صفحه اصلی اسکرول بالا

بهترین نرم افزار حسابداری صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از نرم افزارهای حسابداری امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تنوع این نرم افزارها به اندازه ای زیاد شده است که تقریبا هر کسب و کاری را در بر می گیرد. با وجود اینکه یک سری از نرم افزارها جنبه عمومی داشته و می توان از آن ها برای حسابداری عمومی تمامی کسب و کارها استفاده نمود؛ اما عده ای نیز هستند که ترجیح می دهند برای کسب و کار خود از نرم افزار حسابداری مخصوص آن استفاده نمایند. شاتوت با در نظر گرفتن این نیاز تصمیم به تولید نرم افزارهای مختلفی در این زمینه گرفت. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار حسابداری صنعتی می باشد. نرم افزار حسابداری تولیدی و صنعتی همانطور که از نامش مشخص است مخصوص کسب و کارهای صنعتی است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

در ادامه به بررسی مزایای کلی استفاده از نرم افزار های حسابداری صنعتی و همچنین ویژگی های مورد انتظار کسب و کارها از آن ها می پردازیم. بنابراین اگر شما نیز برای کسب و کار صنعتی خود به دنبال نرم افزاری کارآمد می گردید تا پایان این بخش ما را همراهی کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی صنعتی

عاقلانه ترین کاری که پیش از تهیه و دانلود نرم افزار حسابداری صنعتی می توان انجام داد، اطلاع از مزایای اینگونه نرم افزارها می باشد. اما آیا تمامی نرم افزار های حسابداری صنعتی ویژگی هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم را دارند؟ در پاسخ به این سوال باید یک “نه” قاطع گفت. درست است که امکان استفاده از ویژگی های مذکور در نرم افزار وجود دارد اما در سراسر جهان نیز نمی توانید نرم افزاری را پیدا کنید که تمامی ویژگی های مورد نیاز حسابداری صنعتی را داشته باشد.در این شرایط چه کاری باید انجام داد؟ آیا باید از خرید اینگونه نرم افزارها منصرف شد و کارها را به صورت دستی انجام داد؟ البته که نه! درست است که هیچ نرم افزاری صد در صد کامل نیست اما شما می توانید با انتخاب نرم افزار های حسابداری صنعتی از یک شرکت معتبر همه و یا بسیاری از نیازهای خود را برطرف نمایید. در زیر برخی از مزایای استفاده از اینگونه نرم افزارها را بررسی می کنیم و امیدواریم با شناخت آن ها به اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی پی ببرید.

بهترین نرم افزار حسابداری صنعتی

صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی صنعتی صرفه جویی در زمان است. شما می توانید با استفاده از این نرم افزارها کارهای حسابداری خود را( هر اندازه که پیچیده باشند) در کمترین زمان به پایان برسانید. در نتیجه می توانید حواس خود را از مسائل حسابداری بر روی سایر بخش های مهم دیگر در کسب و کارتان متمرکز سازید. بنابراین صرف هزینه برای نرم افزارهای حسابداری صنعتی نه تنها منجر به از دست رفتن زمان( جهت جستجو برای یافتن بهترین نرم افزارهای فعال در این حوزه) نمی شود؛ بلکه با ویژگی هایی که دارد زمان زیادی را برای شما میخرد که می توانید از آن جهت بهبود سایر بخش های کسب و کارتان استفاده نمایید.

صرفه جویی در هزینه

عده ای بر این باور هستند که خرید نرم افزارهای حسابداری صنعتی هدر دادن پول است و مزیتی که از طریق آن ها به دست می آورند ارزش پولی که برای نرم افزار خرج کرده اند را ندارد. به زبان ساده فکر می کنند که اینگونه نرم افزارها هیچگونه صرف اقتصادی ندارند. این تفکر غلط به دلیل عدم آشنایی با مزایای نرم افزارهای مذکور می باشد.در دوره ای که تمامی کسب و کارها به سمت ماشینی و اتوماتیک شدن پیش می روند، استفاده از هرگونه تجهیزاتی که کار شما را تسهیل کند اهمیت ویژه ای داشته و شما را از رقبایتان جلو می اندازد. به همین دلیل صرف هزینه برای نرم افزارهای حسابداری و همچنین نرم افزار CRM نه تنها منجر به هدر رفتن پولتان نشده بلکه به طرز قابل توجهی در هزینه های مرتبط با استخدام حسابدار و امور اینچنینی صرفه جویی می کند.
همچنین مطالعه کنید:

چرا همیشه حق با مشتری نیست ؟

بهترین نرم افزار حسابداری صنعتی

کاهش اشتباهات انسانی

همانطور که می دانید هیچ انسانی عاری از اشتباه نیست. حتی حرفه ای ترین حسابداران نیز گاهی اشکالاتی در کارشان به وجود می آید؛ طبیعتا هر اندازه این اشتباهات بزرگ تر باشد، صدمات بیشتری به کسب و کار وارد می شود. عده ای برای کاهش این اشتباهات اقدام به استخدام ناظر می کنند که هزینه زیادی به دنبال دارد. در عوض می توان با هزینه ای به مراتب کمتر، نرم افزار حسابداری تهیه کرد که نه تنها اشتباهی نداشته باشد بلکه سرعت زیادی نیز در انجام امور دارا باشد. در اینصورت اشتباهات انسانی تا اندازه قابل توجهی کاهش یافته که این موضوع می تواند ریسک از دست دادن سرمایه، به دلیل اینگونه اشتباهات را کاهش دهد.

ویژگی های مورد انتظار از بهترین نرم افزار حسابداری صنعتی

هر نرم افزاری یک سری ویژگی ها دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می کند. طبیعتا هر اندازه اینگونه خصوصیات بیشتر باشد، کارایی محصول نیز افزایش می یابد. با وجود اینکه تعدد و گوناگونی ویژگی های نرم افزارهای حسابداری زیاد است اما می توان عمومی و کلی ترین ویژگی های آن را ذکر کرد. در زیر به بررسی برخی از مهم ترین امکاناتی که یک نرم افزار حسابداری از آن بهره مند است می پردازیم. توجه داشته باشید ممکن است برخی ویژگی ها در بعضی از این نرم افزارها وجود نداشته باشد و به مرور زمان و در به روز رسانی هایی که شرکت برای آن ها در نظر گرفته است، اضافه شود.

دارا بودن بانک اطلاعاتی گسترده

جالب است بدانید بسیاری از نرم افزارهای حسابداری صنعتی شامل بخشی برای وارد نمودن اطلاعات محصولات صنعتی هستند. این ویژگی به این دلیل در آن ها تعبیه شده است که حسابدار زمان زیادی برای وارد کردن اطلاعات محصولات در نرم افزار مورد نظر، تلف نکند. بنابراین دارا بودن این ویژگی می تواند تاثیر زیادی در صرفه جویی زمان حسابدار داشته باشد. از طرفی دیگر این بانک اطلاعاتی، قابلیت افزودن یا حذف محصولات توسط کاربر را نیز دارد تا در صورت افزایش محصولات در انبار خود بتوانید به سادگی این کار را در نرم افزار مربوطه نیز انجام دهید.

نرم افزارهای حسابداری صنعتی

تحویل فاکتور

فاکتورها عاملی مهم و موثر در کسب و کارهای امروزی می باشند. در گذشته نیز فاکتورها به شکل های گوناگونی موجود بودند اما می توان گفت که تقریبا تمامی آن ها حاوی اطلاعات فروشنده و خریدار و همچنین نام و قیمت محصول مورد نظر می باشند. اکنون تصور کنید اگر قرار باشد برای هر خرید، یک فاکتور به صورت جداگانه تهیه کنید چه میزان از زمانتان را از دست خواهید داد. شاید در اندازه کم، زمان زیادی از شما تلف نشود اما اگر صاحب کسب و کار بزرگی هستید این ویژگی تا اندازه زیادی به کمکتان خواهد آمد. فاکتورهایی که در نرم افزارهای حسابداری تولید و چاپ می شوند شامل مهم ترین اطلاعات مورد نیاز هر دو طرف( فروشنده و خریدار) می باشند؛ همچنین در زمانی بسیار کمتر از ثبت فاکتور به صورت دستی، آماده می شوند.

تعیین کردن سطح دسترسی کاربران

برخی از نرم افزارهای سیستم حسابداری صنعتی پا فراتر نهاده و امکان تعیین سطح دسترسی افراد یک مجموعه را نیز برای مدیران فراهم کرده اند. این ویژگی زمانی به کارتان می آید که افراد مختلفی با نرم افزار حسابداری کار کنند. در این صورت نیازی نیست که تمامی اشخاص به همه بخش های نرم افزار دسترسی داشته باشند.اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برایتان توضیح دهیم. تصور کنید صاحب کسب و کار صنعتی هستید و حسابدار و همینطور مسئول انبارتان قصد استفاده از نرم افزار حسابداری صنعتی را دارند. در این صورت نیازی نیست که مسئول انبار از جزئیات و اطلاعات مشتریان شما و همچنین تخفیف هایی که بر روی محصولاتتان می گذارید اطلاع یابد؛ چراکه او فقط نیاز به بررسی و تطابق کالاهای موجود در انبار را دارد. به همین دلیل با محدود کردن حساب کاربری وی برای ورود به بخش های دیگر می توانید امنیت اطلاعات خود و مشتریانتان را تضمین کنید.
شاید برایتان جالب باشد:

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزارهای حسابداری صنعتی

دسته بندی مناسب اطلاعات

دسته بندی مناسب اطلاعات در نرم افزارهای حسابداری صنعتی منجر می شود تا با سادگی بیشتری بتوانید اطلاعات خرید و فروش خود را مدیریت کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید بررسی کنید که مثلا ماه گذشته چه میزان درآمد داشته اید و آیا فروشتان نسبت به سال قبل افزایش یافته است یا خیر؟ همچنین می توانید لیستی از موجودی کالاها را مشاهده کنید که به شما در مدیریت کالاهایتان کمک خواهد کرد.حتی اگر شرکت خدماتی نیز باشید می توانید لیستی ایجاد کنید که شامل اطلاعات کارمندان و شیفت کاری آن ها باشد. به زبان ساده می توانید هر اطلاعاتی را که مد نظرتان است را در این نرم افزار لیست کرده و امور مالی مرتبط با آن ها را به سادگی مدیریت نمایید.

هزینه نرم افزار مناسب حسابداری صنعتی

در آخر نوبت به بررسی قیمت نرم افزارهای حسابداری صنعتی می رسد. توجه داشته باشید که قیمت نرم افزارها با توجه به امکاناتی که به آن ها اضافه یا از آن ها کاسته می شود، متغیر است. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای تمامی نرم افزارهای حسابداری بیان کرد. از طرفی دیگر به یاد داشته باشید که هزینه ای که برای تهیه این نرم افزار پرداخت می کنید نوعی سرمایه گذاری تضمین شده است. چراکه پس از مدتی، سودی که این نرم افزار برایتان به ارمغان می آورد، بیش از هزینه ای است که برای آن پرداخت نموده اید. بنابراین اگر برای کسب و کارتان نیاز به یک نرم افزار حسابداری قدرتمند، کامل و البته جامع دارید که توسط متخصصان مجرب تهیه شده باشد، نرم افزار حسابداری صنعتی شاتوت، انتخابی مناسب برای شما به شمار می رود.

جمع بندی

با توجه به مواردی که گفته شد می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که با وجود اینکه هیچ نرم افزار حسابداری صنعتی کامل نیست اما با انتخاب نرم افزارهایی که دارای امکانات بسیاری هستند می توانید کارهای خود را تا اندازه زیادی آسان نمایید. نرم افزار حسابداری صنعتی شاتوت که پیش تر به آن اشاره کردیم با توجه به ویژگی و امکاناتی که دارد می تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. همچنین اگر ویژگی خاصی مورد نظرتان است که در نرم افزار مذکور موجود نیست، می توانید آن را با تیم پشتیبانی نرم افزار در میان بگذارید تا در صورت لزوم در آپدیت بعدی به آن اضافه شود.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۹ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *