صفحه اصلی اسکرول بالا

بررسی نقش CRM در پیشرفت کسب و کار – با 11 مورد از مهم ترین تاثیرات CRM آشنا شوید

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به یک ابزار تقریباً حیاتی برای مشاغل در هر سطحی، تبدیل شده است. نرم افزار CRM می تواند چندین مزیت مهم را برای هر کسب و کاری فراهم کند، از سازماندهی مخاطبین گرفته تا خودکار سازی وظایف کلیدی. همچنین می‌تواند یک مرکز متمرکز و سازمان ‌یافته باشد که ارتباط موثری را هم با مشتریان و هم در درون سازمان ممکن می‌سازد. اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار ها به ویژه از آنجایی که سازمآن های بیشتری به سمت کار از راه دور روی آورده اند بسیار بیشتر شده است.

بازار نرم افزار CRM در حال حاضر یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد است که پیش بینی می شود از سال 2020 تا 2027 با نرخ 14.27 درصد رشد کند که ناشی از تقاضای مصرف کننده برای خدمات بهتر به مشتری، تعامل خودکار و همچنین تجربیات ظریف تر مشتری است. در ادامه به بررسی 11 مورد از نقش CRM در پیشرفت کسب و کار می پردازیم.

1. خدمات بهتر به مشتریان

نرم افزار CRM مدرن کارکردهای زیادی دارد، اما این نرم افزار در اصل برای بهبود روابط تجاری و مشتری ایجاد شده است و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار ها است. یک CRM تمام مخاطبین شما را مدیریت می کند و اطلاعات مهم مشتری – مانند اطلاعات جمعیتی، سوابق خرید و مواردی از این قبیل – را جمع آوری می کند و برای هر کسی در شرکت شما که به آن نیاز دارد به راحتی قابل دسترسی است؛ به زبان ساده هر کارمند با سطح دسترسی که برای وی مشخص می شود، می تواند به اطلاعات مربوط دسترسی پیدا کند. این موضوع تضمین می ‌کند که کارمندان شما همه چیزهایی را که در مورد مشتری باید بدانند در اختیار دارند تا بتوانند تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند، که این موضوع بدون شک باعث افزایش رضایت مشتری می‌ شود.

 

2. افزایش فروش

در ادامه بررسی نقش CRM بر کسب و کارهای کوچک می پردازیم. یک ابزار CRM می تواند به شما کمک کند فرآیند فروش خود را ساده کنید، کارهای مهم خود را خودکار کنید و تمام داده های فروش خود را در یک بانک اطلاعاتی متمرکز تجزیه و تحلیل کنید و به طور بالقوه فروش و بهره وری را افزایش دهید. از طرفی دیگر به شما کمک می کند فرآیند فروش گام به گامی را ایجاد کنید که کارکنان شما بتوانند به سادگی به آن مسلط شوند و به راحتی در صورت بروز مشکلات آن را تغییر دهند.

 

3. حفظ مشتری

در پاسخ به سوال نقش crm در پیشرفت کسب و کار ها چیست باید گفت که هنگامی که اطلاعات مهم از علاقه مندی مشتریانتان را به دست آوردید، بسیار مهم است که برای حفظ آن ها به عنوان مشتری و افزایش وفاداری آن ها تلاش کنید. از دست دادن مشتری می تواند اثرات منفی بسیاری برای کسب و کار شما داشته باشد؛ مانند کاهش درآمد یا اختلال در جریان نقدینگی. بنابراین از CRM خود و اطلاعاتی که در مورد مشتریان ارائه می دهد برای تشویق مجدد تجارت استفاده کنید. CRM تجزیه و تحلیل علاقه مندی ها، اطلاع رسانی خودکار تخفیف ها، اتوماسیون پشتیبانی مشتری و بررسی رفتار کاربر را برای کمک به شما در تعیین مشکلات و رفع سریع آن ها با مشتریان ارائه می دهد.

 

4. تجزیه و تحلیل دقیق

یک برتری اساسی که منجر به افزایش مشتریانتان می شود جمع آوری اطلاعات مفید آن ها می باشد. با این وجود باید بدانید که اطلاعات مفید به چه معناست و چگونه باید از آن ها استفاده کنید. نرم‌افزار CRM معمولاً دارای قابلیت‌های تحلیلی برای طبقه بندی داده‌ها، تجزیه آن ها به موارد قابل اجرا و معیارهای قابل درک است. معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ پرش و اطلاعات جمعیتی به شما این امکان را می دهد که با سرعت بیشتری به رفع مشکلات و پیشرفت کسب و کار خود بپردازید.

چرا کسب و کار به CRM نیاز دارد

5. بهره وری و کارایی بالاتر

نرم‌افزار CRM از فناوری اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کند که کارهای ساده‌ای مانند طبقه بندی اطلاعات را انجام داده و زمان کارمندان شما را برای تمرکز روی کاری که فقط انسان ها قادر به انجام آن هستند، مانند تولید محتوا آزاد می‌کند. در نتیجه می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کار بیهوده ای انجام نشده و زمانی نیز از بین نمی رود (به عنوان مثال، همه ایمیل های مهم همیشه برای افراد مناسب ارسال می شوند). علاوه بر این، یک CRM می‌تواند داشبوردی از نحوه کار فرآیندهای کسب ‌و کار شما و مکان هایی که گردش کار شما می‌تواند بهبود یابد را به شما نشان دهد. در این صورت دسترسی و بررسی اطلاعات بسیار آسان تر خواهد بود.

 

6. پایگاه داده متمرکز اطلاعات

در بررسی نقش CRM بر کسب و کارهای کوچک باید گفت یکی دیگر از کارهایی که نرم افزار CRM به بهترین شکل انجام می دهد این است که یک پایگاه داده متمرکز با تمام اطلاعات مشتریان به شما ارائه می دهد تا به راحتی برای هر کسی در شرکت شما که به آن نیاز دارد بتواند به آن دسترسی داشته باشد. این امر باعث می شود تا یک نماینده فروش به راحتی ببیند که یک مشتری خاص به چه محصولاتی علاقه دارد. به عنوان مثال اگر مشتری قبلاً با شرکت تعامل داشته است، CRM سوابقی از آن تعامل را بررسی می کند که می‌تواند منجر به افزایش احتمال خرید مجدد شخص شود. این کار باعث صرفه جویی در زمان کارمندان شما برای جستجو در پرونده ها و سوابق قدیمی می شود و تجربه بهتر و سازنده تری را برای مشتری نیز ایجاد می کند.

 

7. ارتباطات مدیریت شده به کمک اطلاعات کسب شده

هنگام بررسی نقش CRM در پیشرفت کسب و کار باید توجه داشت که بهبود ارتباط با مشتری ممکن است گاهی چالش جدی محسوب شود. در اینجا است که استفاده از سیستم ارتباط با مشتری شاتوت به عنوان یک نرم افزار CRM قدرتمند به کمکتان می آید.  به زبان ساده یک CRM به طور خودکار فرآیند را مدیریت می‌کند و اطلاع رسانی هایی را برای کارکنان شما ارسال می‌کند که چه زمانی باید با مشتری احتمالی تماس بگیرند؛ همچنین هر تعاملی را از ایمیل گرفته تا تماس‌های تلفنی مشخص می‌ کند.

 

مایکل میلر، مدیر عامل VPN Online گفت: ” یکی از مزایای بزرگ نرم افزار CRM این است که می توانید رفتارهای احتمالی مشتری خود را به طور کلی مشاهده کنید. ” همچنین با بررسی هر مرحله از فرایند جذب مشتری و هر ایمیلی که ارسال کردید، می توانید به سرعت حرکت بعدی را که باید انجام دهید مشخص کنید. مثل این است که آن را از نمای بالا ببینید در اینصورت شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری را باید انجام دهید.”

8. تقسیم بندی مشتریان بهبود یافته است

نیازی به گفتن نیست که فهرستی از صدها مخاطب برای هر کسب و کاری می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. همچنین زیاد بودن مخاطبان چالش های زیادی را نیز برایتان به وجود می آورد. به عنوان مثال، چگونه متوجه می شوید که چه مشتریانی می خواهند ایمیل شما را در مورد محصول جدید فروشگاه شما ببینند؟ یک CRM به طور خودکار لیست های مخاطبین شما را بر اساس معیارهای شما تقسیم بندی می کند و یافتن مخاطبینی را که می خواهید در هر لحظه با آن ها تماس بگیرید آسان می کند. در نتیجه می توانید مخاطبین را بر اساس مکان، جنسیت، سن، مرحله خریدار و موارد دیگر مرتب کنید. نرم افزارهای مجموعه شاتوت از سیستم جامع فروش گرفته تا نرم افزار حسابداری همه و همه امکاناتی مانند تقسیم بندی مشتریان و یا مشابه آن را دارا می باشند.

به گفته یکی از بازاریابان موفق: «اتوماسیون در واقع به بازاریاب این امکان را می دهد که درک معنی داری از مشتری داشته باشد و هنگامی که قصد برقراری ارتباط با وی را دارد، تعامل ارزشمندتری داشته باشد. بخش مهمی که در مورد اتوماسیون باید بدانید این است که ما نمی خواهیم یک ایمیل کلی برای مشتریان خود ارسال کنیم. در عوض، ما می‌خواهیم با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده در CRM، ایمیل‌هایی با توجه به علایق و سوابق قبلی وی برای هر شخص ارسال کنیم.

9. گزارش های فروش خودکار

تیم شما به راحتی می تواند با استفاده از داشبورد نرم افزار CRM و ویژگی های گزارش، داده های مربوط به مشتریان احتمالی و فعلی را جمع آوری و سازماندهی کند. این موضوع به کارمندان اجازه می دهد بسیاری از بخش های گزارش فروش اعم از مشتریان و داده های مربوط به آن ها را تنظیم کرده تا به صورت خودکار یک سری محاسبات انجام شود . CRM همچنین می تواند به اعضای تیم شما کمک کند تا عملکرد خود را ارزیابی کنند و پیشرفت خود در جذب مشتریان را بررسی نمایند.

اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار ها

10. پیش بینی فروش دقیق تر

در رابطه با بررسی نقش crm در پیشرفت کسب و کار الکترونیکی و کسب و کارهای سنتی می توان گفت که باید بتوانید عملکرد گذشته خود را مرور کنید و به طور استراتژیک برای آینده برنامه ریزی کنید. با استفاده از گزارش‌های فروش خودکار در نرم‌افزار CRM، می‌توانید روش های موثر را شناسایی کرده و از میزان فروش آینده خود اطلاعات دقیق تری کسب کنید.

 

11. ارتباطات داخلی ساده

علاوه بر تسهیل ارتباط بین کسب و کار شما و مشتریان شما، یک CRM می تواند ارتباط کارکنان را نیز با یکدیگر آسان تر کند. یک نرم افزار CRM می تواند ارتباطات داخلی را تسهیل و یکپارچه کند. همچنین به اعضای تیم اجازه می دهد تا یادداشت ها یا اعلان هایی را برای یکدیگر ارسال کنند، به یکدیگر را در پروژه های مختلف کمک کنند و پیام ها و ایمیل ها را در یک سیستم ارسال کنند.

 

چه شرکت هایی می توانند از CRM بهره ببرند؟

حال که به پایان بررسی 11 مورد از مهم ترین تاثیرات CRM رسیدیم و متوجه شدیم که نقش crm در پیشرفت کسب و کار ها چیست نوبت به بررسی شرکت هایی می شود که می توانند برای پیشرفت کسب و کار خود از این سیستم استفاده نمایند. از آنجایی که نرم افزار CRM چنین وسعتی از مزایا را فراهم می کند، به زبان ساده می توان گفت که بسیاری از کسب و کارها و تیم ها می توانند از آن بهره مند شوند.

مشاغل در هر اندازه، از فریلنسرهای انفرادی گرفته تا شرکت هایی در سطوح بالا، می توانند از فناوری CRM به طور موثر استفاده کنند. از این گذشته، کارکردهای کلیدی CRM عبارت اند از سازماندهی، مدیریت متمرکز وظایف، اتوماسیون بازاریابی و ارتباطات که برای موفقیت هر کسب و کاری مهم و ضروری هستند.

البته، برخی از کسب و کارها از استفاده از CRM بیشتر از دیگران سود می برند:

 

مشاغل با تیم فروش اختصاصی

اگر تیم فروش دارید، CRM شاتوت برای کمک به مدیریت مخاطبین و روابط با مشتری بسیار کمکتان خواهد کرد. یک CRM حتی می‌تواند با استفاده از اطلاعات مشتری، نشان دادن روندها و پتانسیل های موجود، به شما در بهبود و رشد فرآیندهای فروشتان کمک کند.

 

مشاغل با تیم بازاریابی

CRM در مشاغل مربوط به بازاریابی نیز نقش بسیار مهمی دارد. داده‌های CRM می‌توانند به تیم بازاریابی شما کمک کنند تا اطلاعات مهم افراد را شناسایی، جذب، پرورش و در نهایت آن ها را تبدیل به مشتری نمایید. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که استفاده از CRM و مزایای آن می تواند منجر به جذب مخاطبان و تسهیل فرایند بازاریابی شود.

نقش crm در پیشرفت کسب و کار الکترونیکی

کسب و کارهایی که به دنبال افزایش کارایی هستند

از آنجایی که CRM ها فرآیندهایی مانند سازماندهی تماس و ارتباطات را خودکار می کنند، این نرم افزار می تواند به طور قابل توجهی سرعت فرآیندها و وظایف روزمره را برای کل تیم شما بهبود بخشد. یک CRM همچنین می تواند خطاها را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که تمام ارتباطات در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سوال نقش crm در پیشرفت کسب و کار چیست می توانید سایر مقالات موجود در سایت شاتوت را نیز مطالعه نمایید؛ همچنین در صورت ابهام، حتما با تیم مشاوران ما تماس گرفته و به رفع ابهام خود بپردازید.

ممنون از اینکه تا پایان این بخش با موضوع بررسی نقش CRM در پیشرفت کسب و کار همراه ما بودید.

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *