صفحه اصلی اسکرول بالا

CRM در صنعت گردشگری

سفر و گردشگری بخش مهمی از زندگی هر فرد از دوران باستان بوده است. وقتی صفحات تاریخ را مرور می‌کنیم، باید توجه داشت که انسان‌ها در ابتدا قبل از این­که در یک مکان ساکن شوند، کوچ‌نشین بوده‌اند. آن‌ها از جایی به‌جای دیگر به دنبال غذا و سرپناه سفر می‌کردند. این مسئله آن‌ها را به مسافران طبیعی تبدیل کرد که قادر به حفظ هر شرایط محیطی هستند. توسعه علم و فناوری باعث ایجاد صنعت مسافرتی و گردشگری متمایز شده است. صنعت سفر و گردشگری یک صنعت درحال‌توسعه، همراه با اختراع فناوری‌های جدید است. توسعه حمل‌ونقل جدید، قابلیت‌های صنعت سفر را گسترش داده است. علاوه بر این، کشف مکان‌های جدید مردم را کنجکاو کرده است تا بدانند چه چیزی در پیش است. برای برخی افراد، رفتن به مسافرت هرسال بسیار معمول است. بیشتر اوقات، مردم برای انجام کار خود به دنبال یک آژانس مسافرتی قابل‌اعتماد هستند.

آژانس مسافرتی دقیقا به صورت منظم حمل‌ونقل تا خدمات پذیرایی و مقصد، بسته کاملی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. در چنین مواردی، ارائه خدمات بهتر به مشتریان برای جذب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی برای این صنعت مهم است. در چنین مواردی استفاده از  CRM در صنعت گردشگری باعث می‌شود آژانس‌های مسافرتی بتوانند به‌راحتی و بدون هیچ زحمتی عملیات خود را مدیریت کنند و از دردسرهایی مانند ناراضی بودن مشتریان جلوگیری کنند.

 

 

تکامل صنعت سفر

سیر تحول صنعت سفر، داستان بسیار جالبی است. از دوران ماقبل تاریخ، انسان‌ها در جستجوی غذا، قلمرو، سرپناه و فرار از دست دشمنان به سراسر جهان سفر می‌کردند. این سفرها در ابتدا سازماندهی نشده بود و شرکت‌کنندگان کمی داشتند. بارزترین ویژگی این سفر، تفریحی ​​نبودن آن است. تنها در دوران باستان بود که انسان‌ها شروع به کاوش در کره زمین کردند. اگرچه در ابتدا این اتفاق محدود به اروپا و آمریکا بود، اما بعداً در سراسر جهان‌گسترش یافت. هدف از این سفر تجارت، دلایل اداری و تبادل فرهنگ بود. این امر همچنین باعث شد مردم از یک مکان نقل‌مکان کنند و به مکان دیگری بروند.

با تغییر زمان، اهداف متعددی برای سفر به وجود آمد. به‌عنوان‌مثال، دوره صنعتی شاهد تغییر مشخصی در سفر و گردشگری بود. آغاز شهرنشینی نشانگر مهاجرت گسترده مردم به شهرها در جستجوی شغل بهتر بود. این همچنین به توسعه راه‌آهن و سایر خودروها کمک کرد که به‌سرعت تبدیل به یک روش حمل‌ونقل شدند.

اکنون گردشگری مدرن سازماندهی شده است و تعداد بهینه‌ای از شرکت‌کنندگان را در بر می‌گیرد. این صنعت در حال حاضر به‌عنوان یک صنعت جداگانه در نظر گرفته می‌شود زیرا برای تعدادی از افراد به طور مستقیم و غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و نقش حیاتی در بهبود سبک زندگی افراد دارد. صنعت سفر به‌طورکلی نه‌تنها به هدف گردشگری بلکه ایجاد اشتغال نیز دست می‌یابد. امروزه کاربرد CRM در صنعت گردشگری به رونق بیشتر این صنعت کمک زیادی کرده است.

CRM مسافرتی چیست؟

CRM در صنعت گردشگری (مدیریت ارتباط با مشتری) نرم‌افزاری است که به شرکت‌های مسافرتی و گردشگری کمک می‌کند تا روابط خود را با مشتری از یک مجموعه ابر واحد مدیریت کنند. آژانس مسافرتی CRM به بهبود حفظ مشتری و افزایش فروش کمک می‌کند. نرم‌افزار مسافرتی CRM و گردشگری تمامی جنبه‌های صنعت سفر و گردشگری را پوشش می‌دهد. این شامل آژانس‌های مسافرتی، اپراتورهای تور، هتل‌ها، مدیران فعالیت‌ها و آژانس‌های خدمات مقصد است. تفاوت بین CRM مسافرتی و CRM معمولی در این است که اولی به طور خاص برای تمرکز بیشتر بر ارائه ماژول‌هایی طراحی شده است که در خدمت اهداف صنعت سفر و گردشگری هستند. از سوی دیگر، دومی خدمات عمومی مدیریت ارتباط با مشتری را ارائه می‌دهد.

CRM در صنعت گردشگری

مثال واضح برای CRM در صنعت گردشگری

تصور کنید شما مدیر یک آژانس مسافرتی هستید و خدمات گردشگری شما محدود به یک مقصد نیست. بلکه شامل حدود ده مقصد می‌شود. ازآنجایی‌که این مقاصد بسیار محبوب هستند، هجوم مداوم گردشگران از سراسر جهان وجود دارد. ازاین‌رو، چندین آژانس مسافرتی رقیب وجود دارد که خدمات را به مکان‌های مشابه ارائه می‌دهند. تا زمانی که برنامه اقدام مناسبی وجود نداشته باشد، جذب مشتریان و حفظ مشتریان موجود چالش‌برانگیز است. این به این دلیل است که هر آژانس مسافرتی پیشنهادها و بررسی‌هایی دارد که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌کند. برای پایداری در این محیط رقابتی، به ابزارهای مناسب نیاز دارید تا جای پای محکمی بر کسب‌وکار خود داشته باشید. با ثبت‌نام در محبوب‌ترین CRM، می‌توانید به‌راحتی تمام روابط با مشتری خود را مدیریت کنید. بهترین ابزارهای CRM همه چیزهایی را دارند که کسب‌وکار شما برای ادامه کار و جلوگیری از هر نوع وقفه نیاز دارد. مزیت سیستم‌های CRM در صنعت گردشگری این است که کار شما را بدون زحمت انجام می‌دهد.

مزایای CRM در صنعت سفر

استفاده از CRM در صنعت گردشگری مزایای متعددی در صنعت سفر دارد. برخلاف CRM عمومی که ویژگی‌های اساسی CRM را برآورده می‌کند، مجموعه شاتوت یک راه‌حل CRM قابل تنظیم ارائه داده است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد سیستم CRM خود را بر اساس هدف تجاری خود شخصی‌سازی کنند. Shatootservices بهترین CRM سفر برای ارائه خدمات مشتری درجه یک به مشتریان شما است. بخش زیر ویژگی‌های موجود در مجموعه شاتوت را موردبحث قرار می‌دهد.

مدیریت

زمانی که متوجه شدید مشکلات مدیریتی رو به افزایش است یا زمانی که فرایند فروش ثابتی ندارید، زمان مناسبی است که برای ثبت‌نام CRM در صنعت گردشگری اقدام کنید. CRM آژانس مسافرتی مجموعه شاتوت دارای تعداد زیادی از برنامه‌های مدیریت مشتری است که به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را ردیابی کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. مجموعه شاتوت به صورت دقیق از گرفتن یک سرنخ تا واجد شرایط بودن آن‌ها و انتقال بیشتر آن‌ها در خط لوله فروش، راه‌حل کاملی دارد که فرایند فروش و کار تیم‌های فروش شما را ساده می‌کند. فرایند تبدیل عبارت است از حداقل کاردستی و حداکثر اتوماسیون.

CRM در صنعت گردشگری؛ یادآوری جمع‌آوری پرداخت

آنالیز کامل فرایند پرداخت بخش مهمی از صنعت سفر و گردشگری است که استفاده از CRM در صنعت گردشگری آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. نرم‌افزار مسافرتی CRM  شاتوت به آژانس‌های مسافرتی این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌ها را مستقیماً از سیستم ابری جمع‌آوری کرده و وضعیت پرداخت‌های هر مشتری را به طور جداگانه پیگیری کنند. تسهیلات جداگانه پایگاه‌داده نرم افزار شاتوت به آژانس‌های مسافرتی کمک می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا هر مشتری و پرداخت‌هایشان را به‌صورت جداگانه ردیابی کنند. همچنین، نمایندگان می‌توانند پرداخت‌ها را از طریق روش‌های مختلف پرداخت مستقیماً از برنامه Shatootservices دریافت کنند.

کاربرد نرم افزار CRM در صنعت گردشگری و توریسم

مدیریت ایمیل

با درک اینکه صنعت سفر و گردشگری به دلیل فصول، آب‌وهوا و سایر عوامل خارجی مستعد تغییرات متفاوتی است، مسئولیت آژانس مسافرتی یا راهنما است که مشتریان را از تغییرات جزئی مطلع کند. یک سیستم مدیریت ایمیل می‌تواند کار شما را آسان کند. کاربرد نرم‌افزار CRM در صنعت گردشگری و توریسم به نمایندگان و مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون هیچ مشکلی ارتباط برقرار کنند و تمام مکالمات را مستقیماً از برنامه پیگیری کنند. ایمیل‌ها همچنین می‌توانند با ارائه‌دهندگان ایمیل شخص ثالث مانند جی‌میل، یاهو و سایر ارائه‌دهندگان ایمیل همگام شوند تا جریان ارتباطی استثنایی داشته باشند و از این طریق افزایش سود صنعت گردشگری با کمک CRM را مشاهده کنند.

CRM در صنعت گردشگری؛ گزارش پیشرفته

در هر صنعتی، آمارها تأثیر قابل‌توجهی در محاسبه روندهای فعلی و حدس و گمان پیش‌بینی‌های فروش دارند. به همین ترتیب، صنعت سفر و گردشگری از گزارش‌ها و داشبوردها برای ردیابی عملکرد فعلی، درک نرخ تبدیل، تکمیل اهداف و پیش‌بینی فروش آینده استفاده می‌کند. CRM در صنعت گردشگری دارای یک سیستم گزارش‌دهی دقیق است که گزارش‌های جداگانه‌ای در مورد سرنخ‌ها، فرصت‌ها و مشتریان شما ارائه می‌دهد. با این کار می‌توانید عملکرد فروش و نمایندگان خود را بسنجید علاوه‌برآن می‌توانید افزایش سود صنعت گردشگری با کمک CRM را به چشم ببینید.

CRM و گردشگری

هشدارها و اعلان‌ها

یک کاربرد نرم‌افزار CRM در صنعت گردشگری و توریسم مربوط به هشدارها و اعلان‌ها است. مشتریان از دریافت یادآوری و هشدار در مورد هرگونه به‌روزرسانی مربوط به خدمات خود قدردانی می‌کنند. استفاده از CRM در صنعت گردشگری، دامنه وسیع‌تری از پیاده‌سازی اتوماسیون ایجاد می‌کند. سیستم‌های CRM و گردشگری اکنون می‌توانند اعلان‌های خودکار را برای مشتریان در مورد هر اقدامی که مربوط به‌حساب آنها باشد ارسال کنند. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود کارمندان و مدیران آنها همچنین ایمیل‌ها و فیلدهای خبری را در مورد هر اقدامی که مربوط به حساب‌های مشتری است دریافت می‌کنند. به‌کارگیری CRM در صنعت گردشگری ایران مدیریت هوشمندانه را تضمین می‌کند و از تمرکز بر روی کارهای اضافی جلوگیری می‌کند.

نتیجه گیری

صنعت سفر و گردشگری یک بخش پررونق است. ازآنجایی‌که مردم در حال بازگشت به حالت عادی پس از همه‌گیری کرونا هستند، مشتاقانه منتظر سفرکردن هستند. آمادگی آژانس‌های مسافرتی برای رویارویی با تمام چالش‌هایی که به دلیل پیامدهای همه‌گیر برای آن‌ها ایجاد می‌شود، ضروری است. نرم افزار شاتوت بهترین CRM سفر است که به آژانس‌های مسافرتی اجازه می‌دهد تا برنامه سفر کامل هر مشتری را از یک سیستم ابری ردیابی کنند. اگر تابه‌حال از تأثیر CRM در صنعت گردشگری غافل بوده‌اید به شما توصیه می‌کنیم حداقل یکبار آن را امتحان کنید. به‌کارگیری CRM در صنعت گردشگری ایران می‌تواند به‌عنوان پیشرفتی بزرگ در این عرصه قلمداد شود.

خرید نرم‌افزار CRM از شاتوت

اگر از آن دسته افرادی هستید که تأثیر شگرف CRM در صنعت گردشگری را درک کرده‌اید و به دنبال  پیداکردن نکات بیشتر درباره بازاریابی CRM در آینده، CRM برای استارتاپ‌ها و یا اهمیت نرم‌افزار CRM هستید به شما توصیه می‌کنیم به سایت shatootservices.com مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *