صفحه اصلی اسکرول بالا

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران

از مهم‌ترین چالش‌هایی که صاحبان رستوران‌ها با آن مواجه هستند، مدیریت هزینه‌های رستوران است. خرید مواد اولیه لازم برای پخت غذا، هزینه تعمیر دستگاه‌ها و تجهیزات، حقوق پرسنل و کارکنان بخش‌های مختلف، ارزیابی میزان فروش روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه و … از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که صاحبان رستوران باید پرداخت کنند. با این حال عده‌ای از افراد این کار را بسیار سخت می‌دانند و توانایی لازم را در محاسبه دخل و خرج خود ندارند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

استفاده از یک نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود خوب می‌تواند دوای درد این مشکل باشد. برای انتخاب نرم افزار حسابداری رستوران باید با بررسی انواع گزینه‌های موجود در بازار، بهترین نرم افزار حسابداری رستوران را برای خود انتخاب کنید تا بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران

امکانات بهترین نرم افزار رستوران

حسابداری دقیق

مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین ویژگی نرم‌افزار رستوران، حسابداری دقیق است. شاید انتظاری که از یک نرم‌افزار حسابداری رستوران داریم مدیریت دریافت و پرداخت، حسابداری دارایی‌ها، بررسی انبار و جلوگیری از اتمام کالا و ارائه صورت های مالی است. این موارد ابتدایی‌ترین امکانات بهترین نرم‌افزار حسابداری یک رستوران است. از این رو نرم‌افزار های پیشرفته امکانات بسیار بهتری نسبت به این موارد دارند و می‌توانند به خوبی مدیریت حساب‌ شما را بر عهده بگیرند.

مدیریت حقوق کارکنان

از دیگر امکانات بهترین نرم افزار رستوران این است که توانایی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان را داشته باشد. این ویژگی به صاحبان رستوران این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌موقع حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند و به تعهدات خود نسبت به کارکنان پایبند باشند.

بررسی دارایی های ثابت

بخش اعظم در هر کسب و کاری را دارایی های ثابت تشکیل می‌دهد. بنابراین وظیفه مهمی که حسابداران رستوران‌ها دارند، این است که مدیریت را از آخرین وضعیت دارایی‌های ثابت مطلع کنند. روش‌های مختلفی برای محاسبه دارایی هایی ثابت وجود دارد که شاید محاسبه دقیق آن‌ها برای یک حسابدار سخت باشد. از این رو بهترین نرم‌افزار حسابداری رستوران باید این توانایی را داشته باشد تا با محاسبه مواردی مانند سوابق هزینه، استهلاک و مخارج یک رستوران، گزارش دقیقی از وضعیت دارایی‌های ثابت ارائه دهد.

امکانات بهترین نرم افزار رستوران

پیش بینی فروش

چطور فروش را پیش بینی کنیم؟ این سؤالی است که بسیاری از صاحبان رستوران از خود می‌پرسند و به دنبال یک جواب مناسب برای آن هستند. استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری رستوران به شما کمک می‌کند تا با محاسبه مقدار درآمد و هزینه در بازه‌های زمانی مختلف، عملکرد مالی خود را بسنجید و در ادامه، روش‌های مناسبی را در جهت افزایش فروش و سوددهی رستوران بکار بگیرید.

بررسی موجودی

بهترین نرم افزار حسابداری رستوران باید این قابلیت را داشته باشد که همچون انباردار وضعیت دقیقی از مواد اولیه رستوران و همچون حسابدار اطلاعات مالی رستوران را ارائه دهد. در بسیاری از رستوران‌ها، صاحبان با استخدام یک انبار دار و یک حسابدار، این وظایف را به آنان می‌سپارند. این در حالی است که با افزایش فروش و تعداد مشتری، تنها نرم افزار حسابداری است که می تواند اطلاعات دقیق را در لحظه ارائه دهد.

ویژگی های بهترین نرم افزار رستوران

با پیشرفت بشر در زمینه تکنولوژی، استفاده از نرم‌افزار های گوناگون در کسب های کارهای مختلف، رشد زیادی داشته است. امکانات و ویژگی‌هایی که این نرم‌افزارها دارند می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، بیشترین بهره‌وری را به صاحبان این کسب و کارها بدهد. از طرفی بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که دارای فروشگاه آنلاین هستند جهت راضی کردن مشتری برای خرید از نرم افزار CRM تحت وب یا نرم افزار CRM ابری استفاده می‌کنند.با این حال استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری برای رستوران‌ها امری ضروری است. چرا که سرعت در رستوران حرف اول را می‌زند و باید بتوانید در مدت زمان کوتاه خدمات مناسبی به مشتری بدهید. از این رو اگر هنوز هم به صورت سنتی و از روش‌های قدیمی برای ثبت سفارش و حساب و کتاب های روزانه استفاده می‌کنید، بهتر است تغییر رویه بدهید. نرم افزارهای حسابداری رستوران سرعتی بسیار بیشتر از حالت سنتی دارند. در ادامه ویژگی های بهترین نرم افزار رستوران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی های بهترین نرم افزار رستوران

باعث افزایش سرعت کار می‌شود

همان‌طور که گفته شد، اصلی ترین دلیل استفاده از این نرم افزارها، افزایش سرعت است. انجام کارها با سرعت بیشتر در رستوران‌ها نتیجه‌ای جز سوددهی بیشتر و کسب درآمد بالاتر نخواهد داشت.

استفاده از این نرم‌ افزارها راحت است

بسیاری از نرم افزارهای موجود در بازار، نیازمند آموزش و رفتن به دوره های یادگیری است. این مسئله نه تنها باعث می شود هزینه های سنگینی بپردازید، بلکه وقت بسیاری از شما می گیرد. با این حال بهترین نرم‌افزار های حسابداری رستوران به گونه‌ای هستند که یادگیری آسانی دارند. یعنی می توانید در مدت زمان کوتاه با تمامی امکانات این نرم افزار آشنا شوید.

روی هزینه ها کنترل بیشتری خواهید داشت

یکی از عادات بد فروشندگان این است که توانایی مدیریت مالی و کنترل هزینه های خود را ندارند. در صورتی که این مسئله از اصلی ترین دلایل پیشرفت یک کسب و کار می‌باشد. این در حالی است که مدیریت مالی در رستوران‌ها نسبت به دیگر شغل ها اهمیت بیشتری دارد. زیرا با بررسی حساب های خود می توانید بفهمید که علاقه مشتریان نسبت به کدام غذای رستوران بیشتر است؟ کدام غذاها نیاز به بهبود و یا حذف از منوی شما را دارد. از این رو استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری رستوران می تواند به استراتژی های حفظ مشتری شما کمک کند.

ویژگی های بهترین نرم افزار رستوران

دقت در این نرم افزار ها بالاست

در بسیاری از موارد دلیل نخواندن حساب (درست نبودن میزان ورودی و خروجی) ناشی از خطای انسانی حسابدار است. علت آن می تواند عوامل محیطی، خستگی و یا مسائل دیگر باشد. در صورت بروز این مسئله ممکن است با خسارت و ضررهای مالی سنگینی مواجه شوید. اما چاره چیست؟ تغییر سبک حسابداری از سنتی به روش های کامپیوتری و استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری رستوران می تواند کمک زیادی کند. نرم افزار حسابداری رستوران بخش عمده‌ای از خطاهای انسانی را از بین می‌برد. حساب ها دقیق می شود و میزان دقیق مخارج و درآمد ها مشخص خواهد شد.

امنیت این نرم افزارها عالی است

ممکن است که حسابدار رستوران شما عملکرد مناسبی داشته باشد و خطایی در خرج و مخارج دیده نشود. با این حال این احتمال وجود دارد که عده‌ای از افراد سودجو در رستوران، با تغییر فاکتورها و کم و زیاد کردن ارقام، بخش زیادی از سرمایه رستوران را از آن خود کنند.بهترین نرم افزار حسابداری رستوران به گونه‌ای طراحی شده که تنها عده‌ی خاصی می توانند از آن استفاده کنند. صاحبان رستوران می‌توانند با رمزگذاری روی این نرم افزار اجازه دسترسی به هر شخصی را ندهند و سرمایه رستوران خود را در امان نگه دارند.

جامع ترین نرم افزار رستوران داری

برای تهیه نرم افزار حسابداری رستوران، گزینه های زیادی در بازار وجود دارد. با این حال دو نمونه از بهترین نرم افزار حسابداری رستوران، نرم افزار جامع حسابداری رستوران و نرم افزار تحت وب حسابداری رستوران شاتوت می‌باشد.این نرم‌ افزار ها از کاربرد ها و قابلیت های متعددی برخوردار هستند. به عنوان نمونه می‌توانند پس از هر ثبت سفارش، موجودی را بروزرسانی کنند تا از موجودی در لحظه رستوران مطلع شوید. از طرفی برای شناخت هر مشتری و استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان، می‌توانند سوابق هر مشتری را به ثبت برسانند.از طرفی امکان اضافه کردن پنل مربوط به کاربران و مشتریان را برای شما فراهم می‌کنند که با این کار می‌توانید ارتباط مناسبی با مشتریان خود داشته باشید. با شناخت اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان باعث بیشتر شدن تعداد مشتریان رستوران شد.ثبت و صدور فاکتور، ثبت اسناد، تعیین نحوه تسویه، ثبت خرج و مخارج رستوران با توجه به دسته بندی های موجود در برنامه و گزارش گیری از دیگر ویژگی های این نرم‌افزار حسابداری رستوران شاتوت می‌باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این نرم‌ افزار های حسابداری رستوران، به صفحه مربوط به هر نرم افزار مراجعه کنید و با مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

جمع بندی

مدیریت مالی و داشتن آمار حساب‌های رستوران می تواند در جهت ارتقای سطح کیفی رستوران و سبقت گرفتن از رقبا، عامل مهمی باشد امروزه بیش از 50 درصد کسب و کارها به علت اشتباهات سهوی و خطای انسانی در حسابداری تا مرز ورشکستگی پیش می‌روند. استفاده از بهترین نرم افزار رستوران می تواند باعث موفقیت هرچه بیشتر رستوران شود. با استفاده از این نرم افزار ها میزان خرج کرد و درآمد روزانه، ماهانه، هفتگی و سالانه خود را مدیریت کرده و رستوران را با کارایی بهتر اداره کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *