صفحه اصلی اسکرول بالا

آیا می دانید سامانه مودیان چیست؟

سامانه مودیان چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد سامانه مودیان مالیاتی، به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم.

بررسی و مدیریت امور مالیاتی یکی از مهم ترین و گاهی یکی از دشوارترین قسمت های عملیات حسابداری واحدهای صنفی به حساب می آید. سازمان امور مالیاتی برای تسریع و بهینه سازی روند مدیریت امور مالیاتی، سامانه ای جامع به نام سامانه مودیان را راه اندازی کرده است که در ادامه اطلاعات کاملی در مورد این سامانه ارائه خواهیم داد.

ایا می دانید سامانه جامع مودیان چیست؟

سامانه مودیان سامانه ای مربوط به امور مالیاتی است که به صاحبان کسب و کارها برای انجام به موقع و درست امور مالیاتی کمک می کند. با ثبت نام در این سامانه و پرداخت به موقع مالیات خود می توانید مشمول تشویق هایی که سازمان امور مالیاتی کشور برای این مورد در نظر گرفته است، شوید.

این سامانه جامع و کاربردی در سال 1401 به منظور مدیریت بهینه و راحت تر فعالیت ‌های مالیاتی و به موجب بند پ ماده ۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور راه اندازی شد. در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد که قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چیست؟

در این سامانه کارپوشه ای ویژه برای هر مودی وجود دارد که اطلاعات میان مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور توسط این کارپوشه تبادل می شوند. مودیان می توانند از طریق نرم افزارهای ویژه ای مانند نرم افزار حسابداری، سیستم جامع فروش و غیره حافظه مالیاتی خود را به سامانه مودیان مالیاتی متصل کرده و کارپوشه خود را در این سامانه مدیریت کنند. تیم تخصصی شاتوت نیز در همین راستا برای کمک به کاربران خود، سامانه جامع شاتوت را به سامانه مودیان متصل کرده است. به این ترتیب شما می توانید صورت حساب های الکترونیکی خود را به راحتی از طریق این نرم افزار کاربردی، به سامانه مودیان ارسال کنید.

علاوه بر سامانه جامع شاتوت که می توانید از امکانات آن برای اتصال به سامانه مودیان استفاده کنید، با خرید نرم افزار جامع فروشگاهی، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار مدیریت شعب، خرید crm و غیره نیز می توانید برای بهبود شرایط کسب و کار خود گام بلندی بردارید.

از جمله مزایای سامانه مودیان چیست؟

از جمله مزایای این سامانه جامع مالیاتی می توانیم به تسریع و بهبود سامان دهی امور مالیاتی واحدهای صنفی، شفافیت مالی، سهولت در مدیریت و پرداخت مالیات، کاهش هزینه‌ های مربوط به مدیریت امور مالیاتی و غیره اشاره کنیم.

سامانه مودیان مالیاتی1

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

حالا که به سوال سامانه مودیان چیست؟ پاسخ داده ایم بررسی می کنیم که چه کسانی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند. از آن جایی که این سامانه یک سامانه مالیاتی است، تمامی صاحبان مشاغل صنفی و غیرصنفی و کلیه اشخاص حقوقی که درآمد سودآور کسب  می کنند باید در این سامانه ثبت نام کنند. علاوه بر این، افرادی که دستگاه‌ کارت خوان ثابت و سیار دارند نیز باید در سامانه مودیان ثبت نام نمایند. این افراد می توانند صورت حساب‌ های مالیاتی خود را در این سامانه مشاهده و پرداخت کنند.

ورود به سامانه مودیان

سامانه مودیان چیست و چگونه باید وارد آن شویم؟ این سوالی است که برای اغلب افرادی که با مسائل مالیاتی سر و کار دارند، پیش آمده است. ما تا اینجا سعی کردیم به طور کامل و کاربردی به سوال سامانه مودیان مالیاتی چیست؟ پاسخ دهیم. برای ورود به سامانه مودیان ابتدا باید به لینک tp.tax.gov.ir که آدرس درگاه اینترنتی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور است وارد شوید.

اگر قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید، حالا می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود و وارد کردن تصویر امنیتی که برای شما مشخص شده است در کادر پایین صفحه، وارد پنل کاربری خود شوید.

در صورتی هم که از قبل در این سایت ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید ثبت نام خود را انجام دهید تا نام کاربری و رمز عبور از طرف این سامانه به شماره همراهی که به نام خودتان است، پیامک شود. بعد از وارد شدن به پنل کاربری خود در این سامانه می توانید بخش های مختلفی را مشاهده کرده و فعالیت های مورد نظر خود را انجام دهید.

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

ثبت نام سامانه مودیان

بعد از پاسخ به سوال سامانه مودیان چیست؟ بهتر است نحوه ثبت نام در این سامانه را نیز بیان کنیم تا افراد مشمول بتوانند به راحتی وارد سامانه مودیان مالیاتی شده و ثبت نام خود را انجام دهند. برای انجام ثبت نام در این سامانه باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا باید وارد سایت خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir شوید.
  • بعد از وارد شدن به این آدرس، وارد بخش ثبت نام می شوید.
  • اگر به عنوان یک شخص حقیقی در حال ثبت نام هستید، باید در فیلد مشخص شده، کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی هم که به عنوان یک شخص حقوقی در حال ثبت نام هستید باید شناسه ملی را ثبت کنید. در فرم ثبت ‌نام، سایر اطلاعات مورد نیاز مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس و غیره را نیز وارد می کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی باید تصویر امنیتی موجود را که حاوی عدد و حروف است، در کادر مشخص شده به صورت دقیق و کامل وارد کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور شما از طرف این سامانه به شماره تلفن همراهی که در فرم ثبت نام وارد کرده اید و به نام خودتان یا کسب وکارتان است، پیامک می شود.

آیا می دانید قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چیست؟

همان طور که در پاسخ به سوال سامانه مودیان چیست؟ اشاره کردیم این سامانه جامع مالیاتی به موجب بند پ ماده ۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان راه اندازه شده است. حالا که به طور کامل به سوال سامانه مودیان مالیاتی چیست؟ پاسخ دادیم بهتر است توضیحاتی را نیز برای پاسخ دادن به سوال قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چیست؟ ارائه دهیم.

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در خصوص ساماندهی امور مالیاتی واحدهای صنفی و تجاری بیان شده است. این قانون نحوه ثبت نام و پرداخت مالیات این واحدها را به طور دقیق مشخص و اعلام کرده است. این قانون دارای شش فصل و تعدادی ماده و تبصره مختلف می باشد.

دریافت پایانه های فروشگاهی pos بدون ثبت نام کردن در این سامانه نیز امکان پذیر است؛ اما در صورتی که به دلیل عدم ثبت نام در سامانه مودیان در پرداخت مالیات های خود با مشکلی مواجه شوید، سازمان امور مالیاتی کشور جریمه های سنگینی را برای شما در نظر می گیرد.

سامانه مودیان مالیاتی

جمع بندی

در این نوشته با ارائه اطلاعات مفیدی در مورد سامانه مودیان مالیاتی به طور کامل به سوال سامانه مودیان چیست؟ پاسخ داده ایم. همان طور که توضیح دادیم این سامانه به موجب بند پ ماده ۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای مدیریت امور مالیاتی واحدهای صنفی و تمامی افراد حقوقی که فعالیت های سود آور انجام می دهند، راه اندازی شده است. در واقع می توان گفت که سامانه مودیان یک پل ارتباطی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور است.

مودیان می توانند از طریق برخی از  نرم افزارهای ویژه مانند سامانه جامع شاتوت به سامانه مودیان متصل شوند و کارپوشه ویژه خود در این سامانه را مدیریت کنند. برای ثبت نام در سامانه جامع مالیاتی مودیان باید وارد درگاه اینترنتی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tp.tax.gov.ir و بخش ثبت نام شوید.

استفاده از سامانه جامع شاتوت به شما کمک می کند تا به راحتی به سامانه مودیان متصل شده و امور مالیاتی خود را مدیریت کنید. قیمت سیستم جامع شاتوت نیز مانند قیمت نرم افزار حسابداری، قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان، قیمت نرم افزار خزانه داری و غیره در قیاس با کارایی های آن کاملا مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

 

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *