صفحه اصلی اسکرول بالا

فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند؟

فروشگاه ساز چیست؟ در دنیای امروزی به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین اینترنتی شدن کارها، تمایل به داشتن فروشگاه آنلاین در بین کسب و کارها بسیار افزایش یافته است. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید که چگونه همه چیز در دسترس شماست. همه چیز فقط به اندازه یک کلیک با شما فاصله دارد! آیا نیاز به رزرو هتل دارید؟ آیا می خواهید یک شام دو نفره رزرو کنید یا بدون ارسال چک، حقوق کارمندان خود را پرداخت کنید؟ همه چیز آنلاین است و امکانات بی پایانی در بستر وب وجود دارد.

اما فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند؟ انواع فروشگاه ساز ها کدام است؟ کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید، با ما تا پایان این مقاله از سایت شاتوت همراه باشید.

 

 

فروشگاه ساز چیست؟

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه سازها، باید بدانید که فروشگاه ساز چیست؟ فروشگاه ساز یا e commerce به تجاری اشاره دارد که شامل معاملات انجام شده در بستر وب می باشد. تقریباً هر وب سایت خرید آنلاین – بزرگ یا کوچک – از این ساختار پیروی می کند. هر سایتی که بتوانید اقلامی را برای فروش از طریق اینترنت تهیه کنید، با استفاده از یک فروشگاه ساز طراحی شده است.

در حال حاضر وب سایت های زیادی وجود دارند که با استفاده از فروشگاه ساز ها طراحی شده اند و اقلام مختلفی را به فروش می رسانند، از لباس‌ها و اقلام غذایی گرفته تا محصولات باغبانی. داشتن خلاقیت در این زمینه باعث می شود عده ای برند خود را منحصر به فردتر از دیگری کنند. تنها تفاوت سایت طراحی شده با فروشگاه سازها و مغازه های تجاری موجود در بازار، شما مجبور نیستید با یک انسان سر و کار داشته باشید تا بتوانید اقلام خود را خریداری کرده یا به فروش برسانید. فروشگاه ساز ها حتی بدون نظارت مدیران سایت ها، هر ثانیه از روز با مشتریان خود سروکار دارند.

انواع فروشگاه ساز ها

انواع فروشگاه ساز ها

ما در این قسمت به معرفی انواع فروشگاه سازها می پردازیم.

دامنه فروشگاه ساز ها بسیار گسترده است، اما انواع فروشگاه سازهایی که تراکنش های الکترونیکی را میزبانی می کنند را می توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

(B2C):

احتمالاً آشناترین انواع فروشگاه ساز ها برای افراد عادی، فروشگاه سازهای B2C است. یک فروشگاه سازB2C، تبادل کالا یا خدمات بین فروشنده و مصرف کننده را امکان پذیر می کند، مانند خرید یک تی شرت از فروشگاه آنلاین مورد علاقه شما.

(B2B):

یک پلت فرم B2B تراکنش های الکترونیکی بین دو کسب و کار را تسهیل می کند. به عنوان مثال، اگر صاحب فروشگاهی هستید که تی شرت می فروشد، ممکن است پیراهن ها را از یک عمده فروش آنلاین خریداری کنید.

(B2A):

یک پلت فرمB2A، مبادلات الکترونیکی بین یک سازمان و یک مؤسسه عمومی را تسهیل می کند، به عنوان مثال، وب سایت شرکتی که پورتال وب شهر شما را طراحی کرده است.

(C2C):

یک پلت فرم C2C که اغلب به عنوان بازار شناخته می شود، میزبان تبادل کالا بین 2 یا چند مصرف کننده می باشد. به عنوان مثال می توان به وب سایت هایی مانند Etsy و eBay اشاره کرد.

(C2B):

در این نوع از فروشگاه ساز ها، افراد کالا یا خدماتی را به مشاغل ارائه می دهند. به طور مثال، می تواند یک متخصص سئو آزاد باشد که با شرکت هایی در یک صنعت خاص کار می کند.

(C2A):

مشابه B2A، این نوع پلت فرم، به مصرف کننده اجازه می دهد تا اطلاعات، کالاها یا خدماتی را به اداره دولتی و سازمان های دولتی ارائه دهد.

فروشگاه ساز چه کاری انجام می دهد؟

بعد از پاسخ به سوال فروشگاه ساز چیست و معرفی انواع فروشگاه سازها، نوبت به این می رسد که بدانیم فروشگاه ساز چه کاری انجام می دهد. با وجود اینکه فروشگاه سازها به خودی خود می‌تواند بسیاری از وظایف مهم مربوط به اجرای فروشگاه شما را انجام دهد، با این حال اغلب با برنامه‌ها و سرویس‌های دیگر ادغام می‌شود تا به شما کمک کند تا کارهای دیگر را مستقیماً از درون سیستم انجام دهید. فروشگاه سازها با ویژگی ها و قابلیت های بی نظیر، همراه با قابلیت های یکپارچه سازی قدرتمند، به پلتفرم یکپارچه همه کاره تبدیل می شوند و شما میتواند با استفاده از آن ها کارهای زیر را انجام دهد.

مدیریت آسان مشتریان و سفارشات

مدیریت سفارش مشتری از انتخاب محصول تا پرداخت و تحویل بسیار مهم است. هر سفارش یک معامله فروش است که بر سود شما تأثیر می گذارد، بنابراین، باید مشتری به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد. نرم افزار فروشگاه ساز وظیفه مدیریت سفارشات، بررسی وضعیت سفارش و ایجاد تغییرات سریع در صورت نیاز را دارد. فروشگاه ساز آنلاین به تنهایی یا با برخی از برنامه‌ها یا خدمات شخص ثالث دیگر، می‌تواند پردازش پرداخت، نگهداری سوابق تراکنش، مدیریت اطلاعات مشتری، ایجاد صورت‌حساب، انجام حسابداری دقیق، ارائه تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری و غیره را انجام دهد.

مدیریت آسان محصولات و موجودی

شما مشخصات محصول، از SKU ها و ویژگی ها (اندازه، رنگ، کمیت) گرفته تا عناوین و تصاویر محصولات را مدیریت می کنید و می توانید آنها را سازماندهی و فهرست بندی کنید. همچنین با استفاده از فروشگاه ساز آنلاین شما می توانید از محصولات پرفروش و همچنین کمبود موجودی انبار مطلع شوید. در این صورت در زمان درست اقدام به تکمیل موجودی انبار می کنید.

بازاریابی را آسان می کند

سئوی داخلی به فروشگاه‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا در موتورهای جستجو، رتبه بالاتری را نسبت به رقبا کسب کرده و در نتیجه هزینه های کمتری برای جذب مشتری داشته باشند.

حمل و نقل و مالیات را خودکار می کند

چاپ برچسب های حمل و نقل، محاسبه مالیات فروش بر اساس موقعیت مکانی مشتری و ارسال ایمیل های اعلان به مشتریا،ن می تواند به صورت خودکار و دقیق تر انجام شود.

استفاده از فروشگاه ساز آنلاین مشتریان شما را قادر می سازد آنچه را که در فروشگاه شما نیاز دارند را به سادگی و به سرعت پیدا کنند. از طرفی، خدمات و امکانات متفاوت فروشگاه سازها، به شما این امکان را می دهند که بهترین تجربه خرید آنلاین را به مشتریان خود ارائه دهید.

دلیل استفاده از فروشگاه سازچیست و چگونه کار می کند؟

دلیل استفاده از فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند؟

فروش در اینترنت از طریق وب سایت شما مستلزم یک سری مراحل و فرآیندهایی است که فروشگاه سازها آن ها را مدیریت می کنند. فروشگاه ساز چیست؟ فروشگاه ساز چیزی نیست جز سیستمی برای ساده کردن این مراحل.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که علت نیاز به فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند؟

اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید با ما در ادامه همراه باشید. ما در ادامه توضیحات کاملی از اینکه فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند را در اختیارتان قرار می دهیم.

فروشگاه ساز چگونه کار می کند؟

  • یک خریدار از وب سایت شما بازدید می کند و محصولات و دسته بندی هایی را که در پایگاه داده وب سایت بارگیری/ذخیره شده اند را مشاهده می کند.
  • مشتری از یک سبد خرید برای افزودن کالا استفاده می کند و یک حساب کاربری با تمام اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده ایجاد می کند.
  • هنگامی که مشتری در مرحله پرداخت است، وب سایت به طور معمول با نمایش نماد قفل و استفاده از گواهی SSL به حالت امن می رود.
  • در هنگام تسویه‌حساب، وب‌سایت ممکن است از نرم‌افزار یا خدمات شخص ثالث برای ارائه گزینه‌های تحویل، نرخ حمل و نقل و تاریخ تحویل به مشتری استفاده کند.
  • هنگامی که مشتری شماره کارت اعتباری را وارد می کند، اطلاعات به یک پردازشگر پرداخت یا درگاه پرداخت ارسال می شود.
  • سفارش مشتری اکنون تکمیل شده است و تمام اطلاعات حساس با پردازشگر پرداخت ذخیره می شود.
  • می‌توانید مبلغ پرداختی را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید.

مراحل بالا، از سفارش تا پردازش پرداخت، ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد تا شما و مشتری/خریدارتان حداکثر کارایی و راحتی را شاهد باشید. فروشگاه ساز همه موارد فوق را بدون نگرانی و بدون دردسر انجام می دهد. اکنون متوجه شدید که علت نیاز به فروشگاه ساز چیست، فروشگاه ساز باعث می شود فروشگاه آنلاین یا وب سایتتان به بی عیب و نقص ترین و پاسخگوترین حالت عمل کند.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

دو راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد: اولین راه این است که برای آن چیزی که می خواهید در وب سایت خود ارائه کنید برنامه ریزی کنید و سپس از یک توسعه دهنده وب سایت حرفه ای بخواهید که پروژه را برای شما مدیریت کند. راه دیگر استفاده از یک فروشگاه ساز آنلاین‌ است. هیچ راه درست یا غلطی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. همه چیز به بودجه شما و اینکه چقدر زمان می خواهید برای این کار صرف کنید، بستگی دارد.

انتخاب فروشگاه ساز مناسب

اگر می خواهید مسیر خودتان را پیش بروید و از یک فروشگاه ساز استفاده کنید، اولین قدم این است که بهترین فروشگاه ساز را برای مشاغل کوچک پیدا کنید. ساختن وب سایت خود به تنهایی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما یکی از بهترین نوآوری هایی که دنیای برنامه نویسی با ما به اشتراک گذاشته است، فروشگاه سازها هستند. اگر در مورد ظاهر سایت خود نگران هستید، قالب های فروشگاهی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

تصمیم گیری در مورد محصول برای فروش

مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد محصولی است که می خواهید بفروشید. انتخاب شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه به چه نوع محصولاتی علاقه دارید، چه چیزی در بازار انتخابی شما مورد تقاضا است. شما باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و نیازها و چالش های آنها را بیابید تا بتوانید محصولی را ارائه دهید که به نیاز های آنها پاسخ می دهد.

هنگامی که همه چیز را آماده کردید، می توانید به سراغ طراحی وب سایت فروشگاهی و برنامه ریزی محتوا بروید.

ساخت محتوای وب سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت با استفاده از فروشگاه سازها می شود، روش هایی وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت در سرمایه گذاری جدید خود به آنها توجه کنید.

عکس ها

شما باید از تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده کنید تا به کاربران بدانند که آیا محصول شما برای نیازهای آنها مناسب است یا خیر. اگر بتوانید عکس‌هایی از محصولات مورد استفاده در زوایای مختلف برای هر کدام اضافه کنید، بسیار مفید خواهد بود.

توضیحات

همچنین شما باید توضیحات دقیقی از محصول ارائه دهید تا به کاربران کمک کنید تا در مورد محصول شما تصمیمات آگاهانه بگیرند. این موضوع برای هر وب سایت تجارت الکترونیک بسیار مهم است. تا آنجا که ممکن است، شرح مفصلی از رنگ، اندازه و عملکرد محصول اضافه کنید.

خط مشی

شرایط و ضوابط برای هر کسب و کاری حیاتی است. این امر هم خریدار و هم فروشنده را از هرگونه طرح کلاهبرداری محافظت می کند. گزینه های سیاست برگشت و روش پرداخت خود را در جایی قرار دهید که به راحتی دیده شوند. برخی از وب‌سایت‌های فروشگاهی، سیاست‌های حریم خصوصی خود را درست قبل از اینکه مشتری هزینه یک کالا را بپردازد، در صفحه قرار می‌دهند.

قیمت

قوانینی وجود دارد که مشاغل خرده فروشی را ملزم می کند تا قیمت تمام اقلام خود را اعلام کنند. این امر تعاملات غیرضروری بین مصرف کنندگان و تامین کنندگان را کاهش می دهد و بنابراین خرید محصولات خود را با چند کلیک برای مشتریان راحت تر می کند.

چت زنده

به همان اندازه که هدف ما کاهش تعامل مصرف کننده و تامین کننده است، باید یک ویژگی چت زنده وجود داشته باشد تا هر زمان که مشتریان هنگام سفارش در وب سایت شما گیر کردند، یا اگر سؤالات مربوط به محصول داشتند، مستقیماً با شما تماس بگیرند.

شماره پیگیری

هر تراکنش باید کدی را ایجاد کند تا خریداران بتوانند آن را پیگیری کنند. بهتر است سایت فروشگاهی شما طوری باشد که کاربران بتوانند وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنند. این کار باعث می شود که مشتری شما تجربه خرید بهتری داشته باشد.

همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید، بنابراین انجام خرید را برای مشتریان خود با چند کلیک آسان کنید. اطلاعاتی که آنها به دنبال آن هستند نیز باید به راحتی در وب سایت شما در دسترس باشد. اطلاعاتی که از مشتریان خود دریافت خواهید کرد باید تا حد امکان حداقل و ضروری باشد تا آن را به تجربه ای بی دردسر و قابل اعتماد تبدیل کنید.

خرید آنلاین در طول سال ها بهتر شده است. به دلیل توسعه آن، افراد بیشتری در خرید و فروش آنلاین احساس امنیت بیشتری می کنند. آماده شروع فروش آنلاین هستید؟ همین امروز با فروشگاه ساز شاتوت وب سایت فروشگاهی خود را بسازید.

کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم؟

کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم؟

گزینه های زیادی برای انتخاب فروشگاه ساز مناسب وجود دارد. با این حال، برخی ارزان هستند، برخی گران. برخی آسان هستند و برخی طرح های مختلف و ویژگی های پیشرفته ارائه می دهند. انتخاب بهترین فروشگاه ساز برای کسب و کار شما از اهمیت بالایی برخوردار است. این انتخاب تعیین می کند که چه چیزی به مصرف کننده ارائه شود، فرآیند پرداخت چگونه باشد، چگونه سفارش مشتریان تحویل داده شود و چه مقدار هزینه های اضافی برای راه اندازی اولیه و هزینه های عملیاتی جاری مورد نیاز می باشد.

اگرچه بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل انتخاب فروشگاه ساز مناسب می تواند بسیار زمان بر باشد، اما باید زمان کافی برای بررسی گزینه های موجود اختصاص داده شود. زیرا انتخاب شما بر گردش کار بخش های حسابداری، مالی و فروش و در نهایت درآمد تأثیر می گذارد.

شاید یکی از سوالات شما این باشد که کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم؟ انتخاب فروشگاه ساز مناسب اساساً به هدف، نوع محصول و اندازه دلخواه فروشگاه اینترنتی شما و همچنین نیازهای گزارش دهی هر بخش بستگی دارد.

فروشگاه ساز شاتوت بی شک یکی از بهترین فروشگاه ساز های ایرانی می باشد. اگر به فکر داشتن یک کسب و کار اینترنتی هستید، مطمئنا برای مدیریت ارتباط با مشتریان به نرم افزار CRM نیاز خواهید داشت. با انتخاب نرم افزار فروشگاه آنلاین شاتوت دیگر نیازی به خرید نرم افزار CRM، نرم افزار انبار داری و همچنین نرم افزار حسابداری به صورت مجزا نخواهید داشت. نرم افزار فروشگاه آنلاین شاتوت تمامی موارد ذکر شده در بالا را به صورت کامل در خود دارد و به دلیل سیستم مدیریت ساده آن، شما قادر خواهید بود بدون داشتن دانش برنامه نویسی به سادگی آن را مدیریت کنید.

برخی از عوامل مهم برای تصمیم گیری بهتر درباره اینکه کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم، عبارتند از:

قیمت

بسته به ویژگی های برنامه فروشگاه ساز و مقیاس پذیری، فروشگاه سازها قیمت های متفاوتی دارند.

ادغام

بر اساس نیازهای تجاری و استراتژی فروش، مهم است که یکپارچه سازی داخلی با سایر سیستم های مالی و پلت فرم های داخلی را برای افزودن قابلیت های فروش، حمل و نقل، بازاریابی و گزارش را در نظر بگیرید.

مدیریت موجودی

برخی از فروشگاه سازها شامل ویژگی‌هایی هستند که به مدیریت موجودی، تعداد اقلام فروخته شده آنلاین و ادغام با برنامه‌های حمل و نقل و سیستم‌های ERP کمک می‌کنند. این ویژگی‌ برای تیم های حسابداری و عملیاتی برای داشتن مقدار دقیق موجودی ها و ثبت هزینه ها بسیار مفید است.

گزینه های پرداخت سبد خرید

این یک تصمیم بسیار مهم در فرآیند راه‌اندازی است. اکثر فروشگاه سازها گزینه‌های مختلفی را ارائه کرده و ارتباط آسانی با درگاه های پرداخت مختلف برای سبد خرید فراهم می‌کنند.

تیم‌های مالی، فروش و بازاریابی باید با هم کار کنند تا تعیین کنند کدام روش پرداخت کارایی بیشتری داشته و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌تر است. بازار هدف و موقعیت جغرافیایی مشتریان، از عوامل کلیدی در انتخاب گزینه های پرداخت مناسب است.

تنظیمات حمل و نقل

گزینه های حمل و نقل موجود فروشگاه سازها هم سبب رضایت کلی مشتری می گردد. فروشگاه سازهای مختلف با گزینه های حمل و نقل و ابزارهای مدیریت حمل و نقل متنوعی عرضه می شوند، از ارسال با پست پیشتاز و تیپاکس گرفته تا ارسال با پیک موتوری.

فروشگاه ساز چیست

 

جمع بندی

ما در این مقاله از سایت شاتوت اطلاعات کاملی درباره اینکه فروشگاه ساز چیست و چگونه کار می کند، برای شما عزیزان ارائه کردیم. همچنین به معرفی انواع فروشگاه سازها پرداخته و سعی کردیم به سوالات رایج شما در این زمینه از جمله چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ یا اینکه کدام فروشگاه ساز را انتخاب کنم؟ پاسخ دهیم.

نقش crm در پیشرفت استارتاپ ها و همچنین، اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در پیشرفت کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. اگر شما نیز نیازمند یک فروشگاه ساز آنلاین با قابلیت ها و امکانات بی نظیر از جمله متصل بودن به نرم افزار CRM، حسابداری یا انبارداری با قابلیت مدیریت آسان هستید، ما به شما فروشگاه ساز آنلاین شاتوت را پیشنهاد می کنیم. تیم شاتوت همواره آماده ارائه بهترین خدمات را به مشتریان خود می باشد. در صورت داشتن هر گونه سوالی با کارشناسان شاتوت تماس بگیرید. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید بی نهایت سپاس گزاریم.

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *