صفحه اصلی اسکرول بالا

باشگاه مشتریان رستوران


با پیشرفت تکنولوژی و تحول شرایط اقتصادی، امکانات و ابزارهای بسیاری در اختیار افراد جهت افزایش بهره وری کسب و کارشان قرار گرفته است. از جمله این ابزارها، می توان به آن هایی اشاره کرد که در حوزه بهبود ارتباط با مشتریان به وجود آمده اند. ابزارهای مذکور که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود، مورد استقبال شرکت های بسیاری قرار گرفته اند. به عنوان مثال باشگاه مشتریان رستوران ها از جمله ابزارهایی است که تعامل بین مشتری و کسب و کار را تا اندازه زیادی افزایش می دهد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

از آن جایی که پیش تر در مقاله ای به معرفی کامل باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM پرداخته ایم، در این مقاله به تعریفی مختصر اکتفا کرده و تمرکز خود را روی بررسی باشگاه مشتریان رستوران ها می گذاریم. به زبان ساده باشگاه مشتریان نرم افزاری است که در آن اقداماتی از قبیل تخفیف های ویژه، امتیاز دهی، قرعه کشی، نظر سنجی و به طور کلی تمامی اقداماتی که تعامل و وفاداری مشتری را افزایش می دهد، صورت می پذیرد.

در زیر به بررسی دلایل و مزایای باشگاه مشتریان در کافه و رستوران می پردازیم. بنابراین اگر شما هم صاحب یک کافه و یا رستوران هستید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

وفادارسازی مشتری

امروزه با افزایش تعداد رستوران ها به ویژه در شهرهای شلوغ وفادارسازی مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه در غیراینصورت مشتری ها جذب رستوران دیگری خواهند شد. بدیهی ترین مزیت استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان برای رستوران ها این است که وفادارسازی مشتریان را به همراه دارد.در گذشته این فرایند به صورت سنتی انجام می شد که انرژی و زمان زیادی را از صاحبان رستوران تلف می کرد؛ اما در این دوره شما تنها با نصب یک نرم افزار و استفاده از آن قادر به تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان دائمی خود هستید. اقداماتی که در این زمینه انجام می گیرد از یک قوطی نوشابه رایگان تا قرعه کشی های آخر ماه قابل تغییر است که با توجه به تحلیل های باشگاه مشتریان رستوران و نظر مدیر صورت می پذیرد.

وفادارسازی مشتری, باشگاه مشتریان رستوران

تبلیغات هدفمند

از اهمیت تبلیغات هرچه بگوییم کم گفته ایم. احتمالا از این موضوع آگاه هستید که امروزه کسب و کارهای مختلف برای پیدا کردن روش های مفید تبلیغاتی، زمان و هزینه زیادی صرف می کنند اما فقط تعداد اندکی از آن ها به سوددهی می رسند. دلیل این امر نداشتن درک درستی از روش های مناسب برای تبلیغات کسب و کار خود محسوب می شود. بله درست است متاسفانه بسیاری از مدیران بر این باورند که اکثر کسب و کارها روش یکسانی برای تبلیغات دارند.این طرز تفکر کاملا اشتباه است؛ زیرا همانطور که حوزه فعالیت کسب و کارها با یکدیگر فرق دارد، روش تبلیغاتی آن ها نیز باید متفاوت باشد. برنامه نویسان باشگاه مشتریان فست فود و رستوران شاتوت، به خوبی از این موضوع آگاه بوده و به همین دلیل نرم افزاری را طراحی کرده اند که اقدامات تبلیغاتی متنوعی را متناسب با کسب و کار شما ارائه دهد. بنابراین دیگر نگرانی از بابت تبلیغ و جذب مشتریان جدید نخواهید داشت و می توانید زمان خود را صرف بخش های دیگر کسب و کار خود نمایید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


کنترل درآمد و هزینه ها

حسابداری یک فرایند پیچیده و البته ضروری نه تنها برای رستوران بلکه تمامی کسب و کارها به حساب می آید. استخدام یک حسابدار خوب می تواند رستورانتان را از ضررهای احتمالی و همچنین کمبود بودجه در امان نگه دارد. اما برخی کسب و کارهای کوچک توانایی استخدام حسابدارهای حرفه ای و متخصص را ندارند و ترجیح می دهند در این رابطه هزینه کمتری را صرف کنند.باشگاه وفاداری مشتریان رستوران با امکاناتی که در آن تعبیه شده است، به مدیران این کسب و کارها این امکان را می دهند تا حساب های خود را دقیق تر بررسی نمایند. البته این موضوع به معنای عدم نیاز به استخدام حسابدار نیست. بلکه نرم افزار مذکور می تواند تا اندازه زیادی در اقدامات حسابداری به وی کمک کند. در نتیجه در صورت استخدام یک حسابدار معمولی  نیز با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

اشگاه مشتریان کافه و رستوران

برقراری ارتباط آسان با مشتری

اگر قصد داشته باشید به مشتریانتان اعلانی ارسال کنید، تخفیفات و یا خدمات ویژه ای را به آن ها ارائه دهید، باشگاه مشتریان کافه و رستوران تا اندازه زیادی این فرایند را تسهیل خواهد کرد. این ویژگی می تواند مشتریان بسیاری را مجددا به سمت رستورانتان سوق دهد. از طرفی زمان زیادی نیاز نداشته و به سرعت قابل اجرا است.اجازه دهید با ذکر مثالی اهمیت وجود این ویژگی در نرم افزار باشگاه مشتریان کافه و رستوران بررسی کنیم. تصور کنید مدیر دو رستوران قصد داشته باشند تا برای تخفیفات آخر هفته به مشتریان خود اطلاع رسانی کنند. یکی از این رستوران ها از طریق شیوه سنتی و دیگری با استفاده از امکانات باشگاه وفاداری مشتریان رستوران این کار انجام دهد.مدیر رستوران اول که روش سنتی را در پیش گرفته است با صد مشتری خود تماس می گیرد و این موضوع را به اطلاع آن ها می رساند؛ این کار علاوه بر وقت گیر بودن، انرژی زیادی نیز از مدیر خواهد گرفت. در صورتی که مدیر دوم با استفاده از مزایای باشگاه مشتریان رستوران این کار را در کمتر از چند دقیقه انجام می دهد. با یک مقایسه ساده می توان این گونه نتیجه گیری کرد که در روش دوم نه تنها زمان و انرژی کمتری مورد نیاز است بلکه بازخورد بهتری نیز دارد.

امکان برگزاری نظر سنجی و استفاده از بازخوردها

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران امکان ایجاد نظر سنجی های کوناگون در بازه های زمانی مختلف است. همانطور که می دانید استفاده از بازخوردهای مشتریان تاثیر مستقیمی در جلب رضایت آن ها دارد. از طرفی دیگر، سریع تر می توانید به نقاط ضعف و قوت رستوران خود پی ببرید؛ اما اگر بخواهید از روش های سنتی برای نظر سنجی از مشتریان خود استفاده کنید، حتی اگر نتیجه خوبی بگیرید، زمان زیادی را از دست خواهید داد.در صورتی که با استفاده از نرم افزار باشگاه وفاداری رستوران زمان تلف شده به حداقل میزان خود می رسد. مورد ذکر شده اهمیت باشگاه مشتریان برای رستوران ها به خوبی تایید می کند.
بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران

ارائه تخفیفات متنوع به جای استفاده از باشگاه وفاداری مشتریان رستوران

از جمله دلایلی که برخی مدیران استفاده از باشگاه مشتریان رستوران را غیر ضروری می دانند، عدم اطلاع دقیق از مزایای باشگاه مشتریان در کافه و رستوران ها است. برخی بر این باور هستند که با ارائه تخفیفات متنوع می توان به اندازه زمانی که از باشگاه وفاداری استفاده می شود، سودآوری داشت. در اینجا باید به شما متذکر شویم که این موضوع از جهات زیادی غلط است.درست است که ارائه تخفیفات منجر به جذب مشتریان می شود اما لزوما وفاداری مشتریان را در پی نخواهد داشت. وفادارسازی مشتریان مستلزم فرایندهای گوناگون در بازه های زمانی مختلف است. همچنین اتکا به تخفیفات در دراز مدت سود آوری شما را کاهش می دهد. بنابراین تخفیفات به تنهایی قادر به افزایش مشتریان شما نبوده و برای رسیدن به دستاورد مذکور شما نیاز به یک باشگاه مشتریان خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله  تجربه مشتری چیست؟  را مطالعه نمایید.

بهترین باشگاه مشتریان رستورانها کدام است؟

بهترین باشگاه مشتریان رستورانها کدام است؟

انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان رستورانها همواره با اختلاف نظرهایی از سمت مدیران کافه و رستوران ها همراه بوده است. با این حال وجود اشتراک در یک سری ویژگی ها از نظر این مدیران، می تواند به انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان کافه و رستوران کمک کند. ویژگی هایی از قبیل رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب، قدرت آنالیز بالا، بهره مندی از هوش تجاری، امکان برگزاری نظر سنجی های مختلف و قابلیت پشتیبانی از جمله مزایای مشترک در بین تمامی Customer Club های برتر جهان محسوب می شود.نرم افزار باشگاه مشتریان و crm شاتوت که توسط گروهی از برنامه نویسان مجرب نوشته شده است، تمامی امکانات بالا را در خود جای داده است؛ البته مزایای آن تنها به موارد گفته شده محدود نشده و از امکانات دیگری مانند ربات گزارش گیر تلگرام، امکانات مورد نیاز برای ارتباط با مشتری و سیستم کنترل درآمد و هزینه نبز برخوردار است.

سوالات متداول در خصوص کاربرد باشگاه مشتریان در کافه و رستوران

با وجود مزایای ذکر شده ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا استفاده از باشگاه مشتریان رستوران ها ارزش دردسرهایش را دارد یا خیر؟در پاسخ به این سوال ذکر همین نکته کافی است که حتی در صورت زمانبر بودن راه اندازی این باشگاه، پس از مدتی سوددهی کسب و کارتان چند برابر شده و جبران زمان از دست رفته را می کند.رستوران من کوچک است و مشتریان کمی دارد، آیا با این اوضاع استفاده از نرم افزار باشگاه وفاداری رستوران کارعقلانی است؟از جمله افکار اشتباه در خصوص باشگاه مشتریان رستوران ها این است که اغلب افراد تصور می کنند برای استفاده از آن حتما باید کسب و کار بزرگ و پیشرفته ای داشته باشند. در صورتی که این طرز فکر، اشتباه محض است. یکی از اهداف Customer Club ها افزایش مشتریان وفادار محسوب می شود. بنابراین رستوران های کوچک نیز می توانند از ویژگی های آن بهره مند شده و مشتریان خود را افزایش دهند.همچنین سوال دیگری که ذهن مدیران را به خود درگیر می کند این است که آیا این برنامه ارزش سرمایه ‌گذاری زمان را دارد یا باشگاه وفاداری مشتریان رستوران فقط یک ترفند بازاریابی دیگر جهت کسب درآمد تولید کنندگان است؟همانطور که بالاتر نیز ذکر شد مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان برای کافه و رستوران ها موارد بسیاری را در بر می گیرد و تنها محدود به چند گزینه نیست؛ به همین دلیل می توان با اطمینان گفت فارغ از بزرگ و یا کوچک بودن کسب و کارتان باشگاه مشتریان فست فود و رستوران کاملا ارزش سرمایه گذاری را دارد. بنابراین این سوددهی دو طرفه بود و هر دو سمت، هم تولید کننده و هم مصرف کننده، از این نرم افزار بهره خواهند برد.
برای مطالعه:

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار باشگاه وفاداری رستوران

سایر سوالات در رابطه با نرم افزار باشگاه وفاداری رستوران

سوالات دیگری نیز وجود دارد که در مقالات پیشین سایت، به تمامی آن ها پاسخ داده شده است. بنابراین اگر هنوز هم در رابطه با امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان و یا بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان سوال دارید بهتر است مقالات پیشین را با دقت مطالعه نمایید. همچنین در این سایت ما به تجزیه و تحلیل انواع CRM از جمله CRM تحلیلی و CRM عملیاتی و CRM مشارکتی پرداخته ایم که در صورت تمایل مطالعه آن ها نیز به دید وسیع تری در رابطه با کسب و کار دست خواهید یافت.

جمع بندی

با توجه به موارد بررسی شده در این بخش، می توان این گونه نتیجه گرفت که باشگاه مشتریان رستوران ها لزوما مختص به کسب و کارهای بزرگ نبوده و کسب و کارهای کوچک نیز قادر به استفاده از آن هستند. از طرفی دیگر این باشگاه تنها بر جذب مشتریان جدید تمرکز نداشته و تجربه مشتری و وفادارسازی مشتری نیز برایش اولویت بالایی دارد. این نرم افزار علایق مشتریان، نقاط ضعف و قوت رستوران، ایجاد نظر سنجی های مختلف و بسیاری از موارد دیگر را که منجر به پیشرفت کسب و کارتان می شود، برعهده دارد.در نتیجه نیازی به نگرانی در خصوص آن ها نخواهید داشت و تنها با نظارت بر اعمال انجام شده می توانید مشتریان وفادار بسیاری در کسب و کار خود پیدا کنید. لازم به ذکر است نرم افزار باشگاه مشتریان و CRM شاتوت، تنها برای رستوران و کافه ها نیست و کسب و کارهای مختلفی را در بر می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با باشگاه مشتریان مرتبط با کسب و کار خود می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

۵ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *