صفحه اصلی اسکرول بالا

ارائه خدمات خوب به مشتری

خدمات مشتری شامل خدمات و حمایتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید، ارائه خدمات به مشتریان می تواند در سه مرحله قبل از خرید، حین خرید و بعد از خرید و استفاده از محصولات یا خدمات شما باشد. اگر می خواهید مشتریان خود را حفظ کرده و تجارت خود را توسعه دهید، ارائه خدمات خوببه مشتری بسیار مهم است. خدمات مشتریان امروزه بسیار فراتر از پشتیبانی تلفنی است. این خدمات از طریق ایمیل، وب، پیام متنی و رسانه های اجتماعی در دسترس آن ها قرار می گیرد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

تیمی که قرار است به مشتریان خدماتی ارائه بدهد دارای نقش مهمی در وفادار نمودن مشتریان می ‌‌باشد. چرا که به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط است. با تمرکز بر روی نیازهای مشتریان می‌‌توان خدمات بی‌‌نظیری را به آنها ارائه داد. باید توجه داشت که حتی اگر محصولات ارائه داده شده دارای کیفیت عالی باشند اما نحوه ارائه دادن خدمات ضعیف باشد، می‌‌تواند دلیلی بر از دست رفتن مشتریان وفادار محسوب گردد. بازخورد مشتریان را باید همیشه در نظر گرفت چرا که راهی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت شما می‌‌باشند.

نحوه برخورد سازمان با مسائل مربوط به مشتری و ایجاد بهترین تجربه مشتری، عامل موفقیت یا شکست آن سازمان است. برای ارائه خدمات خوب به مشتریان رعایت چند عامل کلیدی ضروری است.

برای مطالعه:

استراتژی های حفظ مشتری

ارائه خدمات خوب به مشتری

دو عامل کلیدی برای ارائه خدمات خوب به مشتری

پاسخگویی سریع

مشتریان مشکلات خود را گزارش می دهند و انتظار دارند که آن ها حل شوند؛ به طوری که تحقیقات نشان می دهد، بیشتر مشتریان انتظار دارند در عرض پنج دقیقه پس از مطرح شدن مشکلشان، پاسخ مناسبی را دریافت نمایند.

حس اعتماد و اطمینان

مشتری باید احساس نماید، شنیده و درک می شود و برای رفع مشکلش با او همکاری خواهد شد

چرا ارائه خدمات به مشتری برای بهتر شدن کسب و کارمهم است؟

مشتریان به طور ذاتی انتظار بهترین تجربه را از محصولات یا خدمات شما دارند. در صورت درخواست یا پشتیبانی، آن ها همچنین انتظار بهترین پاسخ برای مشکلشان در کوتاه ترین زمان را نیز دارند. هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد  و آن ها بیشتر خوشحال باشند احتمال اینکه به به شما وفادار باشند بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری

ارائه خدمات خوب به مشتری

انواع خدمات به مشتریان

درک مشتری و نیازهای او بسیار مهم است. این روزها شهرت یک برند بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری سنجیده می شود. بسیاری از سازمان های موفق مشتری محور هستند. آن ها با  استفاده از امکانات  نرم افزار باشگاه مشتریان و انجام نظرسنجی های منظم از مخاطبان خود تحقیقات جامعی را با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیشرفته انجام می دهند.پنج نوع اصلی خدمات به مشتریان وجود دارد:

کمک به مشتریان بالقوه

مشتریان احتمالی که در واقع مشتری نیستند بلکه کسانی هستند که با ارائه اطلاعات تماس در وب سایت شرکت، تماس با تیم پشتیبانی فروش از طریق چت آنلاین، انجام جلسات به صورت آفلاین از طریق تلفن و یا حضوری به محصولات یا خدمات علاقه نشان داده اند. این مشتریان بالقوه می توانند تبدیل به خریدار شوند..تیم خدمات مشتری باید با استفاده از ابزار CRM نیازها و علایق مخاطبان را  شناسایی کرده و به طور مداوم فایل های مربوط به محصولات مورد علاقه آن ها را برایشان ارسال نمایند؛ همچنین برای راهنمایی آن ها نیز در دسترس باشند.برای آشنایی با انواع CRM، کاربرد نرم افزار CRM،بهترین نرم افزار crm ایرانی و روش کار با نرم افزار CRM بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.ارائه خدمات خوب به مشتری

ورود مشتریان جدید

مشتریانی که قبلاً محصول یا خدماتی را خریداری کرده اند، اما هنوز برای تعیین عملکرد خود به کمک نیاز دارند، در این دسته قرار می گیرند. این زمانی است که یک تیم خدمات مشتری برای ارائه هرگونه اطلاعات اضافی احتمالی وارد صحنه می شود. حتی پس از اتمام خرید، ارائه خدمات سریع و پشتیبانی از مشتریان باعث می شود آنها در طول زمان به خریداران وفادار تبدیل شوند.

راهنمایی برای مشتریان تکانشی

این مشتریان در صورتی که همه محصولات و خدمات به خوبی توضیح داده شوند و در مورد آنچه می خواهند شفافیت مطلق داشته باشند، در یک لحظه اقدام به خرید خواهند کرد. متقاعد کردن آنها برای خرید دشوار نیست، اما روش خرید محصولات برای این دسته باید  به وضوح، آسان و سریع مشخص شود. وقتی مشتریان تکانشی با مشکلی درگیر شوند، باید راه حلی کوتاه و دقیق ارائه شود. در صورت طولانی شدن پاسخ، احتمال زیاد وجود دارد که این مشتریان تکانشی صفحه وب سایت را ترک کنند و به سراغ رقبای شما بروند.

به مشتریانی که به دنبال تخفیف هستند کمک کنید

این مشتریان هرگز با قیمتی که در منابع سازمان ذکر شده است خرید نمی کنند. همیشه  به دنبال  تخفیف هستند. اگر آنها قبلاً با نرخ های تخفیف خرید کرده اند، به احتمال زیاد اگر نتوانند از تخفیفات استفاده کنند، ممکن است از خرید صرف نظر کنند. تیم خدمات مشتری باید دائماً به محصولات ارزشی اضافه کند تا این مشتریان به خرید ترغیب شوند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


کلیک کنید!!
به اشتراک بگذارید

۳ دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *