صفحه اصلی اسکرول بالا

انواع CRM چیست؟

کاربرد اصلی نرم‌افزار سی آر ام (CRM) در بخش فروش و پشتیبانی کسب و کار است تا بتوان به خوبی ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل را مدیریت کرد. استفاده از نرم افزار CRM در تمام مشاغل سبب افزایش رضایت مشتری شده و اهمیت ویژه ای در موفقیت کسب و کارها دارد. در این مقاله قصد داریم مدل های مختلف CRM را معرفی کنیم و کاربردهای هر یک را به منظور ارتقاء کسب و کار توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

مدل های مختلف CRM

در حال حاضر کسب وکارهای مختلفی به منظور بهبود فروش، بازاریابی، خدمات مشتری، رهبری تیم‌ها، مدیریت کارهای روزمره و ارائه تجربه قابل قبول به مشتری از نرم افزارهای سی آر ام در شکل های متنوعی استفاده می کنند. انواع مدل های crm شامل نرم افزار CRM عملیاتی، CRM مشارکتی و CRM تحلیلی است که هر یک از این سیستم ها دارای عملکرد خاصی هستند.

انواع crm

انواع CRM چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چرا باید از آن‌ها استفاده کرد؟

استفاده از انواع crm باعث جذب افراد، تبدیل افراد به مشتری دائم و برقراری ارتباط مداوم با مشتری می شود. استفاده از سیستم جامع فروشگاهی شاتوت که شامل بخش های مختلفی چون نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار خزانه داری و انبارداری، نرم افزار باشگاه مشتریان و ارتباط با مشتری است، می تواند در بهبود و افزایش سود کسب و کار بسیار کارآمد باشد. برای اطلاع از امکانات و نحوه عملکرد سیستم آنلاین فروش به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

1. نرم افزار CRM عملیاتی

نرم افزار CRM عملیاتی قابلیت تسهیل و مدیریت فرآیندهای اصلی هر کسب و کاری را برعهده دارد. این سیستم ارتباط با مشتری، به شرکت ها در جهت هدایت فروش، انعقاد قراردادها و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای رضایت مشتری کمک شایانی می کند. نرم افزار CRM عملیاتی دارای سه ویژگی اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش و اتوماسیون خدمت است، با این ابزار می توانید به اهداف خود در کسب وکارها جامه عمل بپوشانید. کسب و کارهایی با فرآیند فروش خطی با استفاده از CRM عملیاتی بیشترین بازدهی و بهره را دارند. این نرم افزار ارتباط با مشتریان مخصوص بنگاه های کوچک، متوسط و شرکت های بزرگ است؛ به طوری که در شرکت ها برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری و داشتن گردش کار اتوماسیون نرم افزار سی آر ام عملیاتی می تواند بهترین گزینه باشد.

مدل های مختلف CRM,

2. نرم افزار CRM تحلیلی

نرم افزار CRM تحلیلی ارتباط با مشتری کار جمع آوری و تحلیل اطلاعاتی مانند انتخاب‌ها و رفتارهای مشتری را در شرکت ها بر عهده دارد و فعالیت خدمات دهی به مشتریان را در کسب وکار تسهیل می کند. از عناصر مهم این نوع نرم افزار CRM پایگاه داده تحلیلی، داده کاوی و ابزار پردازش تحلیلی آنلاین است که به شرکت ها در جهت فروش بهتر، مدیریت کمپین‌ های بازاریابی و حمایت مشتری‌ ها یاری می رساند. سیستم نرم افزار سی آر ام تحلیلی برای کسب و کارهایی مفید است که تمایل دارند از طریق داده های موجود تصویر کاملی از مشتریان و فعالیت های آن ها داشته باشند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


3. نرم افزار CRM مشارکتی

نرم افزار سی آر ام مشارکتی یکی از انواع CRM یا نرم افزار مدیریت با مشتریان است که از طریق کنار هم گذاشتن داده‌ های بازاریابی، فروش و خدمات کسب و کار نقش مهمی در تسهیل همگام سازی کسب و کار ایفا می کند. نرم افزار CRM مشارکتی به بخش های مختلف کسب و کار کمک کند تا درک بهتری از نیازها، خواسته و علایق مشتری داشته باشند و بتوانند ارتباط موثری را با مشتری ایجاد کنند. دو عنصر مهم در نرم افزار سی آر ام تحلیلی مدیریت تعامل و مدیریت کانال است. راه اندازی نرم افزار CRM مشارکتی جهت همگام سازی داده های شعبه ها و تیم های مختلف یک کسب و کار بسیار مفید است. برای کسب و اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد نرم افزار CRM مشارکتی می توانید به مقاله مربوط به CRM مشارکتی مراجعه کنید.

مدل های مختلف CRM

از بین انواع CRM عملیاتی، تحلیلی یا مشارکتی کدام را انتخاب کنیم؟

هر کدام از انواع crm کاربردها و مزایای خاص خود را دارند و برای کسب وکارهای مختلف استفاده می شوند.همان طور که می دانیم شرکت ها و سازمان های گوناگون، نیازهای متنوعی دارند؛ که برای رفع این نیاز ها باید اقدام به راه اندازی و استفاده از ویژگی ها و امکانات انواع نرم افزار CRM کنند. برای انتخاب اینکه از کدام نرم افزار CRM در کسب و کار خود استفاده کنید؛ باید در مرحله اول شناخت درستی از نیازها، منابع و محیط سازمان یا شرکت خود داشته باشید و سپس یکی از انواع CRM را خریداری کنید.به طور کلی برای انتخاب نرم افزار CRM مناسب کسب وکار خود باید این گونه تصمیم بگیرید: از نرم افزار CRM عملیاتی در کسب وکارها برای تسهیل فروش، بازاریابی و خدمات مشتری استفاده می شود. به کمک داده های حاصل از نرم افزار CRM تحلیلی می توان از مشتری و علایق او شناخت بیشتری کسب کرد. درنهایت از نرم افزار CRM مشارکتی به منظور همگام سازی اطلاعات بخش های مختلف یک سازمان به کاربرده می شود.

درباره سایت شاتوت و محصول CRM آن

سایت شاتوت نرم افزار CRM را به همراه نرم افزار مدیریت شعب، نرم افزار مدیریت انبارداری، مدیریت حسابداری در قالب نرم افزار سیستم جامع فروشگاهی ارائه می دهد. اگر مشتری تمایل به خرید هر یک از این نرم افزار ها را داشته باشد باید به صورت یک جا سیستم جامع فروش آنلاین را خریداری کند تا بتواند از تمام امکانات و نرم افزارهای گفته شده استفاده کند. برای کسب اطلاعات در مورد فروشگاه آنلاین، نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود که به صورت سیستم جامع فروشگاهی ارائه می شود؛ به صفحه مورد نظر در سایت شاتوت مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

۲ دیدگاه

  1. سلام کاش در مورد کاربرد هر کدوم از این CRM ها هم توضیح بدید، ما از کجا باید بدونیم کدوم نرم افزار CRM به درد کسب و کارمون میخوره . برای مثال من که یک مجموعه بزرگ پخش خشکبار در خراسان دارم، کدوم نرم افزار CRM رو باید بخرم ؟

  2. من میخوام بدونم CRM مثلا چند درصد فروش رو افزایش میده؟ و ایا توی کسبو کار های کوچک میصرفه که CRM بگیریم ؟ چون هزینه CRM هم تقریبا بالا هست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *