صفحه اصلی اسکرول بالا

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری


مهم ترین رکن در هر کسب و کاری مدیریت ارتباط با مشتری است. اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری به قدری زیاد است که برترین شرکت ها همواره به دنبال راهی برای بهبود بخشیدن به این رکن هستند و در نهایت به دنبال افزایش آگاهی در رابطه با این موضوع، نرم افزار CRM طراحی و به صاحبان کسب و کار عرضه شد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

امروزه همه می داند که این برنامه برای کسب و کار ضروری است ولی سوال اصلی این است که چرا مدیریت ارتباط با مشتری مهم است؟ چرا کوچک ترین کاستی در این امر باعث ضرر های بسیار زیادی در شرکت ها می شود؟ با ما همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سوال ها بپردازیم.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری

توضیح کوتاه در مورد CRM

با یک توضیح کوتاه از مدیریت ارتباط با مشتری شروع می کنیم، به اقداماتی که مربوط به مدیریت اطلاعات مشتریان و تحلیل رفتار مشتریان می شود مدیریت ارتباط با مشتری می گویند.اپلیکیشن  CRM که مخفف  Customer Relationship Management است به کمک افراد فعال در حوزه مدیریت ارتباطات آمده است. کاربرد این نرم افزار در بررسی روابط شما با مشتری، مدیریت اطلاعات آن ها و شناسایی نقاط قابل پیشرفت است.همچنین باید گفت که از این راه کسب و کار شما به واسطه ارتباطات مشتریان، الگوهای تشکیل شده و دموگرافیک های مشتریان می تواند سود بسیار بالایی داشته باشد. وقتی شما مدیریت ارتباط با مشتری را در اولویت قرار می دهید، باعث اعتماد هرچه بیشتر مشتریان تان به کسب و کارتان می شوید.

اهمیت crm

اما واقعا چرا مدیریت ارتباط با مشتری ضروری است؟

باید گفت اولین دلیل اهمیت سی ار ام، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان سابق است و همچنین دلیل ماندگار شدن مشتریان جدید، بینش و هوش سازمانی به وجود آمده توسط CRM است. به نحوی که توانسته نظر و رضایت مشتری را برای مدتی طولانی جلب کند. اهمیت برنامه  CRM به قدری است که دیگر هیچ کس آن را به چشم یک قابلیت اضافه نمی بیند بلکه به عنوان یکی از واجبات کسب و کار محسوب می شود، خصوصاً برای کسب و کار های نوپا و تازه تأسیس.به صورت تیتر وار می توان اهمیت این برنامه را به شکل زیر خلاصه کرد که ما به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.
  • کمک به شناخت مشتریان
  • سازماندهی هر یک از جنبه های کسب و کار
  • بهینه سازی ارتباطات با مشتری
  • صرفه جویی در زمان
  • توسعه هرچه بیشتر کسب و کار
  • توانایی بیشتر نیروی انسانی
  • تصویر سازی برند
  • توجه به جزئیات
طبق آخرین مطالعاتی که انجام شده است بالای ۴۰ درصد از فروش کالا ها به صورت دیجیتال انجام می شود. هنگامی که شما وقت خود را برای خرید کالایی می گذارید، سی ار ام این را می فهمد و در دفعات بعد دوباره کالا هایی که قبلاً جستجو کرده اید را به شما نشان می دهد. پس یکی از برنامه های مورد استفاده در فروشگاه آنلاین سی ار ام است.

اهمیت crm

کمک به شناخت مشتریان

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری، کمک به شناخت هرچه بیشتر مشتریان است. سی ار ام باعث می شود که بتوانید اطلاعات فراوانی در رابطه با مشتری های خود به دست آورید و در کنار آن، تاریخچه خرید مشتریان نیز برای شما شفاف باشد.شما از این راه اطلاعات مشتری را سازمان دهی می کنید، سپس با شناخت نیاز های او و درک خواسته های مشتریان شروع به فعالیت هرچه بهتر می کنید. از این راه شما می توانید بازاریابی بهتری انجام دهید و به صورت دقیق بدانید که مشتری چه نوع تبلیغاتی را می پسندد.

سازماندهی هر یک از جنبه های کسب و کار

کسب و کار ها توسط CRM به روز تر می شوند. شما با این برنامه می توانید تمام جنبه های مختلف کسب و کارتان را زیر نظر داشته باشید و به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازید. اهمیت بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری این جا مشخص می شود که افراد توانسته اند با این برنامه به طور کل نحوه کار خود را در راستای بهبودی تغییر ببخشند.

بهینه سازی ارتباطات با مشتری

بهینه سازی ارتباط با مشتری توسط CRM  به شما این امکان را می دهد که میزان رضایت مشتری را افزایش دهید و باعث شوید محصولات و خدمات شما در سطح بالا تری از رضایت و اعتماد به فروش برسند.

صرفه جویی در زمان

باید گفت روش کار با نرم افزا CRM اصلاً سخت نیست و این آسودگی باعث صرفه جویی در زمان هم شده است. شما می توانید تمام اطلاعات ذخیره شده توسط این برنامه را به صورت یکپارچه مدیریت کنید و نیازی به استفاده از چندین نرم افزار مختلف نداشته باشید؛ که نتیجه این امر، کاهش وقت تلف شده و مدیریت اطلاعات به صورت عالی است.

چرا مدیریت ارتباط با مشتری مهم است

توسعه هرچه بیشتر کسب و کار

از دیگر عوامل اهمیت برنامه سی ار ام، کمک به شما در رسیدن به اهداف کوتاه و بلند مدت است. شما توسط این برنامه به اکثر اهداف خود می رسید و در کنار آن لیستی از اعمال انجام شده در این راه و عملکرد کارکنان به شما ارائه می شود که این امر سبب پیشرفت هرچه بیشتر شما نسبت به رقیبان است.

توانایی بیشتر نیروی انسانی

نیرو های انسانی هم باید برای استفاده از CRM آموزش ببینند تا شرکت پیشرفت کند. اگر کارمندان با روش کار با نرم افزار crm آشنا باشند، شرکت به سرعت شروع به پیشرفت می کند چرا که سی ار ام هسته اصلی توسعه در یک کسب و کار است.

تصویر سازی برند

بدون اغراق باید گفت در این بازار، کسانی موفق هستند که بتوانند یک تجربه خوب را برای مشتریان به عمل آورند. وقتی چنین چیزی رخ می دهد مشتری به صورت ناخودآگاه دوباره به خرید از برند شما علاقه مند میشود. یکی دیگر‌ از اهمیت های مدیریت ارتباط با مشتری این است که با ارائه خدمات بی نقص، یک خرید به یاد ماندنی را برای مشتری رقم می زند.

توجه به جزئیات

جزئیات اهمیت زیادی در فروش و ارائه خدمات دارند. شما موظف هستید که حتی کوچک ترین علایق مشتری خود را بدانید. سی ار ام باز هم به کمک شما می آید. این برنامه با ثبت کوچک ترین حرکات از سمت مشتری و لیست کردن آن ها این امکان را به شما می دهد که بتوانید در جزئی ترین موارد هم چیزی را به مشتری بدهید که به آن علاقه نشان داده است.در آخر باید گفت اهمیت ارتباط با مشتری تنها در این موارد خلاصه نمی شود و ما سعی کردیم در این مقاله اصلی ترین موارد را برای شما توضیح دهیم. برای خرید این برنامه بهتر است بدانید که بهترین نرم افزار CRM ایرانی‌چیست؟ و چه قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

۱۸ دیدگاه

  1. اهمیت ارتباط با مشتری فکر میکنم فقط برای کسب و کار های اینترنتی مهم باشه و برای کسب و کار های افلاین اهمیت زیادی نداره شما این طور فکر نمیکنید ؟

    • خیر همه کسب و کارها نیاز به ارتباط مدون و برنامه ریزی شده با مشتریان خود دارند به خصوص در شرایط رقابتی بازار امروز

  2. […] یکی از اصولی که باید در صدر توجه شما قرار داشته باشد، جلب رضایت مشتریان است. در این راه باید خود را به جای آن ها بگذارید و احساسشان را درک کنید، تنها در این صورت است که مشتریان وفادار بعد از هر خرید مجددا به شما مراجعه می کنند. فرض کنید که یک فروشگاه برای روز تولد مشتریان خود پیشنهاد ویژه ای در نظر داشته باشد، تناسب خرید و روز تولد از آن دسته ایده هایی است که بازده خوبی دارد. برای  مطالعه: اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *