صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت

اکنون که اپراتورهای سوپرمارکت غرق در داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری هستند، با آن چه باید کرد؟ چیزی که در نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت باید به خاطر بسپارید این است که بخش آسان آن بدست آوردن اطلاعات است و بخش سخت آن تجزیه و تحلیل این اطلاعات است.

به نظر می‌رسد این که نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت چیست و چگونه باید از طریق آن اطلاعات به دست‌آمده را مدیریت کرد، یک سوال ساده باشد، با این حال بسیاری از خرده فروشان این روزها با صدای بلند به آن فکر می‌کنند، به خصوص با پیشرفت‌های تکنولوژی که CRM را حتی قدرتمندتر از قبل کرده است.

 

Marv Imus، نایب رئیس و مالک مرکز خرید Paw Paw در این باره می‌گوید: «نکته‌ای که در CRM باید به خاطر بسپارید این است که بخش آسان، دریافت اطلاعات است و بخش سخت آن تجزیه و تحلیل اطلاعات می باشد.» در این باره باید افزود که طیف گسترده‌ای از موفقیت‌ها و شکست‌ها در این زمینه وجود داشته است. لیزا پیرون، مدیر سیستم‌های اطلاعات مدیریت مزارع گرین هیلز درباره نرم‌ افزار CRM فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گوید: «اثربخشی ما در استفاده از داده‌ها در هر کاری است که انجام می‌دهیم و هر کاری که ما با CRM انجام می‌دهیم، همه بر اساس معیارهای مشتری است.»

کارشناسان ادعا می‌کنند که برنامه‌های CRM در ابتدا برای کسب‌وکارهایی طراحی شده‌اند که راه‌های بسیار متفاوتی برای دسترسی به مشتریان خود دارند، نه فقط برای سوپرمارکت‌ها.

Glen Hausfater ، Partners in Loyalty Marketing، شیکاگو، در خصوص نرم‌ افزار  CRM فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای ذکر کرد «تقریباً به طور کامل، مفاهیم  CRMبراساس شرکت‌هایی که پایگاه‌داده در فرآیندهای تجاری آن‌ها مرکزی است، توسعه داده شده است. به عنوان مثال، پایگاه‌های‌داده مشتریان برای مشاغلی مانند شرکت‌های تلفن، بانک‌ها یا سایر شرکت‌های خدمات مالی مرکزی هستند.

کن وایکر، رئیس شرکت وایکر، درباره نرم افزار CRM هایپر مارکت گفت: «اگر شما یک مدل کسب و کار مبتنی بر حضور در فروشگاه ندارید و قصد دارید خرید و فروش آنلاین داشته باشید، پس اتکای شما به مفاهیم CRM باید بسیار قوی‌تر باشد.»

پیرون به مسئله حضور قوی در پشت صحنه استفاده از نرم افزار CRM هایپر مارکت اشاره کرد کرد و گفت که ارتباط با داده‌هایی که از طریق فروشگاه می‌آید یکی از راه‌های تضمین موفقیت‌آمیز نرم‌ افزار CRM است.

اطلاعات به دست آمده ازنرم افزار CRM هایپر مارکت را به کار بگیرید

پیرون اشاره کرد که پس از جمع‌آوری اطلاعات CRM فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از تبلیغات روز شکرگزاری که به مشتریانی که بیش از 500 دلار خرج می‌کردند یک بوقلمون رایگان اهدا می‌کرد، با اضافه شدن افراد مسن به این ترکیب بهبود یافت. او گفت که مرحله دوم تبلیغات اضافه شد و به خریداران 55 ساله یا بیشتر که بیش از 300 دلار خرج کردند، یک سینه بوقلمون اهدا شد. به این ترتیب برنامه تقویت شد تا بخش خاصی از مشتریان وفادار را حذف نکند.

وایکر در این مورد گفت سوپرمارکت‌ها تمایل دارند از CRM بیشتر برای اهداف تبلیغاتی یا دریافت بازخورد از مصرف‌کنندگان استفاده کنند. همچنین ممکن است سوالاتی از قبیل اینکه چگونه مشتری را برای خرید ترغیب کنم یا چگونه بهتر بفهمم مشتری چه می‌خواهد؟ برایتان پیش بیاید. اینجاست که خرده فروشان مواد غذایی تمایل دارند روی این موضوع که اطلاعات به دست آمده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت چیست تمرکز کنند.

با این حال، در آینده، سوپرمارکت‌ها از فناوری‌های مبتنی بر اینترنت برای فعال کردن ارتباطات شخصی‌تر استفاده خواهند کرد که پیشنهادات هدفمند، کوپن و قیمت‌گذاری را برای آنها به ارمغان می‌آورد. در واقع این صنعت در حال حاضر از نقطه نظر قیمت‌گذاری و تبلیغاتی دارای قابلیت‌هایی است که به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما با گذشت زمان، مشتریان به آن عادت می‌کنند، زیرساخت‌ها قادر به مدیریت آن خواهند بود و قیمت‌گذاری برای مشتریان رایج‌تر خواهد شد.

نرم افزار CRM برای فروشگاه های زنجیره ای

چالش‌های CRM

چالش CRM برای به کارگیری آن در دنیای خرده فروشی این است که باید نشان دهید که به نحوی می‌توانید فرآیندهای تجاری موجود خود را بپذیرید و آنها را بهتر انجام دهید. شما باید یک دیدگاه شرکتی در مورد نحوه تقسیم امتیاز مشتری خود داشته باشید و سپس شروع به بررسی آن بخش‌ها براساس برخی از معیارهای کلیدی کنید. پیشرفت در استفاده از پایگاه داده مشتریان برای بهبود جنبه‌های اساسی مدیریت دسته‌بندی یکی از مواردی است که نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت ایرانی باید به آن بپردازد. در واقع استفاده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت در ایران می‌تواند برگ برنده شما نسبت به سایر رقبا باشد.

تاثیر تورم بر روی قدرت خرید افراد

یکی از مواردی که از طریق نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت در ایران می‌توان به آن پرداخت تاثیر تورم بر خرید مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان است.

نرم افزار crm هایپر مارکت ایرانی

با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد می‌توان با بررسی اطلاعات به دست آمده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت‌های ایرانی می‌توان با تغییر الگوهای فروش به موفقیتی بی‌سابقه در بین رقبا دست یافت. براساس آنچه که درباره تغییرات خرید مشتری با وجود تورم‌ها ذکر شد باید اضافه کرد که حدود 76 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی می‌گویند عادات خرید غذا تغییر کرده است و تقریباً نیمی (45 درصد) احساس می‌کنند که نمی‌توانند سبک زندگی قبلی خود را بپردازند. در این زمان شبیه‌سازی این ارقام با استفاده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت‌های ایرانی می‌تواند وجه تمایز شما نسبت به سایر رقبا و حتی قدرتمندترین آن‌ها باشد.

جایگزین کردن برندهای ارزان‌تر با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت‌های ایرانی

طبق آمار به دست آمده از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت ایرانی وقتی صحبت از برندهای مورد علاقه مصرف کنندگان می‌شود، انتخاب‌های سختی انجام می‌شود. شصت درصد از مصرف‌کنندگان زمانی که برندهای مورد علاقه‌شان به قیمتی فراتر از بودجه خود می‌رسند، به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر هستند. چهل و شش درصد از مصرف کنندگان قصد دارند بدون مارک‌های مورد علاقه خود ادامه دهند و 43 درصد از مصرف کنندگان به دنبال فروش برای جبران هزینه هستند. خودتان قضاوت کنید که میزان موفقیت شما زمانی که از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت در ایران استفاده می‌کنید و از این آمار و ارقام اطلاع دارید نسبت به رقبا چگونه است؟

نرم افزار crm هایپر مارکت چیست

اولویت‌های مصرف کننده

براساس اطلاعاتی که از نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت ایرانی از پاسخ دهندگان نظرسنجی پرسیده شد: «هنگام خرید خواربار، کدام محصولات مهم‌تر هستند؟» اکثریت رتبه‌بندی کردند:

  • محصولات مقرون به صرفه‌ای که ارزش مشخصی برای پول من فراهم می‌کند.
  • یافتن محصولات غذایی که خانواده آنها را برای چندین وعده تغذیه می‌کند.
  • محصولاتی که می‌دانند خانواده‌هایشان از خوردن آن لذت خواهند برد.

باز هم این نکته را در نظر داشته باشید که این اطلاعات تنها در اختیار فروشندگانی قرار می‌گیرد که لزوم استفاده از این نرم‌ افزار  را درک کرده باشند

خرید نرم افزار CRM

تا اینجا سعی کردیم به شما بگوییم که نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت چیست و اطلاعات حاصل از آن چگونه می‌تواند به شما کمک کند. با این وجود حتی اگر  شما از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال فروشگاه‌ساز آنلاین هستید و قصد دارید برای توسعه آن خرید CRM را در برنامه خود قرار دهید پیشنهاد می‌کنیم، با مجموعه شاتوت آشنا شوید. ما در مجموعه شاتوت نرم‌افراز CRM هایپرمارکت و بسیاری از نرم افزارهای crm دیگر را برای فروش در دسترس شما قرار داده‌ایم و علاوه‌بر راهنمایی شما برای یافتن آنچه که برای کسب و کارتان مناسب است، تا پایان راه موفقیت همراه شما خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *