صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار کلینیک چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات زیادی در مورد بهترین نرم افزار کلینیک و نرم افزار مخصوص کلینیک به شما ارائه دهیم. به دلیل ازدحام جمعیت، مدیریت کلینیک ها، استفاده از نرم افزار های دقیق و جامع را که هم برای مدیران و هم برای بیماران ساده باشد، ضروری می کند. برای رسیدگی به تمامی مسائل اداری و مالی این مراکز، برنامه های نرم افزار جامع مدیریت کلینیک متعددی در سال های اخیر توسعه یافته است. لطفا با ما همراه باشید تا به توضیح بیشتر موارد ادامه دهیم.

نرم افزار مدیریت کلینیک بدون شک برای شما آشناست، اما به زبان ساده، به نرم افزاری اطلاق می شود که به پزشک یا صاحب کسب و کار در کار هایی مانند نوشتن نسخه، تعیین وقت ملاقات، مشاوره، دسترسی به فایل ها و غیره کمک می کند. استفاده از این نرم افزار جامع مدیریت کلینیک دو نتیجه دارد. اولاً کار اداری را تسریع می کند و دوم روند جذب بیمار را سرعت می بخشد و در نتیجه درآمد را افزایش می دهد.

بیمارستان و درمانگاه ها یکی از حوزه های کلیدی هستند که فناوری و مدرنیته در آن ها تأثیر بسزایی داشته است. استفاده از فناوری ‌های رایانه ‌ای توسط پزشکان دارای مزایای متعددی از جمله افزایش استاندارد مراقبت، کاهش خطا ها و تخلفات پزشکی، افزایش امنیت و کارایی مراقبت ‌های بهداشتی، مدیریت کلیه بیماری ‌های مزمن و شایع، بروزرسانی داده ‌ها و اطلاعات است و احتمالاً امکان ایجاد فرصت نظارت و کمک به تصمیم گیری پزشکی را نیز فراهم می آورد.

ویژگی های مهم نرم افزار جامع مدیریت کلینیک

امروزه نرم افزارهای متعددی برای مدیریت کلینیک در دسترس هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد آنلاین یا آفلاین را به کاربران ارائه می دهند. ویژگی های این گروه از نرم افزار کلینیک شامل موارد زیر است:

  • راحتی و ساده بودن
  • پشتیبانی مداوم
  • پتانسیل برای پیگیری سوابق پزشکی
  • پتانسیل انتشار نسخه الکترونیکی
  • دسترسی مستقیم به انواع بیمه که روند مراقبت از بیمار را افزایش می دهند.
  • مطب هر پزشک ارتباط مستقیمی با سیستم برنامه ریزی دارد و می تواند شرایط هر بیمار را به درستی مدیریت کند.
  • نرم افزار کلینیک همه فعالیت های کلینیک را هماهنگ می کند.
  • اطلاعات بیمار را به طور دقیق ثبت و حفظ می کند و تمام فعالیت های کلینیک را سازماندهی می کند.

نرم افزار کلینیک

همچنین مطالعه کنید: سیستم مدیریت انبار چیست

عملکرد نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک چگونه است؟

امروزه مدیریت مجموعه ها و پیگیری های موارد مختلف، بدون استفاده از برنامه های کاربردی کامپیوتری چالش برانگیز است. شرکت های مختلفی نرم افزار مطب پزشک را ارائه می کنند، که طیف وسیعی از کاربرد ها از جمله نرم افزار های داروخانه ها، کلینیک های رژیم غذایی، مطب ها، نرم افزار نوبت دهی کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی را ارائه می دهد. اپلیکیشن ها و نرم افراز درمانگاه پزشکی محبوب بسیاری در بازار وجود دارد.

یکی از این نرم افزار ها نرم افزار کلینیک است که توانسته نگرانی مدیران بیمارستان ها و کلینیک ها را در مورد پیگیری ها برطرف کند. یکی از محبوب ترین نرم افزار ها، نرم افزار جامع مدیریت کلینیک است که توسط سیستم جامع فروشگاهی شاتوت ارائه می شود.

از این رو پزشکان خواسته های خود را برای یک مرکز درمانی ابراز می کنند تا توسعه دهندگان نرم افزار کلینیک این نیاز ها را در نظر گرفته و به آنها رسیدگی کنند. کاربران نرم افزار های متعددی مانند نرم ‌افزار کلینیک که همراه با درخواست مشاوره پزشکی هستند، با انتقاد از این سیستم‌ ها، ایده‌پردازی و اطلاع ‌رسانی نیازهای خود، به پیشرفت و توسعه این نرم افزار کمک کرده ‌اند. در این میان، نرم ‌افزار کلینیک را از دیدگاه مدیران بررسی می کنیم و در مورد اینکه چگونه نیاز های مدیریتی را برآورده می کند و مزایای آن صحبت می کنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله “نرم افزار حقوق و دستمزد چیست ” را هم مطالعه کنید.

امکانات نرم افزار کلینیک چیست؟

محبوب ترین جنبه مدیران در این نرم افزار می تواند گزارش دهی باشد. مدیران و پزشکان در هر کلینیک پزشکی نیاز زیادی به دریافت گزارش های متنوع دارند. می توانید سوابق بیمه و مبالغ پرداختی را از هر بیمه دریافت کنید. در این برنامه می ‌توانید داده‌ های بیماران و تعداد مشتریان، گزارش‌ هایی براساس نوع پرداختی که بیماران انجام می‌دهند، پرداخت نقدی یا غیر نقدی و گزارش‌ هایی از خدماتی که برای آن ها ارائه می‌شود، دریافت کنید. این نرم افزار برای مطب است و به کاربران این امکان را می دهد که به همه اشکالات اطلاعات حسابداری و انبارداری دسترسی داشته باشند. از جمله اطلاعات مربوط به مقدار اقلام استفاده شده و به دست آمده، حساب حقوق و دستمزد و موضوعاتی که خود مدیران به آن نیاز دارند.

نرم افزار جامع مدیریت کلینیک

همچنین می توان از نرم افزار کلینیک برای دریافت گزارش های کلی روزانه، ماهانه و سالانه در مورد وجوه پرداختی، تعداد مراجعه کنندگان به هر بخش، تعداد روزها و شیفت های کاری هر پزشک و همچنین تعداد دستیاران و اپراتور های دستگاه استفاده کرد. در بخش های مختلف مهم است که در منطقه گزارش ‌دهی توجه داشته باشید که فقط کاربران با سطوح دسترسی باز می ‌توانند گزارش‌ های نرم‌ افزار مدیریت کلینیک را از این نوع مطالعه کنند. به همین دلیل، همه کاربران به یک اندازه به اطلاعات برنامه دسترسی ندارند و در صورتی می توانند به همه آن ها دسترسی داشته باشند، که نرم افزار های مدیریت کلینیک را در میان انواع نرم افزار های مدیریتی فهرست کنیم.

اجزای مختلف نرم افزار کلینیک

برنامه نرم افزار کلینیک از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر جنبه از یک مرکز درمانی را مدیریت می کند. برنامه نرم افزار کلینیک با مدیریت پرونده‌ ها، زمان‌ بندی، صدور صورتحساب و بسیاری از کار های دیگر، فعالیت‌ های مرتبط با بیمار را در بسیاری از بخش‌ ها سرعت بخشیده و ساده می ‌کند.

امکانات نرم افزار کلینیک

پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین نرم افزار فروش بارکدی کدام است؟ “را هم از دست ندهید.

خرید بهترین نرم افزار کلینیک

برای اینکه بتوان در نرم افزار کلینیک، امور مالی، انبارداری، مشتری، پرداخت های بیمه، مواد مصرفی و … را به صورت یکجا و یا به صورت گزارش دریافت کرد، لازم است مدیریت یک مجتمع پزشکی اطلاعات را یکپارچه کند. مدیریت مراکز درمانی هم اکنون می توانند از انبارداری در نرم افزار کلینیک بهره مند شوند. ذخیره سازی مواد مصرفی، لوازم پزشکی و دارو های مورد استفاده در مناطق مختلف کلینیک بسیار مهم است. مقدار تمام محصولات، داروها، مواد مصرفی، ورودی و خروجی در یک مرکز درمانی را می توان با استفاده از نرم افزار کلینیک ردیابی کرد. مثل تاریخ مصرف و انقضا، قیمت کامل هر کالا، دارو، مواد مصرفی مانند سرنگ و بانداژ و سایر تجهیزات پزشکی قابل استفاده در بخش سونوگرافی، رادیوگرافی، فیزیوتراپی و تزریقات و موارد دیگر.

این نرم افزار مدیریت کلینیک این امکان را دارد که تاریخ انقضا را برای هر نوع دارو، تجهیزات و کالای مصرفی مورد استفاده در یک مرکز پزشکی تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که همه چیز در زمان مناسب مصرف می شود. امکان ثبت امتیاز سفارش و کسر موجودی در انبارداری بسیاری از مسائل را حل کرده و اشتباهات انسانی را کاهش داده است که باعث رضایت مدیران شده است. نیازهای مرتبط با محاسبات مالی اقلام دارویی و مصرفی نیز با درج قیمت خرید و میزان مصرف هر محصول در قسمت ذخیره سازی این نرم افزار برآورده شده است.

نرم افزار مدیریت کلینیک

حسابداری در نرم افزار کلینیک

حسابداری یکی دیگر از جنبه های نرم افزار مدیریت کلینیک است که مدیران مراکز درمانی اغلب از آن استفاده می کنند. یکی از عناصر اصلی این برنامه، بخش حسابداری است که پرداخت های بیماران، حقوق پزشکان و کارمندان پیچیده، درصد بیمه ها و بسیاری از عوامل مالی دیگر را محاسبه می کند. قسمت حسابداری این برنامه به خودی خود می تواند یک برنامه حسابداری کامل و جامع باشد که به تمام مسائل مربوط به مجموعه رسیدگی می کند. دیگر نیازی به استفاده از مجموعه های درمانی برای هر نوع برنامه دیگری نیست؛ زیرا کل بخش حسابداری در نرم افزار کلینیک ادغام شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟ “را هم مطالعه نمایید.

خرید نرم افزار مخصوص کلینیک از سیستم جامع فروشگاهی شاتوت

نرم افزار کلینیک یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند ارائه می دهد و برای رسیدگی به مسائل کلینیک، جامع و تخصصی است. امکانات نرم افزار کلینیک به گونه ای تنظیم شده است که کل فرآیند سیستمی پذیرش در بخش های مختلف و اورژانس، نوبت دهی و مدیریت پرونده و نسخه پزشکی، مدیریت خدمات و کالاهای مصرفی، مدیریت معاملات مالی، خرید و فروش کالا، امکان محاسبه سهم پزشکان و کادر درمانی، امکان یادآوری، انجام می گیرد. بدون هیچ گونه محدودیت کاربری، مدیران و کاربران می توانند به طور همزمان به صورت آنلاین و آفلاین به نرم افزار متصل شوند و از تبلت یا رایانه شخصی استفاده کنند. واکنش‌ پذیری هر جزء نرم ‌افزار باعث می‌ شود که در انواع رایانه ‌های شخصی، لپ‌ تاپ، تبلت و حتی تلفن‌ های همراه قابل استفاده باشد. همچنین با اتصال به سرور می توانید به راحتی به تمامی قابلیت های نرم افزار دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مطب پزشک

جمع بندی

به لطف پذیرش نرم افزار کلینیک پزشکی، برای هر بخش از درمانگاه، پذیرش گر مجزا یا یکجا طراحی شده است. علاوه بر این، صندوقدار ممکن است فردی متفاوت از مسئول پذیرش باشد. کاربران پذیرش اطلاعات هویتی بیمار، نوع بیمه، بیمه تکمیلی، پزشک، کادر درمان و خدمت مورد نظر را به راحتی انتخاب کرده و پس از آن می توان سهم حساب بیمار را از طریق پرداخت نقدی، کارتخوان، کارت به کارت یا با پرداخت آنلاین به یک حساب ثبت کند.

پس از انجام این فرآیند بیمار به صورت سیستمی و خودکار برای شرکت بیمه و هر بیمه تکمیلی بدهکار شده و نرم افزار مطابق با استاندار های شرکت های بیمه جهت ارائه برای شما گزارشی ایجاد می کند. گزارش‌ های عملکرد، صورت ‌حساب ‌های پرداخت و بدهی مراجعه کننده با قابلیت خروجی گرفتن با فرمت هایی مثل اکسل، پی دی اف و غیره قابل ارائه به درمانگران و حسابداران و مدیران است.

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *