صفحه اصلی اسکرول بالا

جذب مشتری با crm

هر کسب و کار و سازمانی نیاز دارد تا به طور مداوم مشتری‌های خود را افزایش دهد. اگر مدیران کسب و کاری نتوانند مشتریان جدیدی را به خود جذب نمایند، باید پس از مدتی از عرصه کاری خود خداحافظی کنند. بنابراین استفاده از تکنیک‌های جذب مشتری در هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشتری فردی است که برای خرید یک محصول یا خدمت باید انگیزه بسیاری داشته باشد و با خرید یک محصول نیازش رفع شود. یکی از روش‌های افزایش مشتری، جذب مشتری با crm است. این نرم افزار برای هر نوع کسب وکاری، با انواع خدمات مناسب است. تکنیک‌های جذب مشتری با CRM برای انواع مشاغل بسیار کارآمد هستند. در این مقاله با همراه باشید تا با اصول جذب مشتری با استفاده از CRM و راه های جذب مشتری جدید به کمک آن آشنا شوید.

 

 

جذب مشتری

روش‌های مختلفی برای جذب و افزایش مشتری در کسب و کارهای بزرگ و کوچک وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به تبلیغات گسترده در فضای مجازی و در دنیای واقعی اشاره کرد. انواع تبلیغات نیاز به صرف هزینه‌های بالا دارد. اکثر مدیران سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف، تمایلی به پرداخت این هزینه‌های هنگفت ندارند. ما برای جذب مشتری به شما استفاده از برخی نرم افزارهای کاربردی مانند نرم افزار CRM را پیشنهاد می‌دهیم. جذب مشتری با CRM یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های جذب مشتری محسوب می‌شود.

تکنیک های جذب مشتری با CRM

چرا جذب مشتری با crm

جذب مشتری با استفاده از نرم افزار CRM کاملا مطمئن و جامع است و از کلیه تکنیک‌های موثر در جذب مشتری استفاده می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از تکنیک‌های جذب مشتری با CRM عدم محدودیت آن برای انواع مشاغل است.

نرم افزار CRM امور مربوط به پیگیری، نیازسنجی بازار، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان، پیگیری مشتریان، اطلاع‌رسانی و هر امور دیگری که مربوط به جذب مشتری می‌شود را انجام می‌دهد. اگر شما نیز دوست دارید بدانید که CRM چطور به جذب مشتری‌های جدید کمک می‌کند، باید با اصول جذب مشتری با استفاده از CRM آشنا شوید. پس ادامه مقاله را نیز مطالعه نمایید.

کارایی نرم افزار crm

CRM روابط را مدیریت می‌کند

CRM ارتباطات با مشتریان را مدیریت می‌کند. به طور کلی کلیه نیازها، درخواست‌ها و تماس‌های مشتریان را مدیریت می‌کند. این کار باعث جذب مشتری می‌شود.

با CRM می‌توان در مورد نحوه تعامل با مشتری برنامه ریزی کرد

با استفاده از گزارش‌های CRM می‌توان بهترین راه‌ها و موفقیت‌آمیزترین روش‌ها در  جذب مشتری را پیدا کرد و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی نمود.

تسهیل استراتژی‌های برنامه‌ریزی شده با کمک CRM می‌توان استراتژی‌های برنامه‎ریزی شده را آسان کرد

یکی از مزایای نرم افزار crm کمک به تسهیل اجرای استراتژی‌های سازمان و فعالیت‌های مرتبط با مشتریان، خریداران، همکاران و تامین‌کنندگان است.

تکنیک‌های جذب مشتری با CRM

تکنیک‌های جذب مشتری با CRM

تا اینجا به معرفی نرم افزار CRM پرداختیم اما در ادامه می‌خواهیم در ارتباط با اینکه CRM چطور به جذب مشتری‌های جدید کمک می‌کند، صحبت کنیم.

شناسایی نیاز مشتریان با استفاده از نرم  CRM

یکی از راه‌های جذب مشتری جدید به کمک CRM، شناخت نیازهای مشتریان است. هر کسب و کار نوپایی برای جذب مشتریان جدید، ابتدا باید برای خرید نرم افزار CRM اقدام نماید و سپس با استفاده از آن نیاز مشتریان مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کند. با این کار می‌تواند محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان را ارائه دهد. این موضوع امر مهمی است؛ زیرا اگر شما محصولاتی را ارائه دهید که مورد نیاز مشتریان نباشد، به مرور زمان از مشتریان شما کاسته خواهد شد و مشتریان جدیدی جذب نخواهید کرد.

جذب مشتری با crm به شما کمک می‌کند تا میزان فروش محصولات و نوع محصولات فروخته شده به مشتریان را ثبت نمایید. یکی از تکنیک‌های جذب مشتری با crm ثبت تمامی اطلاعات مرتبط به فروش محصولات و خدمات فیزیکی و غیر فیزیکی هر کسب و کاری است. crm با کسب تمامی اطلاعات به مدیران کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند به نیاز مشتریان پی ببرند.

یکی دیگر از اطلاعاتی که در نرم افزار crm ثبت می‌شود، زمان خرید انواع محصولات  توسط مشتری است. ثبت زمان خرید محصولات به مدیریت و برنامه‌ریزی برای زمان درست تولید و عرضه محصول کمک می‌کند.

تکنیک افزایش فروش نرم افزار crm

تکنیک افزایش فروش نرم افزار crm

یکی از اصول جذب مشتری با استفاده از CRM، تکنیک افزایش فروش است. این تکنیک خود شامل موارد زیر است.

توجه به مشتریان قدیمی

هر کسب و کاری باید علاوه بر تمرکز برای جذب مشتریان جدید، مشتریان قدیمی خود را حفظ نماید. حفظ مشتریان قدیمی خود برای افزایش مشتریان جدید موثر است. جذب مشتری با crm از این طریق امکان‌پذیر است.

بی‌توجهی به مشتریان قدیمی از جذب مشتریان جدید جلوگیری می‌کند. زیرا اگر مشتریان قدیمی یک کسب و کار از محصولات آن ناراضی باشند، این نارضایتی بر روی انتخاب مشتریان جدید تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین یکی از راه‌های جذب مشتری جدید به کمک این نرم افزار توجه به مشتریان قدیمی است.

اصول جذب مشتری با استفاده از CRM

توجه به مشتریان جدید

برای جذب مشتریان جدید باید به نیازها و سوالات مشتریان پی برد و برای رفع آن‌ها تلاش کرد. با این کار مشتریان جدید به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد و برای خرید محصولات شما اقدام خواهند کرد. نرم افزار crm به جلب رضایت مشتریان جدید توجه ویژه‌ای دارد.

شناسایی نیاز کارمندان

یکی دیگر از اصول جذب مشتری با استفاده از CRM شناسایی و توجه به نیاز کارمندان هر کسب و کاری است. رفتار و انگیزه کارمندان هر سازمانی تاثیر زیادی در جذب مشتری‌های جدید دارد.

در جذب مشتری با crm علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید، ارتباط با کارمندان نیز مدیریت می‌شود. رفتار و عملکرد کارمندان در CRM ثبت می‌شود. با ثبت این اطلاعات می‌توان نیاز کارمندان را شناسایی و رفع نمود. بنابراین یکی دیگر از تکنیک‌های جذب مشتری با CRM، شناسایی نیاز کارمندان است.

جمع بندی

هر کسب و کاری برای فروش بهتر، نیاز به جذب مشتری‌های جدید دارد که انجام این کار نیاز به صرف هزینه‌های بالایی دارد.  جذب مشتری با crm می‌تواند این هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. خرید CRM بهترین راه حل برای جذب مشتری در هر کسب و کاری است. این نرم افزار تمامی قابلیت‌ها و تکنیک‌های جامع و کاربردی برای جذب مشتری را پشتیبانی می‌کند. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک و یا خرید CRM برای استارتاپ ها هستید، با ما در ارتباط باشید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *