صفحه اصلی اسکرول بالا

با نرم افزارهای حسابداری آنلاین بیشتر آشنا شوید

حسابداری آنلاین که به عنوان حسابداری ابری یا حسابداری مبتنی بر وب نیز شناخته می شود بدین معنا است که کاربر با استفاده از فناوری آنلاین اینترنتی کارهای حسابداری مرتبط با کسب و کار خود را انجام دهد. فرایند حسابداری نیز از طریق موبایل و لپ تاپ انجام می شود که برای کاربر و مدیران مزیت سهولت در دسترسی را به همراه دارد.

نرم افزارهای حسابداری آنلاین حرفه ای

دلایل و مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

به دلیل گسترده شدن استفاده از خدمات حسابداری آنلاین، در ادامه به بررسی دلایل و مزایای حسابداری آنلاین برای مدیریت کسب و کار می پردازیم:

دسترسی به خدمات امور مالی در هر زمان و هر جا به صورت آنلاین

با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مبتنی بر ابر، می توانید در هر زمان و در هر مکانی به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید. شما مجبور نیستید با دانلود نرم افزارهای معمولی وقت خود را از دست بدهید. حتی برخی از نرم افزارهای حسابداری آنلاین که در ابر پیاده سازی شده اند در زمانی که عجله دارید به شما دسترسی کامل و بدون تاخیر می دهد. این موارد می تواند به شما این قابلیت را بدهد که برای انجام امور مالی نیازی نیست که حتما در دفتر خود سوابق مالی خود را بررسی کنید بلکه میتوانید در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید.

به روز رسانی آنی کسب‌ و کار شما

در ادامه پاسخ به سوال مزایای حسابداری آنلاین چیست؟ باید گفت هنگامی که اطلاعات شما در فضای ابری قرار دارد، می توانید یک دیدگاه کاملا مدرن در مورد وضعیت فعلی کسب و کار خود داشته باشید. این به شما کمک می کند تا درباره آینده و امور مالی شرکت تصمیمات مالی آگاهانه بگیرید. در صورتی که از یک برنامه حسابداری سنتی برای حسابداری استفاده می کنید، فقط میتوانید گزارش های قدیمی را بررسی کنید. اما در خدمات آنلاین حسابداری می‌توانید نیازهای یک کسب‌وکار در حال توسعه را با به‌روزرسانی در زمان آنی و بدون صرف وقت به دست آورید.

کسب و کار خود را خودکار کنید

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین حرفه ای مانند نرم افزار حسابداری شاتوت، می توانید فرآیند کار حسابداری خود را خودکار کنید. که از مزایای آن میتوان به صرفه جویی در وقت و زمان اشاره کرد. برای مثال، می‌توانید داده‌های فروشنده خود را وارد کنید و یک فرآیند کاری راه‌اندازی کنید که فروشنده در سر رسید ماهانه مبلغ قسط خود را به صورت خودکار پرداخت کند. به همین ترتیب می توانید ارسال فاکتورها را برای مشتریان عادی خود به صورت خودکار انجام دهید.

دسترسی راحت مدیران به فعالیت های کارکنان موجود در کسب و کار شما

استفاده از برنامه حسابداری آنلاین برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، همکاری با کارکنان را برای مدیران ساده تر می کند. این ابزار کمک می کند تا گزارش هایی که حسابدار یا کارکنان شما ممکن است از شما بخواهند را برای شما قابل مدیریت تر کند. بنابراین با استفاده از سیستم حسابداری، بر فعالیت های کارمندان خود نیز کنترل دارید. به عنوان مثال، اگر کارمندی دارید که برای مجموعه شما لیست حقوق و دستمزد آماده می کند، می‌ توانید به آنها دسترسی داشته باشید بدون اینکه او امکان دسترسی به اطلاعات بانکی افراد موجود در کسب کار شما را داشته باشد.

کاربرد های نرم افزار حسابداری آنلاین

حسابداری بدون خطا

با نرم افزار حسابداری آنلاین مانند شاتوت، حداقل خطای حسابداری را دارید زیرا تمام داده های مالی مهم شما در یک نرم افزار وارد شده و به طور خودکار محاسبه می شود. در صورتی که درآمد و هزینه ها را وارد می کنید و تراکنش ها را طبقه بندی می کنید، می توانید هر زمان که بخواهید گزارش دقیقی از کل صورت مالی خود تهیه کنید.

شما مجبور نیستید به روش سنتی با استفاده از نرم افزار اکسل فرمول ‌ها، رابطه های مختلف را یاد بگیرید. تنها کاری که برای دریافت گزارش دقیق در نرم افزار حسابداری آنلاین انجام دهید این است که مطمئن شوید درآمد و هزینه خود را به طور منظم وارد می کنید.

بدون نیاز به نصب

نرم افزار حسابداری آنلاین از طریق وب یعنی اینترنت قابل دسترسی است، بنابراین نیازی به خرید برنامه ای برای نصب بر روی رایانه شخصی خود ندارید بلکه از طریق مرورگر اینترنت یا موبایل یا لپ تاپ یا تبلت در هر جایی که اینترنت وجود دارد در دسترس است. همچنین در رابطه با مزیت نرم افزار حسابداری آنلاین میتوان گفت که می توانید در هزینه مدیریت یک تیم فناوری اطلاعات داخلی برای انجام کارهایی مانند ارتقاء نرم افزار، رسیدگی به مسائل فنی و غیره صرفه جویی کنید. از نمونه این برنامه های کاربردی موجود در شاتوت میتوان به نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار حسابداری پوشاک، نرم افزار حسابداری صنعتی، نرم افزار حسابداری طلا و جواهر و … اشاره کرد.

دسترسی به پشتیبانی فنی

از مزیت نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر میتوان به دسترسی به پشتیبانی فنی اشاره کرد. می توانید از طریق تلفن یا چت به پشتیبانی فنی دسترسی داشته باشید و به کارشناسان فنی دسترسی فوری داشته باشید تا در مورد هر مشکلی که ممکن است با نرم افزار داشته باشید به شما کمک کنند. این می تواند با استفاده نکردن از تیم فناوری اطلاعات داخلی برای مدیریت نرم افزار، در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

کنار گذاشتن پرونده های کاغذی و مدیریت سخت آن ها

در زمانی که با امور مالی خود سروکار دارید، کار روی میز شما می تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. تشکیل پرونده های کاغذی برای هزینه ها، رسیدها و فاکتورها می تواند بسیار دشوار باشد. با نرم افزار حسابداری آنلاین، می توانید اطلاعات را از مدارک خود مستقیماً به نرم افزار وارد کنید. انتقال این اطلاعات به نرم افزار به شما دسترسی راحت تری در مورد حساب های خود بدون سروکله زدن با کاغذ می دهد. این به شما کمک می کند تا خطاهای دستی یا از دست دادن اطلاعات مهم را به حداقل برسانید و منجر به ایجاد روشی حرفه ای برای رسیدگی به حساب های خود می شود.

تفاوت نرم افزار حسابداری آنلاین با حسابداری سنتی

تفاوت نرم افزار حسابداری آنلاین با حسابداری سنتی

  • هزینه
  • قابلیت دسترسی
  • امنیت داده ها
  • مقیاس پذیری
  • همکاری

کاربردهای نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

از کاربر های نرم افزار حسابداری آنلاین میتوان به این موضوع اشاره کرد که این نرم افزار تراکنش های مالی روزانه یک سازمان از جمله مدیریت دارایی ها، مدیریت هزینه ها، مدیریت درآمد، مدیریت حساب ها و … را مدیریت و ثبت می کند. یک سیستم حسابداری کامل، دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمدها و هزینه‌های یک سازمان را مدیریت می کند و به مدیران مالی، خزانه‌ داران و کنترل ‌کنندگان دسترسی فوری به داده‌های مالی دقیق را فراهم می‌کند.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست؟

سخن پایانی

ثبت سیستماتیک تراکنش های مالی، امکان تهیه صورت های مالی سه ماهه و سالانه شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان های نقدی و صورت های حقوق صاحبان سهام را فراهم می کند. نرم افزار حسابداری جزء کلیدی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی است. این سیستم ها عملکردهای ضروری کسب و کار مانند حسابداری، برنامه ریزی مالی و تجزیه و تحلیل ، زنجیره تامین و مدیریت موجودی را بر عهده میگیرد که این موارد در برنامه حسابداری شاتوت به صورت بومی با یک رابط کاربری جذاب وجود دارد و شما میتوانید برای مدیریت کسب‌وکار خود از آنها استفاده کنید. امیدواریم ابهامات شما در خصوص سوال مزایای حسابداری آنلاین چیست، برطرف شده باشد.

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *