صفحه اصلی اسکرول بالا

با معیارهای فروش به طور کامل آشنا شوید.!

معیارهای فروش عواملی هستند که در موفقیت کسب و کار شما تأثیر بسیار زیادی می گذارند. با توجه به اهمیت این مطلب برای تمامی کسب و کارها، در این نوشته تصمیم داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که معیارهای فروش چیست؟ و برخی از مهم ترین موارد آن را بیان و بررسی کنیم. بررسی و مدیریت این معیارها اهمیت بسیار زیادی برای افزایش فروش و رفع مشکلات موجود در مسیر سوددهی مجموعه شما دارد. باید این معیارها را به خوبی درک کرده و به درستی تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید از نتایج آن در تصمیم گیری های خود بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با این مبحث مهم، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

معیارهای فروش چیست؟

معیارهای یک فروش موفق در کسب و کارهای مختلف با توجه به ماهیت کسب و کار و اهداف آن مجموعه می توانند متفاوت باشند. آشنایی با این معیارهای مختلف به شما در درک آن ها و تعیین معیارهای مناسب کسب و کارتان کمک زیادی می کند. باید با این معیارها آشنا شوید و توانایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل آن ها را به دست آورید.

ارزیابی و اندازه گیری نتایج این معیارهای بازاریابی و فروش به شما کمک می کند تا بفهمید چقدر از مسیر منتهی به هدف خود را درست پشت سر گذاشته اید و در کدام قسمت ها دچار ضعف و اشکال بوده اید. این بررسی و ارزیابی ها به شما در پیدا کردن دلیل موفقیت ها و یا شکست هایتان کمک زیادی می کند.

برای بررسی کامل تر معیارهای بازاریابی و فروش می توانید از نرم افزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند استفاده کنید. نرم افزار CRM، نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزار حسابداری خرید و فروش و … از جمله نرم افزارهایی هستند که در انجام بهتر مدیریت و بررسی معیارهای یک فروش موفق به شما کمک می کنند. استفاده از نرم افزارها مدیریت را برای شما بسیار راحت تر و خوشایندتر می کند زیرا اغلب این نرم افزارها دارای محیطی کاربرپسند هستند و در عین حرفه ای بودن کارکردی ساده و روان دارند.

انواع معیارهای فروش

مهمترین معیارهای فروش

همان طور که گفتیم شاخص های کلیدی فروش تنوع بسیار زیادی دارند. بدیهی است که در هر کسب و کاری برخی از این معیارها اهمیت بیشتری دارند و برخی از آن ها نیز کارایی چندانی ندارند. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، نوع و میزان فعالیت و … معیار های مهم برای بازاریابی و فروش را برای مجموعه، سازمان یا فروشگاه خود تعیین کنید.

در این نوشته به برخی از مهم ترین و کاربردی ترین معیارهای یک فروش موفق که برای اغلب کسب و کارها مفید است اشاره می کنیم. این معیارها را به طور مختصر توضیح می دهیم تا با آن ها و اهمیت بررسی و ارزیابی آن ها آشنا شوید. انواع CRM مانند CRM تحلیلی، CRM عملیاتی و CRM مشارکتی به شما کمک می کنند تا بتوانید این معیارها را به شکلی اصولی و حرفه ای ارزیابی و تحلیل و بررسی کنید.

برای مطالعه:

سیستم جامع فروش، انبار و حسابداری

معیارهای فروش

میزان فروش در یک بازه زمانی تعیین شده

میزان فروش در یک بازه زمانی تعیین شده یک معیار مهم فروش به حساب می آید. می توانید بازه مورد نظر را یک ماه، سه ماه، شش ماه یا حتی یک سال در نظر بگیرید. در انتهای این بازه زمانی باید میزان فروش را به طور دقیق بررسی کنید تا متوجه شوید که راهکارها و مسیری که برای رسیدن به هدف انتخاب کرده اید چقدر مؤثر بوده است.

در صورتی که در انتهای بازه زمانی تعیین شده متوجه کاهش فروش و سود شدید می توانید خیلی زود مشکل را ریشه یابی کرده و در صورت نیاز  استراتژی های فروش را تغییر دهید.

طول عمر مشتری

یکی دیگر از مهم ترین معیارهای بازاریابی و فروش بررسی طول عمر مشتری است. این معیار به معنای این است که یک مشتری تا چه مدت به کسب و کار شما وفادار می ماند و از شما خرید کرده و یا خدمات دریافت می کند. بررسی این معیار به شما کمک می کند تا با خواسته های مشتریان خود بیشتر آشنا شوید و بهتر بتوانید این خواسته ها را بر طرف نمایید.

کاربرد نرم افزار CRM و همچنین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان به شما در بررسی این معیار مهم و  پیاده کردن استراتژی های حفظ مشتری کمک زیادی می کند.

طول چرخه فروش

طول چرخه فروش نیز یکی دیگر از مهمترین معیارهای فروش به حساب می آید. منظور از این شاخص، ارزیابی مدت زمانی است که طول می کشد تا کاربر به مشتری واقعی تبدیل شود و خرید خود را انجام دهد. بررسی این معیار به شما کمک می کند تا مشکلات و ضعف هایی که در این چرخه وجود دارد کشف کنید. همچنین بررسی این چرخه سبب آشنا شدن با نقاط قوت و تقویت این نقاط نیز می شود.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

معیارهای فروش مبتنی برفعالیت

مهمترین معیارهای فروش در نرم افزار CRM

بررسی عملکرد فروش هر فروشنده یک معیار مهم فروش است که در این نرم افزار به راحتی قابل مدیریت و بررسی می باشد. بررسی این معیار نه تنها کمک می کند تا نقاط ضعف و نقاط قوت شناسایی شوند بلکه در بین فروشندگان نیز حس رقابت را ایجاد می کند. این رقابت سالم به افزایش فروش و در نتیجه افزایش سود منتهی خواهد شد.

مدیریت و بررسی فعالیت فروشندگان نیز یکی دیگر از شاخص های کلیدی فروش است که در این نرم افزار قابل اندازه گیری می باشد. شما می توانید تمامی فعالیت هایی که تیم فروشتان انجام می دهد مانند تماس هایی که می گیرند، تعداد پیامک ها و ایمیل هایی که به مشتریان می فرستند و سایر فعالیت هایی که برای جذب مشتریان انجام می شود را به طور دقیق بررسی نمایید.

معیارهای یک فروش موفق

استخدام فروشنده

استخدام فروشنده نیز معیارهای خاص خود را دارد که باید به طور دقیق با آن ها آشنا باشید. در غیر این صورت به جای یک فروشنده کاربلد و قوی ممکن است کسی را استخدام کنید که در افزایش فروش و افزایش سود به شما کمکی نمی کند. برای بررسی دقیق معیارهایی که برای انجام استخدام درست و اصولی باید مورد توجه قرار گیرند، توجه به موارد زیر ضروری است.

  • هزینه لازم جهت استخدام و جابجایی فروشندگان.
  • میزان زمانی که صرف جذب و استخدام فروشندگان و کارکنان می شود.
  • منابع مختلفی که برای جذب نیرو در دسترس است.
  • درصد جذب نیرو از منابع مختلف
  • و ….

جمع بندی معیار های مهم برای بازاریابی و فروش

در این نوشته به سوال معیارهای فروش چیست؟ پاسخ دادیم و تعدادی از مهم ترین شاخص های کلیدی فروش و معیارهای بازاریابی  را بیان و بررسی کردیم.

بررسی  و مدیریت این موارد به عنوان معیار مهم فروش به شما در تعیین استراتژی های موفق و راهبردهای اجرایی کمک زیادی می کند. با ارزیابی این معیارها می توانید نقاط ضعف و نقاط قوت مسیر خود را تعیین کنید و تصمیمات حساب شده تری بگیرید.

از آن جایی که این معیارها تنوع بسیار زیادی دارند و برخی از آن ها نیز کمی تخصصی تر می باشند می توانید برای ارزیابی اصولی و کامل آن ها از نرم افزارهایی که در این زمینه موجود هستند مانند نرم افزاهای حسابداری، CRM، باشگاه مشتریان و … استفاده کنید. این نرم افزارها در تعیین مسیر صحیح و حرفه ای به شما کمک می کنند و سبب جذب مشتریان وفادار، افزایش فروش و افزایش سود می شوند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید نرم افزار های شاتوت، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

09156628191

کلیک کنید.!

به اشتراک بگذارید

یک نظر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *