نرم‌افزار‌های مجموعه شما همراستا شوند. در این شرایط نرم‌افزار حسابداری شما است که میتواند تعیین کننده کیفیت این یکپارچگی باشد. هرچه میزان محدودیت‌ کم‌تر باشد، یکپارچگی درون سازمانی بیشتر خواهد شد. در میان نرم‌افزارهای سازگار با CRM در ایران میتوان به نرم‌افزار‌های حسابداری سپیدار، پیوست، تدبیر، راهکاران وفرانگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار حسابداری آرایشگاه شاتوت

سیستم یکپارچه حسابداری و CRM

تاثیر یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری در بهبود فرآیند فروش

همانظور که گفتیم از جمله مزایای سیستم حسابداری می‌توان به صرفه جویی زمان در مجموعه اشاره کرد. علاوه بر اینکه راه‌های گذشته حسابداری بسیار زمان‌بر بوده‌اند، درصد خطلای بالایی نیز داشته‌اند. حال آنکه با وجود سیستم‌های کامپیوتری خطای انسانی کمتری در زمینه حسابرسی کل هزینه‌ها اتفاق می‌افتد. دیگر مزیت سیستم‌های حسابداری این است که این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا درصد مالیات را حساب کرده و مدیر مجموعه را از این هزینه آگاه سازید.

وجود صورتحساب‌های کامپیوتری و سازماندهی درست این صورتحساب‌ها به افراد در این مجموعه کمک میکند تا بتوانند چشم‌انداز دقیق و درستی از مشتریان و روند رشد مجموعه داشته باشند. همچنین وجود باشگاه مشتریان و در دسترس بودن  اطلاعاتی همچون شماره تلفن، تعداد بارهای مراجعه به مجموعه، سلیقه و… به سازمان کمک خواهد کرد تا بتواند مشتریان خود را به گروه‌های متفاوت تقسیم‌بندی کند. با وجود این توضیحات می‌توانید ببینید که همسو‌سازی نرم‌افزارهای حسابداری و سیستم جامع فروش چه کمک بزرگی به آینده مجموعه شما خواهد کرد.

 

نتیجه گیری

یکی از مزایای اصلی سیستم یکپارچه حسابداری و CRM این است که شما یک بانک اطلاعات مرکزی دارید. به روز رسانی اطلاعات مشتری در چندین سیستم، متحمل صرف زمان بالاست. هزینه های جزئی دیگری مانند زحمت و فرسایش روحیه کارمندان هم وجود دارد. و با یکپارچه سازی سیستم ها می توانید در این هزینه ها صرفه جویی کنید.در کسب و کار‌های پیشرفته امروزی و با کمک گرفتن از سیستم‌های هوشمند و ترکیب آنها مانند یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری میتوان به بهبود روند کاری مجموعه کمک کرد. نرم‌افزارهای CRM و نرم افزار‌های سیستم جامع حسابداری از جمله این دستاوردها بوده اند. در مقاله بالا راجع به CRM ها ، انواع آن‌ و مزایای وجودش در سازمان‌ها نوشتیم. علاوه بر آن سیستم‌های حسابداری را برشمردیم و از مزایای سیستم جامع حسابداری و در مجموع سیستم حسابداری نیز گفتیم. در انتها هم نگاهی انداختیم به یکپارچگی نرم‌افزار CRM و حسابداری، چگونگی ادغام این دو و تاثیر آن بر بهبود روند فروش. امیدواریم این مطلب توانسته باشد کمکی برای شناخت این نرم‌افزار‌ها و استفاده از آنها به شما خواننده گرامی کرده باشد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید!
به اشتراک بگذارید

۳ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *