صفحه اصلی اسکرول بالا

تفاوت CRM ابری و تحت وب

امروزه فروشگاه ها و کسب و کارها برای مدیریت صحیح و ارتباط درست با مشتری نیازمند استفاده از نرم افزارهای ارتباط با مشتری مانند نرم افزار CRM هستند. این نرم افزار در دو نوع تحت وب و ابری توسط شرکت های مختلفی عرضه می شود و شامل قسمت های مختلف و کاربردی است. در ادامه به بررسی تفاوت CRM ابری و تحت وب می پردازیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

نرم افزار CRM تحت وب یا نرم افزار CRM ابری

نرم افزار CRM تحت وب چیست؟

برای استفاده از سیستم CRM تحت‌ وب بانک اطلاعاتی این نرم افزار روی سرورهای اینترنتی قرار میگیرد و همچنین به ازای تعداد کاربرانی که بر روی نرم افزار کار می کنند باید لایسنس خریداری کرد. لایسنس های نرم افزار مقدماتی و یک بار خرید هستند ولی اگر شرکت به ماژول های اضافی نیازداشته باشد باید هزینه های دیگری پرداخت کند.اما اگر تصمیم دارید نرم افزار crm شاتوت را خریداری کنید بهتر است بدانید که نزم افزار crm  شاتوت به صورت لوکال نصب میشود،کلاینت های آن رایگان است و تعداد کاربران نامحدودی میتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.برای آشنایی بیشتر با نرم افزار crm مقاله نرم افزار crm چیست؟ را مطالعه کنید.

نرم افزار CRM تحت فضای ابری چیست؟

قیمت این نوع نرم افزار CRM متفاوت است و باید هزینه استفاده از آن به صورت ماهیانه یا سالیانه پرداخت شود. همچنین Cloud CRM یک سرویس اشتراکی محسوب می شود که برای شرکت ها امکان دسترسی به نرم افزار CRM را به وسیله اینترنت فراهم می کند. در این سیستم داده های کسب و کار و مشتریان در فضای ابری ذخیره می شوند و محل میزبانی آن ها در سرورهای فروشنده است نه سرور سازمانی که از سیستم استفاده می کند. شرکت هایی که نرم افزار سی آر ام تحت فضای ابری ارائه می دهند برای ذخیره اطلاعات فضای محدودی را در دسترس کسب و کار قرار می دهند که برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

بررسی قابلیت های نرم افزار CRM تحت وب و نرم افزار CRM ابری

برای خرید نرم افزار CRM صرف نظر از نوع آن باید قابلیت ها و اولویت هایی را بررسی کرد، سپس بر اساس آن فاکتورها اقدام به انتخاب و نصب CRM برای کسب و کار نمود.

نرم افزار CRM تحت وب یا نرم افزار CRM ابری

1. امنیت داده ها در نرم افزار CRM

در بحث اسناد و داده های تجاری عامل امنیت بسیار اهمیت دارد؛ زیرا محافظت از اطلاعات حساس و اختصاصی در تجارت از اهمیت بالایی برخودار است. نرم افزار فضای ابری روی سرورهای میزبان نصب می شوند ولی نرم افزار CRM تحت وب قابل نصب بر روی سرورهای خود سازمان یا کسب و کاری است که از سیستم استفاده می کند. در این حالت از داده های خود اطمینان دارید که بر روی سرور خودتان است اما زمانی که از کلود CRM و فضای ذخیره سازی ابری استفاده می کنید این اطمینان را از داده های خود ندارید چون داده ها روی شبکه شخص ثالث ذخیره شده اند.در صورتی که ازیک ارائه دهنده سی آرام معتبر سیستم را خریداری کنید مطمئناً برای تامین امنیت داده های شما متعهد خواهد شد ولی در CRM تحت وب برای رفع نواقص امنیتی، نظارت مداوم و تامین امنیت داده ها، خود شرکت استفاده کننده مسئول است و باید نیروی متخصص استخدام کند و هزینه ای اضافی پرداخت کند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


۲. سطح دسترسی به سیستم CRM

اینکه همه اعضای سازمان کار خود را به نحو شایسته انجام دهند به نوع اتصال سیستمی در نرم افزار CRM بستگی دارد. کلود CRM قابلیت دسترسی به سیستم و اینترنت را برای کارمندان در تمام ساعات و از طریق تلفن همراه فراهم می کند. از طریق Cloud CRM  کاربران کسب و کارها می توانند حتی در موقع رفت و آمد و مسافرت نیز کارتابل خود را به سرعت بروز رسانی کرده و به اطلاعات لازم دسترسی یابند. این قابلیت در نرم افزار CRM تحت وب نیز قابل طراحی است تا کابران بتوانند در زمان های مختلف به سیستم دسترسی داشته باشند.

۳. قابلیت تنظیم و شخصی سازی CRM

وجود معماری پیش فرض در Cloud CRM سبب شده این نرم افزار قابلیت نصب سریع و راحتی داشته باشد؛ ولی انجام تغییرات کوچک مورد نیاز سازمان در سیستم Cloud CRM منعطف و قابل انجام نیست؛ اما در سیستم CRM تحت وب قابلیت افزودن ماژول های مورد نیاز به منظور شخصی سازی و تغییر در نرم افزار وجود دارد.

۴. نیاز به منابع IT در سیستم CRM

هر دو سیستم CRM تحت وب و ابری دارای مدل های زیر ساختی متفاوتی هستند؛ بنابراین سازمان ها برای پشتیبانی نرم افزار CRM به یک تیم حرفه ای IT نیاز دارند. در سیستم سی آر ام ابری این وظیفه بر عهده ارائه دهندگان سرویس است، ولی در سیستم CRM تحت وب خود سازمان باید وضعیت سیستم را نظارت و کنترل کند؛ بنابراین برای نگهداری از این سیستم نیاز به کارشناسان فناوری اطلاعات است که سازمان هزینه ای را برای آن باید در نظر بگیرد.

۵. قابلیت مشاهده داده ها در نرم افزار CRM

زمانی که خودتان میزبان داده ها هستید می توانید از وضعیت آن ها مطلع باشید و این قابلیت در سیستم CRM تحت وب وجود دارد. ولی در CRM ابری چون داده ها در سرور شرکت دیگری ذخیره می شوند بنابراین نمی توانید به صورت پایاپای داده های خود را مشاهده کنید.

۶. هزینه خرید و امکان تغییر نرم افزار

هر چه سازمان بزرگ تر باشد نیاز داشتن سیستمی قوی تر بیشتر احساس می شود؛ بنابراین اگر سازمانی در حال رشد یا در اوج شکوفایی است باید از سیستم سی آر ام تحت وب استفاده کند. همچنین اگر سازمانی برای آینده تغییرات زیادی را پیش بینی نمی کند یا هزینه خرید CRM تحت وب را ندارد، Cloud CRM یک سیستم ارتباط با مشتری ایده آل برای آن خواهد بود.

۷. هزینه های استقرار و نگهداری

روش های مختلفی برای تعمیر و نگهداری نرم افزار Cloud CRM و تحت وب وجود دارد. به عنوان مثال در کلود CRM شرکت های ارائه دهنده این سیستم مسئول سرویس دهی، تعمیر نرم افزار و ارتقاء مداوم سیستم به صورت خودکار یا دستی هستند و می توان از بروز بودن سیستم CRM مطمئن بود. در سیستم CRM تحت وب انجام هر گونه تغییر و به روز رسانی سیستم باید توسط تیم کسب و کار انجام شود و به صورت خودکار امکان پذیر نیست.

تفاوت CRM ابری و تحت وب

 

بررسی تفاوت CRM ابری و تحت وب

نرم افزار Cloud CRM

نرم افزار CRM تحت وب

شروع کردن با این CRM بسیار آسان است و می توان به مرور زمان کاربر اضافه کرد.باید زمانی برای فراهم کردن پیش نیازهای تکنیکی و فنی جهت نصب در نظر گرفته شود.
قابلیت شخصی سازی و افزودن ابزارها و ماژول های تکمیلی وجود ندارد.قابلیت شخصی سازی و افزودن ابزارها و ماژول های تکمیلی وجود دارد.
امکان بازگردانی اطلاعات و backup داده ها به صورت دستی وجود ندارد.امکان مدیریت کامل Database توسط تیم IT سازمان در حال استفاده، وجود دارد.
محدودیت ذخیره داده در این نوع نرم افزار وجود دارد. برای مثال حافظه سرور می تواند 5 گیگ، 10 گیگ یا … باشد.به دلیل وجود داشتن سرور بر روی شبکه سازمانتان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
نرم افزار CRM به صورت خودکار به روز می گردد.نرم افزار CRM برای به روز رسانی به متخصصین IT در محل سازمان شما نیازمند است.
هزینه اولیه استفاده از CRM کم اما برای تمدید استفاده نیاز به هزینه ماهیانه است.یک بار هزینه خرید نرم افزار پرداخت می شود و فقط هزینه نصب و استقرار اضافه می شود.

کدام نوع نرم افزار CRM در ایران بهتر است؟

در ایران زیر ساخت های اینترنت پیشرفت زیادی ندارد و ممکن است گاهی اوقات دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه شود؛ بنابراین در این شرایط استفاده از CRM تحت وب که به صورت محلی در کسب و کارها اجرا می شود بهتر است زیرا در صورت عدم دسترسی به اینترنت باز هم می توان از نرم افزار مدیریت استفاده کرد.یکی از بهترین نرم افزار CRM ایرانی، نرم افزار CRM شاتوت است.

آیا استفاده از نرم افزارهای CRM رایگان مناسب است؟

نرم افزارهای CRM رایگان امکان فعالیت تعداد محدودی کاربر را فراهم می کنند، منعطف نیستند، نمی توان به ماژول های ضروری و متنوع دسترسی داشت و از پشتیبانی مناسبی برخوردار نیستند؛ بنابراین برای استفاده در کسب و کارها و سازمان های بزرگ قابل استفاده نیستند.کاربرد این نرم افزارها فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب است زیرا این مشاغل دارای داده های با اهمیت کمتری هستند. البته برخی از سیستم های CRM تا مدتی محدود به صورت رایگان امکان دسترسی کامل به محصول را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند با دید جامع تری نرم افزار CRM مناسب را انتخاب و خریداری کنند.

جمع بندی تفاوت CRM ابری و تحت وب

استفاده از هریک از دو نرم افزار CRM می تواند برای سازمان ها و کسب و کارها در زمان و مکان مناسب ارزش هایی را ایجاد کند. بسته به اولویت و هدف هر کسب و کار می توان یکی از نرم افزار سی آر ام تحت وب یا سی آر ام کلود را خریداری کرد. یک سیستم CRM باید بتواند به تجارت یا کسب و کار ها در داشتن چشم اندازی کلی و تعامل راحت با مشتری کمک نماید تا فروش را افزایش داده و فرصت های بهتر و بیشتری را برای سازمان ایجاد کند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

۴ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *