صفحه اصلی اسکرول بالا
ارتباط با مشتری

۱۳ مزیت‌ استفاده از نرم افزار ارتباط با مشتری

نرم افزار ارتباط با مشتری که به CRM معروف است به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا به راحتی ارتباطات خود را با مشتریان بالقوه و بالفعل حفظ و تقویت کنند. CRM مخفف Customer Relationship Management Software به معنی «مدیریت ارتباط با مشتری» است و کار با آن، بخش مهمی از روز مدیران کسب‌وکارها را دربر می‌گیرد. به کمک این نرم افزار، داده‌های مشتری‌ها سازمان‌دهی شده و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر می‌شود. ما، با توجه به اینکه در دنیای رقابتی امروز، هر کسب‌وکاری به یک سیستم قابل اعتماد ساخته شده بر روی نرم افزار CRM نیاز دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله، مزیت‌های این نرم افزار را شرح دهیم تا اگر به دنبال ارتباط بهتر و مؤثرتری با مشتریان خود هستید، آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

نرم افزار CRM ایده‌آل

نرم افزار ارتباط با مشتری به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های مشتریان را جمع‌آوری، ذخیره و مدیریت کنید. شما می‌توانید این داده‌ها را برای تعیین چشم‌انداز کسب‌وکار خود، استخراج کنید؛ از آن برای پیش‌بینی فروش در آینده استفاده کنید و فرآیندهای بازاریابی و فروش خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. CRM بخش‌های مختلف کسب‌وکار شما را از بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات مشتری به یکدیگر متصل کرده و فعالیت‌های مختلف هر بخش را در یک سیستم منسجم سازمان‌دهی می‌کند. در این نرم افزار، هر کاربری که شما تعریف کنید، می‌تواند به داده‌های مشتریان دسترسی مستقیم داشته باشد. وجود این امکان، باعث هماهنگی بی‌نظیر بین تیم‌ها و بخش‌ها می‌شود. نرم افزار CRM معمولاً با نرم افزار حسابداری یکپارچه می‌شود. این یکپارچگی باعث می‌شود تا بسیاری از امکانات دو نرم افزار، با توجه به داده‌های یکدیگر، به صورت خودکار عمل کند. درصد بالایی از کسب‌وکارهایی که نرم افزار CRM را یکپارچه کرده‌اند، داده‌های مشتریان خود را به عنوان یک مزیت رقابتی و یک دارایی ارزشمند قلمداد می‌کنند. اکثر مشاغل با استفاده از این سیستم، شاهد افزایش قابل توجه درآمد فروش و حفظ مشتری هستند.
ارتباط با مشتری

شروع ۱۵ روز دموی رایگان نرم‌افزار CRM

مزیت‌های نرم افزار ارتباط با مشتری برای کسب‌وکارها

لازم است بدانید که یک نرم افزار ارتباط با مشتری خوب، چگونه می‌تواند به فروش شما کمک کند و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برخورداری از یک نرم افزار CRM که به درستی روی سیستم شما مستقر شده باشد، مزایای زیادی دارد. به کمک چنین نرم افزاری می‌توانید تمام تعاملات و ارتباطات با مشتریان خود را زیر نظر بگیرید و آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین، می‌توانید فرصت‌هایی که ممکن است نیاز به پرورش یا پیگیری داشته باشند را هدف‌گذاری کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان شاتوت یکی از نرم افزارهایی است که در حوزهٔ ارتباط با مشتری بسیار قوی عمل کرده و موجب فروش بیشتر کسب‌وکارها شده است. اگرچه نرم افزارهای زیادی در بازار برای ارتباط با مشتری وجود دارند، اما بسیار مهم است که شما با توجه به نیازهای خود، نرم افزار مناسب کسب‌وکارتان را پیدا و تهیه کنید.
در ادامه با مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار CRM آشنا خواهید شد:

۱- برخورداری از یک پایگاه داده متمرکز در سراسر سازمان

اگر کسب‌وکار گسترده‌ای دارید، نرم افزار CRM به شما اجازه می‌دهد تمام اطلاعات مربوط به مشتری را در یک پایگاه دادهٔ مرکزی نگه دارید. این امکان، دسترسی سریع بین تیمی و همچنین، آسان شدن مدیریت ارتباط با مشتری را برای شما فراهم می‌کند. در واقع با برخورداری از این امکان، نمایندگان فروش در بخش‌های مختلف، برای یافتن اطلاعات مورد نیاز مشتریان احتمالی، نیازی به جستجو در پرونده‌ها و سوابق ندارند.

۲- شناسایی بهتر مشتریان

نرم افزار ارتباط با مشتری به شما دیدی جامع از هر مشتری می‌دهد. زیرا تمام اطلاعات مشتری را در یک مکان ذخیره می‌کند. داشتن این اطلاعات شخصی‌سازی شده، ارتباطات شما را با هر یک از مخاطبان‌تان آسان می‌کند. این اطلاعات، اغلب شامل موارد زیر است: نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، سایت اینترنتی، روز تولد، عنوان شغلی، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی

۳- مدیریت ارتباطات و تعاملات با تمام مشتریان بالقوه

نرم افزار CRM تمام ارتباطات درون و برون سازمانی را مدیریت می‌کند. فرض کنید که لازم است در زمانی خاص با مشتری خاصی ارتباط بگیرید. نرم افزار ارتباط با مشتری شما می‌تواند وظیفهٔ یادآوری به شما را بر عهده بگیرد. شما می‌توانید به کمک نرم افزار خود، تمام مراحل خرید مشتریان را ردیابی کنید و تعاملاتی مانند: ایمیل، تماس تلفنی، پیامک و… را زیر نظر بگیرید.

۴- ورود داده‌ها به صورت خودکار

با یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب، هرگز مجبور نیستید زمان خود را صرف ثبت ایمیل‌ها، تماس‌ها، جلسه‌ها و تعامل‌ها بکنید. همهٔ این اطلاعات به طور خودکار در سیستم جمع‌آوری می‌شوند. علاوه بر این، یک CRM خوب به تمام کاربرهای تعریف شده اجازه می‌دهد تا همهٔ معاملات را بر اساس مرحله‌ای که در آن هستند به‌روزرسانی کنند. سپس، سیستم به طور خودکار بقیهٔ موارد را انجام می‌دهد و این فرآیند را تا حد امکان برای همهٔ افرادِ درگیر، کارآمد نگه می‌دارد.

۵- تنظیم یادآور برای پیگیری مشتریان احتمالی

نرم افزار ارتباط با مشتری تمام فعالیت‌های مشتریان بالقوه را ردیابی می‌کند تا به شما کمک کند که بدانید چه زمانی لازم است آن‌ها را پیگیری کنید و برای تبدیل‌شان به مشتری بالفعل تلاش کنید. با وجود چنین امکانی می‌توانید زمانی که یادآور مورد نظر خود را فعال می‌کنید، برای نوع تعامل با مشتری خود در زمان خاص، برنامه‌ریزی داشته باشید.

۶- سازمان‌دهی بهتر داده‌های تماس

نرم افزار CRM به شما اجازه می‌دهد به راحتی داده‌های مربوط به هر مشتری را بدون توجه به مرحلهٔ خرید، پیگیری کنید. همچنین، یادداشت‌های اعضای تیم فروش دربارهٔ تماس با هر مشتری یا هر تعامل دیگری با او، برای دیگر اعضا قابل مشاهده است و همهٔ تیم فروش می‌توانند در صورت لزوم، موارد و اطلاعات جدید را به آن اضافه کنند. تمام این اطلاعات برای همیشه در CRM قابل جستجو است.

۷- امکان تقسیم‌بندی مشتریان

آیا تا به حال خواسته‌اید لیستی از مشتریان ایجاد کنید و بر اساس معیارهای خاصی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؟ نرم افزار CRM این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبان را بر اساس داده‌های مد نظر خود مرتب کنید و در زمانی که خودتان تعیین کرده‌اید با آن‌ها ارتباط بگیرید.

۸- ایجاد گزارش‌های فروش

نرم افزار ارتباط با مشتری تمام فعالیت‌های مشتریان بالقوه را ردیابی می‌کند تا به شما کمک کند که بدانید چه زمانی لازم است آن‌ها را پیگیری کنید و برای تبدیل‌شان به مشتری بالفعل تلاش کنید. با وجود چنین امکانی می‌توانید زمانی که یادآور مورد نظر خود را فعال می‌کنید، برای نوع تعامل با مشتری خود در زمان خاص، برنامه‌ریزی داشته باشید.

۹- پیش‌بینی عملکرد فروش به صورت خودکار

کلید موفقیت هر کسب‌وکار، فروش موفق، توانایی برنامه‌ریزی استراتژیک و تصمیم‌گیری آگاهانه است. با گزارش‌های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانید معیارهای کلیدی مانند: درآمدهای مکرر ماهیانه و رشد سالیانه را در نظر بگیرید. این کار، پیش‌بینی‌های مربوط به عملکرد را برای مدیران فروش آسان‌تر می‌کند. همچنین، این گزارش‌ها کمک می‌کند تا ببینید کدام فعالیت‌ها و منابع، برای شما سودآورتر هستند تا آن‌ها را در استراتژی‌های آیندهٔ خود پررنگ‌تر کنید.

۱۰- ارزیابی عملکرد ارتباطات تیمی

نرم افزار CRM به ارتباطات تیمی مؤثر کمک می‌کند. این ارتباط برای حفظ تصویر کسب‌وکار شما در ذهن مخاطب، اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، اگر کسب‌وکار شما گسترده است، این ارتباط مثبت باعث می‌شود تا نمایندگی‌ها یا شعب از طریق نرم افزار با یکدیگر در تعامل باشند و از همدیگر یاد بگیرند. در واقع همهٔ ارتباطات تیم‌های فروش از طریق CRM تسهیل می‌شود.

۱۱- استفاده از یک نرم افزار در تمام طول دورهٔ فعالیت کسب‌وکار شما

همانطور که کسب‌وکار شما رو به رشد است، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز همزمان با شما رشد می‌کند و نیاز نیست با رشد کسب‌وکار خود، نرم افزار را عوض کنید و نرم افزار جدیدی بخرید. CRM علاوه بر تیم فروش، به تمام تیم‌های دیگر کسب‌وکار شما نیز کمک می‌کند تا رشد کنند؛ خودش هم در کنار شما به‌روزرسانی شده و رشد می‌کند.

۱۲- حفظ بیشتر مشتری‌ها

دستیابی به مشتریان جدید هزینه‌بر است. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های هر کسب‌وکاری، حفظ مشتری‌های بالفعل است. نرم افزار ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند تا برای پایین نگه داشتن هزینه‌های خود، مشتریان فعلی را حفظ کنید. شیوه‌های مختلف راضی نگه داشتن مشتریان را به کار بگیرید و همزمان به کمک CRM آن‌ها را پیگیری کنید. سناریوهای مختلفی برای ارتباط با مشتری در این نرم افزار تعریف شده است که می‌توانید به وسیلهٔ آن‌ها مشتریان را به سوی خود بازگردانید.

۱۳- خودکار شدن وظایف

تمام وظایفی که تا همین چند وقت پیش، به طور مجزا و اغلب به صورت دستی انجام می‌شدند، حالا به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به صورت خودکار انجام می‌شوند؛ مانند: ورود دستی داده‌ها، جستجوی زنجیره‌های ایمیل، ضبط مکالمات و ذخیرهٔ اطلاعات تماس. CRM این وظایف را خودکار می‌کند تا تیم شما بتواند زمان و منابع خود را برای کارهای تأثیرگذارتر صرف کند.

رشد بهتر با نرم افزار CRM

استفاده از نرم افزار ارتباط با مشتری بهره‌وری را در بین کارمندان شما افزایش می‌دهد. همچنین، تمام اطلاعات مربوط به مشتریان بالقوه را در یک مکان مرکزی نگه می‌دارد و به تیم شما کمک می‌کند تا فروش بیشتری را تجربه کنید. برای همین است که خرید نرم افزار مدیریت مشتریان نه تنها برای شما هزینهٔ اضافی نمی‌تراشد، بلکه درآمد شما را افزایش داده و به شما کمک می‌کند به راحتی کسب‌وکار خود را مدیریت کنید.
نرم افزار حسابداری شاتوت به راحتی با نرم افزار CRM یکپارچه می‌شود و شما می‌توانید هم‌زمان با مدیریت امور مالی و حسابداری کسب‌وکار خود، امور مشتریان را نیز زیر نظر بگیرید و مجبور نباشید برای هر کدام از این کارها، از نرم افزاری جدا استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره یا مشاهده دمو رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.

سوالات متداول

آیا نرم افزار CRM روی تمام نرم افزارهای حسابداری نصب است؟
خیر. نرم افزار CRM می‌تواند به صورت مجزا روی نرم افزار حسابداری نصب و با آن یکپارچه شود. البته تمام نرم افزارهای حسابداری این امکان را ندارند.
برای اینکه بدانید چگونه باید از این نرم افزار استفاده کنید و از جزئیات امکانات آن مطلع شوید اینجا کلیک کنید.
فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما چه گستره‌ای دارد. اگر می‌خواهید مشتریان فعلی را باز هم به سوی خودتان بازگردانید و در این راه از بهترین سناریوها استفاده کنید، به این نرم افزار نیاز دارید.
به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *