صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار crm فروشگاه چیست و چرا استفاده از آن ضروری است؟

هنگامی که یک کسب و کار آنلاین باز می کنید، بلافاصله متوجه می شوید که رقیب شما دقیقاً در گوشه و کنار است و منتظر یک قدم اشتباه از طرف شماست. بنابراین، یکی از بزرگترین ابزارهایی که می توانید برای همگام شدن با چالش های رقابت استفاده کنید، حفظ مشتری است. به غیر از ارائه محصولات درجه یک، شما باید یک تجربه مشتری بی عیب و نقص را نیز ارائه دهید.

در دنیای آنلاین، چرخه عمر مشتری بسیار سریعتر است، به این معنی که شما باید تلاش بیشتری نسبت به تجارت سنتی داشته باشید. بنابراین، اینجا جایی است که نرم افزار crm فروشگاه اینترنتی وارد عمل می شود. خرید نرم افزار crm فروشگاه می تواند به شما کمک کند تا مشتریان گاه به گاه خود را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید که تا سال ها بعد نیز محصولات شما را خریداری نمایند. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم استفاده از نرم افزار crm فروشگاه مساوی است با درآمد پایدار و موقعیت قوی تر در بازار.

 

نرم افزار crm فروشگاه چیست ؟

نرم افزار crm فروشگاه چیست ؟

همان طور که در مقاله نرم افزار CRM توضیح دادیم، CRM به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا داده های مربوط به مشتریان فعلی خود و همچنین اطلاعات بالقوه آن ها را ذخیره کنید. بزرگترین نکته در مورد این نرم افزار آن است که در صورت استفاده از آن تمام اطلاعات در یک مکان ذخیره می شود.

بنابراین، استفاده از سیستم جامع فروش و نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا یک دید کلی از عملیات کسب و کار خود داشته باشید و همچنین به شما کمک می کند فرصت های فروش بالقوه را تعیین کنید. برای یک تجارت الکترونیکی که در آن همه چیز بسیار سریع در حال توسعه است، استفاده از نرم افزار crm فروشگاه حرفه ای همانند یک معدن طلا است. خرید نرم افزار crm فروشگاه به صاحبان کسب و کار ها کمک می کند تا تمام اطلاعات مربوط به تعامل با مشتری را سازماندهی کنند.

ویژگی های نرم افزار crm فروشگاه

ویژگی های نرم افزار crm فروشگاه

برخی از بهترین ویژگی های نرم افزار crm فروشگاه برای هر کسب و کاری به شرح زیر است:

  • به شما در کشف و جذب خریداران جدید کمک می کند.
  • اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی را به شما می دهد و به شما در توسعه برنامه های وفاداری کمک می کند.
  • شما می توانید ویژگی های خرید مشتری خود را بهتر درک کنید.
  • هزینه های مدیریت مشتری کمتری خواهید داشت.

چرا برای فروشگاه آنلاین خود به نرم افزار crm فروشگاه حرفه ای نیاز دارید؟

به احتمال زیاد شما فکر می کنید که می توانید از یک CRM معمولی برای مدیریت مشتریان فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. اکثر CRMهای موجود برای مدیریت مشتریان B2B طراحی شده اند. این CRMها برای ثبت اطلاعات هر مشتری به نمایندگان فروش متکی هستند.

از سوی دیگر، نرم افزار crm فروشگاه اینترنتی می‌تواند با ادغام با سیستم‌های موجود شما مانند وب‌سایت تجارت الکترونیک شما، بررسی رفتار مشتری، داده ‌های مشتری را جمع ‌آوری کند. همچنین، در صورت استفاده از نرم افزار crm فروشگاه حرفه ای، هنگامی که تعداد زیادی درخواست مشتری دریافت می کنید،این نرم افزار آن ها را به کارآمد ترین روش به نمایندگی ها هدایت می کند و به شما امکان می دهد بیشترین استفاده را از نیروی کار خود ببرید.

نرم افزارCRM  به صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک کمک می کند تا در مورد رفتار های مشتریان خود بیاموزند. یک CRM به شما اطلاعاتی در مورد اینکه چرا مشتریان شما محصولات شما را می خرند و آن ها چه انتظاراتی از طرف شما دارند، را به شما می دهد.

علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا تاریخچه خرید آن‌ ها را ردیابی کنید و بینش ‌های ارزشمندی در مورد استراتژی بازاریابی برای وفادار نگه داشتن آن‌ها به برندتان به دست آورید.

 

قابلیت های نرم افزار crm فروشگاه

قابلیت های نرم افزار crm فروشگاه

 تاریخچه مشتری

آیا دسترسی به کل تاریخچه مشتریانتان و عادات های خرید آن ها عالی نیست؟ فقط فکر کنید که قصد دارید محصول جدیدی را راه اندازی کنید که باید نوع خاصی از مشتری را هدف قرار دهد؛از کجا خواهید دانست که باید اطلاعات این محصول جدید را برای کدام دسته از مشتریان ارسال کنید؟

نرم افزار crm فروشگاه به شما کمک می کند تا خواسته های مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید و بلافاصله متوجه شوید که آیا آن ها نسبت به عرضه محصول جدید واکنش مثبت نشان می دهند یا خیر. علاوه بر این، بر اساس تاریخچه مشتری خود، شما می توانید نوع محصولاتی را که باید در آینده راه‌اندازی کنید، تعیین کنید.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌هایی که نرم افزار crm فروشگاه ذخیره می‌کند، می‌توانید تعیین کنید که کدام محصولات پر فروش بوده، در چه دوره‌ هایی از سال بیشترین فروش را داشته ‌اید، یا کدام قیمت ‌ها بیشترین خرید را تعیین کرده ‌اند؟ بنابراین، می‌توانید برخی از محصولات بسیار محبوب را دوباره به بازار بیاورید یا محصولات جدیدی ایجاد کنید که انتظارات مشتریان شما را از نظر قیمت و ویژگی ‌ها، برآورده می‌کنند.

همچنین بخوانید: چرا باید باشگاه مشتریان داشته باشیم

مدیریت کارآمد تیم

چگونه یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما در مدیریت موثر تیم های فروش کمک کند؟ نحوه رفتار مشتریان شما، مستقیماً با نحوه تخصیص منابع داخلی شما مرتبط است. نرم افزار crm فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند که مشتریان خود را بر اساس معیارهای خاصی به گروه های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید مشتریان ممتازی داشته باشید که همیشه گران ترین محصولات را از وب سایت شما خریداری می کنند.

از طرف دیگر، شما همچنین می توانید یک دسته متوسط ​​از مشتریان داشته باشید که به برند شما وفادار هستند و محصولات شما را به طور منظم خریداری می کنند. آیا تیم فروش مشابهی را به این دو دسته اختصاص می دهید؟ البته که نه! بنابراین، اینگونه به سوال بالا پاسخ دادیم. سیستم crm فروشگاه به شما کمک می کند همیشه آماده خدمات باشید و مدیران حساب های کلیدی خود را به صورت هوشمندانه به دسته های مختلف مشتریان اختصاص دهید.

شخصی سازی استراتژی بازاریابی

طبق یک مطالعه اخیر، مشتریان زمانی به یک برند وفادار می شوند که احساس کنند پیام هایی که دریافت می کنند، مطابق با نیازها و انتظارات آنها است. به عنوان مثال، با ارسال ایمیل ‌هایی که نام آن ‌ها را ذکر می کنید و محصولات را بر اساس سابقه خرید به آن‌ها توصیه می کنید، تأثیر مثبت زیادی روی مشتریان خود خواهید داشت.

بهترین راه برای جمع آوری داده ها در مورد خریدهای گذشته و جزئیات مربوط به مشتریان خود، پیاده سازی یک سیستم crm فروشگاه با فروشگاه ساز آنلاین است. علاوه بر این، نرم افزار crm فروشگاه اطلاعات بیشتری در مورد روشی که مشتریان شما ترجیح می دهند برای پیشنهادات جدید با آنها تماس بگیرند، را به شما نشان خواهد داد. چرا برای مشتری که ترجیح می دهد جزئیات محصولات جدید را از طریق پیامک دریافت کند ایمیل بفرستید؟

همچنین، هنگامی که شروع به توسعه استراتژی بازاریابی خود می کنید، به جزئیات دیگری در مورد مشتریان خود نیاز دارید. به عنوان مثال، باید در مورد جمعیت، موقعیت یا محدوده قیمت ترجیحی بیشتر بدانید. نرم افزار crm فروشگاه، تمام این داده ها را ذخیره می کند. بنابراین، شما به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات دسترسی خواهید داشت و می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را برای دسته‌های مختلف مشتریان شخصی‌سازی کنید و نرخ بهره وری خود را بهبود ببخشید.

گسترش کسب و کار

هر صاحب کسب و کاری آرزو دارد روزی تجارت خود را گسترش دهد. اما وقتی غرق در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مشتریان خود هستید، فکر کردن به توسعه دشوار می‌شود. یکی از بزرگترین قابلیت های نرم افزار crm فروشگاه این است که در زمان صرفه جویی می کند. در هر زمان که بخواهید، با فاصله یک کلیک، به داده های ارزشمند در مورد مشتریان موجود و بالقوه دسترسی خواهید داشت. این امر می تواند به افزایش بهره وری منجر شود که به طور خودکار باعث افزایش فروش می گردد.

علاوه بر این، هنگامی که منابع خود را در جهت درست سرمایه گذاری می کنید، گسترش کسب و کار چندان پیچیده نمی شود. سیستم crm فروشگاه به شما کمک می کند تا به وعده های خود نسبت به مشتریان خود عمل کنید و موقعیت برند خود را در بازار تقویت کنید. از طرفی، وقتی دقیقاً بدانید که مشتریان شما از طرف شما چه انتظاراتی دارند، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام حوزه را می خواهید گسترش دهید و چه مراحلی را برای موفقیت باید طی کنید، بسیار آسان خواهد شد.نرم افزار crm فروشگاه

 

معرفی فروشگاه ساز آنلاین شاتوت

فروشگاه شاتوت تمام مواردی که برای راه اندازی وبسایت به آن نیاز دارید را در بهترین کیفیت و با پایین ترین قیمت برای شما فراهم آورده است.

ویژگی های فروشگاه ساز شاتوت

  • فناوری روز دنیا
  • ارتباط آنی با حسابداری
  • کاربری آسان
  • پشتیبانی همه روزه

onlineshop, فروشگاه آنلاین

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت شاتوت درباره نرم افزار crm فروشگاه و قابلیت ها و کاربرد های آن بحث کردیم. نرم افزار crm فروشگاه می تواند به ابزار مهمی برای آموزش کارکنان شما تبدیل شود. وقتی همه چیز را در مورد مشتریان خود بدانید و بفهمید که آنها چگونه و چرا تصمیم می گیرند، آموزش کارکنان خود در مورد انتظارات مدیرانشان از آنها برای شما آسان تر خواهد شد. این امر به کسب و کار شما شفافیت می بخشد و باعث می شود تیم های فروش شما یکی از بهترین تیم های فروش در بازار باشد.

به اشتراک بگذارید

۲ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *