صفحه اصلی اسکرول بالا

 معیارهای موفقیت CRM

معیارهای موفقیت CRM معیارهایی هستند که با ارزیابی و بررسی آن ها می توانید در کسب و کار خود پیشرفت زیادی داشته باشید. میتوان گفت که استفاده از نرم افزار CRM در تمامی کسب و کارها مفید و کاربردی است. با کاربرد نرم افزار CRM می توانید به صورت حرفه ای و اصولی ارتباط با مشتریان و استراتژی های حفظ مشتری را مدیریت کنید.

با توجه به اهمیت استفاده صحیح از انواع CRM مانند CRM مشارکتی، CRM عملیاتی و CRM تحلیلی در بهبود مدیریت کسب و کار و افزایش فروش، در این نوشته تصمیم داریم معیار های اساسی CRM را بیان و بررسی کنیم. اگر شما هم در فکر پیشرفت کسب و کار خود با بهره گیری از نرم افزارهای کاربردی موجود در این زمینه هستید پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

معیار های شناخت موفقیت CRM

معیارهای موفقیت CRM بسیار متنوع و متعدد می باشند. در هر کسب و کاری برخی از این معیارها اهمیت بیشتر و برخی از آن ها اهمیت کمتری دارند. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، اهدافی که برای خود تعیین کرده اید و … معیار های اساسی CRM را تعیین کنید.

برای تعیین اصول موفقیت CRM متناسب با کسب و کار خود باید ابتدا اهداف کسب و کار خود را تعیین کنید. سپس باید استراتژی هایی که شما را به اهداف تعیین شده می رساند مشخص کنید. با توجه به این موارد می توانید معیارهایی که باید در CRM کنترل و ارزیابی کنید تعیین و داده های حاصل از آن ها را بررسی نمایید.

همان طور که اشاره کردیم معیار های شناخت موفقیت CRM بسیار زیاد می باشند. ما در این نوشته به معیارهایی که تقریبا در تمامی کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردی تر هستند اشاره خواهیم کرد.

معیار موفقیت CRM

اصول موفقیت CRM

یکی از معیارهای موفقیت CRM بررسی هزینه حفظ مشتری می باشد. برای بررسی این مورد باید ابتدا یک بازه زمانی تعیین کنید. این بازه زمانی می تواند سه ماهه، شش ماهه و … باشد. در انتهای این بازه زمانی هزینه ای که صرف حفظ مشتری کرده اید را اندازه گیری کنید. این هزینه شامل تماس هایی که با مشتری گرفته می شود، پیامک یا ایمیل هایی که به مشتری ارسال می شود و … می باشد.  سپس میزان این هزینه را به نسبت تمامی مشتریانی که در این بازه زمانی حفظ شده اند محاسبه کنید.

بررسی این معیار به شما کمک می کند تا رابطه میان هزینه ای که برای حفظ مشتری می کنید و درامدی که از هر مشتری به دست می آید را محاسبه نمایید.

معیارهای موفقیت CRM در حوزه عملکرد کسب‌و‌کار

نرخ ریزش مشتری

یکی دیگر از معیار های اساسی CRM، نرخ ریزش مشتری می باشد. بررسی این معیار به شما نشان می دهد که در یک بازه زمانی مشخص چه تعداد مشتری را از دست داده اید. برای بررسی و کنترل این معیار باید یک بازه زمانی را مشخص کنید. تعداد مشتریان ابتدا و انتهای این بازه زمانی جزو داده های موجود در نرم افزار می باشند. می توانید به سادگی این معیار را بررسی کرده و به ضعف های موجود در استراتژی های خود پی ببرید.

سنجش میزان فروش

سنجش میزان فروش نیز یکی از اصلی ترین معیارهای موفقیت CRM است. با ارزیابی و بررسی این معیار متوجه می شوید که بعد از استفاده از این نرم افزار میزان فروش شما چقدر افزایش داشته است. این معیار به شما کمک می کند تا فعالیت های تیم فروش را بررسی و مدیریت کنید. برای مثال می توانید نرخ بستن قرارداد را اندازه گیری کنید که معیاری مهم است.

منظور از نرخ بستن قرارداد تعداد مشتریانی هستند که بعد از جذب به مرحله خرید نیز می رسند. البته باید میزان ارزش هر معامله را نیز در نظر داشته باشید.

بررسی میزان بیش فروش نیز در این معیار قرار می گیرد. منظور از بیش فروش زمانی است که شما می توانید مشتری خود را متقاعد کنید هزینه ای بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بود پرداخت کند. برای مثال به جای خرید اشتراک ماهانه، اشتراک سالانه بخرد و …. استفاده از نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا محصولات و راه های انجام بیش فروشی را به راحتی کشف کنید.

طول چرخه فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که در این نرم افزار قابل بررسی و کنترل می باشد. منظور از طول چرخه فروش مدت زمانی است که بین جذب مشتری تا انجام خرید وجود دارد. بررسی و مدیریت این مورد نیز یکی دیگر از اصول موفقیت CRM می باشد.

بررسی نرخ تبدیل کاربر به مشتری واقعی نیز از موارد مهم و تأثیر گذار است. برای بررسی این مورد نیز باید یک بازه زمانی تعیین کنیم و در انتهای این بازه زمانی تعداد مشتریان بالقوه ای که به مشتریان بالفعل تبدیل شده اند محاسبه کنیم. این بررسی ما را با راه هایی که برای جذب مشتری موفق بوده اند آشنا می کند و سبب تقویت نقاط قوت استراتژی هایمان می شود.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

 

بررسی معاملات از دست ‌رفته

یکی دیگر از معیارهایی که مدیریت و بررسی آن به موفقیت در استفاده از نرم افزار CRM می انجامد، بررسی معاملات از دست ‌رفته است. این بررسی به شما در کشف نقاط ضعف و ایرادهای موجود کمک بزرگی می کند. به این ترتیب می توانید ایراداتی که مانع از بستن قرارداد یا فروش محصولات شما می شود برطرف نمایید.

شاخص خالص ترویج کننده

از دیگر موارد مهمی که با استفاده از این نرم افزار می توانید ارزیابی کنید تعداد مشتریانی است که کسب و کار شما را به سایر افراد معرفی می کنند. با انجام یک نظرسنجی می توانید این شاخص را ارزیابی کنید. همچنین استفاده صحیح از نرم افزار CRM به شما در افزایش این شاخص نیز کمک می کند.با این نرم افزار می توانید نظرسنجی ها را به راحتی انجام دهید و نتایج نظرسنجی را به صورت حرفه ای بررسی کنید. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری به شما در رفع خواسته ها و نیازهای مشتریان کمک زیادی می کند. به این ترتیب رضایت مشتریان از شما بالا رفته و به مشتریانی وفادار تبدیل می شوند.معیارهای CRM

جمع بندی

در این نوشته به برخی از معیار های شناخت موفقیت CRM اشاره کردیم. استفاده از این نرم افزار بدون بررسی دقیق معیارها و داده های به دست آمده به شما کمکی نمی کند. به همین دلیل آشنایی با معیارهای موفقیت CRM و همچنین معیار های فروش اهمیت بسیار زیادی دارد.این نرم افزار به شما کمک می کند تا داده های مهمی را به صورت کمی و عددی به دست آورید. به این صورت می توانید به راحتی این اعداد را اندازه گیری و میزان پیشرفت یا عدم پیشرفت خود را محاسبه کنید. همان طور که می دانید تنها مواردی که قابل اندازه گیری باشند قابل مدیریت نیز هستند. در غیر این صورت شما نمی توانید از کاربردی بودن استراتژی هایی که تعیین کرده اید برای رسیدن به اهداف خود خاطر جمع باشید.می توانید از نرم افزار crm شاتوت به عنوان بهترین نرم افزار crm ایرانی استفاده کنید. این نرم افزار در صفحه ای کاربرپسند تمامی ماژول های مورد نیاز برای مدیریت ارتباط با مشتری را در اختیار شما قرار داده است. تیم حرفه ای شاتوت با طراحی این نرم افزار کاربردی روش کار با نرم افزار crm را برای شما بسیار ساده و روان کرده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی تمامی معیارهایی که برای افزایش جذب مشتریان، حفظ مشتریان، افزایش میزان فروش و افزایش سود مورد نیاز است ارزیابی و مدیریت کنید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *