صفحه اصلی اسکرول بالا

استقرار سیستم CRM

استقرار و پیاده کردن سیستم CRM  مناسب، سخت‌ترین و مهم‌ترین قدم مدیریت ارتباط با مشتری است. استقرار نرم افزار CRM فرآیندی است که نرم افزار CRM در کامپیوترهای شرکت یا سازمان نصب می‌شود، تا مدیران و کارمندان بتوانند ارتباط خود را با مشتریان فعلی ومشتریان بالقوه آینده را بهتر حفظ ومدیریت کنند. پیاده سازی سیستم CRM چیزی بسیار بیشتر از نصب یک نرم‌آفزار CRM و اختصاصی سازی آن است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

اقدامات اساسی جهت اسقرار CRM

  • تشکیل یک تیم برای استقرار سیستم CRM
  • برنامه مدیریت تغییر تدوین
  • مشخص نمودن بودجه استقرار مدیریت ارتباط با مشتری
  • شناسایی پرسنل و برنامه ریزی آموزشی برای افزایش سطح دانش مفاهیم
  • راه اندازی سیستم جدید؛ انتقال داد‌ها
  • عملیاتی شدن وچگونگی برنامه ریزی برای آن
  • ایجاد گزارشات مورد نیاز پس از استقرارCRM
  • ارزیابی موفقیت پروژه استقرار مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان
 

پیاده سازی CRM

 تشکیل تیم برای استقرار سیستم CRM

باید قبل از برنامه ریزی و پیاده سازی سیستم CRM، از میان کارکنان واحدهای مختلف سازمان افرادی دارای اقتدار، انعطاف پذیر وعلاقه‌مند به اجرای سیستم پیاده سازی نرم‌افزار CRM هستند و آشنایی کامل با فرآیندهای کاری واحد دارند انتخاب شده تا در کنار مشاوران پیاده سازی نرم افزار CRM، انتقال دانش و فنآوری سیستم پذیرفته وموفقیت طرح تضمین شود.

برنامه مدیریت تغییر تدوین

فرآیند استقرار نرم افزار جدید را برنامه مدیریت تغییر پشتیبانی می‌کند. فرآیند برنامه مدیریت تغییر برای هر سازمانی متفاوت است. باید از میان کارکنان و متتخصصان زحمت‌کش که در درون سازمان دارید کسایی که می‌توانند واقعیت‌ها را تغییر دهند جدا شوند. نحوه برنامه ریزی برای جبران کمبودهایی که در سطح تخصص دارید باید به طور دقیق ثبت کنید. در برنامه ریزی‌های پروژه جذب، نگهداری و رشد و آموزش افراد واجب است.

 مشخص نمودن بودجه استقرار سیستم CRM

بعد از مشخص شدن فرآیندها، میزان هزینه مورد نیاز برای استقرار سیستم CRM و میزان زمان جهت توسعه و سفارشی سازی و آموزش‌های مورد نیاز تخمین زده می‌شود. تنها هزینه‌های مشهود و واضح را نباید حساب کرد. باید برای همه چیز برنامه‌ریزی کرد و براساس مشخص نمودن بودجه مالی باید مدیریت هزینه ها صورت گیرد. برای تصمیم‌گیری درست از این‌که کدام محصول و حتی کدام سیستم مدیریت ارتباط بامشتری (CRM ) برای کسب وکار شما ارزشمند است. میزان واقعی بازگشت سرمایه گذاری خود را باید محاسبه کنید.

شناسایی پرسنل و برنامه ریزی آموزشی برای افزایش سطح دانش مفاهیم

شناسایی پرسنل خطرناک‌ترین بخش استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. راه اندازی موفقیت‌آمیز مدیریت ارتباط با مشتری، خود یک موضوع بزرگی است. قبل از استقرار نرم افزار CRM (سیستم مدیریت ارتباط بامشتری)، برنامه ریزی شدن آموزش‌های کاربردی و مفهومی متناسب با کارکنان نیاز است تا آن‌ها بتوانند اطلاعات مورد نیاز را به خوبی وارد کرده و در هنگام استفاده از آن مقاومت نکنند. مدیران صف در خصوص مفاهیم اساسی وکاربری اثر بخش به آموزش مفهومی‌تر و عمیق‌تر نیاز دارند. تا بتوانند دانش خود را برای راه اندازی مدیریت ارتباط با مشتری به تیم‌های خود انتقال دهند.

راه‌اندازی وپیاده سازی نرم‌افزارCRM

راه‌اندازی وپیاده سازی نرم‌افزار CRM

داشتن یک برنامه واضح و مشخص، انتقال داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری بسیار تاثیر گذار است. در ابتدای پروژه به نحوه ورود و انتقال اطلاعات، رفع مشکلات کاربری و همراهی کامل آنها به آموزش‌ها و راهبری سیستم در کنار پرسنل و رسیدگی در این دوره بسیار موثر است. وظیفه تیم مدیریت پروژه و مدیران ارشد بسیار سنگین است، زیرا باید برای کمک و یاری رساندن به کاربران باید خود را از هر لحاظ آماده کنند. افرادی که دارای صبر و حوصله بیشتری هستند توصیه می‌شود برای آموزش و کاربری نرم‌افزار انتخاب شوند.
شاید برایتان جالب باشد:

معیارهای موفقیتCRM

عملیاتی شدن صحیح سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه‌ریزی

نتیجه آموزش خوب و انتقال داده‌ها، عملیاتی شدن سیستم می باشد. استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده از تکنیک‌ها حل مسئله، تهیه بک‌آپ از اطلاعات، شاخص‌های عملکردی و مانیتورینگ سیستم به شما کمک می‌کند. برای شناسایی خطاها و تشخیص را حل سریع وکارآمد استفاده از افراد خبره بسیار موثر است.

ایجاد گزارشات مورد نیاز پس از استقرار CRM

پس از راه‌اندازی سیستم CRM، ورود اطلاعات وعملیاتی شدن سیستم CRM، نوبت به ایجاد ودریافت گزارشات تحلیلی از سیستم است. در سازمانها و شرکتها با توجه به جابجایی و انتقال اطلاعات، گزارشات با سیستم CRM به سرعت قابل ایجاد و دست یافتنی است. نکته قابل توجه این است که ممکن است در شرکت یا سازمان سیستمی وجود نداشته باشد، زمان کافی برای استخراج گزارشات حداقل دو یا سه ماه بعد از استقرار سیستم CRM است.

ارزیابی موفقیت پروژه استقرار مدیریت ارتباط با مشتری

برای ارزیابی موفقیت استقرار سیستم CRM نیاز به ایجاد سیستم اطلاعاتی دارید که بتواند داده‌های کلیدی را بدون وقفه پیگیری کند و هدفگذاری در انتخاب داده داشته باشد. در مورد معیارهای اصلی در مورد موفقیت سیستم باید بسیار دقیق بود. در زیر چند معیار اصلی وجود دارد که اغلب استفاده می‌شود.فعالیت سیستم : تعداد اقدامات مجزای انجام شده توسط هر کاربر را در سیستم مرور می‌کند. این به خاطر یک بررسی کلی برای دیدن کاربر در حال ورود به سیستم است و در واقع از سیستم استفاده می‌کنند.به روزرسانی‌ها : اگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز به بروزرسانی سوابق مانند مشتریان یا افراد حاضر در سیستم داشته باشد. می‌توان از این طریق فهمید که کاربران درگیر نرم افزارCRM هستند یا خیر.کیفیت ورودی : زمانی که داده‌ها دچار مشکل شدند، رسیدگی به ارزیابی کیفیت این ورودی‌ها در مرحله بعدی حساب می‌شود. ورودی‌های را در نظر بگیرید که در کیفیت دارای بیشترین متغیر هستند.شاخص‌های کسب‌و‌کار : همیشه بررسی معیارهای گسترده‌تر کسب‌و‌کار دشوارتر است. زیرا به سختی می‌توانیم آن‌ها را وابسته به یک متغیر بدانیم مثلا به CRM جدید. اگر تیم فروش درآمد خود را تا 40% از زمانی که استقرار سیستم مدیریت ارتباط بامشتری جدید افزایش داده باشد، نشانه خوبی است. علت باید بررسی شود. اما این معیارهای عملکردی باید عمیق‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرند.
همچنین مطالعه کنید:

خدمات پس از فروش باCRM

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

مراحل پیاده سازی CRM

حمایت مدیریت ارشد: بدون حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد شرکت پیاده سازی CRM غیر ممکن است.شناسایی نیازمندی‌ها : نیازمندی‌های کسب‌و‌کار که سیستم CRM باید به آنها پاسخ دهد لیستی تهیه کنید. و اولویت هر نیاز را هم مشخص کنید . نیازمندی‌های ضروری و غیر ضروری در این لیست مشخص می شود.سفارش سازی نرم‌افزار: هرکسب‌وکار نیازمندی‌ها و فرآیندهای خاص خود را دارد وهر صنعت منحصر به‌فرد است. نرم‌افزار آماده‌ای وجود ندارد که نیازمندی‌های شرکت شما را بتواند به صورت کامل پوشش دهد.بدون طرح سفارشی سازی و پیکربندی سیستم CRM : پس از تحلیل شکاف و تعیین فاصله ها، باید طراحی آماده کنید. تا جزئیات سفارشی سازی نرم‌افزار شامل فرم‌ها، فیلدها، گردش کار، … مورد نیاز را مشخص کند.تست سیستم : در فرآیند پیاده سازی نرم‌افزار CRM، تست سیستم است. پیش از ورود به فاز عملیاتی آزمایش کردن سیستم CRM است. باید زمان و منابع کافی را برای تست سیستمCRM اختصاص دهید از عملکرد صحیح آن اطمینان پیدا کنید.ارزیابی عملکرد : ارزیابی عملکرد سیستم CRM مرحله پایانی در فرآیند پیاده سازی نرم‌افزار CRM است. ارزیابی عملکرد کارایی و اثر بخش سیستم CRM است.کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۳ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *