صفحه اصلی اسکرول بالا

روش کار با نرم افزار CRM

کلمه CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management Software به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. مدیریت ارتباط با مشتری هرگونه عملیات، ابزار، عملکرد یا روندی است که به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و داده های مشتری را بهتر سازماندهی کرده و دسترسی آسان تری به آنها پیدا کنند. اگر هنوز هم سوال CRM چیست برای شما به خوبی پاسخ داده نشده است، محتوای مربوطه را مطالعه کنید. در ادامه توضیحات آموزش نرم افزار CRM به صورت جامع تری ارائه شده است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

در ابتدا همه چیز با یادداشت های دست نویس و Rolodexes آغاز شدند، اما با آغاز عصر تکنولوژی و گسترش فناوری دیجیتال، این یادداشت ها به پایگاه داده های ذخیره شده در کامپیوتر های شخصی و سیستم های ارتباطی تبدیل شدند و اینگونه بود که تعریف CRM به چیزی بسیار پیچیده تر و جامع تری تغییر یافت. دیگر فقط یک یادداشت ساده نبود؛ مدیریت روابط کسب و کار با مشتریان با کمک این تکنولوژی به روندی پیچیده و کاربردی تبدیل شد. اکنون، می توان گفت که برای رقابت در هر صنعتی، شما به یک سیستم قابل اعتماد تعریف شده بر روی نرم افزار CRM نیاز دارید.

مزایای کار با نرم افزار CRM

روش کار با نرم افزار CRM بسیار لذت بخش و خروجی آن بسیار کاربردی ست؛ زیرا:
  • CRM ها سیستم های قدرتمندی هستند که تمام داده های حاصل از فروش و حتی مشتریان شما را به هم متصل می کنند. CRM به عنوان یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تعریف می شود و یک سیستم نرم افزاری است که به صاحبان مشاغل کمک می کند تا بتوانند روابط خود را با مشتریان پرورش دهند.
  • CRM با جمع‌آوری و ذخیره سازی اطلاعات، بخشهای مختلف کار و حرفه شما را از بازاریابی تا فروش و خدمات مشتری به یکدیگر متصل کرده و یادداشت ها، فعالیت ها و معیارهای آنها را در یک سیستم منسجم سازمان می دهد.
  • با استفاده از CRM هر کاربر امکان دسترسی سریع، جامع و کاربردی را به داده های مشتریان خود دارد، این نه تنها امکان هماهنگی بی نظیر در بین تیم ها و ادارات را فراهم کرده، بلکه این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا چیزهای فوق العاده ای را به مشتریان خود ارائه دهند.
  • همچنین اطلاعات به ‌دست آمده در این سیستم، به قدری کابردی و مهم است که مبنای عمل مدیران یک سازمان در تصمیم‌گیری های تجاری خواهد بود. همچنین برای فروشگاه های آنلاین نیز می توانید از نرم افزار CRM استفاده کنید.
اکنون عملکرد سیستم CRM را با عملکرد محدود سیستم های آنالوگ و قدیمی مقایسه کنید؛ متوجه خواهید شد که این روش کار با نرم افزار CRM توانایی ایجاد یک انقلاب بزرگ در ارتباط با مشتریان دارد!

روش کار با CRM

چگونه باید فهمید که به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

قبل از تصمیم گیری برای خرید و آموزش روش کار با نرم افزار CRM، باید دانست که محصول و نتیجه نرم افزار سی ار ام، برای سیستم کاری شما چیست؟ در حقیقت باید از انتظاراتتان در شرکت و سازمان خود کاملا آگاه باشید، در اینصورت کارآمد بودن نرم افزار سی ار ام برای سازمان خود را بهتر بررسی خواهید کرد.ویژگی های کسب و کار هایی که به این سیستم نیاز دارند:
  • پرداخت هزینه‌ های زیاد در بخش های مختلف سازمان
  • تمایل به بررسی عملکرد کارکنان سازمان
  • عدم وجود سیستم مطمئن برای ثبت اطلاعات و داده ها
  • عدم هماهنگی در قسمت های مختلف سازمان
  • عدم قابلیت گزارش گیری از عملکرد مشتریان و کارکنان
  • ذخیره سازی اطلاعات فروش به صورت دستی
  • عدم وجود سیستم برای ثبت بازخورد مشتریان (رضایت و نارضایتی مشتریان)
  • عدم مراجعه مجدد مشتریان به سازمان
علاوه بر نرم افزار CRM عمومی که برای تمام کسب و کار ها استفاده می شود، شما می توانید از CRM اختصاصی نیز استفاده کنید. برای مثال مجموعه شاتوت اقدام به طراحی نرم افزار CRM سالن زیبایی نیز نموده است که مخصوص آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می باشد.

روش کار با نرم افزار CRM و ویژگی های نرم افزار سی ار ام

مزایای کار با CRM

دریافت و ثبت اطلاعات مشتری ها و دسته بندی آنها

با استفاده از CRM، اطلاعات مشتری شامل مشخصات، مکاتبات، مکالمات و به‌ طور کلی تمامی اطلاعاتی که سازمان از مشتری نیاز دارد، ذخیره خواهد شد. افراد مختلفی در سازمان می توانند از هر یک از این اطلاعات استفاده کنند.

پردازش ساده و خودکار فرآیند ها

شما می توانید گردش کار و فرآیندهای مرتبط با بازاریابی، پشتیبانی مشتری و فروش را استاندارد سازی کرده و در نتیجه هماهنگی را در سازمان خود بهبود ببخشید.

ارائه پیشنهادات دقیق و عاقلانه

با استفاده از CRM پیشگام ها و راهنمایی های مطمئن را بشناسید، بر روی آنها تمرکز کنید و احتمال تغییر و تحول مثبت را در سازمان افزایش دهید. ارتباط نزدیک با چشم اندازهای آینده شما این امکان را برای شما فراهم می کند تا نیازهای کارکنان و مشتریان را بهتر درک کنید.

بهبود خدمات مشتری

مشتریان خوشحال به احتمال زیاد مشتری های وفاداری نیز هستند و مراجعه آنها همیشگی و دائمی خواهد شد؛ بنابراین اطلاع از رضایت مشتری ها اولویت اول شماست، در صورت عدم رضایت مشتری نیز می بایست دلیل را جویا شوید و سعی در برطرف کردن مشکل داشته باشید. یک بستر CRM مطمئن از نظر جمع آوری اطلاعات رضایت مشتری بسیار کاربردی و مهم عمل میکند.

افزایش فروش

CRM به عنوان یک سیستم جامع فروشگاهی به شما امکان می دهد تا اطلاعات مهم مشتری های خود را مانند تولد، موقعیت جغرافیایی، سن و شغل را داشته باشید که این اطلاعات در شخصی سازی کردن ارتباطات و همچنین پیشنهادات ویژه به مشتریان بسیار موثر می باشد. با پیشنهادهای مناسب و راهبردی به مشتریان ویژه و خاص در زمانی مشخص، می توانید معاملات کاری بهتر و رضایت بخش تری انجام دهید، در نتیجه بازدهی بالایی از نظر سرمایه گذاری داشته باشید.

تجزیه و تحلیل فروش

در رابطه با گزارش؛ تجزیه و تحلیل فروش، یکی از ارزشمندترین ویژگی های CRM است. در آینده کاربران می توانند با تجزیه و تحلیل داده ها و تجربه های گذشته زمینه های بهتری برای فروش ایجاد کنند. کار با نرم افزار سی ار ام به شما کمک می کند تا داده ها را از شبکه های اجتماعی، نظرسنجی ها و غیره جمع آوری کنید، سپس آنها را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات لازم را بررسی کنید؛ و سرانجام روند کاری خود را مطلوب تر سازید.

اتوماسیون نیروی فروش

یکی دیگر از عملکردهای CRM توانایی اتوماتیک کردن جنبه های خاصی از روند فروش شما است. این شامل تماس ها و پیگیری های بعدی مشتریان و همچنین سازماندهی داده ها برای فعالیت های موثرتر در آینده است. خودکارسازی این کارهای تکراری به کارمندان شما این امکان را می دهد که وقت خود را به کارهای پیچیده تری اختصاص دهند.

همگام سازی و به اشتراک گذاری پرونده ها با برنامه های کاربردی مختلف

کار با نرم افزار سی ار ام به عنوان یک بستر مورد اعتماد، در ارتباط و همگام سازی بسیاری از نرم افزار های کاربردی مختلف به شما کمک میکند. برای مثال CRM می تواند ایمیل هایتان را از برنامه Outlook بارگذاری کند. این ویژگی در CRM به شما این قدرت را می دهد که بسیاری از برنامه های کاربردیتان را با استفاده از CRM بررسی کنید.

مدیریت عملکرد فروش

در میان ویژگی های بسیار مهم و کاربردی سیستم CRM، مدیریت عملکرد فروش مجموعه ای از مزایا را به تیم های فروش ارائه می دهد. برای مثال مدیران می توانند به راحتی بررسی کنند که چه جنبه هایی از تیم فروش سازمانشان عملکرد خوبی دارد و چه مواردی در سازمان نیاز به بهبود دارد. اگر شما صاحب شرکت و مجموعه بزرگی باشید که شامل نمایندگی های کوچک تری نیز می باشد این برنامه به شما توانایی مدیریت زیر مجموعه هایتان از راه دور را نیز می دهد. حتی می توانید عملکرد شرکای فروش را از سیستم عامل مدیریت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تیم شما بهترین عملکرد را دنبال می کند.

گزارش ها

پس از ورود به عرصه ابزارهای هوشمند تجاری، گزارش گیری و داشبورد به یکی از برترین ویژگی های CRM تبدیل شده اند. آموزش کار با نرم افزار CRM به کاربران یک سازمان این امکان را به آنها می دهد تا با استفاده از گزارش گیری ها و داشبوردهای سفارشی، آمارها را از دید بسیار جذاب و دیدنی مشاهده کنند. روش کار با نرم افزار CRM به صورتی است که حتی بخش مدیریت نیز می تواند از این گزارشات برای تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کند.

همچنین شما می توانید علاوه بر استفاده از CRM از نرم افزار های حسابداری نیز استفاده کنید. در این زمینه نیز مجموعه شاتوت اقدام به طراحی یک سیستم جامع فروشگاهی نموده که تمام فرایند های فروشگاه ها و کسب و کار های بزرگ را مدیریت می کنید. همچنین نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود و نرم افزار تحت وب رستوران داری نیز در شاتوت تولید شده است.

روش کار با نرم افزار CRM, استفاده از crm

با آموزش crm، از موفقیت در پروژه ها اطمینان حاصل کنید.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی است که به شما کمک می کند تا نیازها و ترجیحات مشتریان خود را از طریق مدیریت، سازماندهی، پیگیری و ذخیره تمامی تعاملات با مشتری تعیین کنید. آموزش نرم افزار crm می تواند به شما کمک کند تا بیشترین بهره را از سیستم CRM خود ببرید.

crm چگونه کار میکند؟

اگر شما هم به فکر استفاده از نرم افزار CRM هستید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که crm چگونه کار میکند؟

یک سیستم CRM داده‌های مشتری را جمع‌آوری می‌کند و راه‌های زیادی برای تعامل با مشتریان برای شما ارائه می‌کند، که بطور معمول تیم شما قادر به درک آن نیست. حتی کارکنانی که قبلاً از CRM استفاده کرده‌اند ممکن است برای تنظیم گردش کار و سیستم CRM  به کمک نیاز داشته باشند. شما می توانید با استخدام یک متخصص برای ارائه اموزش crm به تیم شما، کار را برای آن ها آسان کنید.

 

چرا آموزش نرم افزار crm مهم است؟

آموزش استفاده از نرم افزار crm  در یک سازمان بسیار مهم است زیرا به کارکنان اجازه می دهد تا مهارت های خود را بهبود بخشند، کیفیت کاری را که به سازمان ارائه می دهند را ارتقا داده و روی نقاط ضعف خود کار کنند. آموزش استفاده از نرم افزار crm  به کارمند اجازه می دهد تا مهارت های خود را تقویت کرده و نقاط ضعف خود را بهبود بخشد.

 

کارکنانی که در دوره های اموزش crm شرکت نکرده اند چه مشکلی دارند؟

کارمندانی که احساس عدم حمایت می کنند، ناراضی هستند. عدم رضایت آنها از کارشان عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته و باعث می شود عملکرد ضعیفی داشته باشند. در صورتی که شما به عنوان مدیر شرکت هیچ برنامه ای برای آموزش crm به کارکنان نداشته اید، در این صورت کارمندان شرکت شما درک درستی از این که crm چگونه کار میکند نداشته، در نتیجه اشتباه می کنند و به کار خود اهمیت نخواهند داد. این امر باعث از دست رفتن زمان و هزینه کسب و کار می شود.

وجود یا عدم وجود برنامه ای برای آموزش کار با crm، می تواند در موفقیت یا عدم موفقیت سیستم CRM تاثیرگذار باشد.

5 اشتباه رایج در آموزش کار با نرم افزار crm

در این قسمت پنج اشتباه رایجی را که سازمان ها مرتکب می شوند و آنها را از تبدیل شدن به سازمان های موفق با عملکرد بالا باز می دارد، مرور می کنیم:

عدم آموزش کار با crm یا آموزش جزئی

اغلب، سازمان‌ ها یا اصلا برای آموزش کار با crm  برنامه ای ندارند، یا خیلی کم آموزش می دهند. آن ها تصور می کنند که نرم افزار crm به اندازه‌ای آسان خواهد بود که اعضای تیم شان فقط با خرید نرم افزار crm بتوانند آن را درک کنند. اما این تصوراشتباهی بیش نیست.

آموزش نرم افزار سی آر ام فقط به صورت لایو و زنده

گاهی اوقات سازمان‌ها فقط به صورت زنده تمرین می‌کنند و آموزش نرم افزار سی آر ام را به همان روشی که ممکن است Word یا Access را آموزش دهند، انجام می دهند و این تمام آموزشی است که کارکنان شان برای کار با crm دریافت می کنند.

نداشتن برنامه آموزشی

حتی اگر یک کسب‌وکار سطحی از آموزش خوب را به صورت زنده ارائه دهد، باز در آشنایی کارکنان برای کار با crm موثر است. با این حال بسیاری از شرکت ها متاسفانه هیچ برنامه ای برای آموزش نرم افزار سی آر ام به کارکنان خود ندارند.

بدون تایید آموزشی

اشتباه بزرگ دیگری که شرکت ها مرتکب می شوند، نداشتن روشی برای سنجش این است که آیا کاربران واقعاً CRM را درک می کنند یا خیر. آنها آموزش نرم افزار سی آر ام را به گونه ای ارائه نکرده اند که بتوانند تأیید کنند که کاربران واقعاً آن را درک می کنند.

آموزشی که مختص نقش افراد نیست

معمولا کسب و کارها آموزش هایی را ارائه نمی دهند که مختص جایگاه شغلی افراد باشد. آنها ممکن است آموزش crm را به کارکنان خود ارائه دهند، اما نه متناسب با تخصص افراد بلکه به صورت عمومی.

پله های شروع کار با نرم افزار CRM

شروع و روش کار با نرم افزار CRM نیازی به دلهره و نگرانی ندارد. آموزش کار با نرم افزار CRM به زبان فارسی و انگلیسی و همچنین به زبان های دیگر موجود است. برای آشنایی با بهترین نرم افزار CRM ایرانی محتوای مربوط به آن را مطالعه کنید.

برای کار با سی آر ام، مراحل زیر را درنظر بگیرید.

1. فروشندگان خود را اضافه کنید.

اولین قدم در اجرای CRM باید اضافه کردن کاربران باشد.

2. تنظیمات خود را سفارشی کنید.

CRM شما باید روند فروش شما را منعکس کند. اکثر مشاغل دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که می خواهند آنها را ردیابی کنند. شاید بخواهید فیلدی برای “شناسه صورتحساب “، “زمان خرید ” ، “محصول خریداری شده ” یا … اضافه کنید. قبل از وارد کردن داده های موجود به CRM ، ویژگی های سفارشی را ایجاد کنید.

3. مخاطبین، شرکت ها و معاملات خود را وارد کنید.

به احتمال زیاد، شما در حال حاضر از CRM یا صفحه گسترده دیگری برای پیگیری چشم اندازها و فرصتهای خود استفاده می کنید.

تقریباً هر CRM با بارگذاری یک پرونده CSV به شما امکان می دهد این اطلاعات را وارد کنید.

4. ابزارهای دیگر خود را تلفیق کنید.

بازاریابی، فروش و اطلاعات موفقیت مشتری باید در CRM شما متمرکز باشد. با این کار 360 دید از چشم اندازها و مشتریان خود ایجاد می شود و ورود دستی اطلاعات کاهش می یابد.

5. داشبورد خود را تنظیم کنید.

شما باید یک نمای کلی کاملاً واضح از عملکرد تیم خود داشته باشید تا بتوانید آنها را در یک راستا نگه دارید و از مربیگری و جهت دهی درستی برخوردار شوید. به همین دلیل یک داشبورد CRM بسیار مفید است. داشبورد مثل یک صفحه کنترل است که می توانید متناسب با نیازهای خاص خود آن را تنظیم کنید.

بر اساس اهداف و روند فروش، آماری را انتخاب کنید که در داشبورد شما نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر قرار است تیم شما در این ماه مقدار بیشتری از محصول X را بفروشد، ممکن است بخواهید تجزیه واحدهای محصول X فروخته شده در مقابل محصول Y را مشاهده کنید.

6. گزارش ها را فعال کنید.

شما به عنوان مدیر فروش، زمان زیادی را صرف چک کردن داده ها می کنید؛ اما نمایندگان شما باید بیشترین زمان ممکن را صرف فروش کنند. به همین دلیل ایده خوبی است که گزارش های ایمیل روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سه ماهه ایجاد کنید.

تغییر می تواند سخت باشد، ولی برای پیمایش راهی دقیق و منظم، سختی و مشقت راه می تواند نتیجه را دلپذیر تر کند.

اگر تمایل دارید با انواع CRM آشنا شوید، می توانید محتوای مربوط به CRM تحلیلی، CRM عملیاتی، CRM مشارکتی را مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۵۶۶۲۸۱۹۱

به اشتراک بگذارید

۲۹ دیدگاه

    • سلام بله فایل های آموزشی در اختیار خریداران قرار می گیرد و همچنین واحد پشتیبانی اماده خدمت رسانی به شما می باشد

  1. مدتیه که از نرم افزار سی آر ام شاتوت در رستوران استفاده می کنیم که خیلی تاثیر گذار و کاربردی بوده از شما و همکاران تون ممنونم

  2. […] روش کار با نرم افزار crm روان و لذت بخش است و پیچیدگی زیادی ندارد. کاربرد نرم افزار CRM در کسب و کارهای مختلف مانند نرم افزار crm بیمه و یا نرم افزار crm برای آموزشگاه و … مزایا و قابلیت های زیادی نسبت به سایر سیستم های مدیریتی موجود دارد. برخی از قابلیت ها و مزایای کاربرد نرم افزار CRM در مدارس، آموزشگاه ها و موسسات آموزشی به شرح زیر می باشند: […]

  3. برای این که بتونیم با نرم افزار CRM کار کنیم باید آموزش خاصی ببینیم یاهر کسی میتونه این سیستم رو مدیریت کنه و کاراها رو باهاش انجام بده ؟

  4. […] روش کار با نرم افزار crm خیلی پیچیده نیست. مدیران می توانند با استفاده از انواع CRM درک بهتری از وضعیت کنونی مجموعه خود داشته باشند و نظم و انسجام بهتری در روند کاری خود ایجاد کنند تا نتایج بهتری کسب کنند. CRM تحلیلی، CRM عملیاتی، CRM مشارکتی و CRM استراتژیک چهار ساز و کار این برنامه می باشند. […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *