صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار crm چیست؟

این روزها حتما عبارت CRM را بسیار شنیده اید،  اما نرم افزار crm چیست ؟ چه کاربردی دارد؟ در چه زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد؟ این سوالات و سوالاتی دیگر که ممکن است درمورد این عبارت برای افراد پیش بیاید در ادامه به طور مفصل بررسی خواهد شد.


برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


 

نقش CRM در کسب و کار

یکی از جدیدترین و البته پرطرفدارترین سیستم های فروش و بازاریابی، نرم افزار بازاریابی CRM به شمار میرود. با خرید نرم افزار CRM هر شرکتی می تواند به بهبود ارتباط و تعاملات با مشتریان و یا مشتریانی که در آینده ممکن است به این شرکت ملحق شوند اقدام نماید. یکی از قابلیت ها و کارایی های مهم نرم افزار CRM فروشگاه، افزایش سود و کاهش هزینه ها بوده که فرآیند فروش را ساده نموده و بازدهی را چندین برابر افزایش می دهد. جالب است که پروسه جذب مشتری، نگهداری و ارتباط و تعامل بین شرکت و مشتریان از ویژگیها و امکانات نرم افزار CRM به شمار می رود. اهمیت نرم افزار CRM امروزه به حدی است که دیگر نمی توان آن را یک نرم افزار ساده به شمار آورد. این سیستم به سازمان این امکان را می دهد تا فعالیت های خود را بر روی روابط با مشتریان، خریداران و تامین کنندگان بنا نهاده و به تسهیل در اجرای سیاست های سازمان کمک می نماید و موثر است.

تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

یکی از مباحثی که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته و مورد استقبال واقع شده است، مبحث ارتباط با مشتری یا همان ارکان اصلی CRM است. برای آشنایی با سابقه نرم افزار CRM و اینکه برنامه CRM چیست باید گفت که از اوایل دهه نود میلادی این واژه به حوزه کسب و کار راه پیدا کرد. در دهه 90 فردی به نام توماس سیبل در شرکت خود نرم افزاری برای اتوماسیون فروش تهیه نمود که کار تماس با مشتریان، پیگیری و ثبت سفارشات و ثبت قراردادهای مورد نیاز را بر عهده داشت. او در تعریف نرم افزار خود آن را نرم افزار CRM می نامید که مخفف Customer Relationship Management است. بعدها به مرور زمان و به دلیل کاربردی بودن و تکریم ارباب رجوع و مشتریان، استفاده و خرید نرم افزارCRM رایج شد.

آشنایی با نرم افزار CRM

اگر بخواهیم تعریف دقیق مدیریت ارتباط با مشتری یاCRM را بیان کنیم، بهتر است ابتدا مفهوم ارتباط با مشتری را به خوبی بدانیم. مدیریت ارتباط با مشتری یک شیوه و استراتژی است که به منظور تقویت روابط با مشتری و ارباب رجوع ایجاد می شود که نرم افزار CRM علاوه بر کاهش هزینه ها به افزایش راندمان، بهره وری و سود آوری در مشاغل نیز کمک می نماید.

با خرید نرم افزار CRM در کوتاه ترین زمان می توان پاسخگوی نیاز مشتریان بود که این سیستم برای تمامی مشاغل کوچک و بزرگ کاربردی است. برنامه CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مفهوم وسیع تری از بازاریابی داشته و از بازاریابی کاملاً مجزا است. اهداف نرم افزار CRM در حوزه تولید، منابع انسانی و سرمایه انسانی، مدیریت خدمات در بخش فروش و تحقیق و توسعه است.

انواع CRM

CRM  استراتژیک

 یکی از انواع سیستم CRM ، نرم افزار بازاریابی CRM استراتژیک است. استراتژی موجود در کسب و کار به شما تا در کنار مشتریان فعلی، مشتریان جدیدی جذب نموده و سودآوری بالاتری را بدست اوردید.

CRM  عملیاتی

در برنامه crm عملیاتی، روند و فرآیند‌های ارائه خدمت به مشتریان از جمله بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش را کنترل می‌کند. با خرید نرم افزار CRM هر سازمانی می تواند بر اساس فرآیندهای سازمانی در اولین فرصت نیازهای مشتریان خود را پاسخ دهد. زمانی که مشتری شما خدمات پس از فروش نیاز دارد، نرم افزار CRM به کمک می آید تا حجم زیاد اطلاعات مشتریان را در فایل های مجزا و مشخص، دسته بندی نمایید و با مدیریت مطلوب و مناسب مشتریان، به بهترین شیوه پاسخگوی آنها باشید. با استفاده از برنامه crm می توان به مدیریت و کنترل ارتباط با مشتریان اقدام نمود. خرید نرم افزار CRM بهترین گزینه برای مدیریت کسب و کار به شمار می آید.

CRM  تحلیلی

نرم افزارهایی مانند نرم افزار باشگاه مشتریان و نرم افزار بازاریابی CRM یک سیستم مدیریتی و کنترلی کامل و جامع شناخته می شود. با استفاده از برنامه CRM می توان داده هایی که از فرآیند بازاریابی مشتریان بدست آمده تبدیل به اطلاعاتی نمود که شما را در تصمیم گیری استراتژیک سازمان کمک نماید. نتایج بدست آمده از نرم افزار بازاریابی CRM به شما کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت سازمان، محصولات و خدمات ارائه شده را به خوبی بررسی و تحلیل نموده و به بهبود نقاط ضعف و تقویت آنها بپردازید.

CRM  تعاملی

 برای توضیح اینکه سی آر ام چیست باید درک دقیقی از انواع نرم افزار بازاریابی crm داشته باشیم. یکی از مزایای برنامه crm ایجاد محیطی تعاملی برای روابط شما و مشتریان است. از ویژگی و امکانات نرم افزار crm می توان به تعاملی بودن آن اشاره نمود. با خرید نرم افزار CRM می توان تعامل و بازخورد‌های مثبت و منفی میان شما و مشتریانتان دریافت نموده و در جهت مثبت و با هدف بهبود بازخورد، تلاش نمود.

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری

برای پاسخ به این سوال که اهداف استفاده از نرم افزارCRM چیست در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین اهداف نرم افزار CRM  افزایش درصد موفقیت و اثرگذاری در روابط با مشتریان یک کسب وکار است که این موفقیت منجر به افزایش میزان رضایت مشتریان می شود.

به دنبال افزایش رضایت مشتریان، افزایش درآمد حاصل از فروش در یک کسب و کار از دیگر هدف های خرید نرم افزار CRM است.

افزایش سود در کسب وکار، هدف دیگر استفاده از نرم افزار CRM فروشگاه است که با بهبود روند ارتباط با مشتریان، میزان فروش و سود حاصل نیز بهبود و افزایش می یابد. جالب است که ارائه محصولات مرغوب و درست به مشتری در زمره اهداف این نرم افزار قرار می گیرد. کاهش نرخ شکایات یکی دیگر از مهم ترین ارکان اصلی CRM به شمار می رود که با پاسخگویی به موقع و مناسب به مشتریان و شکایات و نظرات آنها، درصد شکایت و نارضایتی به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

آشنایی با نرم افزار CRM

اکنون، برای رقابت در هر صنعتی، شما به یک سیستم نرم افزاری CRM نیاز دارید تا ردیابی و مدیریت اطلاعات مشتری را بیش از آن چه لازم است انجام ندهید. نرم افزار crm اطمینان می دهد که داده های شما در یک مکان قرار دارند و به راحتی و در هر زمان قابل به روزرسانی است.

در پاسخ به سوال نرم افزار سی ار ام چیست ؟ می توانیم این طور پاسخ دهیم که این نرم افزار به شما کمک می کند تا بتوانید ارتباط خود با مشتریان را به بهترین نحو مدیریت کنید. امکانات نرم افزار crm سبب می شود تا بتوانید اطلاعات مفید زیادی از مشتریان به دست آورید و این اطلاعات را به راحتی ثبت و دسته بندی کنید.

با استفاده از CRM صاحبان مشاغل می توانند برای مشتریان ارزش ایجاد کنند. CRM به افراد این امکان را می دهد که با استفاده از روش های مختلفی مانند سایت، تماس تلفنی، گفتگوی زنده، شبکه اجتماعی و … نیازهای مشتریان خود را بشناسند ، رفتارشان را بررسی کنند ، آن ها را دسته بندی کنند و در نهایت به آن ها کمک کنند که خرید عالی را انجام دهند و بهترین تجربه را کسب کنند. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار crm با ما همراه باشید.

با توجه به اهمیت استفاده از امکانات نرم افزار crm در جذب بیشتر و بهتر مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و سود، در این نوشته تصمیم داریم به سوال crm چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دهیم. مطالعه ی این مطلب به شما کمک می کند تا با این نرم افزار کابردی و مزایای استفاده از آن آشنا شوید

قیمت نرم افزار crm در مقایسه با ویژگی و امکانات نرم افزار CRM بسیار مناسب است. با خرید این نرم افزار می توانید تجربه کاربری مشتریان خود را بهبود بخشید و رضایت آن ها را افزایش دهید. این روزها دیگر تمامی مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری را به خوبی می دانند و به همین دلیل استفاده از نرم افزاری که بتواند این ارتباط را به طور علمی و اصولی مدیریت کند ضروری به نظر می رسد.

نظر مشتریان در مورد نرم افزار های شاتوت 

نرم افزار crm مخفف چیست؟

برای درک مفهوم crm، اصلی ترین نکته درک معنای آن است. CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. به معنای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری. طبق این تعریف، در همه کسب و کار ها مشتری اهمیت زیادی دارد. از گذشته تا کنون روش های بسیاری برای ارتباط موثر با مشتری امتحان شده است. امروزه با استفاده از نرم افزارهای کاربردی crm، شرکت ها و سازمان های مختلف به صورت هرچه بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند.

امروزه اغلب مدیرانی که در فکر پیشرفت کسب و کار خود هستند می خواهند بدانند که منظور از سی ار ام چیست؟ زیرا کسب و کارهایی زیادی توانسته اند با استفاده از امکانات نرم افزار crmاز رقبای خود سبقت گرفته و به سود زیادی دست پیدا کنند.

۳۹ درصد شرکت هایی که از نرم افزار crm استفاده می کنند، از داده های خود به عنوان یک مزیت رقابتی یا یک دارایی استراتژیک ذکر می کنند. با استفاده از سیستم CRM، بیشتر شرکت ها افزایش قابل توجهی در درآمد فروش و حفظ مشتری دارند. درباره این که نرم افزار crm چیست، چگونه این فناوری به تجارت شما کمک می کند در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

مجموعه شاتوت با طراحی و تولید نرم افزار سی ار ام به کسب و کارهای زیادی برای بهتر دیده شدن و جذب بیشتر مشتریان کمک کرده است. علاوه بر این نرم افزار کاربردی می توانید از سایر نرم افزارهای این مجموعه مانند سیستم جامع فروشگاهی، نرم افزار باشگاه مشتریان فروشگاه، نرم افزار حسابداری خدماتی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی و … نیز استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایای نرم افزارهای مجموعه شاتوت سادگی کار کردن با آن ها و محیط کاربر پسندشان می باشد.

نرم افزارهای crm چیست

نرم افزارهای crm چیست؟

سیستم CRM چیست؟ این نرم افزار، بستری است که بخش های مختلف تجارت شما را، از بازاریابی تا فروش و خدمات مشتری، به هم متصل می کند. علاوه بر این، یادداشت ها، فعالیت ها و معیارهای آن ها را در یک سیستم منسجم، سازمان می دهد.

هر کاربر، به دسترسی آسان و مستقیم به داده های مشتری، در زمان واقعی مورد نظر خود نیاز دارد. این امر، نه تنها امکان هماهنگی بی نظیر در بین تیم ها و ادارات را فراهم می کند، بلکه این امکان را برای کسب و کارها فراهم می تا ارتباط بهتر و موثر تری با مشتریان خود داشته باشند و آن ها را حفظ کنند.

در واقع برای پاسخ دادن به سوال سیستم سی آر ام چیست؟ می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این نرم افزار به شما کمک می کند تا بدون نیاز به افزایش هزینه های تبلیغات و … ارتباط بیشتری با مشتریان داشته باشید و با جلب رضایت مشتریان بتوانید فروش خود را افزایش دهید.

نرم افزار crm را با عملکرد محدود سیستم های قدیمی آنالوگ و دیگر راه های ارتباطی قدیمی مقایسه کنید. شما نرم افزار بزرگی دارید که توانایی ایجاد انقلابی در ارتباط شما با مشتریان را دارد. بدون در نظر گرفتن SaaS و رایانش ابری، نمی توانید نرم افزار CRM را تعریف کنید؛ زیرا هر دو با هم کار می کنند تا نرم افزارهای های CRM در هر مکانی که کاربر اینترنت داشته باشد، در دسترس باشند.

علاوه بر استفاده از نرم افزار سی ار ام برای جذب مشتریان و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار می توانید از بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان نیز استفاده کنید. طراحی باشگاه مشتریان این امکان را به شما می دهد تا رابطه ای دو سویه با مشتریان خود داشته باشید و وفاداری آن ها را به کسب و کار خود افزایش دهید.


برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


همه چیز در مورد CRM :

انواع CRM چیست؟

CRM مشارکتی چیست؟

قابلیت های CRM عملیاتی

CRM تحلیلی چیست؟

تفاوت CRM ابری و تحت وب

کاربرد نرم افزار CRM

بهترین نرم افزار crm ایرانی

روش کار با نرم افزار CRM

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان (CRM)

نقش CRM در شرکت های B2B

نرم افزار CRM شاتوت

کارکرد CRM چیست

کاربردهای نرم افزار crm

crm چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر تا به حال از این نرم افزار استفاده نکرده باشید حتما این سوال برایتان پیش خواهد آمد. به همین دلیل در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کاربردهای نرم افزار سی ار ام چیست؟ با آشنایی با کارایی و مزایای این نرم افزار کاربردی متوجه می شوید که خرید CRM برای پیشرفت کسب و کارتان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

CRM، یکی از بهترین نرم افزارهای کاربردی در مدیریت ارتباط با مشتری است. از جمله این مزایا، کاربرد نرم افزار CRM در مشاغل مختلف است.

اگر به دنبال یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مدیریت کسب و کار هستید، crm انتخاب مناسبی است. از این نرم افزار کاربردی برای کلیه شرکتهای  تولیدی و خدماتی و کلیه مراکز و کسب و کارهایی که با مصرف کنندگان کالا و خدمات در ارتباط هستند اعم از مجموعه های خدماتی و رفاهی، فروشگاهی و .. استفاده می شود.

استفاده از نرم افزار crm برای آموزشگاه، نرم افزار crm بیمه، فروشگاه ها، مراکز خرید، آرایشگاه و … یکی از مطمئن ترین راه های جذب مشتری بیشتر و افزایش میزان فروش می باشد.

علاوه بر کاربرد نرم افزار CRM در مشاغل مختلف، این سیستم کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد. یکی از این موارد، کاربرد نرم افزار CRM در بهبود تجربه مشتری است. این نرم افزار به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و معاملات مشتریان خود را ثبت کنند. سپس از این اطلاعات، برای افزایش تجربه کاربری کمک می گیرند‌

کسب و کارهای مختلف در جذب مشتریان به شدت با هم رقابت می کنند. از این رو برای دیده شدن کسب و کار شما در این بازار رقابتی، چاره ای جز بهره بردن از امکانات و قابلیت های نرم افزارهای مدرن و حرفه ای ندارید. مجموعه شاتوت توانسته است با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای اصناف مختلف، نرم افزارهای کاربردی و مفیدی برای کسب و کارهای مختلف طراحی و تولید کند. این نرم افزارها تمامی نیازهای کسب و کار شما را بر طرف کرده و به کمک آن ها می توانید اعمال و فرایندهای پیچیده و دشوار حسابداری و مدیریتی را به سادگی و در اسرع وقت انجام دهید.

نرم افزار crm مخفف چیست؟

مزایا و معایب نرم افزار crm چیست؟

اگر در فکر خرید و استفاده از این نرم افزار هستید بی شک می خواهید بدانید که مزایای استفاده از سیستم سی آر ام چیست؟ همچنین برای استفاده اصولی و صحیح از این نرم افزار باید بدانید که معایب استفاده از برنامه سی ار ام چیست؟ به همین دلیل در این قسمت معایب و مزایای استفاده از این سیستم را بیان و بررسی خواهیم کرد. آشنایی با این موارد به شما کمک می کند تا کامل متوجه شوید که منظور از سی ار ام چیست؟

مزایای تجارت با استفاده از نرم افزار CRM، بسیار بیشتر از معایب آن است. با این وجود، دام هایی نیز بر سر راه شما پیدا می شوند. برای کارکرد بهتر یک سیستم crm، باید در سراسر سازمان و فرآیندهای پشتیبانی شده از آن، حمایت لازم صورت گیرد. در غیر این صورت، ممکن است CRM هم هزینه و هم زمان زیادی از شما بگیرد. از مزایای crm این است که به مشتری و صاحبان کسب و کار کمک می کند تا ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند. در اینجا، نگاهی به جوانب مثبت و منفی CRM می اندازیم.

دیگر مزایای نرم افزار  CRM

آیا می دانید که مهم ترین مزایای نرم افزار CRM چیست؟ پس با ما همراه باشید.

از ارکان اصلی CRM و مزیت ها و اهداف نرم افزار CRM  تاکید و تمرکز بر ارتباط عمیق تر و بیشتر با مشتریان است. خرید CRM به شما این امکان را می دهد که برای تصمیم گیری جهت نحوه کار با مشتری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری به راحتی امکان پذیر گردد.

بازاریابی اینترنتی و کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و نیروی انسانی به همراه شناخت الگوی مصرف مشتریان از دیگر امتیازات این نرم افزار شناخته می شود.

مجموعه شاتوت در طراحی و تولید تمامی نرم افزارهای خود تلاش کرده است تا این نرم افزارها کاملا حرفه ای و جامع باشند و با این حال نحوه کار کردن با آن ها نیز چندان دشوار نباشد. شما می توانید بدون داشتن تخصص خاصی از امکانات این نرم افزارهای حرفه ای بهره ببرید.

مزایای نرم افزار crm , معایب نرم افزار crm

مزایای نرم افزار crm

بی شک تمامی مدیرانی که می خواهند از این نرم افزار استفاده کنند مایلند بدانند مزایای استفاده از برنامه سی ار ام چیست؟ به همین علت در این قسمت قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. آشنایی با مزایای استفاده از این سیستم شما را در انتخاب و خرید نرم افزار CRM مصمم خواهد کرد.

مزایای نرم افزار crm، برای فروشندگان، تیم های بازاریابی، متخصصان پشتیبانی مشتری و هر کسی است که در شرکت های بزرگ و همچنین مشاغل کوچک با مشتری در ارتباط است، اهمیت دارد. بعضی از مزایای سی آر ام در ادامه ذکر شده اند.

  • از مزیت های اصلی crm، امکان فروش و بازاریابی موثرتر است. طبق این مزیت، می توان سودآورترین مشتری ها را شناسایی کرد.
  • نرم افزار کاربردی crm، روند تبدیل فروش را تسریع می کند. تجربه فروش را افزایش می دهد، وقت تیم فروش را نیز آزاد می کند و آن ها را قادر می سازد تا معاملاتی با ارزش بالاتر انجام دهند.
  • از دیگر مزیت های کاربردی crm می توان به افزایش بهره وری کارکنان، کاهش هزینه های زمان و افزایش روحیه تیم اشاره کرد.
  • این سیستم، تیم ها را قادر می سازد که به طور گسترده و پراکنده کار کنند. یک نرم افزار CRM، با قابلیت دسترسی از راه دور، به یک شرکت اجازه می دهد تا از کارآیی و مزایای موقعیت های جغرافیایی متعدد بهره برداری کند.
  • با تجربه استثنایی وفاداری مشتری را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در نرم افزار crm، سرمایه گذاری در وفاداری مشتری است و بازده آن به صورت افزایش ارزش مادام العمر مشتری و بازاریابی دهان به دهان است.

قیمت نرم افزار سی ار ام شاتوت بسیار مناسب است و در قیاس با امکانات و قابلیت های این نرم افزار به سادگی خرید نرم افزار CRM را توجیه می کند. علاوه بر این نرم افزار کاربردی می توانید از نرم افزارهای حسابداری که مجموعه شاتوت با توجه به نیازهای اصناف مختلف به طور تخصصی و ویژه برای هر کسب و کار طراحی کرده است نیز استفاده نمایید. برای مثال نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری صنعتی، نرم افزار حسابداری تولیدی و … برخی از پر طرفدارترین نرم افزارهایی می باشند که این مجموعه طراحی و تولید کرده است.

معایب نرم افزار CRM

معایب نرم افزار crm

معایب استفاده از سی ار ام چیست؟ بررسی این موضوع قبل از استفاده از این نرم افزار بسیار کاربردی می باشد. زیرا به شما کمک می کند تا با تمامی جوانب این سیستم آشنایی داشته باشید و در استفاده و مدیریت آن با مشکل مواجه نشوید.

ما جوانب مثبت راه اندازی سیستم CRM را بررسی کردیم. اکنون وقت آن است که برخی از معایب نرم افزار crm را بررسی کنیم. گرچه در نهایت تعداد آن ها از مزایای crm کمتر است اما برای برخی از مشاغل، یک تغییر فرهنگی و تکنولوژیک، ممکن است بازدهی نداشته باشد. هر سیستمی، در کنار مزایای بسیاری که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. از جمله معایب نرم افزار crm، عبارتند از:

  • وابستگی بیش از حد کارکنان به این سیستم جامع فروش، امکان کاهش وفاداری مشتری، با یک تجربه بد را در پی دارد. به عنوان مثال، ممکن است کارکنان به خوبی پاسخگوی مشتریان نباشند.
  • نگرانی های امنیتی درباره داده های متمرکز سازمان وجود دارد. هنگامی که نوبت به یک نرم افزار CRM می رسد، بسیار مهم است که فرایندهای امنیتی برای محافظت از اطلاعات شخصی مشتری اجرا شود. این عمل اگرچه هزینه قابل توجهی برای یک کسب و کار دارد، اما هزینه های مربوط به عدم وجود چنین محافظتی، بسیار بالاتر است.
  • زمان اولیه و هزینه بهره وری اجرا، ممکن است گران باشد؛ زیرا باعث انحراف نیروی انسانی از وظایف اصلی آن ها می شود.
  • این امر به یک سازمان فروش مبتنی بر فرآیند نیاز دارد.
  • ممکن است مناسب هر شغلی نباشد.

با خرید نرم افزار سی ار ام می توانید گام مهم و بلندی در مسیر موفقیت بردارید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را به راحتی شناسایی کرده و با رفع این نیازها آن ها را به مشتریانی دائمی و وفادار تبدیل کنید. نرم افزار سی ار ام به چگونگی ارتباط شما با مشتریان و مدیریت این ارتباط جهت مناسبی می دهد و شما را در مسیر موفقیت به جلو می برد.

نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟

نرم افزار CRM مایکروسافت یک نرم افزار مدیریت رابطه با مشتری می باشد که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است. این نرم افزار به شرکت ‌ها کمک می ‌کند تا رابطه خود با مشتریانشان را بهبود دهند، اطلاعات مشتری را جمع‌ آوری و مدیریت کرده و بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان فراهم کنند.

در پاسخ به سوال نرم افزار CRM چیست؟ می توانیم بگوییم که این نرم افزار شامل بخش‌ های مختلفی مانند مدیریت فروش، مدیریت بازاریابی و مدیریت خدمات مشتری است. این نرم افزار به شرکت ‌ها امکان می‌ دهد تا اطلاعات مشتری را در یک مکان مرکزی جمع ‌آوری کنند و از آن برای تحلیل و بهبود عملکرد کاربران، بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟ مراجعه کنید.

نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟

چرا سازمان شما به برنامه CRM نیاز دارد؟

در پاسخ به سوال نرم افزار CRM چیست؟ گفتیم که سازمان ‌ها برای بهبود رابطه با مشتریان و افزایش فروش و سود خود به نرم افزار CRM نیاز دارند. با استفاده از این نرم ‌افزار ، می‌ توان نتایج بهتری در زمینه مدیریت روابط با مشتریان، بهبود فرآیندهای کسب و کار، کاهش هزینه ‌ها و افزایش سود شرکت به دست آورد. در واقع، نرم افزار CRM به شرکت‌ ها امکان می ‌دهد تا با بهبود تجربه مشتریان، افزایش رضایت آن ها و ارتقای کیفیت خدمات، رقابتی قوی‌ تر در بازار داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چرا سازمان شما به برنامه CRM نیاز دارد؟ مراجعه کنید.

نرم افزار crm فروشگاه چیست؟

نرم افزار CRM فروشگاه، یک نرم افزار مدیریت رابطه با مشتری است که به طور ویژه برای فروشگاه ‌ها طراحی شده است. این نرم افزار به فروشگاه‌ ها کمک می ‌کند تا رابطه خود با مشتریان را به صورت اصولی مدیریت کنند. این نرم افزار به فروشگاه ‌ها امکان می ‌دهد تا با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند پیامک، ایمیل و تماس تلفنی، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و تجربه مشتری را بهبود بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نرم افزار crm فروشگاه چیست؟ مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM املاک و مستغلات

در توضیحات نرم افزار CRM چیست؟ گفتیم که این نرم افزار برای اصناف مختلفی قابل استفاده است. استفاده از نرم افزار CRM در صنعت املاک و مستغلات، بسیار مهم است و می ‌تواند به شرکت ‌ها در این صنعت کمک کند تا به بهبود رابطه با مشتریان، افزایش فروش و سود، بهبود فرآیندهای کسب و کار و کاهش هزینه ‌ها دست یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه اهمیت استفاده از نرم افزار CRM املاک و مستغلات مراجعه کنید.

نحوه افزایش پذیرش  CRM

برای افزایش پذیرش نرم افزار CRM در سازمان، باید به کارکنان خود آموزش داده شود که چگونه از این نرم افزار برای بهبود روابط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنند. همچنین، باید از طریق تطبیق نرم افزار با نیازهای تیم ‌های مختلف سازمان، آن ها را تشویق به استفاده از این ابزار کنید. علاوه بر این، ارائه گزارشات تحلیلی به کارکنان، می ‌تواند آن ها را در زمینه استفاده از نرم افزار CRM آگاه سازد و به آن ها کمک کند تا بفهمند چگونه این نرم افزار به بهبود عملکرد کسب و کار کمک می ‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نحوه افزایش پذیرش CRM مراجعه کنید.

نحوه افزایش پذیرش CRM

چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟

عدم استفاده تیم فروش شما از نرم افزار CRM ممکن است به دلیل عوامل مختلفی باشد. ممکن است تیم فروش با نرم افزار CRM  آشنایی کافی نداشته باشند و ندانند که دقیقا نرم افزار CRM چیست؟ و یا احتیاج به آموزش بیشتری داشته باشند. همچنین، ممکن است نرم افزار CRM شما با نیازهای تیم فروش همخوانی نداشته باشد و یا کاربران نهایی در تیم فروش شما با این نرم افزار راحتی کافی را نداشته باشند. علاوه بر این، مشکلات فنی و نارضایتی از پشتیبانی نرم افزار CRM نیز می ‌تواند علت عدم استفاده تیم فروش باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چرا تیم فروش شما از CRM شما استفاده نمی کند؟ مراجعه کنید.

نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت

نرم افزار CRM هایپرمارکت یکی از محبوب ‌ترین و کارآمدترین نرم افزارهای CRM در بازار است. این نرم افزار با قابلیت ‌هایی همچون مدیریت مشتریان، فرآیند فروش، گزارش ‌دهی و تحلیل داده‌ ها، به بهبود عملکرد تیم فروش و افزایش فروش کمک می‌ کند. هایپرمارکت با ارائه ابزارهایی برای مانیتورینگ پروسه فروش و پیگیری مشتریان، توانسته است به یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای CRM در بازار تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نرم‌ افزار CRM هایپرمارکت مراجعه کنید.

CRM  در صنعت گردشگری

در صنعت گردشگری فواید نرم افزار CRM چیست؟ نرم افزار CRM می ‌تواند به بهبود تجربه مشتریان، افزایش فروش و بهبود روابط با مشتریان کمک کند. با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید اطلاعات مشتریان را به صورت مرتب و سازماندهی شده در دسترس داشته باشید و با بهره‌ گیری از آن ها، به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید. با تحلیل داده ‌های مشتریان و ترکیب آن با داده ‌های اقتصادی و فرهنگی، می ‌توانید به بهترین شکل بازاریابی کنید و از نتایج به دست آمده برای بهبود سیاست‌ های بازاریابی خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه CRM  در صنعت گردشگری مراجعه کنید.

CRM در صنعت گردشگری

جذب مشتری با  crm

جذب مشتری با استفاده از نرم افزار  CRM، از جمله مزایایی است که این ابزار به تیم فروش شما ارائه می ‌دهد. با استفاده از قابلیت ‌های  CRM، می‌ توانید به مشتریان پیام‌ های هدفمند و متناسب با نیازهای آن ها ارسال کنید. همچنین، با استفاده از اطلاعات موجود در  CRM، می ‌توانید به مشتریان اطلاعات دقیق و مفیدی در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید و سوالات و مشکلات آن ها را با سرعت بیشتری پاسخ دهید. با استفاده از آنالیز داده ‌های موجود در  CRM، می ‌توانید به بهبود استراتژی‌ های بازاریابی خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه جذب مشتری با  crm مراجعه کنید.

تفاوت بازاریابی و CRM چیست؟

اگرچه بازاریابی و CRM هر دو در راستای جذب و نگهداشت مشتریان به کار می ‌روند، اما دو مفهوم متفاوت هستند. بازاریابی روی جذب و فروش محصولات و خدمات به مشتریان تمرکز دارد. در حالی که در پاسخ به سوال نرم افزار CRM چیست؟ گفتیم  CRM برای مدیریت رابطه با مشتریان و بهبود تجربه آن ها به کار می‌ رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تفاوت بازاریابی و CRM چیست؟ مراجعه کنید.

نقش CRM در پیشرفت کسب و کار

نرم ‌افزار CRM در پیشرفت کسب و کار نقش بسیار مهمی دارد. با استفاده از این ابزار، می ‌توانید بهبود روابط با مشتریان خود را تضمین کنید و از طریق پشتیبانی و خدمات پس از فروش، اعتماد مشتریان را به دست آورید. بهره ‌گیری از نرم ‌افزار CRM در پیشرفت کسب و کار، به بهبود عملکرد و افزایش فروش کمک می‌ کند و به عنوان یکی از ابزارهای ضروری در هر کسب و کار شناخته می‌ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نقش CRM در پیشرفت کسب و کار مراجعه کنید.

نقش CRM در پیشرفت کسب و کار

نقش crm در بازاریابی

در زمینه بازاریابی فواید نرم افزار CRM چیست؟ نرم‌ افزار CRM در بازاریابی نقش مهمی دارد. با استفاده از این ابزار، می ‌توانید به بهبود تجربه مشتریان خود بپردازید و با پیش بینی نیازهای آن ها، به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهید. همچنین، با استفاده از اطلاعات موجود در  CRM، می ‌توانید به بهترین شکل ممکن بازاریابی کنید و به مشتریان خود پیام ‌های هدفمند و متناسب با نیازهای آن ها ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نقش crm در بازاریابی مراجعه کنید.

پیاده سازی موفق  crm

پیاده‌ سازی موفق CRM برای هر سازمانی یک چالش است. اما با رعایت برخی نکات می ‌توان در این چالش موفق شد. اولین مورد این است که باید از ابتدا به روشنی به اهداف و نیازهای خود برای CRM پی برده و برنامه ‌ریزی کنید. همچنین، ارزیابی دقیقی از نیازهای سازمان و مشتریان باید انجام شود تا بتوانید نرم ‌افزار CRM مناسبی را برای سازمان خود انتخاب کنید. پیاده‌ سازی موفق CRM نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق، آموزش کارکنان، پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب و استفاده بهینه از داده‌ های موجود در CRM است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه پیاده سازی موفق crm مراجعه کنید.

تفاوت‌های CRM و BPM و کاربردهای آن‌ها

CRM  و BPM دو ابزار متفاوت با کاربردهای مختلف هستند. در پاسخ به  نرم افزار CRM چیست؟ توضیح دادیم که  CRM  به جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان و تعامل با آن ‌ها اختصاص دارد، در حالی که BPM یک سیستم مدیریت فرآیند است که برای بهبود فرآیندهای کسب و کار استفاده می ‌شود.  CRM  به تیم فروش و خدمات مشتریان کمک می ‌کند تا با مشتریان خود به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنند و روابط بلندمدت با آن ‌ها را بهبود بخشند. از طرف دیگر، BPM  بهبود فرآیندهای کسب و کار را با هدف بهبود کارایی و افزایش بهره ‌وری، هدف قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تفاوت‌های CRM و BPM و کاربردهای آن‌ها مراجعه کنید.

نقش crm در پیشرفت استارتاپ ها

استفاده از نرم‌ افزار CRM برای استارتاپ‌ ها بسیار حائز اهمیت است. در ابتدای راه، استارتاپ ‌ها برای جذب مشتریان و رشد کسب و کار خود نیاز به برقراری ارتباط با مشتریان دارند. با استفاده از نرم ‌افزار  CRM، استارتاپ‌ ها می ‌توانند اطلاعات مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و با تحلیل داده ‌های موجود در CRM، به بهبود استراتژی‌ های بازاریابی خود بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه نقش crm در پیشرفت استارتاپ ها مراجعه کنید.

نقش crm در پیشرفت استارتاپ ها

تفاوت CRM با ERP چیست؟

CRM و ERP دو ابزار متفاوت با کاربردهای مختلف هستند. ERP یک سیستم مدیریت منابع سازمانی است که از طریق برنامه‌ ریزی و مدیریت فرآیندهای مختلف، اطلاعات مورد نیاز سازمان را مدیریت می ‌کند. در واقع، CRM  بیشتر به فروش و خدمات مشتریان مرتبط است، در حالی که ERP برای مدیریت منابع سازمانی و فرآیندهای داخلی سازمان استفاده می ‌شود. با استفاده از  ERP، سازمان می ‌تواند فرآیندهای خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند و با بهبود این فرآیندها، به کاهش هزینه ‌ها و افزایش بهره ‌وری دست یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تفاوت CRM با ERP چیست؟ مراجعه کنید.

بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟

با توجه به نیازهای مختلف کسب و کارهای کوچک، برای این نوع کسب و کارها بهترین نرم افزار CRM چیست؟ این نرم افزار باید قابلیت سفارشی ‌سازی و پیکربندی آسان را داشته باشد. همچنین، باید هزینه‌ های نصب و استفاده آن به صورت متعادل باشد و قابلیت افزایش سود و مدیریت جریان کار کسب و کارهای کوچک را بهبود بخشد. برای انتخاب بهترین CRM برای کسب و کار کوچک، باید نیازهای خود را شناسایی کرده و با توجه به ویژگی‌ های مختلف نرم‌ افزارها، گزینه ‌ای را انتخاب کرد که بهترین پاسخ به نیازهای کسب و کار شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه بهترین CRM برای مشاغل کوچک کدام است؟ مراجعه کنید.

معرفی ویژگی و امکانات نرم افزار CRM

امکانات نرم افزار CRM چیست؟ این نرم افزار یک ابزار مفید برای کسب و کارها است که به مدیران آن ‌ها امکان می ‌دهد تا اطلاعات مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن جمع ‌آوری و مدیریت کنند. ویژگی ‌های اصلی این نرم ‌افزار شامل مدیریت ارتباط با مشتریان، افزایش فروش، تحلیل داده‌ ها، پشتیبانی از فرم‌ های تماس، ایمیل ‌مارکتینگ و خدمات پس از فروش می ‌باشد. با استفاده از این نرم ‌افزار، کسب و کارها می ‌توانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه معرفی ویژگی و امکانات نرم افزار CRM مراجعه کنید.

مزایای نرم افزار  CRM

 CRM  مزایای بسیاری برای کسب و کارها ارائه می ‌دهد. این نرم ‌افزار به کسب و کارها امکان می‌ دهد تا به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند. این نرم‌ افزار می ‌تواند به بهبود فرآیندهای داخلی کسب و کار کمک کند و باعث بهبود بهره ‌وری و کاهش هزینه ‌ها شود. با پشتیبانی از فرم ‌های تماس و ایمیل ‌مارکتینگ، می ‌توان به بهبود نرخ تبدیل و افزایش تعامل با مشتریان کمک کرد. با ارائه خدمات پس از فروش، می ‌توان تعاملات با مشتریان را پایدار کرده و به بهبود رضایت مشتریان کمک نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه مزایای نرم افزار CRM مراجعه کنید.

چرا سازمان شما به برنامه CRM نیاز دارد؟

انواع مدل های  CRM

CRM  انواع مختلفی از مدل‌ ها را ارائه می ‌دهد. این مدل ‌ها در حالت کلی شامل مدل‌ های عمومی، مدل ‌های تخصصی و مدل ‌های سازمانی هستند. در هنگام تهیه این نرم افزار باید مناسب ترین مدل را با توجه به کاربرد مورد نظر خود و اولویت هایی که دارید تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه انواع مدل های CRM مراجعه کنید.

شاخص های کلیدی عملکرد در  CRM

شاخص های کلیدی عملکرد در نرم افزار CRM چیست؟ این شاخص ها شامل معیارهایی هستند که بهبود عملکرد کسب و کار، افزایش فروش، بهبود رضایت مشتریان و بهبود استراتژی های بازاریابی را ممکن می کنند. این شاخص ها شامل مواردی نظیر نرخ تبدیل، نرخ حفظ مشتریان، میزان رضایت مشتری، میزان فروش و میزان بازگشت سرمایه هستند. اندازه گیری این شاخص ها و مقایسه آن ها در طول زمان، به کسب و کار امکان می دهد که عملکرد خود را ارزیابی کرده و برای بهبود عملکرد خود اقداماتی را انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه شاخص های کلیدی عملکرد در  CRM مراجعه کنید.

مدل IDIC در CRM

مدل IDIC یکی از مدل‌های مطرح در  CRM است که توسط دانشمندان شرکت Peppers و Rogers ابداع شده است. این مدل، شامل چهار مرحله‌ی متوالی است که شامل شناخت، پایش، تفکر و تفاعل است. در مرحله شناخت، کسب و کار باید مشتریان خود را به خوبی شناسایی کند. در مرحله پایش، کسب و کار باید فعالیت ‌های مشتریان را پایش کند. در مرحله تفکر، باید اطلاعات جمع‌ آوری شده را تجزیه و تحلیل کرده و به نتایجی برای بهبود عملکرد کسب و کار برسیم. در مرحله تفاعل، بهبودات انجام شده را به مشتریان اعلام کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه مدل IDIC در CRM مراجعه کنید.

استقرار سیستم  CRM

استقرار یک سیستم CRM  به دلیل اهمیت آن در بهبود عملکرد کسب و کار، از اهمیت بسیاری برخوردار است. استقرار یک سیستم CRM می ‌تواند به کسب و کار کمک کند تا اطلاعات مشتریان خود را به خوبی جمع ‌آوری کرده، آن ها را به دقت شناسایی کرده و به نحو بهینه ارتباط برقرار کند. ایجاد برنامه ‌های آموزشی برای کارکنان، تعیین استراتژی ‌های مناسب برای جمع ‌آوری و استفاده از اطلاعات مشتریان و بررسی عملکرد سیستم CRM در طول زمان، از اقداماتی است که در استقرار موفق یک سیستم CRM موثر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه استقرار سیستم CRM مراجعه کنید.

معیارهای موفقیت CRM

معیارهای موفقیت نرم افزار CRM چیست؟ این معیارها به شاخص‌ هایی اشاره دارند که نشان دهنده ‌ی عملکرد موفق یک سیستم CRM هستند. برخی از این معیارها شامل افزایش تعداد مشتریان، افزایش نرخ تبدیل، افزایش فعالیت مشتریان، کاهش نرخ انصراف مشتریان و افزایش رضایت مشتریان هستند. همچنین، ارزیابی دقیق و بهبود پروسه ‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش نیز به عنوان معیارهای موفقیت در CRM مطرح می ‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه معیارهای موفقیت CRM مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سوالاتی که در این نوشته به آن ها پاسخ دادیم عبارتند از :
• crm چیست و چه کاربردی دارد؟
• مزایای استفاده از نرم افزار سی ار ام چیست؟
• معایب استفاده از سیستم سی آر ام چیست؟
• و …
بررسی این سوالات به شما کمک می کند تا به درستی درک کنید منظور از سی ار ام چیست؟ در نتیجه می توانید با خیالی آسوده از این نرم افزار کاربردی استفاده کنید و ارتباط خود با مشتریان را به بهترین نحو مدیریت نمایید.

در این مقاله به معرفی crm، کاربردها، مزایا و معایب سیستم crm پرداختیم. به طور کلی، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری بینش عمیق تری به شما می دهند، رضایت مشتری را افزایش می دهند و به صاحبان کسب و کار در فروش بیشتر کمک می کنند. بهتر است که صاحبان کسب و کار از این نرم افزار استفاده کنند که بازاریابی و فروش بهتری داشته باشند و در کنار صرفه جویی در زمان و هزینه به سود بیشتری دست یابند. برا آشنایی با نحوه کار با نرم افزار سی آر ام و قابلیت های بهترین نرم افزار crm پیشنهاد میکنیم دو مقاله روش کار با نرم افزار crm و بهترین نرم افزار crm ایرانی را مطالعه کنید.

نرم افزارهای دیگری نیز علاوه بر سی ار ام وجود دارند که می توانند به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک زیادی کنند. از جمله این نرم افزارهای کاربردی می توانیم نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار خزانه داری و … را نام ببریم.

استفاده از امکانات و قابلیت های نرم افزار سی ار ام هم برای کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها مفید است و هم برای کسب و کارهای بزرگی که قدمت بیشتری دارند زیرا در هر حالت توجه به نیازهای مشتریان و جلب رضایت آن ها است که سبب پیشرفت هر کسب و کاری خواهد شد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید.!






به اشتراک بگذارید

۶ دیدگاه

  1. باتوجه به تجربه های قبلی که از خرید نرم افزار crmداشتم نرم افزاری که از سایت شما خریداری کردم عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *