صفحه اصلی اسکرول بالا

ارتباط با مشتری چیست؟

موفقیت بلند مدت کسب و کار شما بستگی به ارتباطاتی دارد که می توانید در طول زمان با مشتریان ایجاد کنید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هرکسی که با او ارتباط دارید یک تابلوی کوچک نامرئی روی پیشانی خود دارد که روی آن نوشته شده :” به من احساس مهم بودن بده. “پس بر این اساس با مشتریانتان ارتباط موثر داشته باشید. ایجاد ارتباط با مشتری مزایای زیادی دارد؛ تحقیقات نشان داده است که مشتریان فعلی ما 50 درصد علاقه مندی بیشتری به خرید محصول جدید نسبت به مشتریان تازه جذب شده دارند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

همچنین احتمال فروش محصول به مشتریان فعلی 14 برابر بیشتر از احتمال فروش محصول به مشتریان جدید است و تمرکز بر بهبود تجربه مشتری و جلب رضایت مشتریان فعلی می تواند سود را از 25٪ به 95٪ افزایش دهد.

برای مطالعه:

استراتژی های حفظ مشتری

اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری

نحوه ایجاد ارتباط موثر با مشتری

کلید ایجاد ارتباط پایدار با مشتری، صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، درگیر کردن مشتریان با کسب و کارتان است.

استراتژی های حفظ مشتری

اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری, نحوه ایجاد ارتباط موثر با مشتری

1. ارسال ایمیل

پرفروش ترین نویسنده، وال استریت ژورنال، می گوید: ایمیل، به ویژه در قالب خبرنامه، یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به افراد است. هر ایمیلی که ارسال می کنید فرصتی برای ایجاد ارتباط با مشتری احتمالی است.

شما باید مشتریان را در جریان آخرین اتفاقات کسب و کار  خود قرار دهید، پیشنهادات ویژه ای را در مورد محصولات یا خدمات مورد علاقه آنها برایشان ارسال کنید و با ارائه اطلاعات ارزشمند به آن ها آموزش دهید. به این ترتیب وقتی  آمادگی و قصد خرید را داشته باشند، شما به عنوان اولین گزینه در ذهنشان نقش بسته اید.

2. با مشتریان همدلی داشته باشید

برای ایجاد ارتباط خوب با مشتری باید آنها را درک کنید در غیر این صورت نمی توانید روابط خوبی با آن ها برقرار کنید. سعی کنید متوجه شوید نیاز مشتریانتان چیست؛ وقتی درباره انتظارات مشتریان خود شتاخت پیدا می کنید، ارتباط با آن ها بسیار آسان می شود.

بیشتر بخوانید:

باشگاه مشتریان رستوران

اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری, نحوه ایجاد ارتباط موثر با مشتری

3.  ارائه خدمات به مشتریان را جدی بگیرید

برای ایجاد ارتباط خوب با مشتری تیم خود را آموزش دهید تا به حرف مشتریان گوش دهند، با آنان همدلی کنند  و با مشتری در تعامل باشند.

اهمیت ایجاد ارتباط با مشتری, نحوه ایجاد ارتباط موثر با مشتری

4. به دنبال  نظرات و بازخورد مشتریان  باشید و به آنها  توجه کنید

بازخورد مشتری برای موفقیت شما بسیار مهم است؛ چراکه شما مستقیماً از مشتریان خود در مورد بازدهی کسب و کار خود مطلع می شوید. لذا راه های ارتباطی برای ثبت و پیگیری بارخورد در نظر بگیرید.امروزه برای رسیدن به این اهداف استفاده از نرم افزار CRM بسیار مفید خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع CRM، کاربرد نرم افزار CRM، نقش CRM در شرکت های B2B بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.برقراری ارتباط با مشتریان در بسترهای مختلف ارتباطی مانند تلگرام، اینستاگرام، ایمیل، توئیتر، پیامک‌‌های هدفمند و هر نوع ارتباط دیگر، بارها حضور شما را در ذهن مشتریان یادآوری کرده و وی احساس نزدیکی بیشتری با برند شما می‌‌کند. برقراری و حفظ ارتباط با مشتری صرفا اطلاع رسانی محصولات و جشنواره های شما به او نیست. مشتریان دوست دارند در جریان پیشرفت شما، تغییراتی که در کارتان داده‌‌اید، موفقیت‌‌هایی که کسب کرده اید و هر کاری که برای خوشایند مشتری انجام می‌‌دهید قرار بگیرند  و اینگونه  است که ایجاد ارتباط پایدار با مشتری، حفظ مشتری و  سود آوری بیشتر را در پی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


کلیک کنید!
به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *