صفحه اصلی اسکرول بالا

معرفی خدمات crm و ناگفته‌های آن!

نرم‌افزار crm، کیفیت داده‌های مشتری را بهبود می‌بخشد و توانایی شما را برای به دست آوردن، حفظ ارتباط با مشتریان جدید و سودآوری افزایش می‌دهد. این برنامه به تسهیل ذخیره‌سازی متمرکز تمام داده‌های مشتری کمک می‌کند که به همه بخش‌ها دسترسی داشته باشند.

crm ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما در تسریع رشد کسب‌وکار و درعین‌حال از بین بردن اصطکاک، ایجاد همکاری بین تیمی، مدیریت سوابق تماس خود، همگام‌سازی داده‌ها، خودکارسازی کارهای روزانه و… کمک می‌کند، اما خدمات crm چیست؟ قیمت خدمات crm چقدر است؟ خدمات مشتریان crm و خدمات نرم‌افزار crm چیست؟ برای گرفتن پاسخ سوال خود ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

خدمات crm چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (crm) ترکیبی از استراتژی‌ها، فناوری‌ها و شیوه‌هایی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری و تعاملات از آن استفاده می‌کنند. به‌طورکلی در این قسمت سعی داریم شما را با وظایف و اهداف دقیق نرم‌افزار crm آشنا کنیم.

درواقع هدف اصلی این نرم‌افزار بهبود روابط با مشتری و کمک به رشد میزان فروش است. مدیریت ارتباط با مشتری (crm) می‌تواند در قالب تلفن، چت زنده، وب سایت، پست مستقیم و شبکه‌های بازاریابی باشد. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه خرید، نگرانی‌های مشتریان، اطلاعات و اولویت‌های خرید آنها به دست آورید.

خدمات crm

Crm و آشنایی با خدمات آن

چرا استفاده از نرم‌افزار crm برای کسب و کارها مفید است؟

به‌طورکلی از شرکت‌های کوچک تا کسب و کارهای بسیار بزرگ می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند. از دلایل اهمیت و فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به امکان دسترسی آسان و سرعت بخشیدن به آن، به نمایندگان کمک می‌کند تا خدمات بسیار سریع‌تر و بهتری را به مشتریان ارائه دهند.
  • این برنامه امکان جمع‌آوری و دسترسی به اطلاعات مشتریان را به نمایندگان می‌دهد، پس آنها می‌توانند بینش‌ها و روندهای مربوط به مشتریان خود را به‌وسیله گزارش‌گیری و تجسم شناسایی کنند.

خدمات مشتریان crm شامل چه مواردی می‌شود؟

خدمات مشتریان crm شامل موارد زیر می‌شود:

تهیه گزارش و سرعت بخشیدن به کارهای شما

تهیه گزارش یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موارد برای رشد و افزایش موفقیت در کار شما است. برای کسب اطلاعات کافی در مورد اینکه در زمان خاصی چه تعداد پرونده موفق نیاز دارید و همچنین برای افزایش در جذب مشتری، بهترین کار تهیه گزارش است. در صورت استفاده از این برنامه امکان بروز خطا بسیار کاهش یافته و نزدیک صفر خواهد بود. پس با توجه به میزان اهمیت زمان، در زمان کوتاهی می‌توانید اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنید.

امکان سازماندهی و نظم بخشیدن به برنامه‌ها

مدیریت داده‌های مشتریان، توانایی ورودی و استفاده از سرنخ‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارکرد هر ابزار دانست. با استفاده از این برنامه می‌توانید بدون نیاز به ایجاد سیستم، فعالیت‌های خود را نظم بخشیده و سازماندهی کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از این برنامه می‌تواند به صورت بهتر و موثرتر به مشتریان خود، خدمات را ارائه دهید.

کمک به طبقه‌بندی مخاطبان

درواقع همه مشتریان و افراد به شیوه‌های ارتباطی شما به یک میزان واکنش نشان نخواهند داد، پس شما باید آنها را به‌درستی طبقه‌بندی کنید. انجام این کار باعث ایجاد گروه‌های مختلف مشتریان شده و درنهایت با روش‌های مختلف امکان برقراری ارتباط با آنها را خواهید داشت.

پیگیری خرید مشتریان

هر کسب‌ و کاری برای رونق بخشیدن به کار خود و افزایش میزان فروش باید کارهای مشتریان را به خوبی پیگیری کند تا آنها را به مشتریان ثابت تبدیل کند. به‌عبارت‌دیگر اگر این کار در زمان لازم صورت نگیرد، باعث از دست رفتن مشتریان خواهد شد. به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین خدمات crm پیگیری و اطلاعات‌رسانی به مشتریان است که معمولا به‌صورت خودکار و به‌وسیله تماس، پیامک و یا ایمیل صورت می‌گیرد.

افزایش توانایی در ایجاد عادات خوب

دسترسی به ویژگی‌ها و اطلاعات اتوماسیون به شما در ایجاد عادات خوب بسیار کمک می‌کند؛ به‌همین‌علت می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نرم‌افزار CRM دانست. با در دست داشتن اطلاعات و داده‌های دقیق می‌توانید برای تصمیم‌گیری در آینده از آنها استفاده کنید. با انجام این کار به‌صورت مداوم به‌راحتی به ایجاد عادات خوب و رسیدگی بهتر به مشتریان کمک خواهید کرد.

خدمات مشتریان crm

خدمات crm برای مشتریان

عوامل موثر بر قیمت خدمات crm چیست؟

به‌طورکلی قیمت خدمات crm به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از انتخاب این نرم‌افزار باید نیازهای خود را از آن بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین گزینه را برای خرید crm انتخاب کنید، اما از عوامل موثر بر قیمت crm می‌توان تعداد کاربران، ابری بودن نرم‌افزار، قابلیت‌های آن و سفارشی‌سازی را نام برد.

خدمات مشتریان crm

نرم افزار CRM  و استفاده از مزایای آن

علت اهمیت استفاده از نرم‌افزار crm برای همه کسب‌وکارها چیست؟

خدمات نرم‌افزار crm در سه دسته بازاریابی و جذب مشتری، فروش محصول و ارائه خدمات پس از فروش تقسیم‌بندی می‌شوند. برای هرکدام از این دسته‌ها برنامه خاصی در نظر گرفته شده که با توجه به نیازهای خود، در هر زمانی می‌توانید از آنها استفاده کنید. اکنون می‌خواهیم به بررسی هریک از مراحل بپردازیم:

بازاریابی

بعد از معرفی بازار هدف خود در این نرم‌افزار، به آن این اجازه را می‌دهید که به جستجوی مشتریان موردنظر شما بپردازد. پس از جستجو و پیدا کردن مشتری‌های مناسب با ارسال ایمیل، آنها را برای خرید دعوت خواهد کرد. معمولا متن مناسبی با تعیین زمان معین و شرایط دیگر برای مشتری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که با استفاده از هر برنامه دیگری می‌توان این کار را انجام داد، اما این نرم‌افزار پس از مراجعه مشتری به سایت و خریداری وسایل، دیگر در جهت دعوت هیچ ایمیلی ازسال نخواهد کرد. با استفاده از این برنامه به درک بهتری از مخاطبان خود خواهید رسید.

به‌طورکلی با تعیین مشتریان هدف، می‌توانید به‌راحتی آنها را جذب کرده و با بخش‌بندی به مشتریان ثابت تبدیل کنید. با استفاده از امکان بازاریابی این نرم‌افزار به سادگی می‌توان از علایق و سلیقه‌های مشتریان مطلع شد.

خدمات نرم افزار crm

ارسال اطلاعات خاص به مشتریان

فروش

پس از انجام اولین خرید مشتری از شما، اطلاعات وی در برنامه ثبت خواهد شد که در صورت بارگذاری و قراردادن هر محصول جدید در سایت که به سفارش قبل مشتری نزدیک باشد، ایمیل برای آن ارسال می‌شود. به‌بیان‌دیگر با معرفی محصول جدید که با توجه به سلیقه مشتری است با ارسال ایمیل وی را برای خرید مجدد ترغیب خواهد کرد. این اطلاعات نیز در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد تا با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، آنها را معرفی کنند.

خدمات پس از فروش

پس از ثبت تمام اطلاعات فروش مشتریان، نوبت به مرحله آخر یعنی ارائه خدمات پس از فروش می‌رسد. با استفاده از تحلیل اطلاعات قبلی و بررسی‌های لازم، توانایی ارائه خدمات به مشتری‌های خود به‌ویژه افراد فعال را خواهید داشت.

قیمت خدمات crm

استفاده از خدمات پس از فروش نرم‌افزار CRM

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم خدمات crm و خدمات مشتریان crm را به شما معرفی کنیم. برنامه‌های زیادی برای کمک به شما جهت مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که به شما در جذب مشتری کمک می‌کنند. باید با توجه ‌به وسعت کسب ‌و کار خود، نوع انتظار خود از این اپلیکیشن و… می‌توانید برنامه مناسب خود را انتخاب و تهیه کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *