صفحه اصلی اسکرول بالا

ترغیب مشتری به خرید

افزایش مشتری و فروش عاملی مهم در موفقیت کسب و کارها و مشاغل مختلف به شمار می‌رود. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین و کسب و کار اینترنتی کرده‌اند، فرایند فروش دچار کمی پیچیدگی شده است. هنگامی که شما از فنون و مهارت فروشندگی به خوبی بهره‌مند شوید به طور قطع تعداد مشتری‌هایتان افزایش می‌یابد و در کنار آن سود بیشتری نصیبتان خواهد شد. اگر شما نیز صاحب شغلی هستید و می‌خواهید در راستای آن فروشنده حرفه‌ای و موفقی باشید نیاز به کسب اطلاعات و رعایت اصول مهم در زمینه ترغیب مشتری به خرید دارید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در زمینه ترغیب به خرید توسط مشتریان و پاسخ به سؤال «چگونه مشتری را ترغیب به خرید کنیم» بپردازیم.

برای مطالعه:

پاسخ به اعتراضات مشتری

روش‌های ترغیب مشتری به خرید

برای پاسخ به سؤال «چگونه مشتری را ترغیب به خرید کنیم» در این بخش به بررسی روش‎های تأثیرگذار در تشویق مشتریان به خرید می‌پردازیم.

اغلب اوقات مشتریان هنگام ورود به محل کار در وهله اول با فروشنده روبه‌رو می‌شود؛ بنابراین بخش فروش در هر شغلی نشان دهنده اعتبار و چهره عمومی آن شغل است و تأثیر بسیار زیادی در میزان فروش و کسب سود می‌گذارد.

در این زمان فروشنده می‌بایست اصول مهمی را رعایت کند تا به کمک آن‌ها بتوانید مشتری را به خرید کردن تشویق کند. این نکات و اصول مهم در عین سادگی بسیار کاربردی است و در بالا بردن اعتبار کسب و کار شما و همچنین تشویق مشتری به خرید نقش به‌سزایی دارد. در ادامه به شرح این اصول مهم می‌پردازیم.

ترغیب مشتریان به خرید

داشتن برخورد طبیعی با مشتری جهت تشویق او به خرید

ممکن است مشتری جهت خرید به صورت حضوری یا تماس تلفنی و یا هر طریق دیگری با شما ارتباط برقرار کند. در این صورت به هیچ عنوان به صورت اپراتور یا خواندن یک متن از پیش نوشته شده پاسخ او را ندهید؛ زیرا اگر مشتری به دنبال رفع نیاز خود از طریق یک خواندن متن بود به صفحات اینستاگرام یا وب‌سایت مراجعه می‌کرد و به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار نمی‌کرد.

جهت تأثیرگذاری بیشتر در ترغیب مشتری به خرید بهتر است با روی خوش یک گفتگوی محترمانه با مشتری داشته باشید و از این طریق او را تشویق کنید تا از محصولات شما خریداری کند.

استفاده کردن از نام مشتری جهت ترغیب او به خرید

برای تشویق مشتری به خرید و ایجاد روابط گرم بین خود و او بهتر است از نام مشتری استفاده کنید و از این طریق می‌توانید تأثیر زیادی در مقوله ترغیب مشتریان به خرید در کسب و کار خود بگذارید.

ناگفته نماند که اشخاص دارای خلق و خوی متفاوتی هستند و ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که علاقه‌ای به استفاده شما از نامشان نداشته باشند؛ بنابراین بهتر است با شناختی که از مشتری دارید از نام او استفاده کنید. همچنین می‌توانید در شروع مکالمه با اجازه خودشان از نامشان استفاده کنید.

تکنیک های تشویق مشتری به خرید


برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


در مورد مزایا و برتری محصولات خود برای مشتری صحبت کنید

زمانی که مشتری مشغول مقایسه کالا یا محصولات شما با سایر فروشندگان مشابه است، جهت ترغیب مشتری به خرید محصولات یا بهره‌مند شدن از خدمات شما لازم است تا مزایا و برتری محصولات خود را برای او شرح دهید.

اگر محصولتان از سایر رقبا قیمت مناسب‌تری دارد جهت ترغیب مشتری از این ویژگی و مزیت محصولات خود می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تکنیک های افزایش فروش

ترغیب مشتری به خرید از طریق تعریف و تمجید

مطالعه روان‌شناسان در این زمینه اثبات کرده است که زمانی که در مکالمه و گفت و گوی با مشتری از نکات و خصوصیات مثبت شخصیتی او تعریف می‌کنید، بر روی احساسات او تأثیرگذار است. این امر باعث می‌شود تا مشتری به شما اعتماد کند و از محصولات یا خدمات شما بهره‌مند شود.

استفاده از عباراتی مانند «شما از بهترین مشتری‌های ما هستید» و «داشتن مشتری مثل شما باعث افتخار ما است» می‌تواند در روحیه مشتری تأثیر مثبتی بگذارد. نکته مهم در رعایت این روش این است که نباید از این کار به صورت افراطی استفاده کنید؛ زیرا این کار ممکن است احساس بدی را در مشتری ایجاد کند.

دانش و مهارت‌های خود را به مشتری نشان دهید

یکی از تکنیک‌های ترغیب مشتری به خرید که بسیار تأثیرگذار است، نشان دادن مهارت و دانش فردی خودتان است. مسلماً زمانی که مشتری در هنگام خرید متوجه شود که با یک فروشنده ماهر گفت و گو می‌کند، این موضوع باعث می‌شود که مشتری احساس خوشایندی نسبت به خرید محصولات یا استفاده از خدمات آن فروشنده داشته باشد.

بنابراین سعی کنید یک فروشنده ماهر و خوش برخورد باشید و با استفاده از نمایش تخصص و مهارت خود اعتماد مشتری را جلب کنید. در این حالت مشتری به راحتی در هنگام خرید از شما مشاوره می‌گیرد و به حرف‌های شما اعتماد می‌کند. این نکته را هرگز فراموش نکنید که در رعایت این اصول افراط نداشته باشید؛ زیرا افراط در هر زمینه‌ای نتیجه منفی می‌دهد.

نحوه ترغیب مشتری به خرید آنلاین

امروزه تعداد کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد شده است و بخش زیادی از درآمد مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب می‌شود. در این صورت نحوه برخورد و جذب مشتری در کسب و کارهای اینترنتی اهمیت ویژه‌ای دارد. در این بخش با شرح نکات مهم و تأثیرگذار در تشویق مشتری به خرید آنلاین می‌پردازیم.

روش های ترغیب مشتری به خرید

محصولات خود را با تخفیف به مشتریان ارائه دهید

یکی از راه حل‌های تأثیرگذار در جذب و ترغیب مشتری به خرید محصولات خود، ارائه محصولات به همراه تخفیف است. با استفاده از شناختی که از مشتری دارید می‌توانید به میزان مناسب برای فروش محصولات و خدمات خود تخفیف در نظر داشته باشید.

جهت اجرای تخفیف بر روی محصولاتتان می‌توانید از روش Fomo در مبحث بازاریابی استفاده کنید. در این روش تخفیف‌های ویژه در بازه زمانی مشخص و مناسبت‌های خاصی نظیر تخفیفات بلک فرایدی یا جمعه سیاه، حراج سال نو، حراج تابستانه و… بر روی محصولات خود تخفیف در نظر بگیرید. در این روش مشتری هنگام مقابله با محصولات یا خدمات تخفیف خورده شما احساس می‌کند اگر از شما خرید نکند این فرصت ویژه را از دست می‌دهد.

برگزاری مسابقه و قرعه کشی به همراه جوایز

از دیگر روش‌های ترغیب مشتری به خرید می‌توان به برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی‌های دوره‌ای اشاره کرد. با راه اندازی مسابقات جذاب و سرگرم کننده می‌توانید علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان، مشتریان را به خرید محصولات یا بهره‌مند شدن از خدماتتان سوق دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که برگزار کردن مسابقات و قرعه‌کشی حتماً باید مربوط به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید باشد. به‌ عنوان ‌مثال اگر شما یک آنلاین شاپ لوازم آرایشی و بهداشتی دارید نباید از یک مسابقه که موضوع آن مربوط به غذا و خوراکی باشد استفاده کنید.

تضمین بازپرداخت هزینه ارسال شده توسط مشتری در صورت نارضایتی او

با توجه به مشتریان برای خرید محصولات در فضای مجازی به آن دسترسی فیزیکی ندارند‌، لازم است ضمانت بازپرداخت هزینه ارسالی توسط مشتری در صورت عدم رضایت را به او دهید تا با خیال راحت از محصولات شما خریداری کند‌. در این حالت شما به راحتی اعتماد مشتری را جلب می‌کنید.

ارائه شیوه‌های گوناگون جهت پرداخت هزینه توسط مشتری

بهتر است جهت فروش محصولات خود شرایطی را فراهم آورید تا مشتریان بتوانند به راحتی و با هر امکاناتی که در اختیار دارند هزینه محصول خریداری شده را پرداخت کنند. با تسهیل کردن روش‌های پرداختی می‌توانید تا حد زیادی مشتریان را ترغیب به خرید محصولات خود کنید.

ترفند های روانشناسی برای ترغیب مشتری به خرید

 جهت ترغیب مشتری به خرید با او ارتباط فعال و مؤثر داشته باشید

از دیگر راه‌های ترغیب مشتری به خرید این است که در هر شرایطی به سؤالات و نظرات مشتری پاسخگو باشید. اگر مشتری برای صفحه مجازی شما کامنتی ثبت کرد یا در قسمت پیام خصوصی درخواستی داشت حتماً با روی خوش و صبر و حوصله به آن‌ها پاسخ دهید.

حتی می‌توانید با ارسال پیامک یا ارسال پیام از طریق ایمیل با مشتریان خود ارتباط فعال داشته باشید. در این حالت آگاهی مشتریان از خدماتی شما ارائه می‌دهید و میزان اعتمادشان به کسب و کار شما افزایش می‌یابد.

همچنین شناخت بهتری از مشتریان خود خواهید داشت و با کمک آن می‌توانید به راحتی خواسته‌های مشتریان را انجام دهید.

یکی از راه‌های جدید که در ارتباط فروشنده با مشتریان تأثیر به‌سزایی در فروش دارد استفاده از نرم افزار CRM است. این نرم‌افزار کاربردی جهت ارتقاء ارتباطات با مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها طراحی شده است. در واقع کاربرد نرم افزار CRM توسعه فرایند فروش محصولات فروشندگان است. شاتوت از بخش‌هایی تشکیل شده است که به خوبی نیاز‌های مجموعه‌های مختلف نظیر فروشگاه، خدماتی و… را در زمینه مشتری مداری و فروش برطرف می‌سازد.

 

ترفندهای روان‌شناسی مؤثر در فروش

از ترفندهای روان‌شناسی برای ترغیب مشتری به خرید می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • یک فروشنده کاملاً حرفه‌ای و با اعتماد به نفس باشید. به طور نامحسوس در ذهن مشتری این احساس را ایجاد کنید که حرف شما منطقی است و شما بهترین‌ها را برای مشتری می‌خواهید.
  • ترس از به فروش نرفتن محصولاتتان و ضرر کردن نداشته باشید. این امر موجب می‌شود تا مشتری احساس کند شما فقط می‌خواهید جنستان را به فروش برسانید و به فکر خواسته آن‌ها نیستید؛ بنابراین در مشتری این احساس را ایجاد کنید که اگر از شما خرید نکنند ضرری نمی‌کنید.
  • بهتر است در هنگام فروشندگی به طور افراطی از خصوصیات محصولات خود تعریف و تمجید نکنید تا مشتری کلافه نشود. در صورت نیاز و طبق خواسته مشتری خصوصیات و مزایای محصولات خود را شرح دهید.
  • در صورتی که مشتری به شما پاسخ منفی داد به هیچ عنوان مأیوس نشوید. پاسخ منفی از سمت مشتری می‌تواند دلایل زیادی از جمله کم‌کاری‌کردن خودتان به عنوان یک فروشنده در ترغیب مشتری به خرید یا وجود نقص در محصولی که ارائه می‌دهید باشد.
  • از مهم‌ترین نکات روان‌شناسی در فروش محصولات این است که در مشتریان احساس دوستی و قابل اعتماد بودن ایجاد کنید. به طور کلی رفتارتان طوری نباشد که مشتری نتواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کند و مشتاق به حرف زدن با شما نباشد.
  • نکته مهم دیگر در خصوص ارتباط با مشتریان این است که هرگز این ارتباط را یک طرفه نکنید. تنها مشتریان نیستند که باید پیگیر کارهای شما باشند. شما به عنوان یک فروشنده می‌توانید آن‌ها را از خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید باخبر سازید.
وش ترغیب مشتری به خرید

جمع بندی

به طور کلی ترغیب مشتری به خرید کمی دشوار و پیچیده است. اما با افزایش آگاهی و اطلاعات خود در این زمینه و کسب مهارت‌های کلامی و بیان اثرگذار می‌توانید تعداد مشتریان خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. افزایش مشتری موجب بالا رفتن میزان سود و همینطور درآمد شما می‌شود؛ پس اگر صاحب کسب و کاری هستید با رعایت اصول و عمل کردن به راه و رسم برخورد با مشتری می‌توانید به یک فروشنده موفق تبدیل شوید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۲ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *