صفحه اصلی اسکرول بالا

چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟

چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟ همان طور که می دانید یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت کسب و کار که می توانید از قابلیت های آن بهره ببرید، نرم افزار CRM است. خرید نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا با استفاده از مزایای نرم افزار crm روابط خود را با مشتریان به بهترین نحو مدیریت کنید.

 

از جمله ویژگی و امکانات نرم افزار CRM می توانیم به امکان ثبت و نگهداری تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان به صورت فایل بندی شده اشاره کنیم. این امکان به شما کمک می کند تا در اسرع وقت به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از خدمات crm تعاملات با مشتریان به صورت خودکار قابل انجام است. برای مثال پیام های سال روز تولد، تخفیف های ویژه، طرح های تبلیغاتی و … به صورت خودکار در زمان های مشخص شده به مشتریان ارسال خواهد شد.

شاید شما به عنوان مدیر یا سرپرست یک کسب و کار برای پیشرفت کسب و کار و افزایش میزان فروش و سود با توجه به اهمیت نقش این نرم افزار اقدام به خرید CRM کرده باشید اما متوجه شوید که تیم فروشتان از این نرم افزار استفاده نمی کنند. حتما برای شما این سوال پیش می آید که چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟ با توجه به اهمیت این موضوع می خواهیم در این نوشته پاسخ این سوال را بیان و بررسی نماییم. بنابراین در صورتی که شما هم با این مشکل روبرو شده اید و به دنبال دلایلی که باعث میشود تیم فروش از CRM استفاده نکنند هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.

علت اینکه چرا تیم فروش از CRM استفاده نمی کند؟

علت اینکه چرا تیم فروش از CRM استفاده نمی کند

عدم استفاده از این نرم افزار توسط تیم فروش یا بازاریابی شما می تواند دلایل متعدد و متنوع ای داشته باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که بعد از خرید crm کارمندان و تیم فروش شما از این نرم افزار استفاده نمی کنند، نداشتن آشنایی با اهمیت نرم افزار CRM است.

برای رفع این مشکل می توانید با ارائه آموزش هایی در این زمینه اهمیت استفاده از نرم افزارهای حرفه ای موجود را برای تیم فروش و کارمندان خود روشن کنید. این روزها نرم افزارهای زیادی برای پیشرفت کسب و کارها و افزایش میزان سود آن ها طراحی و تولید شده است. برای مثال شما می توانید از نرم افزارهایی مانند سیستم جامع فروش، نرم افزار حسابداری، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار خزانه داری، نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار باشگاه مشتریان فروشگاه و … نیز استفاده کنید.

یکی از دلایل دیگری که چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند این است که آن ها گمان می کنند CRM برای استارتاپ ها یا کسب و کارهای کوچک قابل استفاده نیست و مزایایی ندارد. شما می توانید به آن ها اطمینان دهید که این فرض کاملا اشتباه است. به همان میزان که کسب و کارهای بزرگ می توانند از این نرم افزار برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود بهره ببرند، کسب و کارهای نو پا نیز می توانند.

کافی است تا از بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک استفاده کنید تا پس از مدتی تأثیر آن را در رشد تعداد مشتریان و افزایش فروش و میزان سود خود مشاهده نمایید. یکی از مزایای این نرم افزار این است که با توجه به نیازهای اختصاصی اصناف مختلف اقدام به تولید نرم افزارهای تخصصی برای تمامی کسب و کارها کرده است و راه های رفع تمامی نیازهای خاص هر حرفه را مد نظر قرار داده است. برای مثال با توجه به حرفه و شغل خود می توانید از نرم افزار crm بیمه، نرم افزار crm برای آموزشگاه، نرم افزار CRM هایپر مارکت و … استفاده کنید.

دلایلی که باعث میشود تیم فروش از CRM استفاده نکنند

دلایلی که باعث میشود تیم فروش از CRM استفاده نکنند

این امکان نیز وجود دارد که تیم فروش شما تصور می کند که کار با این نرم افزار دشوار است و یا نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد. شما می توانید به کارمندان خود این اطمینان را دهید که کار با این نرم افزار نیاز به تخصص ندارد و هر کسی می تواند به راحتی اصول کار با سی ار ام را یاد بگیرد. بعد از این که با این نرم افزار کار کنید خواهید دید که چطور در زمان و انرژی صرفه جویی شده و انجام کارها سرعت بیشتری پیدا می کنند.

هرچند کار با این نرم افزار نیاز به تخصص فنی ندارد اما شما می توانید با ارائه آموزش هایی ساده کارمندان خود را از این تصور اشتباه که کار با سی ار ام دشوار است خارج کنید. استفاده از نرم افزاهایی که محیطی کاربر پسند طراحی کرده و مراحل کار را تا حد امکان ساده تر کرده اند نیز به شما کمک می کند تا تجربه کاربری لذت بخش تری را در زمان استفاده از این نرم افزار تجربه کنید.

روتین ترین دلیلی که می توانیم برای پاسخ به سوال چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟ بیاوریم این است که اغلب افراد معمولا در مقابل ایجاد تغییر به صورت ناخودآگاه مقاومت می کنند. اغلب کارمندان به سیستم های قدیمی و روش های همیشگی خود عادت کرده اند و تغییر را دشوار می دانند. این مقاومت در برابر تغییر همواره در طول تاریخ وجود داشته است و به نوعی مربوط به ذات بشر می باشد. شما می توانید با ارائه راهکارهای تشویقی آن ها را مجاب به استفاده از مزیت های این سیستم کنید.

علت اینکه چرا تیم فروش از CRM استفاده نمی کند

جمع بندی

در این نوشته به طور کامل به بیان و بررسی دلایلی که باعث میشود تیم فروش از CRM استفاده نکنند پرداخته ایم. همان طور که توضیح دادیم عدم آشنایی با مزایا و قابلیت های نرم افزار سی ار ام یکی از مهم ترین دلایل این است که چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند. برای رفع این مشکل بهتر است در جلسه ای توجیهی و آموزشی آن ها را با قابلیت های این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آشنا کنید. برای درک بهتر می توانید مثال های عینی از کسب و کارهایی بزنید که با استفاده از سی ار ام توانسته اند میزان سود و بازدهی کسب و کار خود را افزایش دهند.

نداشتن مهارت های ابتدایی برای کار با این نرم افزار نیز می تواند دلیل دیگر امتناع کارمندان شما در مورد استفاده از CRM باشد. استفاده از نرم افزارهایی که سادگی را اصل اول در طراحی خود قرار داده اند می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. استفاده از این نرم افزار بسیاری از فرایندهای زمان بر را حذف کرده و باعث افزایش سرعت و دقت در انجام کارها می شود. علاوه بر تمام این ها استفاده از این نرم افزار ارتباطات بین سازمانی کارمندان شما را نیز بهبود می بخشد و از وجود هرگونه خطا و دوباره کاری های اضافی جلوگیری می کند.

به هر حال بررسی علت اینکه چرا تیم فروش از CRM استفاده نمی کند شما را به موارد مختلفی می رساند که با رفع این موانع می توانید به پیشرفت کسب و کار خود امیدوارتر شوید. استفاده از نرم افزار CRM با مدیریت صحیح و اصولی ارتباط شما با مشتریان، مشکلات بازاریابی را کاملا بر طرف می کند. با توجه به تمامی این مزایا قیمت نرم افزار CRM بسیار مقرون به صرفه به نظر می رسد.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *