صفحه اصلی اسکرول بالا

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان از جمله نرم افزارهای ارتباط با مشتری است که در کسب و کارهای امروز جایگاه ویژه ای دارد. با گسترش تکنولوژی و به دنبال آن پیشرفت تجارت، کسب و کارها از اهمیت ارتباط با مشتری بیش از پیش آگاه شده اند. به همین دلیل است که روز به روز نرم افزارهای crm با استقبال بیشتری از سمت مدیران رو به رو می شوند. در پاسخ به سوال نرم‌افزار crm چیست؟مقاله ای جامع در سایت وجود دارد که می توانید به آن مراجعه کنید؛ با وجود اینکه محوریت این مقاله بر معرفی امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان می باشد اما برای آن دسته افرادی که صرفا قصد آشنایی مختصری با crm را دارند توضیح کوتاهی ارائه می کنیم.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

crm مخفف ” مدیریت ارتباط با مشتری ” است؛ نوعی نرم ‌افزار که به شرکت ‌ها در مدیریت، پیگیری و سازماندهی روابط با مشتریان کمک می‌کند . از جمله ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان و crm می توان به این موضوع اشاره کرد که نرم افزار مذکور می ‌تواند به شما در ذخیره داده ‌های مشتریان و شناسایی عوامل موثر بر رضایت آن ها کمک کند.همچنین مواردی از جمله مدت زمانی که یک شخص یا گروه مشتری شما بوده اند، سوابق خرید وی و گزارشات مربوط به تعاملات فروش که می‌توانید برای بهینه‌ سازی فرآیندهای فروش و بازاریابی خود استفاده نمایید، در اینگونه نرم افزارها وجود دارد.در این مقاله نیز قصد داریم به صورت کامل ویژگی‌های یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان خوب را به طور کامل ذکر و بررسی نماییم. بنابراین اگر برای پیشرفت کسب و کار خود ارزش قائلید و قصد بهبود ارتباط با مشتریان خود را دارید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مزایا و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

روش کار با نرم افزار crm چگونه است؟

از جمله مواردی که همواره مدیران را هنگام تصمیم گیری برای تهیه نرم افزار CRM مردد می کند، تردید آن ها برای پیچیدگی های موجود هنگام استفاده از اینگونه نرم افزارها می باشد. به زبان ساده برخی مدیران از اینکه کار با نرم افزار مورد نظر سخت باشد هراس دارند. کار با اینگونه نرم افزارها، علیرغم دارا بودن امکانات زیاد، رابط کاربری بسیار ساده ای داردکه حتی افراد بدون تجربه نیز تنها با چند ساعت کار کردن به طور کامل بر نرم افزار مذکور مسلط می شوند.

همچنین پیگیری رفتار و اعمال مشتریان فعلی یا بالقوه شما از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی و همچنین بازاریابی ایمیلی( ایمیل مارکتینگ) از دیگر مزایای نرم‌ افزار باشگاه مشتریان به حساب می آید. به عنوان مثال نرم افزار باشگاه مشتریان و crm شاتوت دارای ربات گزارش گیر تلگرام نیز می باشد و بهبود روابط شما و مشتریانتان در این شبکه اجتماعی پرمخاطب را برایتان به ارمغان می آورد.

نکته: نرم افزار CRM برای ذخیره، مدیریت و سازماندهی داده‌ ها در ارتباط با مشتریان به کار می‌رود.

همانطور که مطمئنا تا کنون متوجه شده اید روش‌های مدیریت ارتباط با مشتری تا اندازه زیادی کسب و کار شما را متحول می کند. به همین دلیل در ادامه به بررسی جامع مزایا و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

روش کار با نرم افزار CRM

مزایای استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان

مزایا و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

بهبود روابط کسب و کار با مشتری، اصلی ترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

از زمان ایجاد اولین سیستم ارتباط با مشتری تا کنون بهبود روابط کسب ‌و کار با مشتری اصلی ترین مزیت این سیستم/ نرم افزار محسوب می شود. crm تمام تماس‌های شما را مدیریت کرده و اطلاعات مهمی مانند جمعیت مشتریان، سوابق خرید و بازخوردهای آنان در زمان فعالیت شرکت را به شما ارائه می دهد. همچنین از آن جایی که کار کردن با آن آسان است تنها چند ساعت کافی است تا یک کارمند ساده به بخش های مختلف آن تسلط یابد. پس از گذشت مدتی از زمان استفاده از نرم افزار مذکور روابط شما با مشتریانتان بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

افزایش فروش

از دیگر مزایای نرم افزار باشگاه وفاداری مشتریان تسهیل و افزایش میزان فروش شرکت می باشد. تنها کافی است نرم افزار را نصب کرده و با کمک آنالیزهای دقیق آن تنها پس از مدتی از افزایش فروش محصولات خود لذت ببرید.  به بیانی واضح تر یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند تا یک فرآیند فروش مرحله به مرحله ایجاد کنید که کارمندان شما با پیروی از آن مشتریان بیشتری را جذب کرده و بر میزان سوددهی شرکت بیافزایند.

حفظ مشتری

اگر بتوانید به سوال مشتری مداری چیست پاسخ دهید، می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که درک این ویژگی برای شما آسان است. هنگامی که بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید و وفاداری آن ها نسبت به خدماتتان را ارتقا دهید؛ سطح کسب و کار خود را یک پله بالاتر برده اید. تمامی مدیران مجرب از این موضوع آگاه هستند که اهمیت حفظ مشتری اگر بیشتر از جذب مشتریان جدید نباشد کمتر از آن نیز نیست. تصور کنید بنا به هر دلیلی یک سوم مشتریان خود را از دست بدهید.

طبیعتا عواقب ناشی از این از دست دادن اثرات منفی زیادی برای کسب ‌وکار شما خواهد داشت؛ از جمله این عواقب: کاهش درآمد یا اختلال در جریان وجوه نقدی است. بنابراین بهتر است پیش از راضی کردن مشتری برای خرید( جذب مشتری جدید)، اقدام به حفظ مشتریان ثابت خود نمایید. خوشبختانه یکی از ویژگی ها و امکانات نرم افزار CRM شناسایی علایق مشتریان و تلاش برای حفظ آن ها می باشد.

برای مطالعه:

استراتژی های حفظ مشتری

تجزیه و تحلیل دقیق

تجزیه و تحلیل دقیق اقدامی است که منجر به کسب اطلاعات فراوانی درباره علایق مشتریان خواهد شد. همین موضوع یکی از مهم ترین مزایا و البته تفاوت های نرم افزار فروش و crm های موجود در بازار می باشد. هر اندازه نرم افزار مذکور قدرتمندتر بوده توانایی بیشتری در تجزیه و تحلیل داده ها دارد. اقداماتی از قبیل بررسی نرخ کلیک تبلیغات، بازخوردهای مشتریان، ساعت های افزایش و کاهش درآمد و بسیاری موارد دیگر از جمله امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان می باشد. البته همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم ویژگی های مذکور محدود به چند مورد نشده و موارد زیادی را در بر می گیرند.

مزایا و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

انجام آنالیز به صورت خودکار

نکته قابل توجه در نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری این است که تمامی بررسی های پیچیده و زمانبر به صورت خودکار انجام می شوند و در نهایت پیشنهاداتی برای افزایش بهره وری کسب و کار نیز به شما داده خواهد شد. به عنوان مثال نیازی نیست پاسخ سوالاتی از قبیل چطور فروش را پیش بینی کنیم ذهن شما را به خود درگیر کند؛ چراکه نرم افزار پاسخ سوال شما را خواهد داد. به همین دلیل است که همواره خودکار بودن فرایند آنالیز جزو مهم ترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان محسوب می شود.

 صرفه جویی در زمان

در صورت استفاده از امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان تا اندازه زیادی در زمان خود و کارمندانتان صرفه جویی خواهید کرد. این موضوع باعث این می شود که بتوانید زمان اضافه خود را به ارائه خدماتی دیگر اختصاص دهید. به عنوان مثال اگر روش کار با نرم افزار crm را فرا گیرید و این موضوع باعث شود تا کارهایتان روزانه دو ساعت زودتر به اتمام برسند؛ در طول یک ماه شما 60 ساعت زمان اضافه در اختیار خواهید داشت که می توانید جهت افزایش بهره وری کسب و کار خود از آن استفاده نمایید.

از طرفی دیگر حتی اگر نمی دانید در زمان اضافه خود چه کاری را انجام دهید، نرم افزار باشگاه مشتریان به شما پیشنهادات و بررسی هایی را ارائه می دهد تا اینگونه ابهاماتتان نیز برطرف شوند.

ایجاد پایگاه داده

تفاوتی ندارد دارای یک فروشگاه انلاین باشید و یا یک رستوران متوسط، پس از چند روز استفاده از نرم افزار  CRM پایگاه داده ای از تمامی مشتریان و علایق و فعالیت های آن ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت که روز به روز نیز گسترده تر می شود. با استفاده از اطلاعات پایگاه داده ها مشتریان خود را بهتر شناخته و امکاناتی را که رضایت آن ها را در پی دارد به کسب و کار خود اضافه می کنید.

به زبان ساده اطلاعات مذکور باعث می شود تا یک نماینده فروش به سادگی علایق یک مشتری خاص را بررسی کند. حتی اگر اولین بار باشد که شخصی از خدمات شما استفاده می کند، اطلاعات او ذخیره شده تا دفعات بعد با علایق او آشنایی بیشتری داشته و خدمات بهتری را به وی ارائه دهید. همچنین اگر زمانی قصد تعطیل کردن و یا تعویض کسب و کار خود را داشتید، این اطلاعات در کسب و کار بعدی شما نیز بسیار موثر خواهد بود.

پیشبینی آینده کسب و کار

از جمله عادات بد فروشندگان (البته برخی از آن ها) عدم توجه به آینده کسب و کار می باشد. برخلاف تصور بعضی افراد پیش بینی آینده شرکت آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. البته این موضوع زمانی صدق می کند که از مزایای نرم‌افزار باشگاه مشتریان و  crm به خوبی آگاه بوده و در بازه های زمانی معین از تمامی آن ها بهره مند شوید. برخی از این نرم افزارها امکاناتی را در رابطه با آینده شرکت نیز به شما ارائه خواهند داد. طبیعتا هر اندازه نرم افزار مذکور پیشرفته تر باشد تحلیل های آن نیز دقیق تر است.

یک مزیت بزرگ CRM این است که با استفاده از آن می توانید آینده مشتریان شرکت خود را به وضوح مشاهده کنید. به بیانی دیگر قادر به بررسی تاثیر تغییرات در شرکت بر روی مشتریان خواهید بود. این موضوع منجر می شود تا از خسارات احتمالی تا اندازه زیادی بکاهید.

جذب مشتریان جدید

چندی قبل در خصوص اهمیت حفظ مشتریان ثابت صحبت کردیم. اکنون نوبت به جذب مشتریان جدید می رسد. همانطور که بر همگان واضح و مبرهن است افزایش سوددهی نسبت مستقیمی با جذب مشتریان جدید دارد. خدماتی از جمله ایمیل مارکتینگ، پیامک مارکتینگ، گزارش گیری در شبکه های اجتماعی تنها چند مورد از ویژگی‌های یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان خوب محسوب می شود. پس از موفقیت آمیز بودن این مرحله است که اقدامات مربوط به وفادارسازی مشتری انجام گرفته و شخص به مشتری ثابت کسب و کار شما تبدیل خواهد شد.

مزایا و امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

چه کسب و کارهایی می توانند از امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان بهره مند شوند؟

اکنون که با مزایای استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان آشنا شده اید شاید این سوال برایتان پیش آمده است که کدام شرکت ها قادر به استفاده از این امکانات هستند؟ در پاسخ به این سوال پیش از هر چیز باید بگوییم از آن جایی که CRMها انواع مختلفی مانند CRM تحلیلی و crm عملیاتی و CRM مشارکتی دارند پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که هر کسب و کاری می تواند از امکانات این نرم افزار استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر انواع CRM می توانید مقاله نقش CRM در شرکت های B2B را مطالعه کنید.

جمع بندی

با توجه به مزایای بررسی شده در این مقاله اهمیت استفاده از امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان و CRM بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل شرکت های زیادی در جستجوی نرم افزاری هستند که علاوه بر دارا بودن ویژگی های ذکر شده، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. با وجود تبلیغات بسیار زیاد در خصوص برخی از این برنامه ها طبیعی است که شخص هنگام انتخاب با تردید و ابهام رو به رو شود.

با این وجود در صورت یافتن یک نرم افزار جامع تمامی این ابهامات رفع شده و کسب و کار شخص رونق بسیاری خواهد گرفت. نرم افزار باشگاه مشتریان وCRM شاتوت یک نرم افزار مدیریتی/ تحلیلی جامع و کاربردی بوده که بسیاری از مزایای ذکر شده در این مقاله را دارا می باشد. همچنین مناسب بودن قیمت نرم افزار crm و پشتیبانی آن سبب شده است تا تهیه آن برای شرکت ها بسیار به صرفه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم افزار مذکور می توانید در سایت شاتوت از بخش محصولات ما، باشگاه مشتریان – CRM را انتخاب کرده و اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب نمایید.

ممنون از اینکه تا پایان این بخش با موضوع بررسی امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان همراه ما بودید. امید است که پس از مطاله مقاله مذکور به خوبی پاسخ سوال ویژگی های نرم افزار باشگاه وفاداری چیست را درک کرده باشید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

۱۷ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *