صفحه اصلی اسکرول بالا

صدور فاکتور در crm

علت اینکه امروزه بیشتر کسب و کارها اقدام به صدور فاکتور در crm میکنند چیست؟ همانطور که می دانید برای هر محصول فروخته شده یا خدمات ارائه شده، یک فاکتور تهیه می شود که اولین قدم برای پرداخت پول شماست. در حالیکه، در گذشته پرداخت‌ها عمدتاً به صورت نقدی بود و دفاتر به صورت دستی نگهداری می‌شد، که منجر به صدور فاکتور اشتباه و تأخیر در پرداخت‌ها می‌شد، با این حال، امروزه ما از مزایای گسترده فناوری‌های مالی مانند نقل و انتقالات الکترونیکی، پرداخت‌های کارتی و پرداخت‌های آنلاین که سرعت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهند، بهره‌مندیم. صدور فاکتور در crm نیز از جمله مزایای پیشرفت تکنولوژی می باشد که سبب تسریع و راحتی کارها می گردد.

استفاده از نرم افزار crm، مزایای بی شماری به همراه دارد که به طور نمونه می توان به چاپ فرم ها از جمله پیش فاکتور و فاکتور در CRM اشاره کرد. ما در این مقاله از سایت شاتوت، صدور فاکتور در سیستم crm  را مورد بحث قرار می‌دهیم. پس اگر شما هم میخواهید که از امکانات گسترده این نرم افزار از جمله صدور فاکتور در crm بهره مند شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

چاپ فاکتور در سیستم crm چه کاربردی دارد؟

هر ساله، شرکت های بیشتری به دلیل مزایایی که صورتحساب الکترونیکی نسبت به صورتحساب دستی و کاغذی دارد، به چاپ فاکتور در سیستم crm روی می آورند. فاکتورها، پیشنهادات یا ارزیابی‌ها همیشه حاوی اطلاعات یکسانی هستند و معمولاً باید به صورت فایل‌های PDF در دسترس باشند – هسته اصلی اطلاعات مشتری و داده‌های اصلی از CRM است: آدرس شرکت چیست، چه کسی مسئول است، صورتحساب برای چه خدماتی ارائه می شود؟ به جای کپی کردن دستی این داده‌های تکراری از CRM به حسابداری، می توان انتقال داده ها و اطلاعات را به صورت اتوماتیک انجام داده و فایل های pdf  آن را بصورت خودکار دریافت کرد. انجام این کار علاوه بر این که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود بلکه احتمال بروز خطا را نیز کاهش می دهد.

صدور فاکتور در سیستم crm فقط منجر به صرفه جویی در هزینه های پست و چاپ و همینطور صرفه جویی در زمان نمی شود، بلکه سبب اجرای فرآیندهای یکپارچه برای کلیه وظایف مربوط به صدور صورتحساب می گردد.

چگونگی صدور فاکتور در crm

چگونگی صدور فاکتور در crm

با استفاده از نرم افزار crm، می توانید فرآیندهای کلیدی زیر را انجام دهید:

ایجاد فاکتورهای سفارشی

امروزه استفاده از پلتفرم‌های صورت‌حساب آنلاین نسبت به نرم‌افزارهای دسکتاپ بسیار آسانتر است و روز به روز توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. متصل نبودن به یک سیستم داخلی، به شما این امکان را می دهد که به راحتی از هر جایی به اطلاعات دسترسی داشته باشید همچنین شما قادر خواهید بود که فاکتورها را متناسب با برند یا نیاز خود شخصی سازی کنید.

برخلاف روش سنتی که تمام مشخصات را بر روی فاکتور چاپ شده می نوشتید، استفاده از این ابزار به شما امکان می‌دهد یک فاکتور از ابتدا بسازید و سپس آن را با نام مشتری، مقدار، مبلغ، تخفیف‌ها، مالیات بر فروش و موارد دیگر پر کنید. همچنین می توانید از الگوهای تعبیه شده در نرم افزار استفاده کنید و به سادگی فیلدها را تکمیل کنید. اکثر برنامه‌ها گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌کنند که در آن می‌توانید عناصر فاکتور را تغییر دهید یا لوگوی خود و سایر نمادهای شرکتی را اضافه کنید. می‌توانید مشتری ‌های جدیدی ایجاد کنید یا نام مشتری را از پایگاه داده وارد کنید و به سادگی روی ارسال کلیک کنید

تسهیل در صورتحساب و پرداخت

صدور فاکتور در crm نیازی به تنظیمات اضافی ندارد و می‌تواند پردازش راحت پرداخت را برایتان امکان پذیر کند. با استفاده از نرم افزار crm می توانید یک درگاه آنلاین برای مشتریان خود ایجاد کنید تا آنها بتوانند مستقیماً پرداخت ها را انجام داده و شما نیز بلافاصله آنها را پردازش کنید. با پلتفرم‌های صورت‌حساب، مدیریت و پردازش پرداخت‌ها به یک کار آسان تبدیل می شود. نرم افزار صورتحساب معمولاً دارای ویژگی هایی برای رسیدگی به چندین زبان، چندین ارز و تنظیم مالیات است. همچنین قابلیت ردیابی پرداخت های آفلاین نیز وجود دارد.

دریافت گزارشات

شما می توانید گزارش های مختلفی را با نرم افزار CRM تهیه کنید که می تواند به شما در نظارت به امور مالی خود کمک کند. با استفاده از این نرم افزار به راحتی متوجه خواهید شد که کدام فاکتورها در حال حاضر معوق هستند. نرم افزار CRM به شما کمک می کند که تولید گزارش‌ها را به‌طور خودکار انجام دهید، آن‌ها را به‌عنوان فایل‌های PDF ارسال کنید، و یا اینکه آنها را از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته یا دریافت کنید. شما می‌توانید هر زمان به گزارش‌های تولید و تجزیه و تحلیل داده‌ها دسترسی داشته باشید و اطلاعات مربوط به عملیات صورت‌حساب را به دست آورید. به طور مثال با استفاده از این نرم افزار از آمار صورت‌حساب‌های معوق، میانگین زمان برای یک چرخه پرداخت، تعداد مشتریانی که به موقع پرداخت می‌کنند و تعداد مشتریانی که دیر پرداخت می‌کنند، مطلع خواهید شد. یکی از مزایای نرم افزار CRM این است که تمامی سوابق، تراکنش ها و پایگاه داده شما را نیز مدیریت می کند، از این رو می توانید به سرعت به اطلاعات مهم دست یابید.

بنابراین صدور فاکتور در crm چگونه صورت میگیرد؟ در ساده ترین شکل، نرم افزار crm برای افزایش دقت کارها و مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است. اگر شما هم کسب و کاری دارید که به طور مرتب مجبور به صدور و چاپ فاکتورها و پیش فاکتورها هستید، با صدور فاکتور در crm دیگر نیاز نیست کارهای تکراری را انجام دهید. در عین حال می توانید مطمئن باشد که همه چیز سازماندهی شده و دقیق بوده و در نهایت سبب تسریع روند پرداخت می گردد.

چاپ فرم ها از جمله پیش فاکتور و فاکتور در CRM

مزایای صدور فاکتور در crm چیست؟

اکنون که می دانید چاپ فاکتور در سیستم crm چه کاربردی دارد؟ بهتر است با مزایای صدور فاکتور در crm نیز آشنا شوید. با صدور فاکتور در crm،  علاوه بر مدیریت کارآمد تمام وظایف مربوط به فاکتور، می توانید از مزایای زیر نیز بهره مند گردید:

تأخیر پرداخت ها را به حداقل برسانید.

چاپ فرم ها از جمله پیش فاکتور و فاکتور در CRM  با ساده کردن فرآیند صورتحساب به شما این امکان را می دهد که پرداخت ها را به موقع دریافت کنید. با نگهداری و استفاده مناسب از داده ها و برنامه های خود، می توانید سودآوری خود را افزایش دهید.

پرداخت های از دست رفته را به حداقل برسانید.

با نظارت و پیگیری دقیق تعهدات ذکر شده در صورتحساب، اطمینان حاصل می‌کنید که به هیچ عنوان پرداختی را از دست نخواهید داد و اینکار نتیجه مثبتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

از یک آرم یا لوگوی حرفه ای استفاده کنید.

استفاده از یک آرم یا لوگوی حرفه ای در فاکتور می تواند به افزایش شهرت شرکت شما کمک کند. شما می توانید برای صدور فاکتور در crm از آرم های سفارشی شده و سایر طرح های دلخواهتان استفاده کنید. با خرید نرم افزار crm، شما می توانید لوگوی شرکت یا کسب و کار خود را در فاکتور ارائه شده به مشتریان تان درج کنید.

با خودکار کردن کارهای مهم، به ساده سازی فرآیندهای حسابداری و مالی خود کمک کنید.

چاپ فاکتور در سیستم CRM  به شما این امکان را می دهد که با کاهش کارکنان در بخش صورتحساب و صدور فاکتور، هزینه ها را کاهش دهید. از طرفی دیگر نیاز نخواهید داشت که در زمان خود را صرف پیگیری پرداختی های مشتریان کنید. به همین ترتیب، با پرداخت سریع‌تر فاکتورها، می توانید جریان نقدی را افزایش داده و در مدت زمان کوتاه‌تری روابط مشتریان خود را بهبود ‌بخشید.

تقلب را به حداقل رسانده و امنیت را برقرار کنید

چاپ فرم ها از جمله پیش فاکتور و فاکتور در CRM  دارای ویژگی‌های امنیتی زیادی می باشد. با صدور فاکتور در crm میتوانید اطمینان حاصل کنید که کل فرآیند صورت‌حساب تا پرداخت، از هک شدن یا چشمان کنجکاو افراد سودجو، محافظت می‌شود. صدور فاکتور در سیستم crm نسبتاً ایمن تر از تهیه فاکتورهای شما به صورت دستی و ارسال آنها به عنوان پیوست ایمیل است.

صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM

صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM

پیش فاکتور یک پیش نویس اولیه یا فاکتور تخمینی است که فروشنده از آن برای درخواست پرداخت وجه از خریدار، قبل از عرضه کالا یا خدمات استفاده می کند. معمولا پیش فاکتور شامل شرح کالا، کل مبلغ قابل پرداخت و سایر جزئیات مربوط به معامله است.

اکثر پیش فاکتورها قیمت فروش دقیقی را در اختیار خریدار قرار می دهند. این شامل برآوردی از هر گونه کمیسیون یا هزینه، مانند مالیات های قابل اجرا یا هزینه های حمل و نقل است. اگرچه پیش فاکتور شامل جزئیات دقیق هزینه می باشد، با این حال هیچ رسمیتی ندارد. بنابراین، کسب و کارها نباید از آن برای مقاصد حسابداری یا قراردادهای الزام آور استفاده کنند.

صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM چه کاربردی دارد؟

هدف از صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM این است که نشان دهد کالا یا خدمات چقدر هزینه دارد تا مشتری تصمیم بگیرد که آیا می خواهد خرید را ادامه دهد یا خیر. بنابراین، همانند صدور فاکتور،  صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM نیز مزایای زیادی در فرآیندهای تجاری به همراه دارد. در برخی از معاملات با صدور پیش فاکتور در نرم افزار CRM و پرداخت اولیه، فروشنده اطمینان حاصل می کند که فرآیند پرداخت قبل از تکمیل سفارش تضمین شده است و خریدار نیز میزان قیمتی که باید بپردازد را می داند.

چاپ فاکتور در سیستم CRM

جمع بندی

تا اینجا سعی کردیم به شما بگوییم که چاپ فاکتور در سیستم crm چه کاربردی دارد؟ همچنین، در این مطلب از سایت شاتوت تمام اطلاعات مرتبط و مفید مورد نیاز درباره صدور فاکتور در crm را در اختیار شما قرار دادیم تا زمانی که اقدام به خرید نرم افزار CRM برای کسب و کار خود می کنید، در موقعیتی باشید که تصمیمی هوشمندانه بگیرید.

امروزه نقش crm در بازاریابی و اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در پیشرفت کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. صدور فاکتور در سیستم crm نیز نمونه ای از مزایای نرم افزار CRM  می باشد که سبب افزایش سود شما و صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.

در صورتیکه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروشگاه ساز آنلاین، سیستم جامع فروش و نرم افزار CRM هایپر مارکت دارید، می توانید سایر مقالات سایت شاتوت را مطالعه نمایید.

از این که تا پایان مقاله صدور فاکتور در crm همراهمان بودید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *