صفحه اصلی اسکرول بالا

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM املاک و مستغلات

نرم افزار CRM املاک و مستغلات در حال حاضر بزرگترین بازار نرم افزار در جهان است. امروزه سیستم‌های CRM در تمامی بخش‌های تجاری مورد نیاز هستند و قطعاً املاک نیز یکی از آنهاست.

برخی از آمارها نشان می دهند که 91 درصد از شرکت هایی که بیش از 11 کارمند دارند و همین طور 72.5 درصد نیز از متخصصان املاک و مستغلات از CRM در کار خود استفاده می کنند. از طرفی، 50 درصد از افراد واقعی که از CRM استفاده می کنند گزارش داده اند که بهره وری بیشتری داشته اند. علاوه بر این، استفاده از CRM  توسط نمایندگان نیز کاملاً شگفت‌انگیز است. 30٪ از کاربران هر روز وارد سیستم می شوند و 28٪ از آن ها بیش از 31 بار در ماه وارد سیستم می شوند.

بنابراین، ممکن است سوال پیش بیاید که چگونه یک نرم افزار crm املاک حرفه ای بسازیم و چه ویژگی هایی را باید برای کسب و کار املاک خود انتخاب کنیم؟

 

نرم افزار crm املاک چیست؟

crm املاک و مستغلات یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که برای مشاغل املاک و مستغلات طراحی شده است تا قراردادها را بارگذاری کند، مهلت معاملات را مدیریت کند و به هر دو بخش معامله برای مشاهده اسناد و پرسیدن سؤالات دسترسی داشته باشد.

اکثر آژانس ها نیاز به پاسخگویی و مدیریت درخواست های دریافتی، انتقال مدارک، فروش املاک و دریافت بازخورد از مشتریان را دارند، همه اینها را می توان با نرم افزار crm املاک ایرانی به دست آورد.

جای تعجب نیست که انتظار می رود درآمد نرم افزار CRM تا سال 2025 به بیش از 80 میلیارد دلار برسد. بر اساس گزارشات منتشر شده ، هر دلار سرمایه گذاری در خرید نرم افزار crm املاک، بازدهی 8.71 دلاری را به همراه دارد.

چرا یک کسب و کار املاک به CRM نیاز دارد؟

بزرگترین جنبه یک کسب و کار که به طور قابل توجهی با اتخاذ CRM تحت تاثیر قرار می گیرد، حفظ مشتری و رضایت مشتری می باشد. نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد، کسب و کارهایی که از CRM استفاده می کنند به طور متوسط میزان فروش آن ها 29 درصد، بهره وری فروش تا 34 درصد و دقت پیش بینی فروش تا 42 درصد افزایش می یابد.

کاربرد نرم افزار crm املاک

کاربرد نرم افزار crm املاک

ذخیره سازی متمرکز داده های مشتری

هر شرکت املاک و مستغلات یک پایگاه داده مشتریان دارد که اغلب در جداول Excel، Google Cloud یا روی کاغذ ذخیره می شود. اما در قرن 21 برای یک شرکتی که حداقل 5 کارمند دارد، این یک روش بسیار ناکارآمد برای ذخیره سازی داده است، زیرا شما دسترسی فوری به آن ندارید.

کاری که نرم افزار crm املاک ایرانی انجام می دهد این است که اطلاعات، ایمیل ها و یادداشت های مربوط به هر مشتری را در یک مکان نگه می دارد و هر زمان که به آن  نیاز دارید می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

دسترسی فوری

بزرگترین مزیت همه نرم افزارهای دارایی، از جمله CRM، دسترسی آنلاین است. به لطف نرم افزار CRM مبتنی بر ابر، کاربران اکنون می توانند به نرم افزار CRM و به تمام داده های موجود در هر دستگاهی دسترسی داشته باشند.

CRM  املاک مبتنی بر ابر

گزارشات حاکی از این است که در سال 2008، تنها 12 درصد از مشاغل از CRM مبتنی بر ابر استفاده می کردند. این رقم اکنون به 87 درصد افزایش یافته است. همچنین، از آنجایی که سیستم crm املاک دسترسی بلادرنگ به نرم افزار را ارائه می دهند، چرخه فروش 8 تا 14 درصد کوتاه تر می شود.

ریزش صفر

هنگام تلاش برای توجه به هر مشتری، یک یا چند سرنخ ممکن است از بین بروند. جمع آوری و دسترسی به مدارک از همه کانال های بازاریابی نیز ممکن است دلیل ریزش سرنخ باشد.

CRM  از طریق همه کانال‌ها مانند وب‌سایت شما، فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی در یک نرم‌افزار، به جمع‌آوری و جذب سرنخ‌های مشتری شما کمک می‌کند.

مدیریت کارآمد

مدیریت، پردازش و پرورش یک شرکت املاک ممکن است گاهی اوقات سخت باشد. از این رو، شرکت‌های املاکی که ابزارهای کارآمدی برای توزیع سرنخ‌ها به آژانس‌های املاک مختلف را ندارند، ممکن است با اشکالاتی مواجه شوند.

خرید نرم افزار crm املاک به شما این امکان را می دهد که مدارک مشتری را سریعتر به نمایندگان تخصیص دهید و همچنین آنها را بر اساس عوامل مختلف مانند نوع ملک، موقعیت مکانی و سایر ترجیحات دسته بندی کنید.

ارسال خودکار خبرنامه به مشتریان

نرم افزار crm برای املاک به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید برای مشتریان خود خبرنامه ارسال کنید. همچنین با خرید نرم افزار crm املاک شما می توانید الگوهای ایمیل برای پاسخ‌های مختلف ایجاد کنید و پیگیری‌های مشتری را خودکار کنید، خواه درخواست از وب‌سایت، ایمیل یا حتی رزرو ملک باشد.

معیارهای کیفیت مدیریت سفارشی

هنگامی که تعداد مشتریان بالقوه افزایش می یابد، باید آنها را اولویت بندی کنید تا به طور موثر وقت تیم خود را صرف آن ها کنید. بنابراین، هر سرنخ بسته به تمایل برای انجام معامله باید به گروه خاصی ارجاع داده شود. معیارهای خاصی وجود دارد که به کاربران در انجام این کار کمک می کند. نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت به شما کمک می کند تا معیارهای خود را برای اولویت بندی بهتر مدارک و تبدیل بیشتر به مشتریان، سفارشی سازی کنید.

فیلتر کردن مدارک نامربوط

نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت همچنین به شما کمک می کند تا مدارک نامربوط را فیلتر کنید. با داشتن یک  OTP، یکپارچه سازی برای تولید و ارسال رمزهای عبور یکبار مصرف برای ورود به سیستم، CRM شما بررسی می کند که آیا شماره کاربر جعلی است یا خیر و آیا آنها واقعاً علاقه مند به کار با شما هستند یا فقط به صورت آزمایشی این کار را می کنند.

ردیابی گردش کار و تجزیه و تحلیل

نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت به توسعه کسب و کار شما و جمع آوری معیارهای اصلی کسب و کار، اعم از عملکرد فروش یا بازاریابی، عملکرد نماینده یا موارد دیگر کمک می کند. با خرید نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت می توانید بر اساس داده هایی که در سیستم مدیریت ذخیره می شود، میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

ویژگی های اصلی نرم افزار CRM املاک

ویژگی های اصلی نرم افزار CRM املاک

بیایید ویژگی های اصلی CRM املاک و مستغلات را دقیق تر بررسی کنیم.

داشبورد

داشبورد یک نمای کلی سریع از شاخص های عملکرد کلیدی برای مالکان، نمایندگان و مدیران فروش ارائه می دهد. با ساخت داشبورد، کاربران و مدیران شما قادر خواهند بود از طریق موارد زیر مدیریت کنند:

  • گزارش های بازاریابی در مورد معاملات بسته
  • حجم کمیسیون روزانه / ماهانه / سالانه
  • مراحل فروش
  • مدارک فعلی
  • ایمیل ها، تماس های کاربر و جلسات فروش.

نرم افزار crm املاک حرفه ای را می توان به گونه ای طراحی کرد که عملکردهای نرم افزاری متفاوتی داشته باشند.

بدیهی است که مالکان به گسترده ترین عملکرد نرم افزار دسترسی خواهند داشت، در حالی که نمایندگان و مدیران املاک و مستغلات دارای ویژگی های زیادی دسترسی نخواهند داشت.

صفحه مدیریت

نرم افزار های crm مشاور املاک دارای یک صفحه مدیریت مدارک هستند که در آن نمایندگان املاک می توانند از کانال های مختلف در یک سیستم مدارک را تولید و جمع آوری کنند. همچنین آن ها می توانند با اختصاص دادن کاربران به سر نخ های مختلف به آن ها در مدیریت برگه ها کمک کنند.

صفحه مدیریت معامله

معاملات اساساً مدارک واجد شرایطی هستند که یا در حال انجامند یا قبلا انجام شده اند. در صفحه معامله، نمایندگان املاک می توانند با وارد کردن داده ها یا انجام آن به صورت دستی، به ایجاد معاملات از پایگاه داده کمک کنند.

معاملات را می توان فیلتر و مرتب کرد. فیلترهای معاملات می توانند به صرفه جویی در زمان کمک کنند زیرا امکان جستجو بر اساس کانال جذب مدارک، ایجاد تاریخ و ده ها پارامتر دیگر را فراهم می کنند.

مدیران و هر یک از نمایندگان توانایی فیلتر کردن معاملات را دارند.

علاوه بر این، با استفاده از نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت می توانید چندین کانال ارتباطی ایجاد کنید. کانال ارتباطی یک نمایش بصری از یک فرآیند شرکت (به عنوان مثال، کانال ارتباطی فروش) در یک میز دیجیتال منفرد، در صفحه مدیریت معاملات است. به عنوان مثال، معاملاتی که از وب سایت شما می آیند یا معاملاتی از رسانه های اجتماعی شما می توانند در راه ارتباطی جداگانه ایجاد شوند. این راه های ارتباطی را می توان با مراحل مختلف سفارشی کرد تا متناسب با فرآیند فروش شما باشد.

کارگزاران املاک می توانند مدیریت کنند که معامله در چه مرحله ای است و به راحتی آن را انتقال داده یا حذف کنند. علاوه بر این، اگر اطلاعات معاملاتی در فایل اکسل خود دارید، می‌توانید آنها را مستقیماً به پلتفرم CRM  خود وارد کنید یا از مواردی که قبلاً در سیستم مدیریت ایجاد شده‌اند، خروجی بگیرید.

تماس با صفحه مدیریت

مخاطبین افراد یا شرکت هایی هستند که با شرکت تماس گرفته اند و ممکن است مشتریان، پیمانکاران و شرکای بالقوه وجود داشته باشند. مطمئناً برخی از مخاطبین به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند. سپس بر اساس مخاطبین راهنمای معاملات ایجاد می شود.

در یک صفحه تماس، نمایندگان املاک توانایی مدیریت عملکردهایی مانند مشاهده، ایجاد، ویرایش یا حذف مخاطبین را دارند که می توان آن را به صورت دستی یا به صورت عمده انجام داد. این صفحه شامل تمام مخاطبینی است که تاکنون در نرم افزار crm املاک ایجاد شده است. اگر یک پلتفرم CRM را با ایمیل خود ادغام کنید، می توانند به طور خودکار این روند را مدیریت کنید. همچنین قادر خواهید بود مخاطبین را به یک صفحه گسترده اکسل وارد کرده و یا خروجی بگیرید.

فیلتر کردن و مرتب سازی

درست مانند معاملات، مخاطبین را می توان فیلتر و مرتب کرد. برخی تصمیم به ایجاد فیلترهای پیشرفته دارند، برخی به اصول اولیه پایبند هستند. اگر بخواهید می توانید به عنوان مثال بر اساس تاریخ، مخاطبین خود را که سال ها پیش ایجاد شده اند، مرتب سازی کنید.

صفحه تماس

صفحه تماس منفرد صفحه ای است که در آن می توانید هر آنچه را که در مورد یک مخاطب خاص باید بدانید را مشاهده کنید. این صفحه معمولا شامل:

  • اطلاعات تماس
  • سابقه ارتباط (ایمیل، پیگیری)
  • پروفایل های رسانه های اجتماعی
  • منافع
  • وظایف و یادداشت های مرتبط
  • کانال یا جایی که یک تماس از آنجا دریافت شده است

در این صفحه، مشاوران املاک می توانند مشاهده کنند که آیا معامله برای این مخاطب ایجاد شده است یا خیر. در صورت عدم ایجاد معامله، آنها می توانند تنها با چند کلیک بدون خروج از صفحه، یک معامله ایجاد کنند.

یک صفحه تماس شامل یک ایمیل و جدول زمانی بازاریابی برای هر مخاطب است. مشاوران املاک و مستغلات می توانند بدون خروج از سیستم ایمیل ها را به راحتی مرور کنند. نیازی به باز کردن حساب ایمیل خود در برگه وب سایت دیگری نیست.

برچسب زدن

نرم افزار crm برای املاک امکان ایجاد و اضافه کردن برچسب به مخاطبین را بر اساس عوامل خاصی مانند مکان، هدف، نوع ملک، بودجه موجود و غیره می دهد.

صفحه مدیریت پروژه

مدیریت شرکت املاک نیاز به کنترل و نظارت بر فرآیندهای تجاری دارد. بهترین نرم افزار مدیریت املاک به کارگزاران املاک یا مالکان کمک می کند:

  • وظایفی را ایجاد کرده و آنها را به مدیران/نمایندگان محول کنند
  • آنها را با توجه به وضعیتشان مرتب کنند
  • کار را بر اساس دسته آن مرتب کنند: اولویت، تاریخ سررسید، مالک یا وضعیت
  • مشاهده وظایف فقط یک کاربر خاص
  • یادداشت ها یا مهلت ها را اضافه کنند

فاکتور و صورتحساب

با ایجاد، ذخیره، مدیریت و به اشتراک گذاری فاکتورها و صورتحساب های خود در نرم افزار crm املاک فارسی، تراکنش های تجاری خود را مدیریت کنید. چنین محصولی به شما امکان می دهد الگوهای فاکتور را ایجاد کرده و آنها را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

گزارش نویسی

گزارش دهی بخش بزرگی از هر کسب و کاری است، به ویژه در صنعت املاک و مستغلات. سیستم مدیریت املاک این امکان را به شما می دهد تا گزارش های مختلفی را در سیستم خود شکل دهید، خواه مربوط به فروش باشد یا بازاریابی. می توانید قالب ها را ایجاد کنید و بعد از آن، آنها را سفارشی سازی کنید. همه گزارش های بازاریابی تولید شده و ایجاد شده در یک سیستم ذخیره می شوند، در آنجا می توانید گزارش های خود را گروه بندی، فیلتر و مرتب کنید.

صفحه ارتباط

به جای اینکه به حساب های ایمیل مختلف بروید و بررسی کنید که آیا مشتری پاسخ داده است یا نه، می توانید این کار را در یک پلتفرم انجام دهید. با ادغام یک حساب ایمیل در سیستم مدیریت، شما قادر خواهید بود:

  • بهترین ایمیل ها را بنویسد.
  • برای پیگیری برنامه ریزی کنید.
  • قالب های ایمیل مد نظر خود را ایجاد کنید.

علاوه بر این، می دانید چه کسی و چه زمانی ایمیل های شما را باز کرده است. نرم افزار crm املاک فارسی به شما امکان می دهد آمار باز شدن ایمیل ها و کلیک ها را مشاهده کنید. استفاده از URL های سفارشی، امکان ردیابی، بهترین اقدامات تماس و افزایش تبدیل ایمیل و بازاریابی را فراهم می کند.

صفحه مدیریت فهرست

استفاده از نرم افزار CRM املاک برای مدیریت دارایی به نمایندگان اجازه می دهد تا پیشنهادات املاک را در چندین پلتفرم ارسال کنند و پیوندهای این پست ها را در یک سیستم جمع آوری کنند. شما می توانید تنها یک پست ایجاد کنید اما به لطف ادغام های شخص ثالث، آن را بین چندین مشتری و کانال توزیع کنید. علاوه بر این، می توانید با ایجاد بهترین کمپین های بازاریابی، املاک پست شده را تبلیغ کنید.

اطلاعیه

اعلان ها را می توان برای اقدامات مختلف ایجاد کرد. معمولاً اعلان‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند و سپس می‌توان آنها را در یک تب جداگانه پیدا کرد.

نرم افزار CRM املاک

جمع بندی

به طور خلاصه، مزایای نرم افزار CRM بیشمار است و در حال حاضر نرم افزار crm یکی از پرکاربردترین انواع نرم افزار در جهان است. دلایل اصلی استفاده از CRM توسط شرکت های واقعی، حفظ مشتری و ایجاد پایگاه داده متمرکز اطلاعات است. امروزه کارکرد موثر با مجموعه ای از داده ها بدون نرم افزار crm املاک حرفه ای، به معنای واقعی کلمه غیرممکن شده است.

دو راه برای دریافت CRM املاک و مستغلات برای کسب و کار شما وجود دارد. یا از یک CRM املاک تجاری استفاده کنید یا آن را از ابتدا بسازید که به طور خاص برای کسب و کار و نیازهای شما طراحی شده باشد.

به منظور ایجاد یا انتخاب یک CRM مناسب برای کسب و کار املاک خود، باید ویژگی ها و کاربرد نرم افزار crm املاک را بشناسید و اهداف کسب و کار و اطلاعات رقابتی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

نرم افزار های مختلفی از جمله نرم افزار CRM املاک شرکت شاتوت متناسب با نیاز شما و به گونه ای طراحی شده است که در پیشرفت کسب و کار و افزایش میزان سود آوری به شما کمک کنند. از جمله نرم افزار های شرکت گنجینه طلایی شاتوت می توانیم به سیستم جامع فروش، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار خزانه داری، نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود و … اشاره کنیم.

ممنون که تا پایان مقاله نرم افزار CRM املاک، با ما همراه بودید.

 

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *