صفحه اصلی اسکرول بالا

اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان امروزه یکی از ابزار های مفیدی است که اکثر کسب وکار ها برای جذب هر چه بیشتر مشتری و از آن مهم تر، حفظ آن ها برای طولانی مدت، از آن بهره می برند. قواعد باشگاه مشتریان در کسب و کار های مختلف متفاوت است اما تمامی آن ها بر اساس قانون پاداش طراحی می شوند. فرقی نمی کند که کسب وکار شما در چه زمینه ای باشد، همه ی افراد از صاحبین کافه ها و رستوران ها و فروشگاه ها گرفته تا افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، می توانند با ایده ی باشگاه مشتریان، خانواده مخاطبین خود را بزرگ تر کنند. از فواید راه اندازی باشگاه مشتریان می توان به افزایش مشتریان، تبدیل آن ها به مشتری های ثابت و وفادار، کمک به تبلیغات و برند سازی، افزایش سود، کاهش هزینه های تبلیغات و … اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09156628191

تاریخچه باشگاه مشتریان

اگر بخواهیم با یک مثال نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان و فعالیت آن را توضیح دهیم، بهتر است به زمان ایجاد اولین نسخه از این باشگاه رجوع کنیم.

در سال 1793 اولین ایده راه اندازی باشگاه مشتریان به ذهن یک تاجر آمریکایی رسید. این تاجر به هر خریدار نشانی می داد و افراد پس از مدتی با جمع کردن این نشان ها و تحویلشان به تاجر، با توجه به تعداد آن می توانستند کالایی را رایگان خریداری کنند. این ایده در مدت کوتاهی آنقدر تعداد مشتریان تاجر را زیاد کرد و سبب شد تا میزان در آمد و سود وی چند برابر شود، که اشتیاق استفاده از این ایده برای تاجران دیگر نیز ایجاد شد؛ این عامل منجر به این شد که در قرن 19 بسیاری از افراد برای بالا بردن فروش و ایجاد وفاداری در مشتریان از آن استفاده کنند.

راه اندازی باشگاه مشتریان با چنین ایده ساده ای شروع شد تا در سال 1981 خطوط هوایی آمریکا با استفاده از یک ایده ی جدید تر در مقیاس بزرگتری از منافع راه اندازی باشگاه مشتریان استفاده کنند. در آن سال پس از برداشته شدن محدودیت های قانونی خطوط هوایی، این شرکت به مشتریان پیشنهاد داد که با جمع بستن مسافت مسیر هایی که با هواپیماهای این شرکت سفر کرده اند، در سفر های بعدی از آن به جای پول نقد برای خرید بلیط استفاده کنند. این موضوع سبب شد تا مشتریان این شرکت بیش از پیش به آن وفادار باشند و سود شرکت هم بیشتر شود و از سوی دیگر مشتریان دائمی و کسانی که پرواز های زیادی دارند، پاداش درخوری دریافت کنند.

امروزه با گسترش ایده های راه اندازی باشگاه مشتریان رقابت سرسختانه ای بین کسب و کار های مختلف به وجود آمده است. اما سوال مهم این است که، چه باشگاه مشتریانی بیشترین موفقیت را خواهد داشت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله باشگاه مشتریان چیست ؟را مطالعه نمایید.

چگونه باشگاه مشتریان  را راه اندازی کنیم؟

چگونه باشگاه مشتریان  را راه اندازی کنیم؟

تا این جا متوجه شدیم که راه اندازی باشگاه مشتریان، راه حل تاثیر گذاری برای افزایش فروش است، اما اولین نکته ای که در این امر باید به آن توجه داشت، هدف گذاری صحیح و داشتن برنامه، پیش از اقدام است. اول از همه چیز باید بدانیم که مشتریان از ما چه می خواهند و پس از آن اقدام به تهیه ابزار مورد نیاز برای پاسخگویی صحیح به آن کنیم. پس از آن باید ضعف ها و قدرت های مجموعه خود را شناخته و از آن برای طراحی ایده پاداش مناسب در باشگاه استفاده کنیم.

در مرحله ی بعدی، مهم است که باشگاه مشتریان شما زبان مخصوص به خود برای ارتباط با مخاطبین را داشته باشد، پس قبل از آن باید جامعه مخاطبین خود را به خوبی بشناسید. پس از شناخت دقیق باید روش های مناسبی برای دسته بندی مشتریان و ایجاد وفاداری در آن ها پیدا کنید. یکی از مهم ترین عوامل در راه اندازی باشگاه مشتریان برای افزایش وفاداری مشتریان، سیستم جمع آوری امتیاز و پاداش دهی خلاقانه است. پس از آن که سناریوی راه اندازی باشگاه مشتریان به صورت کامل و مرحله به مرحله تهیه شد، در گام بعدی باید زیر ساخت های مالی و اجرایی برای عملی کردن آن فراهم شود. زمانی که از داشتن زیر ساخت مناسب اطمینان حاصل کردید، ابتدا باشگاه مشتریان را به صورت آزمایشی اجرا کنید و پس از آن که نقطه ضعف های احتمالی در طرح اولیه را شناخته و رفع کردید، به راه اندازی کامل سیستم باشگاه مشتریان اقدام کنید.

برای مطالعه:

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

منافع راه اندازی باشگاه مشتریان

اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان

در این بخش به اهداف متفاوتی که برای راه اندازی باشگاه مشتریان وجود دارد، اشاره می کنیم.


برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191


راه  اندازی باشگاه مشتریان با هدف جذب مشتری جدید

این امکان بر سیستم های پورسانت دهی در ازای معرفی جدید بازاریابی دهان به دهان و استفاده از ماژول های کارت هدیه و صدور کارت هدیه در باشگاه مشتریان تمرکز دارد و یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری جدید پس از را اندازی باشگاه مشتریان است.

فراموش نکنید بروشور و کاتالوگ مهمان دو روزه مشتری است اما به دلیل اینکه مشتری میداند در کارت هدیه باشگاه مشتریان شما، مقداری پول دارد، آنرا نگه خواهد داشت و همین بزرگترین تشویق برای جذب مشتری به کسب و کار شماست.

راه  اندازی باشگاه مشتریان با هدف جذب مشتری جدید

راه اندازی باشگاه مشتریان با هدف وفادار سازی مشتریان

بر خلاف مورد اول، وفادار سازی مشتریان مهمترین رسالت و هدف راه اندازی باشگاه مشتریان است. بیشتر امکانات باشگاه مشتریان بر پایه همین هدف بنا شده است.

استفاده از سیستم های اعتبار دهی، دادن اعتبار و استفاده از سیاست های تخفیفی، برگزاری قرعه کشی، مسابقات، پاداش ها، گروه بندی و سطح بندی مشتریان، همه از جمله سناریو های راه اندازی باشگاه مشتریان و برنامه های وفادار سازی مشتری است.

در بخش نرم افزار باشگاه مشتریان با نوع سناریو های وفادار سازی مشتریان آشنا خواهید شد.

چه عواملی در مدل راه اندازی باشگاه مشتریان تاثیر گذار است؟

مهمترین دلیلی که باعث موفقیت یا شکست برنامه وفاداری شما پس از راه اندازی باشگاه مشتریان می شود، مدل درست طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان است که سیستم باشگاه مشتریان با توجه به شرایط خاص کسب و کار شما طراحی و راه اندازی شود.

نوع مشتریان هدف، بازه های مراجعه مشتری، دفعات مراجعه مشتری، جنسیت مشتری، میزان تحصیلات مشتری، شرایط فرهنگی، انواع مشتری از نظر دهک های درآمد، بازه سنی مشتریان هدف یک کسب و کارو… همه و همه در نوع سناریو راه اندازی باشگاه مشتریان شما تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان با توجه به سایز کسب و کار

راه اندازی باشگاه مشتریان با توجه به سایز کسب و کار

توجه داشته باشید که تاثیرگذاری باشگاه مشتریان به افزایش مشتری به سایز کسب و کار ارتباطی ندارد؛ بلکه نوع راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار های کوچک، متوسط و بزرگ متفاوت است.

کسب و کار های بزرگ نیاز به نوعی از باشگاه مشتریان دارند که بتوانند ارتباط بین شعب مختلف را برقرار کند.

نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند به صورت یکپارچه با سیستم فروش، نرم افزار حسابداری و سایر بخش های آن بیزینس هماهنگ شود و آموزش راه اندازی و استفاده از باشگاه مشتریان، برای پرسنل راحت باشد

اگر مطالعه مطالب فوق برای شما مفید بوده است برای اطلاع از موضوعاتی چون امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان، بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان، باشگاه مشتریان رستوران  برروی لینک مورد نظر کلیک کنید.

هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان چقدر است؟

قیمت باشگاه مشتریان نیز کاملا بستگی به امکانات باشگاه مشتریان و ماژول های نرم افزار باشگاه مشتریان دارد.

قطعا طراحی اختصاصی باشگاه مشتریان با توجه به نیاز های یک کسب وکار می تواند تاثیرگذاری یک برنامه وفاداری را افزایش دهد. بهترین شرکت برای راه اندازی باشگاه مشتریان، شرکتی است که باشگاه مشتریان را به صورت ماژولار ارائه داده باشد. تا شما بتوانید از امکاناتی که واقعا برای شما کاربرد دارد استفاده کنید و قمیت راه اندازی باشگاه مشتریان خود را کاهش دهید.

نکته مهم در رابطه با باشگاه مشتریان

عبارت “هزینه باشگاه مشتریان” یک عبارت غلط است! مهم است توجه داشته باشید که راه اندازی باشگاه مشتریان نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

سرمایه گذاری ای که اتفاقا خیلی هم پرسود است. پس به جای قیمت راه اندازی باشگاه مشتریان یا هزینه باشگاه مشتریان از عبارت “سرمایه گذاری در راه اندازی باشگاه مشتریان” استفاده کنید.

راه اندازی باشگاه مشتریان با توجه به سایز کسب و کار

5 اصل طلایی باشگاه مشتریان

تا این جا متوجه فواید راه اندازی باشگاه مشتریان شدیم و  مراحل اجرایی کردن و هدف گذاری های متناسب با آن را مشخص کردیم. در زمان اجرایی کردن هر ایده، چالش های متفاوتی به سراغ افراد می آید که پیش تر به آن فکر نکرده بودند. در واقع این که بدانیم چگونه باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم تنها اولین گام است. در این جا با یادآوری چند نکته سعی داریم که در کم کردن چالش هایی که ممکن است بر سر راه شما وجود داشته باشد، کمک کنیم تا نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان در بهترین حالت را بدانید.

حساب شده عمل کنید

به خاطر داشته باشد که منافع راه اندازی باشگاه مشتریان زیاد است، اما در صورتی که این باشگاه موفق عمل کند. پس یک ایده خام و نسنجیده می تواند به جای سود برای شما ضرر آفرین نیز باشد.

احترام به مشتری را فراموش نکنید

یکی از اصولی که باید در صدر توجه شما قرار داشته باشد، جلب رضایت مشتریان است. در این راه باید خود را به جای آن ها بگذارید و احساسشان را درک کنید، تنها در این صورت است که مشتریان وفادار بعد از هر خرید مجددا به شما مراجعه می کنند. فرض کنید که یک فروشگاه برای روز تولد مشتریان خود پیشنهاد ویژه ای در نظر داشته باشد، تناسب خرید و روز تولد از آن دسته ایده هایی است که بازده خوبی دارد.
برای  مطالعه:اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری
فواید راه اندازی باشگاه مشتریان

اخلاق مدار باشید

بهتر است از ابتدای کار بدانید که صداقت، در باشگاه مشتریان حرف اول را می زند. استفاده از حیله یا ترفند های مختلف شاید مدت کوتاهی سود دهی داشته باشد اما در طولانی مدت تمام مشتریان فرار خواهند کرد. پس به مشتریان ثابت کنید که برای اعتماد آن ها ارزش قائلید چرا که تنها به این وسیله می توانید یک سیستم کارآمد داشته باشد.پیشنهاد میکنیم مقالات تجربه مشتری چیست؟، استراتژی های حفظ مشتری و چند نکته برای جذب مشتری را  نیز برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

تنوع را فراموش نکنید

داشتن یک پلان پیوسته و دائمی بسیار مهم است اما این که شما هشیار باشید و برای مناسبت ها خاص و در دوره های مختلف ایده های جدید ارائه کنید، این کار سبب می شود تا هیجان مخاطبین برای دنبال کردن شما بیشتر شود.

همیشه به روز باشید

توجه داشته باشید که گسترش روز به روز دنیای دیجیتال سبب میشود تا کسب و کار های مختلف نیز ابزار گوناگونی برای ارتباط با مشتریان داشته باشد. پس نحوه ارتباط خود را به روز کنید. مثلا شاید زمانی سایت تنها راه عضویت و اعتبار سنجی برای باشگاه مشتریان بود اما امروزه باید از صفحات مجازی و اپلیکیشن اختصاصی غافل نشد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

۶ دیدگاه

  1. […] اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟ اگر تا به حال از این نرم افزار استفاده نکرده اید حتما این سوال ذهن شما را درگیر می کند؛ می توانیم بگوییم که مهم ترین مزیت استفاده از این نرم افزار وفادار ساختن مشتریان به کسب و کار شما است. در واقع ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان به شما کمک می کند تا امتیازاتی را برای مشتریانی که منفعت بیشتری برای شما ایجاد کرده اند ارائه کنید. این امتیازات شامل ارائه کارت باشگاه مشتریان، کوپن های تخفیفی، محصولات رایگان، جوایز و … می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی مشتریان خود را با توجه به اهداف خاص مد نظرتان در دسته بندی های مجزا قرار دهید و به رفع خواسته های آن ها بپردازید. به این ترتیب مشتری احساس رضایت بیشتری می کند و نسبت به برند و بیزینس شما وافادار می شود. […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *