صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟

«حسابداری» بخش مهمی از فعالیت‌های هر شرکت و سازمانی است و «حسابداری شرکتی» بخش مهمی از دانش حسابداری محسوب می‌شود. با استفاده از «حسابداری شرکتی» امکان نمایش یک دورنمای کلی از سود و زیان شرکت و عملکرد و وضعیت مالی آن فراهم می‌شود. باتوجه به پیشرفت روز افزون تجهیزات کامپیوتری و نیز استفاده گسترده از آن در تمام جوانب زندگی مدرن، استفاده از یک نرم افزار حسابداری شرکتی برای مدیریت وضعیت‌های مالی و اقتصادی آن شرکت، اجتناب ناپذیر است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

استفاده از این نرم افزارها باعث می‌شود تا مدیران شرکت‌ها به‌صورت سریع و آسان یک دید کلی درباره وضعیت مالی شرکت خود به دست آورند. در این مقاله قصد داریم تا با این نرم افزارها آشنا شده و درباره انواع نرم افزار حسابداری شرکتی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟

امروزه با ظهور پیشرفت‌های مهم در صنعت ساخت و طراحی نرم افزار، دانش و مهارت حسابداری نیز دچار تحولات عظیمی شده است. در سال‌های گذشته و قبل از توسعه نرم افزارهای حسابداری، همه حساب‌های مالی، ورود و خروج کارکنان و حقوق آن‌ها، دفاتر معین و دفاتر مشتریان و حساب‌های آن‌ها به‌صورت دستی در دفاتر گوناگون ثبت می‌شد.جمع بندی ماهیانه و سالیانه این دفاتر به‌صورت جداگانه و به‌صورت کلی کاری طاقت فرسا و پر از اشکال برای حسابداران بود. امروز اما با توسعه نرم افزارهای حسابداری مربوط به کسب و کارهای گوناگون، علاوه‌بر رفع این مشکلات، این نرم افزارها امکانات و کاربردهای گوناگون اقتصادی و مالی نیز در اختیار حسابداران و مدیران شرکت‌ها و کسب وکارهای گوناگون قرار می‌دهند.این نرم افزارها با سیستم جامع فروشگاهی که برای مدیریت داده‌ها و حسابداری خرید و فروش در فروشگاه‌ها به کار می‌رود تفاوت‌های عمده‌ای دارد و برخی امکانات گستره‌تری را در خود جای می‌دهد. نرم افزار حسابداری شرکتی نرم افزاری است که تمام فعالیت‌های مالی شامل، خرید، فروش، حسابداری، تولید، خزانه، حقوق و دستمزد کارکنان را به‌صورت متمرکز مدیریت می‌کند.استفاده از این نرم افزارها برای شرکت‌ها، امروزه به موردی اجتناب ناپذیر تبدیل شده و علاوه‌بر فعالیت‌های مالی و حسابداری به نمونه‌ای برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌های مربوط به کسب وکار تبدیل شده است. این نرم افزارها می‌توانند به صورت انعطاف پذیر و با توجه به نیاز شرکت‌ها برای گوناگون طراحی  و ارائه شوند.  نرم افزار حسابداری شرکت های بزرگ ممکن است امکانات و خدمات پیشرفته‌ای داشته باشند که یک نرم افزار حسابداری برای شرکت های کوچک نیازی به آن‌ها برای امور روزمره خود نداشته باشد.نرم افزارهای حسابداری شرکتی می‌توانند هم به‌صورت نصب بر روی سرور محلی و هم به‌صورت آنلاین فعال باشند. این ویژگی به خصوص برای شرکت‌هایی که فروشگاه انلاینی را نیز برای فروش به سیستم خود متصل می‌کنند اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
برای مطالعه:

نرم افزار حسابداری پوشاک

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی | با استفاده از آن چطور فروش را پیش بینی کنیم؟

استفاده از نرم افزارهای حسابداری امروزه به یک ضرورت برای شرکت‌ها و کسب و کارها تبدیل شده است. این نرم افزارها گردش مالی یک شرکت را ثبت کرده و در هنگام حسابرسی‌ها، به مدیران و حسابدارن کمک زیادی می‌کنند. برخی از مزایای استفاده از این نرم افزارها عبارتند از:

1.     نمای کلی از گردش مالی در نرم افزار فروش

یک نرم افزار حسابداری شرکتی ساده، همه پرداخت‌ها، دریافتی‌ها و گردش مالی یک شرکت را ثبت می‌کند. بررسی این داده‌ها می‌تواند دید کلی از سلامت مالی یک شرکت را به مدیران ارائه دهد. داده‌های ورودی به صورت دستی و فردی قابل بررسی دقیق نیستند. اما با استفاده از این نرم افزارها می‌توان داده‌های کلی را در هر دوره زمانی با دقت بررسی نمود و دیدی کلی نسبت به فعالیت‌ها در هر دوره زمانی به دست آورد. به طور مثال می‌توان دریافت در فصل فروش چه محصولاتی بیشتر بوده و یا فروش کلی در چه زمانی رو به کاهش بوده است.

2.     سرعت بالا

با خرید نرم افزار حسابداری شرکتی شما به عنوان یک حسابدار، با سرعت و همچنین با کارایی بالا می‌توانید به تمام وظایف خود رسیدگی کنید. با این روش بسیاری از فعالیت‌ها به صورت خودکار توسط سیستم نرم افزار انجام شده و کارایی و بهره‌وری شما و کسب و کارتان به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

3.     امنیت بالا

اطلاعات مالی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های داده‌ها و اطلاعات هر شرکت و کسب و کاری هستند. با استفاده از یک نرم افزار حسابداری شرکتی ساده شما از امنیت بالایی برای اطلاعات‌تان بهره‌مند خواهید بود. فقط افرادی که دسترسی به نام کاربری و رمز عبور نرم افزار داشته باشند، به اطلاعات مالی شرکت دسترسی خواهند داشت. رقیبان شما با این روش از میزان فروش و یا دیگر فاکتورهای مالی شما مطلع نخواهند شد.

4.     پیش‌بینی روندهای مالی در آینده

با ثبت داده‌های شرکت در این نرم افزار شما با دسترسی به ابزارهای گوناگون در این نرم افزارها به‌راحتی می‌توانید روندهای تکراری و الگوهایی که در کسب و کارتان پیش می‌آید را پیش بینی کرده و برای آینده و زمانی که قرار است همان الگوها تکرار شوند، برنامه ریزی داشته باشید. این پیش بینی‌ها به جذب مشتری بیشتر و سوددهی شرکت‌ها منجر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزارهای حسابداری شرکتی موجود در بازار باتوجه به نوع کاربرد و کسب وکاری که قرار است در آن استفده شود، تقسیم بندی می‌شوند. شرکتی که فروش نرم افزار حسابداری شرکتی و طراحی‌ آن را انجام می‌دهد باید به مدیران و مشتریان در انتخاب نوع بهتر نرم افزار مشاوره دهد. انواع مهم این نرم افزارها عبارت است از:

1. نرم افزار حسابداری شرکت بازرگانی

در نرم افزار حسابداری شرکت بازرگانی، مهم‌ترین بخش و یا ماژولی که در توسعه نرم افزار مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش مربوط به خرید و فروش‌ها است. در این مدل از نرم افزارها، خرید و فروش و هزینه‌ها و درآمد حاصل از آن‌ها، برگشت خرید و فروش، روش‌ و هزینه‌های حمل و نقل، پورسانت بازاریاب و عوامل اجرایی و وضعیت و آمار انبار بیش از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد. بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی بازرگانی با اتصال به درگاه‌های پرداخت بانکی آنلاین می‌توانند کارایی بهتر در پرداخت و دریافت و فاکتورها ارائه دهند.

2. نرم افزار حسابداری شرکتی تولیدی

در این مدل از نرم افزار، ماژول‌های مربوط به تولید و یا محاسبه قیمت تمام شده کالاها، از بخش‌های دیگر پر رنگ‌تر طراحی می‌شود. در این گونه از نرم افزارها میزان دستمزد پرداختی، میزان مصرف مواد اولیه در فرآیند تولید، میزان و ارزش ضایعات در مواد اولیه، سربار تولید، قیمت تمام شده کالا و سود به دست آمده از تولید به دقت و توسط بخش‌های این نرم افزار محاسبه و با مدیران ارائه می‌شود.

3. نرم افزار حسابداری شرکتی خدماتی

در اینگونه از نرم افزار بیش از همه چیز سود حاصل از فروش خدمات و محاسبات مربوط به هزینه‌ها اهمیت دارد. در این سیستم‌های حسابداری نیازی به وجود موجودی کالا و محاسبات آن و ماژول‌های مربوط به انبار نخواهد بود.

4. نرم افزار حسابداری شرکتی پیمانکاری

بخش اصلی در این گونه از نرم افزار حسابداری شرکتی، مسائل مربوط به پروژه‌ها است. در این نرم افزار حسابداری پیمانکاری ماژول‌های مربوط به تولید کالاو انبار حذف شده و به‌جای آن‌ها گزارش گیری، ثبت اطلاعات مربوط به پروژه‌ها و تجریه و تحلیل داده‌های پروژه از اهمیت بیشتری در بین امکانات برخوردار است.

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی

سخن آخر

خرید نرم افزار حسابداری شرکتی برای شرکت‌ها و کسب و کارهای امروزی کاملا اجتناب ناپذیر است و به بهبود کیفیت و کارایی مدیران و کارکنان کمک بزرگی می‌کند. از سویی دیگر استفاده از این نرم افزارها سرعت کار حسابداران را بالا برده و تجزیه و تحلیل روی داده‌ها و اطلاعات را برای دوره‌های زمانی مشخص ممکن می‌سازد. استفاده از این نرم افزارها به توسعه و رشد شرکت و کسب وکار شما کمک زیادی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۱۲ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *