صفحه اصلی اسکرول بالا

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری یا (Contractor Accounting software)، نرم افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا به هنگام ثبت صورتحساب‌ها و گزارش‌ها زمان بیشتری صرفه جویی کنید و وقت کمتری را صرف انجام کارهای کاغذی کرده و برای رسیدگی به مسئولیت‌های محل کار خود تایم بیشتری داشته باشید. نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری می‌توانند یک یا چند پروژه را باهم مدیریت کرده و اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به هر پروژه را در کمترین زمان و به صورت دقیق به پیمانکار ارائه دهند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

اما انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت پیمانکاری چگونه صورت می‌گیرد؟ در پاسخ باید بگوییم که حسابداری پیمانکاری از آن جهت که جزئیات و روش‌های متعددی دارد ممکن است کمی پیچیده و دشوار باشد و موجب شود مهندسان و حسابداران به‌دنبال بهترین نرم افزار برای این فرآیندها باشند. از جمله فرآیندهای پیچیده حسابداری شرکت‌های پیمانکاری می‌توان به هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم، صدور صورت‌حساب و محاسبه سود و زیان هر پروژه، جزئیات وام، قوانین مالیاتی متعدد و فرمول‌های محاسبه آن‌ها و… اشاره نمود.

نرم افزار حسابداری مناسب شرکت پیمانکاری

در تعریف حسابداری پیمانکاری باید گفت که یک شاخه‌ از دانش حسابداری است و به تمامی امور مالی، اسناد و قراردادهای پیمانکاری نظارت دارد. از همین جهت، داشتن آگاهی از دانش حسابداری پیمانکاری و استفاده از فناوری‌های نو مثل استفاده از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری پیمانکاری برای حسابداران اهمیت زیادی دارد. نرم افزاری که بتواند پروژه‌های پیمانکاری را مدیریت کرده و اطلاعات مالی شرکت را تحلیل نماید، بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری به حساب می‌آید.
برای مطالعه:

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

شرکت پیمانکاری چیست؟

نرم افزار حسابداری پیمانکاری در زمینه حسابرسی به امور شرکت پیمانکاری اهمیت زیادی دارد. شرکت پیمانکاری به شرکتی گفته می‌شود که می‌تواند اقدام به انعقاد قرارداد پیمانکاری برای انجام فعالیت‌های پیمانکاری کند. معمولا شرکت‌های پیمانکاری برحسب تعداد نیروی کار، توانایی‌ها، سابقه فعالیت و تجهیزات رتبه بندی می‌شوند. در حوزه پیمانکاری برخی گروه‌ها فعال‌تر هستند که مطابق آیین‌نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری عبارت هستند از:
  • پیمانکاری نیرو
  • پیمانکاری صنعت و معدن
  • پیمانکاری ساختمان
  • پیمانکاری آب و فاضلاب
  • پیمانکاری نفت و گاز
  • پیمانکاری ارتباطات
  • پیمانکاری کاوش‌های زمینی
  • پیمانکاری راه و ترابری
  • پیمانکاری مرمت آثار باستانی
  • پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات کشاورزی

چرا لازم است از بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری استفاده کنیم؟

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید خوب است این نکته را بدانید که مدیریت ناکارآمد داده‌های مالی می‌تواند ضربه شدیدی به کارتان وارد کند و حتی شما را در معرض ورشکستگی قرار دهد. عملکردهای اشتباهی همچون تمدید‌های ناخواسته، تعهدات از دست رفته و دیگر فعالیت‌های اشتباه موجب می‌شوند تا فرصت‌های عالی یک کسب وکار از دست رفته و رو به نابودی رود. همین عوامل است که شرکت‌ها را وادار به استخدام تیم حسابداری می‌کند زیرا قراردادها را مورد بررسی قرار می‌دهند و به‌صورت کلی نقش مهمی در چرخه مالی آن شرکت ایفا می‌کنند. بنابراین متوجه شدیم که وجود یک نرم افزار حسابداری پیمانکاری تا چه حد می‌تواند برای شرکت پیمانکاری مفید باشد.

تحول کسب و کار با نرم افزار حسابداری پیمانکاری

زمانی که از یک سیستم حسابداری پیمانکاری استفاده می‌کنید، این امکان را دارید که در کمترین زمان یک فاکتور ایجاد، ارسال، پیگیری و پرداخت نمایید. این نرم افزار شما را قادر خواهد کرد که کلیه هزینه‌ها و صورت‌های مالی شرکت خود را مدیریت کنید.  برخی از اقداماتی که می‌توانید با نرم افزار حسابداری برای پیمانکاری انجام دهید از قرار زیر است:

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

ثبت معاملات

اصلی‌ترین نقشی که حسابداری دارد این است که سوابق مالی را به‌شکل منظمی نگه داری می‌کند، زیرا که این این سوابق پایه اصلی حسابداری هستند و صاحبان کسب و کار باید بتوانند در هر زمانی که لازم داشتند به راحتی به این سوابق دسترسی داشته باشند.

صرفه جویی در زمان

نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمانی این امکان را به شما می‌دهد که کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهید و بتوانید در صرف هزینه صرفه جوی کنید. استفاده از این سیستم حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که برخی از فعالیت‌ها را همچون مدیریت سرمایه‌گذاری و قرارداد‌ها، سازماندهی هزینه‌های ساخت و ساز، مدیریت تجهیزات، مدیریت اسناد، گزارش‌نویسی و پیگیری درخواست‌های مشتریان را به‌صورت خودکار انجام دهد.

حسابداری آسان بدون دانش حسابداری

محیط کاربری نرم افزار حسابداری برای پیمانکاران ساده بوده و بدون آنکه نیاز به دانش حسابداری داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کرده و حساب‌های مالی خود را مدیریت نمایید.

یادآوری پرداخت‌های دیرهنگام

وجود یک یادآوری خودکار برای پرداختی‌های شما، باعث می‌شود تا زمان چک‌ها و صورت حساب‌های خود را فراموش نکنید و از این لحاظ اطمینان خاطر داشته باشید. این یادآور را می‌توان براساس تقویم مالی خود تنظیم کنید تا هرگز زمان پرداخت‌ها را فراموش نکنید.

سازماندهی هزینه‌های تجاری خود

با وارد کردن هزینه‌خای خود در نرم افزار حسابداری پیمانکاری می‌توانید آنها را ذخره و سازماندهی کنید.

بودجه بندی و برنامه ریزی

از طریق این نرم‌‌‌‌افزار می‌توانید برنامه ریزی کنید که چه مقدار از منابع موجود خود را صرف خرید ماشین آلات، تجهیزات و… کرده و چه مقدار را به دستیابی به اهداف اختصاص دهید.
بیشتر بخوانید:

نرم افزار حسابداری پوشاک

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری: موارد مهم در حسابداری پیمانکاری

برخی از موارد وجود دارند که به عنوان مهمترین موارد حسابداری پیمانکاری شناخته می‌شوند. به‌عنوان مثال یکی از این موارد محاسبه کردن مخارج صرف شده به صورت کلی جهت انجام پروژه و درآمد حاصل از آن است. انجام این محاسبه کمک می‌کند تا میزان سودآوری پروژه تعیین گردد.پس نرم افزار حسابداری پیمانکاری ساختمانی باید بگونه‌ای باشد که بتواند تمامی این حساب‌ها را بدون خطا انجام دهد. برای محاسبه سود خالص از انجام یک پروژه باید 5 مورد زیر را حتما در نظر گرفت:
  1. هزینه‌های قبل از مناقصه: امکان دارد برای آنکه آگاهی‌های بیشتری در مورد مناقصه و اهداف آن صورت بگیرد هزینه‌هایی صرف شود، که این هزینه باید توسط حسابداران پیمانکار محاسبه شده و از سود پروژه کسر گردد.
  2. هزینه‌های مستقیم: هزینه‌هایی است که به‌صورت مستقیم در زمان انجام پروژه صرف می‌شوند، از جمله؛ هزینه دستمزد عوامل و کارگران، هزینه اجاره ماشین‌آلات، هزینه خرید لوازم و مصالح کار و هزینه استهلاک ماشین‌آلات و ابزار.
  3. هزینه‌های غیر مستقیم: هزینه‌هایی همچون هزینه تعمیرگاه مرکزی، هزینه‌های کارگاه و هزینه طراحی ماشین‌آلات ویژه بخش‌های مختلف هر پروژه از جمله هزینه‌های غیرمستقیم هر پروژه است.
  4. هزینه‌های نامرتبط: هزینه‌های نامرتبط به هزینه‌هایی گفته می‌شود که با پروژه اصلی یا ارتباطی نداشته و یا ارتباط بسیار کم و جزئی دارند، از جمله؛ هزینه تحقیق و توسعه شرکت و هزینه استهلاک ماشین‌آلاتی که در زمان انجام این پروژه به‌کار گرفته نشده‌اند.
  5. ضمانت‌نامه‌های کارفرما: یکی دیگر مهمترین اسناد هر پروژه ضمانت‌نامه‌ای است که کارفرما در طول زمان اجرای پروژه به پیمانکار پروژه می‌دهد و لازم است در نرم افزار حسابداری پیمانکاری ثبت گردیده تا در محاسبات نهایی از آن‌ استفاده شود.

امکانات و ویژگی ها نرم افزار حسابداری پیمانکاری

  • تعریف انواع کسورات و اضافات قرارداد به شکل نامحدود مطابق با نوع پروژه شامل حسن انجام کار، سپرده بیمه، پیش دریافت‌ها و …
  • امکان ثبت کردن اطلاعات مربوط به مناقصات و مبالغ و نتیجه مناقصه.
  • تعریف انواع پرداخت قرارداد از جمله پروژه های مقطوع، امانی، دستمزد و ….
  • امکان تعریف نمودن انواع اجرای قرارداد همچون پروژه‌های مشاوره، مطالعه، نظارت و اجرا.
  • ثبت نمودن انواع ضرایب برای قراردادها و اعمال کردن آن در صورت وضعیت مربوطه به صورت خودکار.
  • امکان ثبت نمودن عملیات سپرده بیمه و مفاصا حساب بیمه.
  • تعریف اشخاص به تفکیک مدیران پروژه، کارفرمایان، مجری، ناظر و مشاوران پروژه.
  • امکان ثبت کردن ضمانت‌نامه‌های هر پروژه و عملیات ضمانت‌نامه از جمله تمدید، ابطال و مصادره ضمانت‌نامه.
  • ثبت کردن الحاقیه، اصلاحیه و متمم قراردادها بر طبق موضوع، مدت و مبلغ قرارداد.
  • امکان ثبت نمودن پیش دریافت‌ها برای هر پروژه.

نرم افزار crm

با یادگیری روش کار با نرم‌افزار crm می‌توانید استراتژی‌های حفظ مشتری را به کار ببرید. کاربرد نرم‌افزار crm اهمیت ارتباط با مشتری را نشان می‌دهد، زیرا از طریق این نرم‌افزار که یک سیستم جامع فروش است، امکان ایجاد ارتباط با مشتری و ارائه خدمات به مشتری فراهم می‌شود. همچنین با ایجاد پنل پیامکی می‌توان اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان کرد و به این صورت، رضایت مشتریان را جلب نمود.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

کلیک کنید.!
به اشتراک بگذارید

۶ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *