صفحه اصلی اسکرول بالا

10 سوال پر تکرار در سامانه مودیان مالیاتی

سوال پر تکرار در سامانه مودیان

از آنجایی که سامانه مودیان یکی از پر مهم‌ترین سامانه‌های امور مالیاتی می‌باشد سعی داریم در این مقاله 10 سوال پر تکرار در سامانه مودیان را برای شما شرح دهیم. هر کسب و کاری باید درباره این سامانه اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد . پس اگر به دنبال افزایش دانستی‌های خود درباره امور مالیاتی بخصوص سامانه مودیان هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

1. سامانه مودیان چیست؟

در جواب سوال سامانه مودیان چیست صورت مختصر و مفید توضیح دهیم باید بگوییم که یک سامانه تحت وب برای مدیریت امور مالیاتی می‌باشد تا افراد به سادگی و آنلاین بتوانند امور مالیاتی خود را در این سامانه ثبت و مدیریت کنند. علاوه بر آن می‌توانند بعد از ارائه اطلاعات مورد نیاز مالیات خود را هم نیز پرداخت کنند.

اگر چه هر چقدر امور مالیاتی‌تان را بتوانید با سامانه مودیان انجام بدید اما نکته‌ای که دارد شاید شما به دلایل مختلفی مانند عدم وقت کافی نتوانید بر روی این سامانه وقت گزاری مناسب داشته باشید به همین علت باید راه‌ حل‌هایی برای تسریع استفاده از سامانه مودیان وجود داشته باشد. که یکی از این راه‌‌ها استفاده از نرم افزار حسابداری با امکان اتصال به سامانه مودیان می‌باشد که نرم افزار شاتوت این قابلیت را دارا می‌باشد. در ادامه به توضیحات بیشتر در این باره می‌پردازیم.

 

2. راهنمای ثبت نام و ورود در سامانه مودیان

یک سوال پر تکرار در سامانه مودیان راهنمای کامل ثبت نام و ورود به سامانه مودیان می‌باشد که در این بخش به صورت کامل و قدم به قدم برای شما شرح دادیم.

آموزش ثبت نام سامانه مودیان

ثبت نام در سامانه مودیان به صورت دو مرحله کلی بوده که جزئیات آن بدین شکل است.

  1. ابتدا وارد سامانه پیش ثبت نام شده و پیش ثبت نام خود را انجام بدید.
  2. بعد از آن اطلاعات مربوطه را تکمیل می‌کنید تا کد رهگیری 10 رقمی به شما ارسال شود.
  3. بعد از آن منتظر هستیم تا سازمان امور مالیاتی کشور اطلاعات ما را راستی آزمایی کند.
  4. برای مودیانی که همه اطلاعات آن از سمت سازمان تایید گردد، جهت انجام مرحله ی دوم ثبت نام، نام کاربری و کلمه ی عبور صادر گردیده و از طریق پیامکی به شماره همراه تایید شده آنها ارسال می گردد
  5. بعد از آن می‌توانید ورود کنید که ثبت نام شما نهایی شده است

آموزش ورود به سامانه مودیان

  1. ابتدا باید وارد سایت امور مالیاتی کشور به نشانیtax.gov.ir بشوید.
  2. سپس وارد سامانه ثبت نام الکترونیکی شوید.
  3. سپس وارد به بخش ورود به درگاه ملی کنید.
  4. اگر اطلاعات خود را دریافت نکردید وارد بخش دریافت الکترونیکی شوید در غیر این صورت وارد شوید.
  5. اطلاعات کاربری خود را دریافت کرده و سپس وارد شوید.

 

3. شماره منحصر به فرد مالیاتی چیست؟

شماره منحصر به فرد مالیاتی شناسه‌ای است به طول ۲۲ کاراکتر، که در پایانه فروشگاه به صورت یکتا ایجاد و به هر صورت حساب الکترونیکی داده  می‌شود. جزییات آن در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir در بهش پایانه‌های فروشگاهی سامانه مودیان در گزینه دستور العمل‌ها قابل بهره‌برداری می‌باشد.

 

4.چه افرادی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

مشمولین سامانه مودیان شامل افرادی که صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی هستند می‌باشد. و هرکسی که شامل اشخاص حقوقی در قوانین مالیاتی سال ۱۳۶۹ کشور شود باید در سامانه مودیان ثبت نام کند.

 

5. چگونه دستگاه کارت خوان را به پرونده خود متصل کنم؟

 

اتصال دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار نو می‌باشد در این بخش مراحل اتصال را به صورت قدم به قدم برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. وارد شدن به پنل کاربری سامانه مودیان
  2. ورود به صفحه خلاصه وضعیت مالی شما در نظام مالیاتی کشور
  3. نمایش تعداد کارتخوان‌هایی که به نام شما هستند و سپس در آنجا می‌توانید این کارتخوان‌هارا متصل یا غیر فعال کند.

علاوه بر اون ویدیو آموزشی نصب دستگاه کارت خوان را در سایت intamedia.ir مشاهده کنید.

 

6. چه صورت حساب‌هایی دارای اعتبار مالیاتی هستند؟

اگر کارپوشه مودی فعال باشد و شرایط لازم را برای دریافت مالیات ارزش بر افزوده دارا باشد، و اگر فروشنده صورتحساب الکترونیکی خود را با الگوی مربوطه صادر نماید و همچنین صورتحساب صادره مورد تایید طرف دوم معامله که مودی مالیاتی است باشد. آن صورتحساب حاوی اعتبار مالیاتی خواهد بود.

 

 7. انواع صورت حساب الکترونیکی چیست؟

صورتحساب نوع اول: این صورت حساب دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی با اطلاعات هویتی فروشنده به همراه اطلاعات خریدار با روش پرداخت.

صورتحساب نوع دوم: این صورت حساب نیز دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی می‌باشد و با اطلاعات هویتی فروشنده به همراه خدمات فروش رفته و نحوه پرداخت است . همچنین اطلاعات هویتی خریدار به صورت اختیاری نیز قرار دارد.

صورتحساب نوع سوم: این صورتحساب شامل رسید پرداخت وجه از دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت می‌باشد که دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی است که به عنوان پایانه فروشگاهی فروشنده پذیرفته می‌شود.

 

8. راه آسان برای متصل شدن به سامانه مودیان

اگر مشغله کاری بالایی داشته باشید زمانی که صرف متصل شدن و انجام فعالیت‌هایتان در سامانه مودیان می‌شود طاقت فرسا خواهد بود. پس برای همین باید به دنبال راه حلی‌ آسان تر باشید که بتوانید این کار را در کمترین زمان ممکن انجام بدید.
پیشنهاد ما متصل کردن نرم افزار‌ حسابداری خود به سامانه مودیان می‌باشد. برخی از نرم افزار های حسابداری مثل نرم افزار حسابداری شاتوت این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید تنها با استفاده از نرم افزار حسابداری فعالیت‌های لازمه در سامانه مودیان را انجام بدید

 

9. ویرایش صورتحساب در سامانه مودیان به چه شکل است؟

باید هنگام بارگذاری فاکتور اصلی در سامانه دقت لازم را داشته باشید چرا که بعد از آنکه فاکتور اصلی را آپلود کنیم دیگر امکان ویرایش آن را نخواهیم داشت. اما اگر مودی مجبور باشد که فاکتور را ویرایش کند باید نسبت به صدور فاکتور اصلاحی اقدام کند.

 

10. نحوه کار با سامانه مودیان چگونه است؟

تمامی آموزش های لازم در خصوص کار با سامانه مودیان در وبسایت رسمی آن به آدرس intamedia.ir موجود است که از سوی سازمانی مالیاتی کشور راه اندازی و مستقر شده است ولی برای سهولت استفاده و راحتی کار با این سامانه پیشنهاد می کنیم از امکانات ساده و کاربردی آن در نرم افزار شاتوت نیز بهره مند شوید

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که ۱۰ سوال پر تکرار در سامانه مودیان را برای شما پاسخ دهیم. علاوه بر آن آسان ترین راه برای اتصال به سامانه مودیان را برای شما شرح دادیم که اتصال از طریق نرم افزار حسابداری می‌باشد.

نرم افزار حسابداری شاتوت نرم افزاری با امکانات ویژه و کاربردی است که به راحتی می‌تواند این امکان را برای شما فراهم سازد. امکانات این نرم افزار شامل:‌ سهولت در متصل شدن به سامانه مودیان، همگام سازی مناسب با نرم افزار مدیریت مشتری، رابط کاربری مناسب، پشتیبانی بی وقفه و ویژگی های کم نظیر دیگر می‌باشد.

اگر درباره سامانه مودیان یا نرم افزار حسابداری شاتوت و نحوه اتصال آن به سامانه مودیان سوالی دارید می‌توانید با شماره تماس مجموعه تماس حاصل فرمایید یا فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت به شما مشاوره رایگان بدهند.

نظر و دیدگاه شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *