صفحه اصلی اسکرول بالا

راه های افزایش سودآوری چیست؟

سودآوری یکی از مهم ترین معیارهای کسب و کار است. مدیران کسب و کارها همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش سودآوری هستند. معیار های کسب و کار مشخص می کند که آیا احتمال رشد و سود دهی وجود دارد یا خیر. استراتژی های مختلفی برای افزایش سودآوری وجود دارد که به شما در افزایش درآمد و کاهش هزینه ها کمک می کند. در کل سود آوری کسب و کار راه های مختلفی را برای افزایش درآمد، افزایش فروش و کاهش هزینه ها در اختیار شما قرار می دهد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191


مفهوم سودآوری و اهمیت آن

سودآوری به معنای توانایی ایجاد یک کسب و کار برای تولید درآمد بیشتر از هزینه ها است. شرکت ها و فروشگاه های آنلاین معمولا با فروش محصولات خود و خدمات، درآمد تولید می کنند. همچنین با پرداخت حقوق به نیروهای خود، تولید محصولات و خدمات هزینه هایی را ایجاد می کنند. بنابراین باید به دنبال کسب درآمد بیشتری باشند و سود دهی خود را افزایش دهند. هزینه های کسب و کار را میتوان به هزینه های مستقیم و هزینه های غیر مستقیم تقسیم کرد. سود در واقع همان مقدار پولی است که در کسب و کار از طریق فروش محصولات و خدمات به دست می آید. اهمیت سودآوری در این است که به کسب و کار این فرصت را می دهد که تا هر کجا که می خواهد رشد کند و افزایش درآمد داشته باشد. همچنین به رقابت خود در صنعت ادامه دهد و پیشرفت کند. در استراتژی کسب و کار باید اهداف سازمان مشخص شود و مدت زمان آن نیز تعیین شود. یکی از روش هایی که باعث افزایش سودآوری در کسب و کار می شود این است که دارایی هایی که راکد هستند را به پول تبدیل کنید. دارایی های راکد به دارایی هایی گفته می شود که به مدت زیادی آن ها را داشته اید ولی استفاده ی چندانی از این وسایل و محصولات نکرده اید. همچنین این محصولات وجودشان تاثیر زیادی به میزان سرمایه در گردش شما ندارد. در این شرایط سعی کنید دارایی های راکد خود را بفروشید و به پول نقد تبدیل کنید. در این صورت از این پول نقد و سرمایه در رونق کسب و کارتان استفاده کنید و باعث افزایش درآمد شوید.

اهمیت مشخص کردن اهداف جهت سودآوری بیشتر

اهمیت مشخص کردن اهداف جهت سودآوری بیشتر

یکی از هدف هایی که برای افزایش سودآوری کسب و کار خود می توانید در نظر داشته باشید این است که به دنبال محصولات پر فروش و پر سود باشید و بر روی این محصولات تمرکز کنید. به این ترتیب فروش این محصولات را به روش های مختلف افزایش دهید و باعث ایجاد سود بیشتری در مجموعه شوید. برای سودآوری بیشتر باید به نکاتی توجه کنید. یکی از این نکات این است که در تبلیغات و دکوراسیون بهترین فضا و موقعیت را به محصولاتی که دارای سود دهی بیشتری هستند اختصاص دهید. همچنین در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها محصولات پر فروش را در معرض تماشا قرار دهید. در ملاقات های حضوری اطلاعات لازم را داشته باشید و درباره ی محصولات خود صحبت کنید تا سبب فروش محصول شود. در نهایت به کارمندان خود اطلاع رسانی کنید که فقط به دنبال فروش بیشتر نباشند بلکه در جهت افزایش سود آوری تلاش کنند و خود را ارتقا دهند.

نسبت های سودآوری

از نسبت های سود آوری می توان به نسبت سود عملیاتی به فروش، نسبت سود خالص به متوسط دارایی ها، نسبت بازده حقوق صاحبان سهام، درآمد هر سهم، نسبت قیمت به سود و بازده سود سهام اشاره کرد. زمانی که محرک های اصلی را برای افزایش سود پیدا و شناسایی کردید باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش و سود دهی بدون افزایش هزینه ها باشید و برای آنها هدف گذاری کنید. باید برای خود اولویت بندی کنید و بر روی این اولویت های طبقه بندی شده تمرکز کنید. برای افزایش سود حاصل از فروش باید به افزایش بهره روی کارکنان، توسعه خطوط جدید تولید، پیدا کردن مشتریان جدید، پیدا کردن بازارهای جدید، بهبود ارائه خدمات به مشتری، افزایش قیمت محصول و تخفیف قیمت توجه ای ویژه ای داشت و به آن ها عمل کرد. در مقابل استراتژی هایی برای کاهش هزینه مانند کاهش فهرست موجودی خود، کاهش هزینه های مستقیم، کاهش هزینه های غیر مستقیم، کاهش هزینه های اضافی، حذف محصولات و خدمات بی سود و بررسی ساختار قیمت گذاری فعلی وجود دارد.

راه های زیادی برای پرورش نتیجه نهایی سود آور وجود دارد که از مهم ترین این راهکار ها می توان استخدام کردن بهترین منابع، اثبات متخصص بودن خود، تعیین اهداف فروش ماهانه، بر عهده گرفتن مسئولیت خطرات محاسبه شده، راه های افزایش درآمد، ایجاد استراتژی قیمت گذاری برنده، ارزیابی کارکنان، استفاده از نرم افزار CRM برای پیگیری مشتریان و دریافت یک نرم افزاری حسابداری را نام برد.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

راه های افزایش سودآوری در سازمان ها

راه های افزایش سودآوری در سازمان ها

برای افزایش سود در شرکت ها باید به دنبال راه هایی برای جذب مشتری باشیم تا بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم. برای این کار می توانیم از تبلیغات مناسبی در جهت جذب مشتری استفاده کنیم. بدیهی است که هر چقدر مشتری رضایت بیشتری داشته باشد سبب فروش بیشتر محصولات می شود و در افزایش سود آوری تاثیر بسزایی دارد. اگر در زمینه کسب و کار دارای محصولات مختلفی هستید بهتر به دنبال اضافه کردن محصولات بیشتر و تکمیل و تولید آن باشید. بنابراین زمانی که مجموعه ی شما کامل باشد تنوع بیشتری در انتخاب محصولات از فروشگاه های آنلاین است. این امر اهمیت بسیار زیادی در نگاه مشتریان دارد.

استفاده از نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان جهت افزایش سود آوری

نرم افزار باشگاه مشتریان و CRM یک ابزار کاربردی برای ارتقاء سطح ارتباط با مشتریان و درنهایت افزایش رضایتمندی و افزایش فروش است، به نوعی می توان گفت CRM ابزار کار مدیران فروش و تیم های فروش برای بهبود فرایند فروش و ابزاری برای بهبود خدمات پس از فروش می باشد که سعی دارد با تمرکز بر مشتری به کسب و کارها برای فروش بیشتر و مشتری مداری بیشتر کمک کند، نرم افزار CRM باید در کنار سیاست های مشتری مدارانه یک کسب و کار به کار آید و می تواند در تمامی کسب و کارها کارایی خود را نشان دهد.

استفاده از نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان جهت افزایش سود آوری

نرم افزار باشگاه مشتریان و CRM شاتوت محصولی است که با رویکرد باشگاه مشتریان نوشته شده است این محصول برای کسب و کارهایی که با مصرف کنندگان نهائی در ارتباط هستند مناسب تر است CRM شاتوت دارای ماژول ها و بخش های مختلفی است که سعی دارد نیاز مجموعه های فروشگاهی و خدماتی در حوزه مشتری مداری، فروش و حسابداری را تا حدودی برطرف سازد. وجود یک سیستم یکپارچه که همه جوانب از تولید تا تحویل، از خرید تا فروش، از شناسایی مشتری تا خدمات پس از فروش و کل سیستم حسابداری را بصورت کامل و یکپارچه مدیریت کند می تواند تا بسیاری از مشکلات کسب و کارها را مرتفع نماید. ما در شاتوت در راستای رسالت همیشگی خود مبنی ارائه سرویس های مشتری مداری با بالاترین کیفیت و مبتنی بر صداقت، فناوری و نوآوری با ارائه سیستم جامع مدیریت کسب و کار سعی کردیم بخش بزرگی از مشکلات مدیران، مدیران مالی، مدیران فروش و بازرگانی و سایر اعضای یک کسب و کار را حل و فصل کرده و سیستمی ارائه دهیم تا بصورت همه جانبه بتواند گره ای از مشکلات کسب و کار را باز کند. سیستم جامع شاتوت با در بر گرفتن سیستم های اصلی و امکانات گزارش گیری و نیز سرویس های مختلف جانبی به سادگی میتواند جایگزنی برای سیستم های پراکنده مختلف باشد.

کلام آخر

افزایش سودآوری

مدیریت کسب و کار و بررسی میزان ورودی و خروجی ها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه جزء مهم‌ترین اقداماتی است که صاحبان و مدیران هر کسب و کاری باید توجه ویژه به آن داشته باشند. اولین اقدامی که مدیران در این زمینه انجام می‌دهند، استخدام حسابدار است. با اینکه استخدام حسابدار روش بسیار مرسومی است و می‌توان از دخل و خرج خود آمار دقیقی به دست آورد، اما وجود خطاهای انسانی ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی شود. نرم افزار حسابداری شاتوت با داشتن قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف می‌تواند گزینه بسیار مناسبی در جهت مدیرت مالی منابع باشد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

۱۳ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *