صفحه اصلی اسکرول بالا

کاربرد نرم افزار CRM


شما احتمالا این حرف را شنیده ‌اید که همیشه حق با مشتری است یا مشتری بالاترین اولویت را دارد. در کسب وکارهای امروزی، این سخنان بیش از پیش رنگ واقعیت به خود گرفته اند. از آنجا که مزیت رقابتی ناشی از ارائه خدمات با کالا‌های نوآورانه، بسیار زودگذر است؛ شرکت‌ها دریافته اند که تنها قدرت پایدار رقابتی، ارتباط آن‌ ها با مشتریان است. برخی معتقدند نرم افزار CRM به یکی از ارزشمند ترین سرمایه‌ های سازمان بدل شده است کاربرد های زیادی دارد که در ادامه به بررسی کاربرد نرم افزار CRM میپردازیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلمه CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. یک پروسه برنامه ریزی شده که برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی ومشتریان آینده کسب و کارها طراحی شده است. یک روش که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان می پردازد. کاربرد نرم افزار CRM در مشاغل مختلف، این امکان را برای مدیران فراهم می سازد که بر کلیه فعالیت ها نظارت داشته و در نتیجه به صورت شفاف بتوانند برای آینده سازمان تصمیم گیری کنند.

کاربرد نرم ‌افزار CRM چیست؟

کاربرد نرم ‌افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کند از فروش آشفته و نداشتن تصویر روشنی از اطلاعات مشتریان و کسب وکار خود رهایی یابند. کاربرد یک نرم افزار CRM در نظم بخشیدن، سرعت در پیگیری ها، در کنترل بودن فروش و عدم وابستگی به افراد می باشد، ارتباط با مشتریان را مدیریت می کند و اطلاعات مورد نیاز و مرتبط با مشتریان را برای بهینه ‌سازی درآمد، رضایتمندی و حفظ مشتریان فراهم می‌ نماید.

انواع CRM در شرکت ها

CRM استراتژیک

کاربرد CRM استراتژیک در کسب وکار، شما را به سمت مشتری محوری سوق داده و کمک می کند تا مشتریان جدید را جذب کرده، مشتریان قدیمی را راضی نگه دارید.

CRM عملیاتی

با اجرای CRM عملیاتی می توانید حجم زیاد اطلاعات مشتریان و فایل های مرتبط با آنها را مدیریت کنید. تمامی فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان از فرآیندهای بازاریابی گرفته تا فروش و خدمات پس از فروش، توسط این CRM دسته بندی می شود.

CRM تحلیلی

استفاده از CRM تحلیلی، داده های عملیاتی را که از بازاریابی و ارتباط با مشتری جمع آوری شده است، به اطلاعاتی برای تصمیم گیری های استراتژیک بدل می کند؛ مثلا با نتایج حاصل از فروش به شما کمک می کند که بفهمید روی چه محصولی با چه ویژگی هایی بیشتر تمرکز کنید.

CRM تعاملی

این CRM رابط بین شما و مشتریان شما می گردد. با کانال های ارتباطی مانند ایمیل، پیامک و chat بازخوردهای مثبت یا منفی مشتریان را به شما منتقل کرده تا بدین وسیله درخواست آنها را به راحتی شنیده و به وسیله آن برای مشتریان خود ارزش بیشتری خلق کنید. کاربرد این نرم افزار علاوه بر مشتریان، ارتباط با نمایندگی ها، توزیع و تامین کنندگان نیز می باشد.

نرم افزار crm شاتوت از تمامی این امکانات برخوردار است بنابراین اگر به دنبال یک نرم افزار crm جامع هستید نرم افزار crm شاتوت میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

کاربرد نرم افزار CRM در مشاغل مختلف

کاربرد نرم ‌افزار CRM در انواع مشاغل

جمع آوری دانش دقیق و کامل، نسبت به مشتریان وعلائق آن‌ها توسط نرم افزار CRM اثربخشی برنامه ‌های بازاریابی مشاغل گوناگون را افزایش می دهد تا خدمات و پشتیبانی با کیفیت‌ تری به مشتریان خود عرضه کنند. نرم افزار crm برای تمامی مشاغل کاربرد دارد در ادامه کاربرد نرم افزار crm در برخی مشاغل را بررسی میکنیم

CRM در صنعت هتلداری

نرم افزار CRM در صنعت هتل داری تمامی اطلاعات مسافرین را ثبت کرده، روند رزواسیون آنها را به دقت انجام می دهد و با دسته بندی مسافران به گروه های گوناگون مانند مشتریان همیشگی یا مشتریان ویژه و معمولی، پروفایلی متناسب با کلاس آنها ایجاد کرده تا خدمات وسرویس ویژه خود را دریافت کنند.

CRM در نمایندگی فروش بیمه

کاربرد نرم افزار CRM در صنعت بیمه در بخش فروش و بازرگانی بسیار اهمیت دارد. نامه نگاری های اتوماسیون، تطابق اطلاعات افراد با خدمات دریافتی و ایجاد وفاداری در مشتریان برای خرید دوباره که توسط نرم افزار CRM دسته بندی می شود برای ارتباط و تعامل بیشتر وبهتر بین نمایندگان بیمه و مشتریان حیاتی است. در ادامه کاربرد crm در برخی مشاغل را بررسی میکنیم:

CRM در صنعت حمل و نقل

نرم افزار CRM با تجمیع اطلاعات مسافران، ایجاد فرم های لازم برای حمل و ارتباط موثر با مشتریان جهت مراجعه های بعدی، به سیستم داخلی شرکت های مسافربری یا باربری نظم می بخشد.

CRM در آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

کاربرد این نرم افزار در آژانس های مسافرتی در بخش بازرگانی وفروش، جذب مشتری و ارتباط بهتر خریداران و مشتری نقش پررنگی دارد. ارائه گزارشات، نحوه قیمت گذاری‌ها، تعیین استراتژی ها، ثبت، جستجو و دسته بندی مشتریان، از دیگر کاربردهای این برنامه برای دفاترجهانگردی است.

CRM در فروشگاه پوشاک

از جمله مشاغل مهمی که برای فعالیت خود می تواند از سیستم ارتباط با مشتری استفاده کنند، فروشگاه های پوشاک می باشند. این فروشگاه ها به دلیل گستردگی فعالیت خود می توانند برای ساماندهی مشتریان و بهبود روابط خود با آن ها از نرم افزار crm  استفاده نمایند. از طرفی دیگر نرم افزار حسابداری پوشاک نیز در شرایطی که تعداد مشتریان رو به افزایش است، می تواند شما را از اشتباهات سهوی که ممکن است ضرر مالی برایتان به همراه داشته باشد، نجات دهد.

CRM در داروخانه

از دیگر مشاغلی که مدیریت ارتباط با مشتری در آن ها بسیار مهم است، داروخانه ها می باشند. طبیعتا هرچه اندازه داروخانه بزرگ تر و دامنه مشتریان آن وسیع تر باشد، مدیریت آن ها نیز دشوارتر خواهد بوود. در چنین شرایطی شما می توانید به صورت دستی مدیریت موارد مربوط به مشتریان را انجام دهید و هیچ ایرادی هم به این روش وارد نیست؛ اما مطمئنا زمان و نیروی انسانی زیادی را از دست خواهید داد. پیشنهاد ما استفاده از سیستم CRM و همچنین نرم افزار حسابداری داروخانه می باشد. به کمک نرم افزارهای مذکور قادر خواهید بود در کمترین زمان موارد مربوط به مشتری به ویژه امور مالی را سازماندهی کرده و مدیریت بهتری در اینگونه مسائل داشته باشید.

CRM در طلا فروشی

طلا فروشی ها به دلیل اینکه کار بسیار حساسی به خصوص در مسائل مالی دارند، باید از نرم افزارهای crm و یا نرم افزار حسابداری طلا و جواهر استفاده کنند. استفاده از هر کدام از نرم افزارهای مذکور احتمال خطا را تا اندازه زیادی کاهش می دهد و شما را از ضررهای احتمالی باز می دارد. این نرم افزارها به دلیل اینکه توسط متخصصان شاتوت برنامه نویسی و ساخته شده اند، به خوبی از نیازهای یک طلا فروشی آگاه هستند و به همین دلیل تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورند. البته مزایای نرم افزار crm و نرم افزارهای حسابداری، تنها به موارد بالا ختم نمی شود اما برای طولانی نشدن این بخش، به ذکر همین موارد بسنده می کنیم.

 

کاربرد crm, کاربرد نرم افزار crm

مزایای استفاده از نرم‌افزار CRM

نرم‌افزار‌های CRM گستره وسیعی از قابلیت‌ها را دربر می‌ گیرند و با استفاده از ابزار‌های ویژه، انبوهی از اطلاعات تعامل با مشتریان را اخذ کرده و تحلیل می‌کنند. نرم‌افزار CRM در انواع مشاغل، مزایای بسیاری برای سازمان، همچون افزایش مشارکت بین یک شرکت و شرکای تجاری و حتی کارمندان، در بردارد.
  • سرنخ های فروش، مشتریان بالقوه‌ای هستند که اطلاعاتی جز نام و نام خانوادگی وشماره تماس از آن‌ها نداریم. نیازشان را هم نمی‌دانیم. با استفاده از CRM و آگاهی از نیاز مشتری، مشتریان را از سرنخ به فرصتی برای سیستم جامع فروش تبدیل می ‌کنند.
  • نرم‌افزار CRM کار‌ها و پیگیری‌ هایی که باید انجام دهید را یادآوری می کند. کافی است تماس‌ ها، وظایف و جلسات را به گزارش مربوطه اضافه کنید و با ذهنی آرام به سراغ کار‌های دیگرتان بپردازید.
  • نرم‌افزار CRM با به کار‌گیری تکنیک‌های بازاریابی و فروش، مشتریان با ارزش خود را شناسایی کرده و اقداماتی برای حفظ و نگهداری آن‌ها به کار می گیرد که به افزایش فروش می انجامد.
  • نرم‌ افزار CRM با بیش فروشی به مشتریان، پیشنهاد خرید کالایی بهتر از کالای مد نظرشان را می‌ دهد و با استفاده از این تکنیک فروش، مشتریان را به خرید نسخه ‌گران قیمت ‌تر، به روزتر و با کیفیت‌ ترمحصول؛ ترغیب می‌کند.
  • استفاده از یک نرم‌افزار CRM برای ثبت اطلاعات مشتریان، به صورت آشکار و پنهان باعث کاهش هزینه ها می شود و با این گزارش هوشمند، بخشی ازهزینه تبلیغات به سیستم جامع فروش باز می‌گردد.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی

بهترین نرم افزار CRM ایرانی

برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایرانی، ابتدا تحقیق خود را به سمت بهترین نرم افزار CRM مناسب برای کسب و کار خود معطوف کنید. سپس از زاویه های مختلف به بررسی و مقایسه بین آنها بپردازید و در پایان، با توجه به جمیع جهات تصمیم گیری کنید. نیازهای هر کسب و کاری با نیازمندی های سایر کسب و کارها متفاوت است. بهترین نرم افزار CRM ایرانی آن است که قابلیت انعطاف و سفارشی سازی با مدل کسب و کار شما را داشته باشد. همچنین از آنجایی که اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری بسیار بالا می باشد، بهتر است از نرم افزارهای شرکتی استفاده کنید که بیشترین بازدهی را داشته و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار دهد. مجموعه شاتوت، یکی از بزرگ ترین مجموعه ها در سراسر کشور است که با ساخت انواع نرم افزار حسابداری و CRM اعتبار خوبی را میان مشتریان کسب کرده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید نرم افزار CRM را دارید، حتما این مجموعه را انتخاب کنید تا بازدهی کسب و کارتان در کمترین زمان، افزایش چشمگیری داشته باشد.

سخن پایانی

روش کار با نرم افزار CRM که با کسب وکار ما هماهنگ است، بسیار آسان می باشد. می توان نرم افزار crm را وسیله ای دانست که مشتری و فروشنده را برای رسیدن به اهداف دوطرفه پیوند می دهد. مجموعه ای از ابزارها که با اتوماسیون، وظایف پاسخگویی به مشتریان را آسان کرده تا به نتیجه نهایی که افزایش فروش است برسند. امروزه، با ورود نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، زمینه تغییر و تبدیل کسب وکار‌ها از سازمان‌های سنتی به سازمان‌های هوشمند و دانش‌محور فراهم شده است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

۳۰ دیدگاه

  1. اگر قیمتش زیاد نباشه واقعا می ارزه. اخه بعضی از شرکت ها هستند خیلی مبلغ بالایی میگن که فکر نمیکنم صرفه اقتصادی برای کسب کارهای متوسط و کوچک داشته باشه

  2. اره دقیقا اخه این جور نرم افزار ها رو با قیمت های خیییلی بالا به فروش میرسونن که کسب و کار های متوسط و حتی بعضی از کسب و کار های بزرگ هم توان خریدش رو ندارند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *