صفحه اصلی اسکرول بالا

مزایای نرم افزار CRM

در این مقاله به معرفی کلی crm یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می‌پردازیم؛ سپس مزایای سیستم crm را برای شما به صورت جداگانه نام برده و به طور کلی برایتان مزایای استفاده از نرم افزار crm در کسب و کار را می‌گوییم تا اگر شما هم کسب و کاری دارید بتوانید از مزایای مدیریت ارتباط با مشتری crm استفاده کنید.

نرم‌ افزار crm چیست؟

Crm یا به طور کامل Customer Relationship Management)) به معنای مدیریت ارتباطات با مشتری می‌باشد. طبق تعریف شرکت salesforce که از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مدیریت ارتباط با مشتری است؛ نکته مهم در مورد نرم افزار crm این می باشد که crm ابزار و سیستمی است که تمامی بخش‌های مختلف کسب و کارتان اعم از بخش بازاریابی و فروش تا خدمات را یکپارچه می‌کند و باعث هماهنگی کاملی میان بخش‌ها و تیم‌های مختلف در سازمان یا شرکت می‌شود.
از مزیت‌های کاربردی نرم افزار crm می‌توان به ایجاد یک بانک اطلاعاتی یکپارچه اشاره کرد. جذب مشتری و حفظ مشتریان فعلی از دیگر مزیت‌های کاربردی نرم افزار crm است. می‌توان گفت مزایای کلی crm بسیار زیاد است و ما در این مقاله می‌کوشیم مزیت‌های کاربردی نرم افزار crm را تک تک و به صورت کامل برای شما تشریح کنیم.

مزایای کلی CRM

مزایای استفاده از نرم افزار crm

در این قسمت مزایای نرم افزار crm را به صورت کلی نام می‌بریم و در ادامه هر کدام را به صورت مفصل‌تر برای شما بازگو می‌کنیم.

1. ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان کسب و کار شما
2. ایجاد یک پایگاه داده متمرکز در بخش فروش
3. مدیریت ارتباطات و تعاملات با مشتریان احتمالی
4. درک بهتر رفتار مشتری
5. کاهش در هزینه‌ها و بهینه سازی شود

علاوه بر این مزایای crm که گفته شد، موارد دیگری نیز وجود داد. اما این موارد از مهم‌ترین مزایای استفاده از crm در کسب و کار است که در ادامه بیشتر با هر کدام آشنا خواهید شد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

۰۹۱۵۶۶۲۸۱۹۱

ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان کسب و کار شما

امروزه و باتوجه به گسترش اینترنت، یک مشتری ناراضی می‌تواند هزینه زیادی برای شرکت یا کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین طبیعی است که شرکت‌ها با دانستن این نکته، مشتری محورتر رفتار می‌کنند. برای اینکه بیشتر بتوان مشتری محور رفتار کرد، نکته اصلی در مدیریت ارتباطات و برقراری تعامل مناسب با مشتری است.
از مزایای crm این است که به شما کمک می‌کند بهتر از گذشته با مشتریانتان تعامل داشته باشید و ارتباطات خود با مشتری را مدیریت کنید.
از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار crm می توان به این مورد اشاره کرد که با کمک این نرم افزار تمام کارمندان بخش فروش، پشتیبانی و … شما از یک اطلاعات مطمئن از هر کدام از مشتریانتان برخوردار هستند و بهتر می‌توانند به مشتریان خدمات دهند. در نتیجه‌ی این کار مشتریان از سرعت خدمات شما راضی‌تر از گذشته هستند. مشتری راضی هم خودش به عنوان یک تبلیغ موثر عمل می‌کند و با معرفی شما به اطرافیانش، باعث رشد و پیشرفت کسب و کار شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

بهترین نرم افزار CRM ایرانی

مزایای نرم افزار CRM چیست

ایجاد یک پایگاه داده متمرکز در بخش فروش

همواره بخش فروش و بازاریابی هر کسب و کاری، سرشار از اطلاعات مشتریان احتمالی است. از مزایای نرم افزار crm این است که اطلاعات یک دست و یکپارچه‌ای از مشتریان احتمالی را به مدت زمان نامحدودی در یک جا ذخیره و دسته‌بندی می‌کند و در اختیار بخش بازاریابی و فروش می‌گذارد.
به کمک crm است که تمامی اطلاعات قابل دسترسی برای تمام تیم‌ها به راحتی امکان‌پذیر می‌شود و می‌توان به راحتی تمامی این اطلاعات را مدیریت کرد.
از مزایای crm این است که به کمک نرم افزار crm دیگر کارشناسان فروش نیاز نداشته باشند برای پیدا کردن اطلاعات خاصی از مشتری، درگیر جستجو در پرونده‌ها و سوابق مشتری شوند و به راحتی و به کمک نرم افزار crm در کسری از ثانیه اطلاعات مورد نظرشان قابل دسترسی باشد.

مدیریت ارتباطات و تعاملات با مشتریان احتمالی

همه ارتباطات چه از نوع داخلی یعنی ارتباط میان کارشناس فروش با کارشناس بازاریابی و چه از نوع خارجی یعنی ارتباط میان کارشناسان فروش و بازاریابی با مشتریان فعلی یا احتمالی، همگی در نرم افزار crm ثبت و ذخیره می‌شوند و در صورت لزوم می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.
از مزایای نرم افزار crm این است که به کمک این نرم افزار، کارشناس فروش و یا پشتیبانی به تمامی اطلاعات مشتری که از قبل ثبت شده دسترسی داشته باشد تا بتواند به سرعت به مشکلات و خواسته‌های مشتری جواب دهد.
به کمک نرم افزار crm است که می‌توان زمان مناسب برای ارتباط گرفتن با مشتریان احتمالی محاسبه شود. به کمک نرم افزار crm می‌توان انجام بسیاری از کارهای روتین روزانه و ماهانه را به این سیستم سپرد تا از انجام به موقع کارها غافل نمانید.

مزایای CRM

درک بهتر مشتری از مهم‌ترین مزایای نرم افزار crm

مهم‌ترین نکته برای ایجاد و گسترش یک کسب و کار این است که نیازها و خواسته‌های مشتریان را به بهترین وجه درک کرده و پاسخ دهید. در نرم افزار crm برای هر یک از مشتریان، یک پروفایل جداگانه ساخته می‌شود که شامل تمامی اطلاعات در ارتباط با آن مشتری خاص می‌شود. اطلاعاتی مانند زمان خرید، تاریخچه خدماتی که مشتری گرفته است، شکایت‌ها، انتقادات و هر گونه اطلاعات دیگری که ممکن است روزی به درد بخورد. با کمک این اطلاعات و دسته‌بندی این موارد شما بهتر می‌توانید خواسته‌ها و نیازهای مشتریانتان را درک کرده و در پی پاسخ مناسب برای آن باشید. به طور مثال در چه زمان‌هایی مشتری برای خرید یا گرفتن خدمات به شما مراجعه می‌کند و یا این که بعد از گرفتن فلان خدمات، مشتری چه شکایت و نارضایتی‌ای از خدمات گرفته شده دارد؟ بیشترین نارضایتی مشتریان از کدام بخش است؟ به طور متوسط چه مقدار زمان طول می‌کشد تا یک مشتری بعد از خرید کالا یا دریافت خدمات نیاز به همان کالا و خدمات را پیدا می‌کند؟ با خرید نرم افزار crm به تمامی این سوالات و بیشتر از آن پاسخ داده می‌شود. کافی است شما با کمک نرم افزار crm به دنبال بهتر کردن خدمات خود و پیدا کردن نقاط ضعف و برطرف کردن آن‌ها باشید تا هر چه بیشتر کسب و کارتان را گسترش دهید.
بیشتر بخوانید:

روش کار با نرم افزار CRM

کاهش در هزینه‌ها و بهینه سازی سود، یکی دیگر از مزایای نرم افزار crm

شاید در ابتدا به نظر برسد که فلان قدر هزینه برای خرید نرم افزار crm باعث بالا رفتن هزینه‌ها در شرکت یا کسب و کار می‌شود. اما باید به این قضیه به صورت بلندمدت‌تر نگاه کنید. شما در ابتدا هزینه‌ای برای خرید نرم افزار crm می‌پردازید، اما مزایای استفاده از نرم افزار crm آن قدر زیاد است که در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و بالا بردن سود شرکت می‌شود. از مهم‌ترین مزایای مدیریت با مشتری crm این است که می‌تواند باعث شود بهترین فرصت‌ها را شناسایی کنید و به تیم بازاریابی و فروش‌تان کمک کنید عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین از دیگر مزایای نرم افزار crm این است که هزینه‌های مربوط به پیدا کردن اطلاعات و گذشته مشتری کم می‌شود و کارمندان شرکت یا کسب و کار شما می‌توانند در همان زمان به چندین و چند برابر مشتری بیشتر خدمات دهند که در نهایت باعث بالا رفتن سود نهایی شما می‌شود. انتخاب استراتژی مناسب در هر دوره خاص و کمک به تصمیم گیری بهتر نیز از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار crm در کسب و کار است.مزیت های کاربردی نرم افزار CRM

سخن اخر

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان crm از جمله نرم افزارها و ابزار مهمی است که این روزها برای هر شرکت یا کسب و کاری نیاز است. از داروخانه که نیاز به نرم افزار حسابداری داروخانه دارد، گرفته تا رستوران و فست فود که نیاز به نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود دارد. امروزه برای هر کسب و کاری نرم افزار مختص به همان شغل و کسب و کار و با توجه به نیازهای همان صنف طراحی شده است. نرم افزار حسابداری لوازم یدکی خودرو، نرم افزار حسابداری سالن زیبایی، نرم افزار حسابداری طلا و جواهر و … همه این نرم افزارها، نرم افزار crm مختص به همان صنف و دارای مزایای نرم افزار crm هستند. بنابراین اگر شما دارای شرکت یا کسب و کاری هستید و اگر به دنبال پیشرفت و گسترش در کارتان هستید و یا می‌خواهید مشتریان فعلی‌تان را حفظ کنید و مشتریان جدیدی را جذب کنید، حتما پیشنهاد می‌کنیم از مزایای استفاده از نرم افزار crm در کسب و کارتان استفاده کنید و مطمئن باشید که خیلی زود هزینه‌ای که برای خرید نرم افزار crm می‌پردازید، جبران شود.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

۰۹۱۵۶۶۲۸۱۹۱

کلیک کنید..
به اشتراک بگذارید

۱۷ دیدگاه

  1. […] مزایای نرم افزار crm، برای فروشندگان، تیم های بازاریابی، متخصصان پشتیبانی مشتری و هر کسی است که در شرکت های بزرگ و همچنین مشاغل کوچک با مشتری در ارتباط است، اهمیت دارد. بعضی از مزایای سی آر ام در ادامه ذکر شده اند. […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *