صفحه اصلی اسکرول بالا

CRM تحلیلی چیست؟

افرادی که سعی می کنند کسب و کار خود را به سمت ارتباط با مشتری ببرند می دانند که نرم افزار CRM چیست و مطمئنا این را هم می دانند که سه پلتفرم CRM وجود دارد؛ که شامل CRM عملیاتی، CRM تحلیلی و CRM مشارکتی می شود؛ اما در این مقاله ما قصد داریم شما را با CRM تحلیلی، قابلیت ها و مزایای آن آشنا کنیم تا بتوانید به بهترین نحو از آن در جهت رشد و شکوفایی تجارت خود استفاده کنید، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

CRM تحلیلی یا Analytical CRM چیست؟

CRM تحلیلی به این معنی است که اطلاعاتی را که کسب و کار شما در مورد مشتریان ایجاد می کند بدون اینکه مشتریان متوجه بشوند دریافت میکند و بعد از ذخیره سازی آنها را تجزیه و تحلیل می کند تا با نحوه بهبود عملکردها آشنا شوید.تمام این اطلاعات چند کانالی به عنوان مجموعه ای پیچیده و عظیم از داده ها در CRM وارد می شود که هیچ انسانی نمی تواند در مدت زمان معقولی رمزگشایی کند. CRM تحلیلی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فرآیند های تجاری خود را(مانند خطوط فروش) ساده سازی کنید؛ به این صورت که اطلاعات مشتری را جمع آوری می کند تا دانش مشتری را از طریق تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد کند و فرصت های جدید فروش را پیش بینی می کند.مدیریت تحلیلی ارتباط با مشتری باعث می شود داده های شما برای تجارت شما کار کنند. این داده ها می توانند از کانال های مختلف مانند رسانه های اجتماعی، چت زنده، تماس های تلفنی، وب سایت شرکت شما، تماس های رو در رو، سوابق خرید و غیره تهیه شوند.همه این داده ها در یک جا توسط CRM تحلیلی جمع آوری شده و دید مشتریان و ترجیحات آنها را نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا مشتریان را تقسیم بندی کرده، روندها را پیش بینی کنید و بازاریابی و استراتژی های فروش هدفمند خود را برای آینده برنامه ریزی کنید.

CRM تحلیلی چیست, Analytical CRM, اجزای CRM تحلیلی, قابلیت‌های analytical CRM, مزایای CRM تحلیلی

مهمترین اجزای CRM تحلیلی

سی آر ام تحلیلی یا Analytical CRM به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:
  • ابزارهای پردازش تحلیلی برخط: این ابزارهای تحلیلی بسیار پیچیده بوده و صرفا جهت تایید فرضیات مطرح شده استفاده می شوند.
  • ماژول های داده کاوی: ماژول های داده کاوی برای آنالیز داده ها استفاده می شوند.
  • انبار داده ها: پایگاهی است که برای جمع آوری داده ها، آماده سازی و همگام سازی داده های مشتریان به کار می رود.

قابلیت های analytical CRM چیست؟

  • بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری
  • ساخت پرسونای خرید
  • داده کاوی
  • پردازش تحلیلی بر خط
  • بهینه سازی تلاش های بازاریابی و فروش
  • شناخت انگیزه های مسبب تبدیل فرصت های فروش
  • فرصت های فروش جدید

مزایای استفاده از CRM تحلیلی چیست؟

CRM تحلیلی قابلیت های تحلیلی را ارائه می دهد که به مشاغل در پیش بینی، مقیاس بندی و بهبود روابط با مشتریان کمک می کند. مزایای این سیستم تحلیلی عبارتند از:

CRM تحلیلی چیست, Analytical CRM, اجزای CRM تحلیلی, قابلیت‌های analytical CRM, مزایای CRM تحلیلی

  • بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها می تواند، مشتریان پرسود را حفظ کند.
  • مشتریان جدیدی را که از همه نظر شبیه مشتریان ایده آل هستند را شناسایی می کند.
  • رضایت و وفاداری مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  • داده های فروش و بازاریابی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا اطلاعات لازم را برای عملیات روانتر ارائه دهد.
  • با شناسایی الگوها و تجزیه و تحلیل آنها برای شناسایی بخش های سودآور مشتری که شایسته پیگیری هستند، به تولید گزارش رفتار مشتری کمک می کند.
  • در برنامه ریزی و مدیریت کمپین های بازاریابی در سطوح مختلف جغرافیایی، مارک تجاری و تجزیه و تحلیل محصول استفاده می شود. تجزیه و تحلیل بازاریابی همچنین اطلاعات ارزشمندی را در مورد فرصت های بازاریابی استفاده نشده ارائه می دهد.
  • به حفاری چرخه فروش، بهبود خطوط فروش و طراحی مجدد برنامه ها کمک می کند. همچنین با بررسی دقیق رفتار فروش به پیش بینی سود و فروش کمک می کند.
  • اطلاعات را از منابع مختلف برای ارزیابی رضایت مشتری جمع آوری می کند. علاوه بر آن، مشاغل می توانند خدمات خود را از نظر هزینه خدمات و درآمد های حاصله بهینه سازی کنند.
  • به مشاغل کمک می کند تا ترجیحات مشتری را در مورد وسایل ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و غیره تعیین کنند. همچنین به مشاغل در تنظیم دقیق ارتباطات عمومی خود نیز کمک می کند.

چگونه مشاغل می توانند از CRM تحلیلی استفاده کنند؟

مشاغل می توانند از CRM های تحلیلی برای موارد زیر استفاده کنند:

پیش بینی روند

برای اطمینان از رفتار خرید، می توانید در روند های فروش تاریخی دقیق شده و آنها را با شرایط فعلی بازار مقایسه کنید. با داشتن این اطلاعات، مشاغل می توانند روند ها و سایر عوامل مرتبط مانند مکان و سرعت توسعه روند را به طور موثر پیش بینی کنند.

رضایت مشتری را افزایش دهید

به مشاغل اجازه می دهد داده های جمع آوری شده از چندین کانال را تجزیه و تحلیل کرده و از آنها برای افزایش رضایت مشتری استفاده کنند. مشخصات دقیق مشتریان برای تعیین ترجیحات و درک بهتر چرخه عمر مشتری مفید است. این بینش ها در تبدیل مشتریان جدید به مشتریان دائم و حفظ مشتری مفید است.

پالایش فروش

شما می توانید ترجیحات و گرایش های مشتری را تجزیه و تحلیل کنید تا روش های بازاریابی و فروش را که به احتمال زیاد بهترین نتایج را به دست می آورند، مشخص کنید. علاوه بر این، CRM های تحلیلی می توانند به طور مداوم بر فعالیت های فروش نظارت کرده و آن را برای حداکثر سود تصحیح کنند.

تقویت کمپین های بازاریابی

می توانید عملکرد کمپین های بازاریابی را ارزیابی کرده و هزینه های بازاریابی را منطقی کنید. CRM تحلیلی همچنین در ردیابی سرنخ ها در کانال های مختلف و ایجاد مشخصات مشتری کمک می کند.

CRM تحلیلی چیست, Analytical CRM, اجزای CRM تحلیلی, قابلیت‌های analytical CRM, مزایای CRM تحلیلی

CRM تحلیلی چه تفاوت هایی با CRM عملیاتی و CRM مشارکتی دارد؟

CRM تحلیلی از نظر عملکرد با CRM مشارکتی و CRM عملیاتی متفاوت است. به گونه ای که CRM مشارکتی عمدتا به ارتباط و همکاری بین مشتریان و فروشندگان می پردازد. انواع مختلفی از اطلاعات مانند اطلاعات بازار، اطلاعات مشتریان و اطلاعات تجاری را به اشتراک می گذارد. در یک سازمان، چندین بخش از طریق CRM مشارکتی متصل می شوند. اطلاعات جمع آوری شده توسط یک بخش را می توان در بخش دیگری برای بهبود خدمات مشتری استفاده کرد.اما CRM عملیاتی، بخش های فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری از یک کسب و کار را ترکیب می کند. این سی آر ام دارای سه جزء اصلی: اتوماسیون نیروی فروش، اتوماسیون بازاریابی و اتوماسیون خدمات است. در واقع اینطور می توان گفت که CRM عملیاتی از داده ها برای بهینه سازی فرایند های روزمره استفاده می کند، اما نه در سطح CRM تحلیلی.

چگونه می توان سی آر ام تحلیلی را تهیه کرد؟

برای تهیه سی آر ام تحلیلی می توانید به سایت شاتوت که یک مجری راهکارهای مشتری مداری است مراجعه کنید. اگر می خواهید که در کسب و کار خود پیشرفتی داشته باشید می توانید از شاتوت کمک بگیرید و از محصولاتی مانند نرم افزار CRM، فروشگاه آنلاین، سیستم جامع فروش، نرم افزار حسابداری رستوران و فست فود، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار خزانه داری و … برای رسیدن به موفقیت بهره ببرید.اگر خواهان استفاده از هر یک از محصولات شاتوت که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین سی آر ام تحلیلی هستید می توانید سری به سایت شاتوت بزنید و از کارشناسان ما در این باره کمک بخواهید.

سخن آخر

خیلی از افراد با اینکه سال هاست در یک حوزه کاری فعالیت می کنند اما با استراتژی های حفظ مشتری آشنایی ندارند، با اینکه می دانند اگر به دنبال موفقیت در تجارت هستند باید رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار دهند. سایت شاتوت به شما کمک می کند تا با اهمیت ارتباط با مشتری آشنا شوید و عادات بد فروشندگان را کنار بگذارید. CRM تحلیلی یکی از مواردی است که شما می توانید برای حفظ و وفادارسازی مشتری از آن استفاده کنید. شما با کمک تحلیل هایی که این نرم افزار برای شما انجام می دهد می توانید در کنار حفظ مشتری، راهکارهایی جهت افزایش فروش هم بدست آورید. حتی می توانید از این این سی آر ام برای راضی کردن مشتری برای خرید هم استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

به اشتراک بگذارید

۲۰ دیدگاه

  1. از بین انواع CRM فکر میکنم این یکی بهترین باشه و بیشتر به فروش محصول کمک کنه. چون مشتری ها رو انالیز میکنه و بهترین اطلاعات و مهم ترینشون رو که به فروش بیشتر کمک میکنه، در اختیارت می زاره . من در مورد انواع CRM تحقیق کردم و به نظرم این بهترین گزینه برای کسب و کار من و هر کسب و کاری که به دنبال فروش بیشتر هست، میتونه باشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *