صفحه اصلی اسکرول بالا

طراحی باشگاه مشتریان | اصول و روش ها

طراحی باشگاه مشتریان مزیت های بسیاری برای برند شما خواهد داشت. با استفاده از امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید مخاطبان خود را به مخاطبانی وفادار تبدیل کرده که علاوه بر خرید از شما، محصولات و خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می کنند. البته باید به یاد داشته باشید که طراحی سایت باشگاه مشتریان اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد. در صورتی که این اصول را رعایت نکنید نه تنها نمی توانید از مزایای این برنامه بهره ای ببرید بلکه سبب دلزدگی و از دست دادن مشتریان نیز می شوید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


 
اصلی ترین هدف طراحی سناریو باشگاه مشتریان این است که رابطه ای دو طرفه بین مشتری و فروشگاه، شرکت یا … ایجاد شود، به صورتی که هر دو طرف در این رابطه منافعی کسب کنند. مشتریان در این باشگاه می توانند برای خرید کالا یا خدمات از نظر دیگر مشتریان استفاده کنند. شما نیز می توانید با ساخت باشگاه مشتریان، اطلاعات مختلفی درباره رنج سنی، جنسیت، تحصیلات، منطقه سکونت و … مشتریان خود به دست آورده و آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید.

طراحی باشگاه مشتریان

 

امکانات طراحی سیستم باشگاه مشتریان

طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان امکانات زیادی را برای شما ایجاد می کند. برخی از مهم ترین امکانات این باشگاه عبارتند از :
  • اطلاع رسانی برای معرفی خدمات و محصولات جدید به مشتریان قدیمی و جدید باشگاه
  • امکان راه اندازی کانال‌ های ارتباطی میان باشگاه مشتریان از طریق فکس، ایمیل و SMS
  • امکان ثبت اطلاعات مشتریان قدیمی و جدید و ایجاد یک بانک اطلاعاتی مناسب
  • راه اندازی و مدیریت وبلاگ به منظور تبادل نظر میان اعضای باشگاه
  • رتبه بندی مشتریان و اعطای امتیازهای بیشتر به مشتریان خاص
  • امکان تولید محتوای مناسب و مدیریت آن برای خبرنامه اینترنتی
  • طراحی و راه اندازی سیستم امتیاز گیری به ازای خرید
  • طراحی نظام تخفیف دهی و صدور کارت تخفیف
  • مانیتورینگ تعداد دفعات مراجعات مشترکین
برای مطالعه:

نرم افزار crm برای آموزشگاه

باشگاه مشتریان کارآمد

 

چگونه یک باشگاه مشتریان کارآمد طراحی کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم تنها در صورتی می توانید از مزایا و امکانات طراحی سیستم باشگاه مشتریان بهره ببرید که اصول طراحی سیستم باشگاه مشتریان را به خوبی رعایت کرده باشید. برای طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان باید سه مرحله اصلی زیر را در نظر داشته باشیم :مشخص کردن یک هدف واحد : در اولین قدم باید یک هدف مشخص تعریف کنید که برای مشتریان جذاب باشد. می توانید یکی از کالاها یا خدمات خود را به عنوان جایزه معرفی کنید. به این ترتیب می توانید برای مشتریان خود انگیزه ایجاد کنید. این انتخاب سبب کاهش هزینه های شما می شود زیرا از امکانات و محصولات خود برای ایجاد انگیزه در مشتریان استفاده می کنید.تعیین مسیر مشتریان جهت رسیدن به هدف : از آن جایی که رفتار مشتریان مختلف می باشد، تعیین این مسیر کمی دشوار است. باید طوری برنامه ریزی کنید تا استفاده بیشتر از خدمات و خرید بیشتر از محصولات، مسیر مشتریان برای رسیدن به هدف باشد.ارائه ترفیع و امتیاز برای تشویق مشتریان : رعایت این سه مرحله در طراحی سایت باشگاه مشتریان اهمیت زیادی دارد. باید دلیلی برای امتیاز دادن به مشتریان و ارتقای آن ها ایجاد کنید. مشتریان نیز باید دلیل امتیاز گرفتن خود را بدانند.با انجام این سه مرحله و رعایت بهترین اصول طراحی باشگاه مشتریان می توانید با صرف کمترین هزینه مشتریان گذری خود را به مشتریانی وفادار برای خود تبدیل کنید. این سیستم به شما کمک می کند تا از قدرت بازاریابی دهان به دهان که از طریق شبکه ‌های انسانی انجام می ‌شود بهرمند شوید. به این ترتیب هزینه های لازم برای انجام تبلیغات و بازاریابی کاهش یافته و حتی پس از مدتی به صفر می رسد.

ساخت باشگاه مشتریان

 

ساخت باشگاه مشتریان

طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان برای اغلب کسب و کارها می تواند مفید باشد. البته همان طور که اشاره کردیم در صورتی که با توجه به بهترین اصول طراحی  سیستم باشگاه مشتریان انجام شده باشد. برخی از کسب و کارهایی که می توانند از مزایای این باشگاه استفاده مفید کنند عبارتند از :
  • مراکز و موسسات آموزشی، دانشگاهی و مراکز آموزش عالی
  • مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی، درمانی و دندانپزشکی
  • مراکز هنری و فرهنگی، سینما و مراکز تفریحی
  • شرکت ‌های مواد پاک کننده، شوینده و آرایشی
  • هتل ‌ها، مراکز گردشگری و خطوط هوایی
  • مجموعه‌ ها و باشگاه ‌های ورزشی
  • انجمن ‌های صنفی و اتحادیه ‌ها
  • مراکز و مجتمع ‌های خرید
  • موسسات مالی و بانک ‌ها
  • شرکت ‌های صنایع غذایی
  • فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای
  • شرکت‌ های لوازم خانگی
  • شرکت‌ های خودروسازی
  • شرکت ‌های لیزینگ
  • رستوران‌ ها
  • و …

اصول طراحی باشگاه مشتریان

 

اصول طراحی باشگاه مشتریان

بسیاری کسب و کارها با این سوال مواجه هستند که چگونه یک باشگاه مشتریان کارامد طراحی کنیم؟ پاسخ به این سوال در کسب و کارهای مختلف می تواند کمی متفاوت باشد، اما در این قسمت تصمیم داریم مواردی را به عنوان بهترین اصول طراحی باشگاه مشتریان بیان و بررسی کنیم. به طور کلی گفته می شود که باید استراتژی های حفظ مشتری و راهکارهای تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار در نرم افزار باشگاه مشتریان مورد توجه قرار داشته باشد.امتیازدهی براساس وفاداری : طراحی سناریو باشگاه مشتریان باید به این ترتیب باشد که مشتریان در ازای خرید بیشتر، امتیاز دریافت نماید. به این ترتیب مشتری هر بار که از خدمات شما استفاده می کند یا محصولات شما را خریداری می کند، امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد. مشتری باید بتواند امتیازهای خود را به حدی برساند که بتواند کد تخفیف و … دریافت کند.برنامه متناسب با ارزش مشتری : برنامه ای که برای پاداش دهی به مشتریان در نظر می گیرید باید به گونه ای باشد که ارزش مشتریان در آن حفظ شود. به این ترتیب مشتریان نه تنها به برند شما وفادار می شوند بلکه برند شما را به سایر دوستان و آشنایان نیز معرفی می کنند. برای مثال می توانید مقداری از هزینه خرید مشتریان خود را به یک مؤسسه خیریه اهدا کنید. به این ترتیب مشتریان به خرید بیشتر تشویق خواهند شد. اعطای کارت هدیه : در طراحی سیستم باشگاه مشتریان می توانید از اعطای کارت های هدیه برای جذب و وفادار سازی مشتریان استفاده کنید. مشتریان با انجام خریدهای بیشتر و دریافت امیتاز می توانند کارت هدیه شما را دریافت نمایند. کارت های هدیه دارای اعتبار و تاریخ می باشند و مشتریان می توانند از آن اعتبار برای خرید محصولات یا دریافت خدمات شما استفاده کنند.

طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان

 
بیشتر بخوانید:

نرم افزار crm بیمه چیست؟

جمع بندی اصول ساخت باشگاه مشتریان

در این نوشته سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک باشگاه مشتریان کارامد طراحی کنیم؟ و اصولی را بیان و بررسی کردیم که در طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان باید مورد توجه قرار دهیم.ساخت باشگاه مشتریان سبب تشویق شدن مشتریان به استفاده از سرویس ها و خدمات برند شما، ارتباط بهتر با مشتری، افزایش درآمد، وفادار سازی مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید می شود. به یاد داشته باشید که در طراحی سناریو باشگاه مشتریان بانک اطلاعاتی از مشتریان خود ایجاد کرده و این اطلاعات را به خوبی تجزیه و تحلیل نمایید.یکی از مهم ترین مزایای طراحی سایت باشگاه مشتریان این است که می توانید با توجه به اطلاعاتی که از این باشگاه به دست می آورید، از علاقه ‌مندی ‌ها، نیازها و سلایق جدید مشتریان را که در محصولات و خدمات فعلی دیده نشده است آگاه می شوید. به این ترتیب می توانید خدماتی که ارائه می کنید و محصولاتی که عرضه می کنید طبق نیاز مشتریان خود آپدیت نمایید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


 کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۶ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *