صفحه اصلی اسکرول بالا

بهترین تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش به دو دسته ی تکنیک فروش حرفه ای و تکنیک فروش قدیمی تقسیم می شوند. مشتریان امروزه بسیار با هوش و آگاه هستند و به همین دلیل تمایل ندارند خرید اجناس به آنها تحمیل شود و نیاز به آزادی عمل و حق انتخاب دارند. تکنیک های فروش حرفه ای همه بر اساس قواعد و اصول مشخص شکل میگیرد.  برای فروش حرفه ای باید ارتباط و منفعت دو طرفه شکل بگیرد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

اما تکنیک فروش قدیمی به دلیل کند بودن و سخت بودن در جامعه ی امروزی پرکاربرد و اصولی نیست. روش فروش حرفه ای توسط فروشنده یا تیم فروش انجام می گیرد که منجر به افزایش درآمد موثرتری می شود که یک فروشنده حرفه ای با استفاده از دانش، خلاقیت، هوش و تجربه مسیر بهینه ای شده ای را برای فروش خود ایجاد میکند.

توجه داشته باشید که واژه ی فرآیند فروش با تکنیک فروش کاملا متفاوت است. فرآیند فروش مسیری است که فروشنده برای تبدیل شدن مشتری به خریدار باید طی کند تا فروش بهتری داشته باشد.

تکنیک افزایش فروش

افزایش فروش یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های کسب درآمد همه ی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است و فرقی ندارد کسب و کار شما کوچک یا یک تجارت بزرگ باشد. هدف ایجاد راه های مختلف و خلاقانه برای افزایش فروش و جذب مشتری است.

تکنیک افزایش فروش

خرید اینترنتی

استفاده از اینترنت برای کسب و کارهای مختلف باعث افزایش جذب مشتری می شود ولی باید استراتژی درستی را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنبم تا به نتیجه ی مطلوب تری برسیم. خرید اینترنتی معمولا برای مردم آسان و راحت تر است چون نیازی به صرف وقت زیادی ندارد و انتخاب از سوی آن ها با سرعت بیشتری انجام می پذیرد و همچنین در هزینه ی رفت و آمد صرف جویی می شود. همینطور مردم مجبور نیستند زمان زیادی را در طول روز به خرید خود اختصاص دهند و به راحتی میتوانند در شبکه های مجازی یا سایت های مورد نظر خود برای خرید بروند وکالای خود را به روش اینترنتی بدون صرف زمان و هزینه ی رفت و آمد سفارش دهند.

در جامعه ی امروزی با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا خرید اینترنتی طرفداران زیادی دارد و از عوامل افزایش فروش است. همچنین تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی و شبکه و سایت های مختلف باعث افزایش فروش محصول یا کالا می شود.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

شناخت و آنالیز مشتری

هر کسب و کاری برای شروع باید شناخت کامل از مشتریان خود داشته باشد که با توجه به رفتار و شخصیت مشتری خود بتواند مشکل مشتری را شناسایی کند و راه حل درست و مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد. و همچنین هنگام خرید کالا راهنمایی و توضیحات کافی در مورد محصول مورد نظر به مشتری داده شود تا مشتری بتواند با خیال راحت محصول خود را انتخاب و خریداری کند که این از مهم ترین نکات افزایش فروش کالا است.

راهکار بهتر برای ارتباط با مشتریان این است که به نقاط قوت و نقاط ضعف کسب و کار خود تسلط داشته باشیم که بتوانیم سرویس و خدمات مناسب و کاربردی به مشتریان خود پیشنهاد کنیم و همچنین در برابر انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود گوش شنوا داشته به دنبال برطرف کردن ایرادات کسب و کار خود باشیم. در طول سال های گذشته زمان ثابت کرده که کسب و کارهایی موفق و پایدارتر هستند که به خدمات مشتری خود بیشتر توجه می کنند و انتخاب های گسترده ای را د ر انتخاب مشتریان خود قرار می دهند.

چگونگی افزایش فروش

پرداخت بیشتر و خرید راحت

یکی دیگر از راه های افزایش فروش، ایجاد راه های مختلف برای پرداخت بیشتر و خرید راحت تر برای مشتریان است. امروزه بیشتر مشتریان خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند و با توجه به وجود شبکه های مختلف مجازی انتخاب از این شبکه های مجازی و اجتماعی اولویت بیشتری نسبت به سایت های مختلف برای فروش دارد و بعد از سفارش اینترنتی پرداخت هزینه با کارت بانکی جلوی درب منزل می باشد .

با مطالعه و شناخت راه های قیمت گذاری میتوانیم قیمت گذاری مناسب و تاثیرگذاری را روی اجناس خود داشته باشیم تا منجر به افزایش فروش شویم.

جلب اعتماد در مشتریان

یکی دیگر از تکنیک های افزایش فروش، راهکار و روشی مناسب برای ایجاد جلب اعتماد در مشتریان است. برای مثال ایجاد تخفیف های مناسبتی برای مشتریان در فصول مختلف سال و همچنین امکان استفاده ی رایگان برای مدت کوتاهی برای مشتریان است تا بتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. یکی از عوامل افزایش فروش، ارتباط صمیمی و محکم تر با مشتریان است. برای مثال امکان خرید یک کالا با قیمت مناسب و خرید همان کالا به صورت رایگان است که این کار باعث تشویق و ایجاد حس بهتر در مشتری می شود.

همکاری با کسب و کارهای جدید

یکی دیگر از راه های افزایش فروش، همکاری با کسب و کارها و تجارت های بزرگی که اهداف مشترک دارند، می باشد. این کار می تواند در فضای آنلاین و آفلاین هم تاثیرگذار بوده و همکاری با شرکت هایی که هدف مشترکی با کسب و کار شما دارند میتواند باعث ایجاد سود بیشتری شود. همچنین مشتریان منحصر به فرد و جدیدی را برای شما ایجاد کند که در افزایش فروش کسب و کار شما تاثیر به سزایی دارد.

افرادی که دارای کسب و کار هستند باید در حفظ مشتریان فعلی خود کوشا باشند. چون یکبار این مشتریان اعتماد و حس نیت خود را نسبت به انتخاب محصول و خدمات شما نشان داده اند و ممکن است دوباره و شاید بارهای دیگر به شما اعتماد کنند. پس به این نکته خیلی باید توجه کرد و اهمیت داد.

ایجاد انگیزه

یکی دیگر از راه های افزایش فروش ایجاد انگیزه برای کارکنان بخش فروش مجموعه است. برای مثال میتوانیم به کارکنان فروش پاداش بدهیم یا اینکه مسافرت تفریحی برای آنها در نظر بگیریم. همچنین می توانیم با دادن محصولات رایگان به عوامل فروش باعث ایجاد انگیزه و تشویق در آنها شویم و همین کار باعث افزایش فروش کالا می شود. یا بعد از مدتی کار برای مجموعه فروش افزایش حقوق داشته باشیم تا حس بهتری را برایشان ایجاد کنیم تا ترغیب به فروش بیشتر شوند.

افزایش فروش با crm

ویژگی موثر در جذب مشتری توسط  نرم افزار crm چیست؟

به عنوان یکی از عوامل افزایش فروش محصول میتوان به نرم افزار crm اشاره کرد. نرم افزار crm  باعث افزایش رشد فروش می شود و اطلاعات در همه ی زمینه های فروش مانند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش به صورت یکپارچه طبقه بندی می کند. هماهنگی مناسبی را بین تیم های مختلف یک سازمان ایجاد می کند. و در هر زمان دسترسی مستقیم به اطلاعات مشتریان خود دارد و ارتباط و تعامل متقابلی را با مشتریان خود ایجاد میکند.

نرم افزار crm علاوه بر یکپارچگی اطلاعات، باعث سودآوری و افزایش رشد محصول است و همچنین به حفظ مشتریان کمک میکند و نرم افزار کاربردی است. هدف از این نرم افزار هماهنگی بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش مشتریان است.

ویژگی موثر در جذب مشتری توسط نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان به معنی گردآوری گروهی از مشتریان یک شرکت یا سازمان است. نرم افزار باشگاه مشتریان در جهت تامین نیازها و اهداف مشتریان یک شرکت یا سازمان است و همچنین باعث ایجاد حس امنیت و وفاداری در مجموعه خواهد شد.علاوه بر ویژگی هایی که گفته شد نرم افزار باشگاه مشتریان باعث ارتباط بیشتر بین مشتریان می شود. نرم افزار باشگاه مشتریان با نظم و ساختار هدفمندی که به مجموعه یا سازمان می دهد باعث رشد و سود دهی می شود.

جمع بندی

در توضیحات بالا در مورد عوامل افزایش فروش و تکنیک های افزایش فروش صحبت کردیم و دو نرم افزار crm و باشگاه مشتریان را به شما معرفی کردیم که از پرکاربردترین نرم افزار ها هستند که باعث یکپارچگی اطلاعات مشتریان و حس وفاداری در مجموعه می شود.برای خرید نرم افزار crm  و نرم افزار باشگاه مشتریان و مشاوره میتوانید با ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما کاربر عزیز قرار دهیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

یک نظر

  1. دمتون گرم خیلی عالی و روان توضیح دادین. من از هر مطلبی خوشم نمیاد اما با مطالب سایت شما و همچنین مطالب آموزشی سایت آسازون خیلی حال میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *