صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار فروشگاهی چیست؟

داشتن نرم افزار فروشگاهی خوب و کاربردی به شما کمک زیادی در افزایش میزان درآمد و فروش خواهد کرد. به بیان دیگر اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار و یا مدیر فروش شرکت، برای افزایش میزان فروش برنامه‌ها و راهکارهای بسیاری را در سر دارید و می‌خواهید کارها به صورت سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود، استفاده از نرم افزار فروشگاهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اما ممکن است سوال نرم افزار فروشگاهی چیست؟ انواع نرم افزار فروشگاهی چیست؟ ذهن شما را به خود مشغول کند. این نرم افزار، نرم افزاری ارزان و ساده برای صدور فاکتور در هر کسب و کاری است. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار و گرفتن پاسخ سوالات خود، پیشنهاد می‌دهیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

بررسی نرم افزار فروشگاهی و آشنایی با مزایای استفاده از آن

درگذشته افراد بازاری حساب ‌و کتاب خود را به‌صورت دفتری یادداشت می‌کردند که با مشکلاتی مانند گم کردن و سخت پیدا کردن اطلاعات مواجه می‌شدند. اما امروزه برای یادداشت کامل خریدها، فروش‌ها، میزان سود و زیان، موجودی کالا یا انبار و… به نرم ‌افزار فروشگاهی احتیاج دارند. همچنین استفاده از نرم ‌افزار حسابداری از ضررهای مالی و ورشکستگی جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید: نقش CRM در پیشرفت کسب و کار

نرم افزار فروشگاهی آنلاین

نرم افزار فروشگاهی لازمه‌های هر کسب و کاری است

حال سوال این است که مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی چیست؟ نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • ثبت تمام اطلاعات مشتریان به همراه حساب آن‌ها
  • قابلیت کنترل موجودی انبار
  • قابلیت صدور پیش ‌فاکتور برای مشتری
  • قابلیت زدن فاکتور چاپی و ذخیره آن در سیستم
  • قابلیت ارائه گزارش‌های سالانه، ماهانه و هفتگی فروش
  • قابلیت محاسبه میزان حقوق پرداختی
  • قابلیت ثبت چک و یادآوری زمان پاس چک
  • قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه بارکد خوان

بهترین نرم افزار فروشگاهی چیستنرم افزار فروشگاهی به رونق کسب و کارها کمک می‌کند

دسته‌بندی انواع نرم ‌افزار فروشگاهی با توجه به کسب و کار

در ابتدا سعی کردیم سوال نرم افزار فروشگاهی چیست؟ را به شما پاسخ دهیم، در این قسمت سعی داریم به معرفی انواع نرم افزار فروشگاهی بپردازیم. با توجه به مطالعات صورت گرفته، خریداران این نرم افزار در 3 دسته زیر قرار می‌گیرند:

کسب و کارهای کوچک

این خریداران کوچک، نیازهای حسابداری ساده داشته که معمولا به گزینه مقرون به صرفه‌تری نیاز دارند که آن را با صندوق فروش خود ادغام می‌کنند.

کسب و کارهای متوسط

این فروشگاه‌های بزرگتر سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی درباره سیستم کنترل موجودی و فروش خود انجام داده‌اند. نیازهای کلیدی این سیستم‌ها مقیاس‌پذیری، ادغام و انعطاف‌پذیری است.

کسب و کارهای بزرگ

این خریداران سیستم یکپارچه کامل را برای کسب و کار خود نیاز دارند که برای حسابداری، فروش و کنترل موجودی به آن نیاز دارند. به عبارت دیگر صاحبان این کسب و کارها مدریت چند کاناله نیاز دارند.

همچنین بخوانید: چرا باید باشگاه مشتریان داشته باشیم

خدمات نرم افزار فروشگاهیمعرفی انواع نرم افزار حسابداری

انواع نرم ‌افزار فروشگاهی با توجه به عملکرد

یکی از امکانات موردنیاز و حیاتی صندوق فروشگاهی، تهیه و استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب و استاندارد است. به بیان دیگر نرم افزار حسابداری فروشگاهی به صندوق فروشگاهی نیاز دارد. درواقع صاحبان کسب و کارهای مختلف با استفاده از این صندوق فروشگاهی از هزینه‌های کسب و کار و درآمد خود مطلع می‌شوند که این موضوع تاثیر بسزایی در مدیریت بهتر فروشگاه دارد.

صندوق مکانیزه فروش براساس قوانین مالیاتی که به تازگی تصویب شده‌اند، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای مبادله پول در انواع کسب و کار به شمار می‌آید. به بیان دیگر صندوق مکانیزه فروش نوعی سیستم نرم افزاری است که روی سیستم‌های موجود در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نصب و امور مربوط به حسابداری فروشگاه را انجام می‌دهد.

به‌طورکلی با استفاده از این نرم افزار می‌توان اطلاعات مربوط به درآمد، هزینه‌ها، تهیه و ارسال گزارشات دارایی، موجودی انبار و ثبت فاکتور خرید و فروش را انجام داد. درواقع برای شفاف‌سازی تراکنش خرید و فروش و تمامی معاملاتی که در فروشگاه و مغازه انجام می‌شود این برنامه طراحی شده است که با استفاده از آن دیگر نیازی به ثبت دستی و کاغذی فاکتورهای خرید و فروش نیست.

همچنین بخوانید: صدور فاکتور در crm

نرم افزار فروشگاهی آنلاین

وجود برنامه حسابداری فروشگاهی در کنار فروشگاه اینترنتی برای مدیرانی که قصد انجام عملیات مالی و حسابداری به صورت یکپارچه در مغازه یا فروشگاه را دارند، بسیار کارآمد و کاربردی می باشد. نرم افزار فروشگاهی آنلاین با ساختار تحت وبی که دارد بدون وابستگی به نرم افزار دیگر، می‌تواند در کنار فروشگاه آنلاین فعالیت داشته باشد. به بیان دیگر در این ساختار به تبادل فایل به شکل دستی نیازی نیست؛ زیرا بیشتر سامانه‌ها در قالب پنل مدیریتی در کنار یکدیگر قرار دارند.

به‌طورکلی حسابداری یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیاز هر کسب و کار و به ویژه فروشگاه‌‌ها به شمار می‌آید. در مغازه‌های کوچکی مانند سوپرمارکت، امور حسابداری را خود فروشنده انجام می‌دهد، اما در صورت بزرگ شدن فروشگاه به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز خواهید داشت. پس در این حالت علاوه بر نیاز به وجود فروشنده به حسابدار نیز نیاز دارد که این 2 فرد با همکاری یکدیگر به خوبی امورات مربوط به فروشگاه را انجام می‌دهند.

برای فروشگاه اینترنتی و نرم افزار فروشگاهی نیز باید اطلاعات به صورت مداوم بین هر دو مجموعه رد و بدل شود تا همه اطلاعات به صورت آنلاین و به روز بررسی شود. توجه داشته باشید که بیشتر نرم افزارها این قابلیت را ندارند و اطلاعات باید به شکل دستی بین نرم افزار حسابداری ابری و فروشگاه اینترنتی منتقل شود.

همچنین بخوانید: چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند

خدمات نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی آنلاین و مزایای آن

معرفی نرم افزار فروش یکپارچه

در این نرم افزارها از بستر اطلاعات اشتراکی استفاده می‌کنند. به بیان دیگر با وجود بانک اطلاعاتی جامع به صورت دقیق و لحظه‌ای تمامی اطلاعات در نرم افزار منتشر می‌شوند؛ همچنین با داشتن الگوی سند به همراه فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری خود می‌توانید به صورت لحظه‌ای فاکتور صادر کرده و بعد از صدور اطلاعات حسابداری مشتریان را به روز رسانی و از تمام واحدها گزارش را تهیه کنید.

نرم افزار فروش خوب و یکپارچه شامل مراحل تایید سفارش مشتریان و دریافت، دستور تحویل کالا، صدور فاکتور فروش و حواله خروج کالا است که با توجه به بستری که دارد به راحتی می‌توان همه اطلاعات مورد نیاز حسابداری و انبار را در هر مرحله و به خوبی مدیریت کرد.

درواقع نرم افزار فروش یکپارچه اطلاعات مالی را با سرعت بسیاری در اختیار شما قرار داده و به علاوه به صورت صحیح و دقیق گزارش‌گیری می‌کند. همچنین می‌تواند نسبت به سیستم‌های دستی به کارمندان کمتری نیاز دارد و درنهایت به کاهش مشکلات اداری و پرسنلی شرکت کمک زیادی نماید.

نرم افزار فروشگاهی آنلاین

نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای هر کسب و کاری ضروری است

 

معرفی فروشگاه ساز آنلاین شاتوت

فروشگاه شاتوت تمام مواردی که برای راه اندازی وبسایت به آن نیاز دارید را در بهترین کیفیت و با پایین ترین قیمت برای شما فراهم آورده است.ویژگی های فروشگاه ساز شاتوت
  • فناوری روز دنیا
  • ارتباط آنی با حسابداری
  • کاربری آسان
  • پشتیبانی همه روزه
onlineshop, فروشگاه آنلاین

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم سوال نرم افزار فروشگاهی چیست؟ را به شما پاسخ دهیم و نکات مهم آن را معرفی کنیم. به‌طورکلی هر کسب و کاری به نرم افزار حسابداری مناسب برای انجام کارهای خود نیاز دارد که به صورت دقیق از درآمد و سود و زیان خود اطلاع یابد. از مزایا و خدمات نرم افزار فروشگاهی می‌توان قابلیت کنترل موجودی انبار، قابلیت صدور پیش ‌فاکتور برای مشتری، قابلیت محاسبه میزان حقوق پرداختی، قابلیت کنترل موجودی انبار و… را نام برد.

به اشتراک بگذارید

۴ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *